והנה ההימורים מתחילים - מתי מאט עוזב

pepperland

New member
אני לא מסכימה..../images/Emo58.gif

רורי הוא דמות עגולה,ולעומת מיקי שקצת התפתח לקראת הסוף הוא גם היה חיוני לעלילה לכל אורך הדרך ותמיד היה חלק בלתי נפרד מהפרקים שהוא היה בהם. לעומתו מיקי אף פעם לא היה במיוחד חלק חיוני בעלילה,רק מעין סיפור ברקע (גם בפרק האחרון בעונה הרביעית הוא סתם ככה הלך ולא עשו מזה עניין גדול,עם רורי זה כן היה).
 

Apple Scruff

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo58.gif

מיקי לא התפתח במהלך הסדרה. רק בעונה השנייה הראה קצת ניצנים כלשהם, אבל דיי נתקע במקום. רורי לעומת זאת, דמות עגולה שמתפתחת. והאמת שלעומת מיקי, שתמיד הרגיש לי שהוא קצת כמו איזה ילד קטן שמקטר ורוטן ורוקע ברגל, עם רורי אני מרגישה שמה שמניע אותו- זה האהבה לאיימי.
 

XUXA141

New member
../images/Emo58.gifאותי זה לא מפתיע.

אם אני מתעלמת לרגע (וזה די קשה) מ"כישורי המשחק" של השחקנים הראשיים (וגם מהמראה הלא ממש מושך של מאט), ומתרכזת בעלילה- זה שהרסו כל מני קווי יסוד מהעונות הקודמות זה פשוט נורא. אם בעונות קודמות היה אסור לגעת בעצמך מהעבר, אז כשאיימי נוגעת בעצמה ולא קורה כלום, זה הורס גם את הפרק הזה וגם את הפרק הקודם, כי כל ההסתבכות שם היתה בגלל זה. כנ"ל זה שהדוקטור מוציא את עצמו מהתיבה על ידי זה שהוא הוציא את עצמו מהתיבה וכך הלאה. צריך מינימום הגיון עלילתי ופה נראה שאמרו " היקום מתפוצץ אז כל החוקים הולכים". לפי ההגיון הזה הדוקטור גם יכל להצמיח כנפיים, להיות חסין לכל דבר ולגדל עין שלישית במרכז המצח. יש הבדל בין דברים חדשים שהדוקטור עושה, שכבייכול לא שמענו עליהם עד עכשיו ולכן זה עוד עובר, לבין סתירה מוחלטת של מה שהיה קודם. זה מעצבן ברמות. ולא, זה ממש ממש לא הגיוני שאיימי כזו קרת רוח ומתאוששת במהירות האור מנסיונות רצח איומים ומעינויים קשים. זה לא הגיוני. גם לא הגיונית לי כל החרמנות של איימי כלפי הדוקטור, אפילו אם הוא גיבור ילדות שלה. בדרך כלל ילדה רוצה מקסימום לנשק את גיבור הילדות שלה, לא ממש לאנוס אותו... ריבר היתה היחידה שעוד הצילה את המצב, וגם הגירסא של הפרק האחרון של רורי, שהפגין טיפה אישיות מעבר לסמרטוט רצפה.
 

מילי08

Well-known member
נכון, אבל כמו שיקי כתב בתגובה השנייה שלו

בסופו של דבר רוב הצופים דווקא כן מרוצים מהעונה ומהשחקנים. אני אומרת, הגענו עד כאן- בואו נחכה לעונה הבאה ונראה מה יהיה, אולי הדברים יישתפרו.
 

John the Savage

New member
הכותרת של הידיעה בקישור מטעה

בניגוד למה שנאמר בכותרת של הידיעה אליה קישרת, זה ממש לא נכון שהמהמרים סבורים שמאט יעזוב בסוף העונה. בסך הכל זה אומר שמספר המהמרים שסבורים שהוא יעזוב גדול קצת יותר ממה שהיה קודם, אבל הם עדיין מיעוט. יחס ההימור הקודם היה 6/1 וחברת ההימורים הורידה אותו ל-9/2 במקרה שהוא עוזב. במקרה שהוא נשאר, יחס הזכיה הוא 1/8. אז מה המספרים האלו אומרים? יחס הזכיה אומר בכמה כסף תזכה במידה וצדקת בהימור. אם יחס הזכיה הוא 6/1, זה אומר שאם מאט אכן היה עוזב בסוף העונה, סוכנות ההימורים היתה משלמת למי שהימר על כך פי 6 מסכום ההימור (ובנוסף היתה מחזירה להם את הכסף ששילמו). במקרה שמאט נשאר, כאשר יחס הזכיה הוא 1/8, סוכנות ההימורים מחזירה למי שהימר על כך את סכום ההימור ומשלמת להם בנוסף עוד שמינית מהסכום. סוכנות ההימורים קובעת את שיעורי הזכיה בצורה כזו שלא משנה מה יקרה, תמיד ישאר אצלה חלק מהכסף ביד. אם יחס ההימור הוא 9/2, זה אומר שעל כל מהמר שסבור שמאט סמית יעזוב יש לפחות 4.5 מהמרים שסבורים שמאט סמית ישאר. אם יחס ההימור למקרה שהוא נשאר הוא 8/1 זה אומר שעל כל מהמר שסבור שמאט סמית יעזוב יש מקסימום 8 מהמרים שסבורים שהוא ישאר- מכאן הייתי מעריך שהיחס האמיתי הוא בסביבות 1 ל-6 (83% סבורים שהוא ישאר ו-17% סבורים שהוא יעזוב), בעוד שקודם היחס היה 1 ל-7 (86% סבורים שהוא ישאר ו-14% סבורים שהוא יעזוב). עד כאן המתמטיקה. ולגבי הרייטינג: ישנם שני נתונים שנמדדים מבחינת רייטינג בבריטניה. אחד הוא הרייטינג המיידי לשידור, והשני הוא הרייטינג הכולל לכל מי שצופה בתוכנית במהלך השבוע (שידורים חוזרים, און-דמאנד, באיפלייר באינטרנט וכו'). הרייטינג של אותו היום היה 5.1 מיליון צופים - שזה אכן נמוך מהצפוי, אבל יכולות להיות לכך מספר סיבות נוספות, כגון ההשפעה של משחקי הגביע העולמי בכדורגל. המספרים החשובים יותר הם אלו שנמדדים במהלך השבוע, ואלו עדיין לא פורסמו.
 

Yaki J

New member
פורסמו. סה"כ 7.57 מיליון צופים במשולב

מה שיותר חשוב בענייני רייטינג הוא כמובן השר, שעמד על 37 אחוז, ומיקם את כל הסדרה כתשיעית הנצפית ביותר לשבוע, שזה בהחלט מכובד ועליה משבועות קודמים (שאם אני לא טועה מיקמו אותה בתחתית 20 הגדולים). יש משהו מה שאתה אומר, יחד עם זאת כמי שעובד בטלויזיה אני יכול להגיד שבטלויזיה מסחרית בכל מקרה הצפיה הנוספת היא פאקטור מאד חשוב - אבל היא בטח שלא נחשבת כ"המספרים החשובים". האוברנייטס הם תמיד המספר החשוב ביותר (ותמיד החלק הגדול ביותר) וכל השאר הם תוספות נחמדות אבל להוציא אולי 2-3 סדרות (המשרד האמריקאית בראשן) אין שינויים מרעישים בתוספות. אבל זה כאמור זה נכון בעיקר לטלויזיה מסחרית שיש לה רווח גדול יותר בצפיה ראשונית, אני מניח שבמקרה של טלויזיה ממומנת כמו ה-BBC אכן לצפיה הכוללת יש משקל גדול יותר. בכל מקרה, כדי להבהיר את הבעיה אני מזכיר שפרק פתיחת העונה עשה 9.6 מיליון צופים רק בהקרה הראשונה ואלו שבאו אחריו עמדו על כמעט 8, כשהירידה ברייטינג מתחילה קצת אחרי הפרקים הכפולים עם המלאכים. זה קצת לא הוגן להצביע על הירידה בפרק הפתיחה, כי בכל זאת הוא היה מול מונדיאל וגם כי בהשוואה לחצי השני של העונה הוא דווקא הראה שיפור - גם ברייטינג וגם במדד ה-AI. מדד מאד חשוב אצל הבריטים הוא מדד שנקרא AI (ר"ת של Appreciation Index) שהוא מדד מוזר שלמיטב ידיעתי לא קיים בשום מקום אחר בעולם ומודד את ה"הערכה" של הצופים, או יותר נכון את ההנאה שלהם מהתוכן בו צפו. העונה החמישית שמרה על מדד של 86-85 בממוצע, כשהפרק האחרון עושה שיא של 89 (כל דבר מעל 75 נחשב טוב, מעל 85 נחשב מצטיין באופן יוצא דופן) שאלו נתונים יפים מאד, שדי דומים לנתוני עונות 1-3. למעשה מאז עונה 3 אין כמעט פרק של הו שירד מ-85 בכל הראן, להוציא שני פרקים העונה שירדו ל-84 (ומי שמעוניין בפרט טריוויה, הפרק עם הציון הנמוך ביותר בתולדותיה - 76 - הוא "אהבה ומפלצות" בעונה 2). הבעיה היא שעונה 4 הציבה נתונים מרשימים שקשה עד כדי בלתי אפשרי להשתוות אליהם - ממוצע של 88-89 ולקראת הסיום ממוצע של 91 - נתונים שמאד לא הוגן להשוות אליהם. גם היה מדובר בעונה שלישית כבר של טננט וגם הציוות של סופרסטארית כמו קת'רין טייט, אבל בכל זאת עיתונים בבריטניה מתעקשים לעשות את ההשוואה ולהצביע על ירידה העונה לעומת עונה 4.
 

Apple Scruff

New member
טוב, עיתונים בדר"כ מחפשים את הצהוב,

או נהנים להצביע על דברים כאלה. אבל אם הבנתי נכון- מבחינת רייטיניג ומבחינה של מדד AI, נשמע שהעונה נמצאת במצב יחסית, לא רע. נכון?
 

Daniels44

New member
סתם משהו משעשע ../images/Emo58.gif

זה רק אני, או שזאת הפעם הראשונה שהדוקטור יסע עם מישהו שזקן ממנו ב2000 שנה? יהיו לזה איזכורים בעונה הבאה? הוא יהפוך כזה ל"מומחה להיסטוריית אנגליה" או משהו, ונגלה עוד על הדברים שהוא עשה שהוא שמר על הפנדוריקה? זה יהיה משעשע מאוד=] חוץ מזה, יכול להיות שמכיוון שהפנדוריקה חדשה את איימי מהDNA של איימי הצעירה, אז הזמן שלה הפך למעורפל, ולא היה ברור מאיזה זמן היא באה- לפני 3000 שנה, בעוד 12, או ממש עכשיו- כי לפי הDNA שלה היא באה ממש עכשיו, ואני לא יודע איך אפשר לבדוק דברים כאלה. וחוץ מזה, הסבירו למה היא יכולה להחזיר אנשים- כי כל היקום נשפך לתוך הראש שלה, אם אני זוכר נכון. היה לה סדק בחדר ששפך את כל היקום לראש שלה, וזה הפך אותה למיוחדת.
 

Gal lifrey

New member
ומה עם ג'ק?

בעונה השנייה של טורצ'ווד הוא נשאר קבור באדמה במשך 1000 שנה ויותר- וסוף העונה הרביעית התחרש אחרי זה.
 

Gal lifrey

New member
ועדיין היה חי, כלומר חזר לחיים תמיד ../images/Emo58.gif

כמו שאיימי חיכתה בפנדוריקה כל השנים, למרות שבגלל שהזמן הסתדר אחרי זה, לא בטוח בדיוק שזה קרה (למרות שהיא זוכרת).
 

Yaki J

New member
../images/Emo58.gif לא חושב

אם אני מבין משהו מהבלאגן של מופט, זה שבעצם הפיצוץ הסדר ביקום הושב על כנו ורורי הוא בעצם אותו הרורי ולא רורי האוטון עם הזכרונות של הסנטוריון הרומאי. אבל אני לא סגור על זה, כאמור, מופט החליט שכל חוקי ההגיון והנסיעה בזמן של העונות הקודמות מבוטלים.
 

pisauron

New member
נשארו לו הזכרונות

הוא בעצמו אמר כשהדוקטור הופיע בחתונה. "איך יכולנו לשכוח את הדוקטור, אני הייתי מפלסטיק"
 

Yaki J

New member
באמת??? ../images/Emo58.gif

לא שמתי לב. אוקיי, זה הופך את זה להרבה יותר מעניין.
 

timetraveler900

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo58.gif

תקראו לי מוזרה אבל גמר אותי איך שהוא אמר את זה כאילו זה נורמלי לגמרי. "אני הייתי פלסטיק"
הוא אמר את זה והתכוון להמשיך הסבר...
 

pisauron

New member
כן הוא היה תמים לגמרי..

אותי הוא הצחיק כהוגן וראיתי את החלק הזה כמה פעמים.. הוא כזה תמים מנסה להסביר להורים של איימי שהוא היה מפלסטיק..פסיכי..
 
למעלה