"ובהם נהגה יומם ולילה"...

שושילא

New member
"ובהם נהגה יומם ולילה"...

...רציתי לשתף אתכם חברי היקרים בתחושות שלי מלימודי האנטומיה. בתור אדם מאמין (שאלוקים קיים והוא נמצא בכל ומשפיע מטובו עלינו) עולה בי תמיד התחושה הקשה בחדר דיסקציות שנובעת מעומס הבעיות ההלכתיות שבמעשים שלנו וקצרה היריעה מלהכיל... רק אתמול פתאום הרגשתי גם דברים אחרים... "מבשרי אחזה אלוה" כתוב- (אפשר ורצוי לקרוא את המשפט הזה מול המראה לכל הזקוקים לטיפוח האגו) והנה מה שקראתי על הענין בספר "דיבור לאיברים"- "שכלליות היקום נחשב דרך משל ומליצה (בערכי הקבלה העיונית) ל"אדם הגדול". מעין יצור עליון ונורא בעל קומה ואיברים בעלי מימדים ענקיים, רוח קוסמי מורכב מחומר זך ובנוי על תבנית 10 ספירות כמידות השלכתו הזעירה: האדם התחתון. והנה ידוע שכשרצה ליצור כל נברא פעל הבורא נצורות: דיבר בתחתונים ורמז בעליונים. כלומר הוא יצר צורות שתהינה מציינות ומסמלות את פנימיותן. המוחש מביע דרך צורתו את אותא רעיון שממנו הדבר נוצר. מכאן לפי רבי שמשון רפאל הירש הקשר בין המילה "בשר" למילים "מבשר ואומר". הבשר שהוא הכלי החיצוני של הגוף מכיל בעצם את אורות הנפש השוכנת בתוכו. א"כ מהסתכלות על צורתו נוכל בעצם ללמוד על פנימיותו מאחר שהמראה החיצוני מבשר ואומר מה נמצא פנימה. לפיכך הרעיון הרוחני על כללי ופרטי גוף האדם יאפשר לחכם לגשת אל שערי הנפש ע"מ להכירם..." -יפהפה, לא?! ...ולא נותר לי אלא לאחל להתפלל ולקוות ש(כל המעונין ו-) אנוכי נצליח לחבר את חכמת האנטומיה לשורשיה הרוחניים. שלום על ישראל ובהצלחה לכולם ביום רביעי..
 
למעלה