"ואף על פי כן, נוע תנוע!"

  • פותח הנושא wapy
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

UDYM44

New member
מסתבר שגם הפורעים חשבו על היום שאחרי

"ואף על פי כן, נוע תנוע!"

הבוקר ראיתי בתחנת יקותיאל אדם את הרכבת הקלה
וברדיו ברכב שמעתי שהיא חוזרת לפעול היום
מסתבר שגם הפורעים חשבו על היום שאחרי
 
אני שמח שהשפיות נצחה.

"ואף על פי כן, נוע תנוע!"

הבוקר ראיתי בתחנת יקותיאל אדם את הרכבת הקלה
וברדיו ברכב שמעתי שהיא חוזרת לפעול היום
אני שמח שהשפיות נצחה.
עכשיו כשהרכבת הקלה חזרה לפעול, יהיה קשה יותר להצדיק את שינוי המסלול כך שלא יעבור בשועפאט
&nbsp
לגבי הדיווחים הכוזבים בפורום, כנראה שרב סרן שמועתי עבד שעות נוספות
 
עצוב מאוד

אני שמח שהשפיות נצחה.
עכשיו כשהרכבת הקלה חזרה לפעול, יהיה קשה יותר להצדיק את שינוי המסלול כך שלא יעבור בשועפאט
&nbsp
לגבי הדיווחים הכוזבים בפורום, כנראה שרב סרן שמועתי עבד שעות נוספות
עצוב מאוד
העברת הקו דרך השכונות הערביות הוא מעשה לא שפוי מלכתחילה.
אין כל הצדקה תעבורתית לכך, אלא החלטה פוליטית שרירותית.
אין סיבה שאנשים שבחרו לגור בפסגת זאב יאלצו לסבול מדרך ארוכה יותר וממעבר בשכונות עויינות יום יום.
הערבים מציקים ליהודים ברכבת מדי יום, ורוב ככל זריקות האבנים המפחידות נשים בהריון מבוגרים וצעירים לא מדווחות בתשקורת הישראלית.
 
צריך לטפל בביטחון בלי קשר לתחבורה.

עצוב מאוד
העברת הקו דרך השכונות הערביות הוא מעשה לא שפוי מלכתחילה.
אין כל הצדקה תעבורתית לכך, אלא החלטה פוליטית שרירותית.
אין סיבה שאנשים שבחרו לגור בפסגת זאב יאלצו לסבול מדרך ארוכה יותר וממעבר בשכונות עויינות יום יום.
הערבים מציקים ליהודים ברכבת מדי יום, ורוב ככל זריקות האבנים המפחידות נשים בהריון מבוגרים וצעירים לא מדווחות בתשקורת הישראלית.
צריך לטפל בביטחון בלי קשר לתחבורה.
&nbsp
1. יתכן שאין הצדקה תעברותית, אבל ההחלטה הפוליטית אינה שרירותית. היא לא התקבלה בהטלת מטבע, נכון? היו לה סיבות, יהיו אשר יהיו. בכל מקרה, המעשה נעשה. אין היום הצדקה להשקיע תקציב בהעתקת המסלול במקום למשל לפתח קו רק"ל נוסף..
&nbsp
2. לגבי הביטחון, ברור שהמשטרה צריכה לטפל בזה. היום תושבי פסגת זאב מפחדים לנסוע ברכבת ומחר הערבים יתקפו אותם ברחוב. אני מעדיף לטפל בזה היום כי פרצה קוראת לגנב והתקפלות קוראת לפורע. טוב מאד שאין שינוי מסלול כי שינוי מסלול הוא מסר שאומר שלפורעים הכל מותר.
 
אגב, לגבי "התשקורת הישראלית"

עצוב מאוד
העברת הקו דרך השכונות הערביות הוא מעשה לא שפוי מלכתחילה.
אין כל הצדקה תעבורתית לכך, אלא החלטה פוליטית שרירותית.
אין סיבה שאנשים שבחרו לגור בפסגת זאב יאלצו לסבול מדרך ארוכה יותר וממעבר בשכונות עויינות יום יום.
הערבים מציקים ליהודים ברכבת מדי יום, ורוב ככל זריקות האבנים המפחידות נשים בהריון מבוגרים וצעירים לא מדווחות בתשקורת הישראלית.
אגב, לגבי "התשקורת הישראלית"
&nbsp
נשפכו פה תגובות על גבי תגובות לגבי המצב של המסילות. נאמר שהמסילות נעקרו, נוסרו ונשפך במקומן בטון. נאמר שהתחנות השוחתו ושהיחשמולת נעקרה כולה.
&nbsp
כשסיטיפס הוציאה הודעה רשמית על חזרה לשגרה תוך ימים, סיטיפס הואשמה על גבי הפורום בכך שהיא משקרת ביודעין כדי להשיג פיצויים מהמדינה ושאין סיכוי שזה יקרה.
&nbsp
בו זמנית, הדיווחים בערוצי "התשקורת" היו מתונים בהרבה ודיווחו בעיקר על נזק לתחנות ומעט יחסית נזק לתשתית המסילתית. מסתבר שמה שנאמר בתקשורת הרבה יותר קרוב למציאות מתסריטי האימה שתוארו כאן - תסריטים שבאופן אישי האמנתי להם.
&nbsp
אז מעתה והלאה, אם אתה (או אחרים) אומר דברים כמו "הערבים מציקים ליהודים... לא מדווחות בתשקורת הישראלית", תבין אם אני נשאר סקפטי לפחות כל עוד אין הוכחות ממקורות אחרים.
 

alantan

New member
התאכזבתי קשות ממה שדווח כאן לעומת

אגב, לגבי "התשקורת הישראלית"
&nbsp
נשפכו פה תגובות על גבי תגובות לגבי המצב של המסילות. נאמר שהמסילות נעקרו, נוסרו ונשפך במקומן בטון. נאמר שהתחנות השוחתו ושהיחשמולת נעקרה כולה.
&nbsp
כשסיטיפס הוציאה הודעה רשמית על חזרה לשגרה תוך ימים, סיטיפס הואשמה על גבי הפורום בכך שהיא משקרת ביודעין כדי להשיג פיצויים מהמדינה ושאין סיכוי שזה יקרה.
&nbsp
בו זמנית, הדיווחים בערוצי "התשקורת" היו מתונים בהרבה ודיווחו בעיקר על נזק לתחנות ומעט יחסית נזק לתשתית המסילתית. מסתבר שמה שנאמר בתקשורת הרבה יותר קרוב למציאות מתסריטי האימה שתוארו כאן - תסריטים שבאופן אישי האמנתי להם.
&nbsp
אז מעתה והלאה, אם אתה (או אחרים) אומר דברים כמו "הערבים מציקים ליהודים... לא מדווחות בתשקורת הישראלית", תבין אם אני נשאר סקפטי לפחות כל עוד אין הוכחות ממקורות אחרים.
התאכזבתי קשות ממה שדווח כאן לעומת
המציאות שנתגלתה לאחר מכן. אני נאלץ עתה להסביר את עצמי מול אנשים שהולכתי שולל. כולל אגב כתבים זרים שהעברתי להם את הדיווחים הכוזבים.
 
אם אתה מתכוון אליי אזי כמוך כמוני:

התאכזבתי קשות ממה שדווח כאן לעומת
המציאות שנתגלתה לאחר מכן. אני נאלץ עתה להסביר את עצמי מול אנשים שהולכתי שולל. כולל אגב כתבים זרים שהעברתי להם את הדיווחים הכוזבים.
אם אתה מתכוון אליי אזי כמוך כמוני:
אני לא הייתי בשועפאט בעת הארועים וקיבלתי דיווח מאנשי הרק"ל כמעט בזמן אמת. אם יש טעויות בדיווח הן נעשו אני מניח בתום לב ע"י אנשי הרק"ל שהיו נסערים ונרגשים, אם כי אכן חלק מהדיווחים שקיבלתי מהם היו נכונים. אני מעביר את הדיווחים מהם כפי שהדיווחים התקבלו מהם מבלי לשנות דבר מדברייהם ואפילו כמעט ציטוטים. הייה סמוך ובטוח שכאשר אני בעצמי בשטח - יתקבל מהשטח דיווח מדוייק !
מעט נזפתי באותו מהנדס היסטרי משהו שדיווח לי דיווחים שבחלקם היו מוגזמים אם כי אכן נוסר עמוד חישמולת ואכן נשפכו אלפי ק"ג של בטון על המסילות ואכן היה ניסיון לעקור מסילות. לצערי מתרחשים בשועפאט מאות מקרים של ניסינות לפגוע ברק"ל במשך כל השנה ורובם המכריע לא צלח. מדובר בזריקת אבנים ורק פעם אחת ויחידה נורה כדור אל עבר הרק"ל והחטיא את מטרתו.
 

alantan

New member
תודה על ההסבר, איני כועס עליך אלא על עצמי

אם אתה מתכוון אליי אזי כמוך כמוני:
אני לא הייתי בשועפאט בעת הארועים וקיבלתי דיווח מאנשי הרק"ל כמעט בזמן אמת. אם יש טעויות בדיווח הן נעשו אני מניח בתום לב ע"י אנשי הרק"ל שהיו נסערים ונרגשים, אם כי אכן חלק מהדיווחים שקיבלתי מהם היו נכונים. אני מעביר את הדיווחים מהם כפי שהדיווחים התקבלו מהם מבלי לשנות דבר מדברייהם ואפילו כמעט ציטוטים. הייה סמוך ובטוח שכאשר אני בעצמי בשטח - יתקבל מהשטח דיווח מדוייק !
מעט נזפתי באותו מהנדס היסטרי משהו שדיווח לי דיווחים שבחלקם היו מוגזמים אם כי אכן נוסר עמוד חישמולת ואכן נשפכו אלפי ק"ג של בטון על המסילות ואכן היה ניסיון לעקור מסילות. לצערי מתרחשים בשועפאט מאות מקרים של ניסינות לפגוע ברק"ל במשך כל השנה ורובם המכריע לא צלח. מדובר בזריקת אבנים ורק פעם אחת ויחידה נורה כדור אל עבר הרק"ל והחטיא את מטרתו.
תודה על ההסבר, איני כועס עליך אלא על עצמי
שפשוט העתקתי ותרגמתי את הדברים מבלי לבדוק איתך את הדברים. לא היו תמונות והדבר היה צריך לעורר אצלי חשד...
 

novarex

New member
גם לי נגרמה מבוכה אבל רק מול המשפחה

התאכזבתי קשות ממה שדווח כאן לעומת
המציאות שנתגלתה לאחר מכן. אני נאלץ עתה להסביר את עצמי מול אנשים שהולכתי שולל. כולל אגב כתבים זרים שהעברתי להם את הדיווחים הכוזבים.
גם לי נגרמה מבוכה אבל רק מול המשפחה
העברתי את הדיווחים למשפחה כמידע מפורום תחבורה שהוא מקור מהימן של חדשות. העובדות הוכיחו שבמקרה המסוים הזה ההערכה הראשונית הייתה פסימית באופן קיצוני.

אבל אני ראיתי כיצד בלהיטות של הרגע מסיקים מסקנות מרחיקות לכת: נגרם לנו נזק של ממש בשריפה הגדולה באזור עין כרם/קרית יובל לפני כמה שבועות. הנזק נראה במבט ראשון גדול מאד והקבלן שתכנן איתי את הגינה ובנה אותו במשך שנים היה מיואש לחלוטין עד כמעט לדמעות. עובדה היא שחלק גדול מהנזק - רוב תשתית ההשקייה והחשמל של הגינה - תוקן תוך ימים בודדים, ושני שלישים מהצמחייה שנפגעה כבר חזרה לירוקה וברור לנו שמרבית הצמחיה שעדיין נותרה ללא עלווה תתאושש לבד עם הזמן. לכן, למדתי על בשרי שגם אנשי מקצוע מיומנים נוטים לפעמים להיכנס לדכאון שמביא אותם למסור הערכה מאד פסימית.

אגב, מן הסתם יתכנו גם מקרים בהם מי שמעריך נזק באופן פסימי מדי עושה זאת ביודעין מתוך אינטרס כלשהוא. האינטרס במקרה של הרכבת הקלה יכול היה להיות תקציבי או כמובן הרצון להשפיע על החלטה לגבי הזזת התואי...
 
התוואי השני עובר בסמוך לשועפט.

עצוב מאוד
העברת הקו דרך השכונות הערביות הוא מעשה לא שפוי מלכתחילה.
אין כל הצדקה תעבורתית לכך, אלא החלטה פוליטית שרירותית.
אין סיבה שאנשים שבחרו לגור בפסגת זאב יאלצו לסבול מדרך ארוכה יותר וממעבר בשכונות עויינות יום יום.
הערבים מציקים ליהודים ברכבת מדי יום, ורוב ככל זריקות האבנים המפחידות נשים בהריון מבוגרים וצעירים לא מדווחות בתשקורת הישראלית.
התוואי השני עובר בסמוך לשועפט.
בכלל אין דרך לפסגת זאב ונווה יעקב שלא תעבור ליד שכונה פלסטינית.
 

jp3raptor

Member
שמח שתושבי פסגת זאב יצטרכו לסכן את חייהם?

אני שמח שהשפיות נצחה.
עכשיו כשהרכבת הקלה חזרה לפעול, יהיה קשה יותר להצדיק את שינוי המסלול כך שלא יעבור בשועפאט
&nbsp
לגבי הדיווחים הכוזבים בפורום, כנראה שרב סרן שמועתי עבד שעות נוספות
שמח שתושבי פסגת זאב יצטרכו לסכן את חייהם?
מדי יום כי אין להם אלטרנטיבה תחבורתית ראויה.
&nbsp
אחלה
 
למה שיסכנו את חייהם?

שמח שתושבי פסגת זאב יצטרכו לסכן את חייהם?
מדי יום כי אין להם אלטרנטיבה תחבורתית ראויה.
&nbsp
אחלה
למה שיסכנו את חייהם?
למה שהמשטרה לא תעשה את עבודתה? ואם היא לא עושה, מי מגן על חיי התושבים ברחובות פסגת זאב?
 

jp3raptor

Member
יש גבול ליכולת האכיפה של המשטרה

למה שיסכנו את חייהם?
למה שהמשטרה לא תעשה את עבודתה? ואם היא לא עושה, מי מגן על חיי התושבים ברחובות פסגת זאב?
יש גבול ליכולת האכיפה של המשטרה
צריך כוח אכיפה קטן יחסית כדי למנוע חדירה של פורעים ערבים בודדים לתוך פסגת זאב, זאת מכיוון שהאוכלוסייה המקיפה היא לטובת המשטרה
&nbsp
לעומת זאת צריך כוח אכיפה ענק כדי לעצור תקיפות של בודדים בתוך השכונות הערביות מכיוון שאוכלוסייה המקומית תתחיל להתקיף את המשטרה בזמן כל אירוע
 
כוח אכיפה ענק נדרש בחירום.

יש גבול ליכולת האכיפה של המשטרה
צריך כוח אכיפה קטן יחסית כדי למנוע חדירה של פורעים ערבים בודדים לתוך פסגת זאב, זאת מכיוון שהאוכלוסייה המקיפה היא לטובת המשטרה
&nbsp
לעומת זאת צריך כוח אכיפה ענק כדי לעצור תקיפות של בודדים בתוך השכונות הערביות מכיוון שאוכלוסייה המקומית תתחיל להתקיף את המשטרה בזמן כל אירוע
כוח אכיפה ענק נדרש בחירום.
בשגרה, במיוחד באירועים סביב הרכבת הקלה לא נדרש כוח כזה. חוץ מזה, גם בחירום היו עשרות מעצרים מה שמוכיח שזה לא רק אפשרי אלא גם קורה בפועל. למעשה, אלו שתוקפים את הרכבת והנוסעים בה עושים טובה למשטרה כי הם מסמנים מיידית את מי יש לעצור. אפשר גם לחשוב על מבצעי עוקץ שיערכו מדי פעם שבהם יסעו קבוצות של שוטרים ברכבת ומיד יעצרו את מי שצריך.
&nbsp
בקיצור, יש מה לעשות, זה לא בשמיים ולא צריך לחכות למשיח.
 
יש דבר שיטור יעודי לתחבורה ציבורית?

כוח אכיפה ענק נדרש בחירום.
בשגרה, במיוחד באירועים סביב הרכבת הקלה לא נדרש כוח כזה. חוץ מזה, גם בחירום היו עשרות מעצרים מה שמוכיח שזה לא רק אפשרי אלא גם קורה בפועל. למעשה, אלו שתוקפים את הרכבת והנוסעים בה עושים טובה למשטרה כי הם מסמנים מיידית את מי יש לעצור. אפשר גם לחשוב על מבצעי עוקץ שיערכו מדי פעם שבהם יסעו קבוצות של שוטרים ברכבת ומיד יעצרו את מי שצריך.
&nbsp
בקיצור, יש מה לעשות, זה לא בשמיים ולא צריך לחכות למשיח.
יש דבר שיטור יעודי לתחבורה ציבורית?
ברכבת הקלה בירושלים יש נדמה לי 140000 נוסעים ביום. אם תוסיף היטל אבטחה של 10 אגורות לכל כרטיס, תקבל מיד תקציב של 14 אלף שקל ליום. בוודאי זה יספיק כדי לגייס שוטרים נוספים לטובת כוח שיטור יעודי לרכבת הקלה שיפעל בעיקר בשכונות הערביות, ברכבת הקלה ומסביב לה.
 
* דבר כזה

יש דבר שיטור יעודי לתחבורה ציבורית?
ברכבת הקלה בירושלים יש נדמה לי 140000 נוסעים ביום. אם תוסיף היטל אבטחה של 10 אגורות לכל כרטיס, תקבל מיד תקציב של 14 אלף שקל ליום. בוודאי זה יספיק כדי לגייס שוטרים נוספים לטובת כוח שיטור יעודי לרכבת הקלה שיפעל בעיקר בשכונות הערביות, ברכבת הקלה ומסביב לה.
* דבר כזה
 

Ccyclist

Well-known member
יש ויש. ע"ע British Transport Police

יש דבר שיטור יעודי לתחבורה ציבורית?
ברכבת הקלה בירושלים יש נדמה לי 140000 נוסעים ביום. אם תוסיף היטל אבטחה של 10 אגורות לכל כרטיס, תקבל מיד תקציב של 14 אלף שקל ליום. בוודאי זה יספיק כדי לגייס שוטרים נוספים לטובת כוח שיטור יעודי לרכבת הקלה שיפעל בעיקר בשכונות הערביות, ברכבת הקלה ומסביב לה.
יש ויש. ע"ע British Transport Police
&nbsp
הנה הערך למשטרה הייעודית לתחבורה הציבורית (בעיקר רכבות ורק"לות) בבריטניה.
&nbsp
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Transport_Police
&nbsp
בברלין אני זוכר שהיו יחידות משטרה שלמות שפשטו על הרכבת התחתית כדי לאכוף תשלום כרטיסים. השמועה אז היתה שהמהגרים הבלתי חוקיים (וזה לפני שמזרח אירופה הצטרפה לאיחוד אז היו הרבה...) תמיד משלמים על הכרטיס כמו שצריך כי ברגע שאין לנוסע כרטיס השוטרים מתחילים לברר פרטים מזהים וכו'. אם אני זוכר נכון הם גם אכפו איסור על שתייה אלכוהולית בתחנות וברכבת, אך אין לי מושג מה השייכות האירגונית שלהם. במקומות מרכזיים כמו אלכס או גשר רחוב ווארשה הם היו מציבים ניידות פתוחות עם מספר שוטרים במדים הירוקים של המשטרה הגרמנית., וזה היה די מעודד בחזרה מרכבת הלילה של U1/2 שאזור הגשר הזה לא היה נטוש ומסוכן.
 
לפי הערך בויקיפדיה, 95% מהמימון הוא פרטי

יש ויש. ע"ע British Transport Police
&nbsp
הנה הערך למשטרה הייעודית לתחבורה הציבורית (בעיקר רכבות ורק"לות) בבריטניה.
&nbsp
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Transport_Police
&nbsp
בברלין אני זוכר שהיו יחידות משטרה שלמות שפשטו על הרכבת התחתית כדי לאכוף תשלום כרטיסים. השמועה אז היתה שהמהגרים הבלתי חוקיים (וזה לפני שמזרח אירופה הצטרפה לאיחוד אז היו הרבה...) תמיד משלמים על הכרטיס כמו שצריך כי ברגע שאין לנוסע כרטיס השוטרים מתחילים לברר פרטים מזהים וכו'. אם אני זוכר נכון הם גם אכפו איסור על שתייה אלכוהולית בתחנות וברכבת, אך אין לי מושג מה השייכות האירגונית שלהם. במקומות מרכזיים כמו אלכס או גשר רחוב ווארשה הם היו מציבים ניידות פתוחות עם מספר שוטרים במדים הירוקים של המשטרה הגרמנית., וזה היה די מעודד בחזרה מרכבת הלילה של U1/2 שאזור הגשר הזה לא היה נטוש ומסוכן.
לפי הערך בויקיפדיה, 95% מהמימון הוא פרטי
המימון של משטרת התחבורה הבריטית כנראה נופל בסופו של דבר על הנוסע ישירות. אין סיבה שלא יהיה כוח שיטור כזה גם בישראל, במיוחד אם אנחנו לוקחים ברצינות את התחבורה הציבורית כאן. זה גם יכול להיות רלוונטי בהקשר של אכיפת נת"צים. נראה לי שמודל כזה יכול לעבוד גם כאן ושהעלאה קטנה וחד פעמית של מחיר הנסיעה לא תפגע בציבור יותר מדי, בטח בהשוואה לתמורה שתתקבל.
 

jp3raptor

Member
התקפה של בודד בתוך שועפאת

כוח אכיפה ענק נדרש בחירום.
בשגרה, במיוחד באירועים סביב הרכבת הקלה לא נדרש כוח כזה. חוץ מזה, גם בחירום היו עשרות מעצרים מה שמוכיח שזה לא רק אפשרי אלא גם קורה בפועל. למעשה, אלו שתוקפים את הרכבת והנוסעים בה עושים טובה למשטרה כי הם מסמנים מיידית את מי יש לעצור. אפשר גם לחשוב על מבצעי עוקץ שיערכו מדי פעם שבהם יסעו קבוצות של שוטרים ברכבת ומיד יעצרו את מי שצריך.
&nbsp
בקיצור, יש מה לעשות, זה לא בשמיים ולא צריך לחכות למשיח.
התקפה של בודד בתוך שועפאת
הופכת תוך דקות להתפרעות של מאות, לכוח משטרה רגיל אין אמצעים לפיזור הפגנות.
&nbsp
 
לא תוך דקות. תוך עשרות דקות במקרה הרע

התקפה של בודד בתוך שועפאת
הופכת תוך דקות להתפרעות של מאות, לכוח משטרה רגיל אין אמצעים לפיזור הפגנות.
&nbsp
לא תוך דקות. תוך עשרות דקות במקרה הרע
ויותר מזה במקרה הטוב. אאל"ט, עברה לפחות חצי שעה מרגע חטיפת אבו חדיר עד שהתחיל משהו בכלל. ופה מדובר על מעשה שהוא בבירור פלילי ומהווה סכנת חיים לחטוף, לא משנה מי חטף אותו.
&nbsp
לא בדיוק מעצר משטרתי שגרתי. אין לי נתונים, אבל אני בטוח שעבריינים נעצרים על ידי המשטרה בשועפט כל הזמן והשמים לא נופלים. מספיק לפחד מהצל של עצמך. אם חו"ח זה יגלוש להתפרעויות, לכוחות המתאימים יהיה מספיק זמן להתארגן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה