ואם לומדים אך ורק משפטים??!?

ואם לומדים אך ורק משפטים??!?

שלום לכם, יש לי שאלה שמעט מטרידה את מנוחתי, ואשמח אם מישהו יסביר לי את הדברים לאשורם, ויעשה קצת סדר בג'ונגל השמועות. החלטתי ללמוד בשנה הבאה משפטים, ואני חושב שאעשה זאת באוניברסיטה העברית - אוכל אי"ה להתקבל לשם. אני רוצה ללמוד אך ורק משפטים, אבל אני כל הזמן שומע ממכרים, מחברים, מהעיתונים וממי לא שהיום כולם לא לומדים משפטים בלבד, אלא מוסיפים עוד תואר, כמו כלכלה, חשבונאות (שזה אמור להיות שילוב חם), מדעי המדינה, ועוד כל מיני דברים, גם קשורים פחות. מישהו יכול להסביר לי מה באמת קורה שם בשוק העבודה וההתמחות, האם תואר נוסף באמת חיוני? ממש בא לי ללמוד משפטים בלבד, האם ממש מומלץ להכריח את עצמי ללמוד עוד תואר? ואם ההמלצה היא להשקיע בתואר נוסף, מה הייתם ממליצים שהתואר הזה יהיה? מנהל עסקים זה סבבה? חשבונאות ממש כדאי, למרות שזה הרבה יותר קשה? תודה רבה!
 

ozrok

New member
לדעתי העניה

אם ברצונך להיות משפטן, דהיינו עורך דין, תלמד משפטים. בסופו של דבר, מה שיקבע את מעמדך הוא הניסיון שצברת (וגם המקום בו למדת). אם ברצונך להשתלב בתחום העסקי, ואתה לומד משפטים כי זה "פותח דלתות", באמת הייתי ממליץ לך לשלב עוד חוג בתואר שלך. לימודים נעימים.
 
קודם כל אני מאחל לך שתצטרף אלינו

בהר הצופים. מעבר לכך, אני באמת חושב שיש הרבה משמעות ומשקל לתואר נוסף בתחום כלכלי כגון מנע"ס/כלכלה/חשבונאות ויש משרדים מסחריים שממש מחפשים את זה (מהניסיון שלי בראיונות). אולם, יש הרבה שמוצאים התמחויות מצוינות גם ללא תואר נוסף. בכל מקרה, תתחיל שנה א', תראה מה מתאים לך, ואם תרצה ויהיו לך הציונים המתאימים תוסיף עוד חוג בשנה ב'. אין לך מה להילחץ מזה עכשיו. בכל מקרה בהצלחה. ואם יש עוד שאלות אני פה.
 
פה גם פה...

ואין כמו שנינויותך יוסריאן כדי להעלות בי חיוך
 
בהתחשב בכמות עורכי הדין המובטלים

שיש כיום בשוק וכן באלפי עורכי הדין שיפלטו לשוק עד שתסיים לימודיך (ורובם יהיו מובטלים), נשאלת השאלה למה ללמוד משפטים, כשיש מספר רב של מקצועות שבהם מחפשים עובדים בנרות.
 
לאור המצב היית אומר לי להמנע מזה

על אף העניין? ואנא אל תגיבו ב"זה לא כמו באלי מקביל", כי ביררתי ואני יודע בערך איך זה להיות עו"ד "באמת"
 

אלבה

New member
איך זה להיות עו"ד באמת?

בפירמות הגדולות יהיה לך משרד נאה בגורד שחקים (עם חניון תת קרקעי), שכר טוב, יפים ויפות, חיי לילה, תתרועע עם עופרה שטראוס ורני רהב. אבל אולי אתה תיפול דוקא על עו"ד קטן במשרד אפרורי, עם תיקים מעפנים? אולי כל הלקוחות שלך יהיו רק נוער סכינאי וכל מיני דרעקעס? אולי תרבוץ בקפיטריה של ביהמ"ש בת"א עם בוגרים מצטיינים של אונ' ת"א, אבל אולי תצטרך להופיע בבתי משפט של ישובי ספר (בד"כ הם ממוקמים במרכז המסחרי מעל השווארמה...)
 
הפירמות הגדולות לא יושבות בגורדי

שחקים(אתה חושב שאתה באלי מקביל?!). ש. הורוביץ באחד העם באיזה בית ישן. הרצוג פוקס נאמן בבית אסיה. גורניצקי באיזה בניין ברוטשילד... וכו' וכו'... למי בכלל יש חיים בפירמות האלה? לדעתי הוא בכלל ירבוץ בקפיטריה של בית המשפט העליון עם בוגרים מצטיינים של האוניברסיטה העברית... (למי יש סבלנות לצפונבונים התל אביביים). וחוץ מזה שווארמה זה אחלה דבר... ולמה אני בכלל כותב לך את התגובה הזאת?!
 
ומה הוא יעשה אחרי שהוא יסיים לרבוץ

בקפיטריה של בית המשפט העליון Ho. What a dreadful place. Ho the horror!!!!
 
"כי נראה לי מעונין לעבוד בזה"

סיבה נהדרת. אבל מה באמת הסיכוי שלך "לעבוד בזה", כאשר כל "שנת יצור" פולטת עוד עורכי דין מובטלים לשוק?
 
שאלת תם (באמת)

כתבת "אני רוצה ללמוד אך ורק משפטים" ושאלת מה אנחנו ממליצים שיהיה התואר הנוסף. לפני שאפשר יהיה לנסות ולתת לך תשובה, נראה לי שאתה צריך לשאול את עצמך (ואם כבר שאלת אז לספר לנו) איזה סוג של עו"ד אתה רוצה להיות? שהרי אם אתה רוצה (אי"ה) להיות עו"ד בעמותו לזכויות אדם, ייתכן שהתואר השני יהיה שונה מאשר (אל"יה) אם תרצה להיות עו"ד מסחר וסביר להניח שאם תרצה להיות עו"ד לענייני מיסים (איחסה ביחסה not there is anything wrong with it) אכן תיאלץ ללמוד חשבונאות. הגישה (והיא אינה רק גישתך אלא שותפים לה רבים) התועלתנית המביאה אנשים ללמוד דברים שאותם הם שונאים ללמוד בכדי להגדיל את הסיכוי שלאחר מכן יוכלו לעבוד 40 שנה בעבודה בה ישנאו לעבוד - לא נראית לי הגישה הכי בריאה לחיים. אגב, בהחלט ייתכן שאין לך בשלב זה תשובה לשאלה איזה עו"ד אתה רוצה להיות. בהחלט ייתכן שאף אם יש לך כרגע תשובה, תשובתך תשתנה מספר פעמים במהלך הלימודים. עצתי היא אחת משתיים: 1. התחל ללמוד רק משפטים והתרכז בכך. נראה לי שיש חשיבות רבה יותר לסיום התואר בהצטיינות מאשר לתואר נוסף וקל יותר יהיה להצטיין אם לא תעמיס על עצמך יותר מדי. 2. בהנחה שלימודי מנהל עסקים לא מושכים אותך (כך הבנתי) הייתי לומד משהו שיוכל להרחיב את השכלתך הכללית (מדעי המדינה לדוגמא), או יעמיק את המחשבה האנליטית שלך (פילוסופיה), או ייתן לך כלים ייחודיים של שליטה בשפה זרה נוספת (צרפתית, גרמנית, רוסית, יפנית?) ובכל מקרה, משהו שישפר ויחדד את יכולת הכתיבה שלך כי בכל מה שתבחר לעשות כעו"ד - כתיבה היא הבסיס.
 
למעלה