ואולי

P i N k G i R l

New member
ואולי ../images/Emo35.gif

חצי ישנה יצאתי הבוקר בדרכי לשיעור פרטי במתמטיקה. חולמת על המיטה שלי שננטשה כה מוקדם בבוקר יום שישי (ותודות לבי"ס שלי שהחליט שמיותר ללמוד ביום שישי). עלה בראשי הנושא של אבא שלי... חשבתי על הקשר ביננו. יותר נכון - על החוסר קשר. לפני שנה החלטתי לנתק את הקשר איתו. מכל מיני סיבות. בהחלט מוצדקות. אחת מהסיבות לניתוק הקשר הייתה שהקשר איתו עשה לי רע. הביא אותי למקומות לא נעימים והשפיע עלי לרעה. אחרי המשבר הראשוני, של הניתוק. של הקש ששבר את גב הגמל. באה ההקלה. בעצם לא ממש הקלה - כי עכשיו הייתי צריכה להתמודד שוב עם אובדן הקשר. עם החסך באבא בחיי. עם הגעגועים לקשר של אב-בת. לא התגעגעתי לקשר שהיה, הוא לא סיפק לי את מה שרציתי, מה שקיוויתי. שאלו בעצם דברים טריוויאלים ופשוטים - התעניינות מצידו, קשר אמיתי, חם אוהב וכנה. הגעגועים ? הם למשהו שמזמן אין לי. לא קיים בחיים שלי זמן רב. 6 וחצי שנים מתוך 16 וחצי שנות חיי. פעם דיברתי עם מישהי שהביאה דימוי מאד יפה לגיל ההתבגרות. היא אמרה שבגיל הזה, אנחנו כמו מטוס.
בהתחלה, לפני שהוא ממריא, יש את אלו שעומדים ומכוונים אותו. לאחר מכן הוא מתחיל להתנתק. בסוף - הוא ממריא וטס. ממריא ליעדים שלו. והוא צריך להסתדר לבדו. נעזר באלו שלמטה, שעכשיו שומרים מרחוק. נכון שלא תמיד המצב הקיים הוא האידאלי, זה שגדלנו עליו. המשפחה הקלאסית - אבא אמא, וילדים. אבל אמא ואמא, הם דמויות מרכזיות בחיים שלנו. מהם אנחנו מקבלים המון. הם גם גורם משפיע בעיצוב האישיות שלנו. תמיד אמרתי שאני לא צריכה אבא. הגעתי למסקנה שעלי להשלים עם הניתוק הזה. טענתי שאני לא רוצה להיות איתו בקשר. כי אני יותר מדי כועסת וזועמת. לא מקבלת אותו ואת הקשר שלו. שונאת אותו. אבל... אם אני לא צריכה אותו, יכולה להסתדר בלעדיו אז למה אחרי כל כך הרבה זמן אני עדיין מתעסקת וטרודה בזה כל כך הרבה ? למה זה עדיין מציק לי ? כמו ענן שחור שתמיד עומד מעלי. למה אני עדיין מתגעגעת ומייחלת לאבא ? רוצה אבא. צריכה את האישור הזה מאבא, שאני טובה, שאני בסדר. האישור שלא אקבל לעולם. אז אולי אני כן צריכה אותו בחיי ? אולי אני צריכה להבין שאני צריכה אבא. אבל לצערי - משפחה לא בוחרים. אז עלי לקבל מה שיש. לקחת מהקשר איתו מה שאפשר, למצות את זה. ולהשלים עם מה שלא שאין לי וכנראה לעולם לא יהיה לי ? להשלים עם העובדה שיש לי אבא. אומנם הוא חרא של אבא. חרא של בן אדם. אבל זה האדם שהביא אותי לעולם. אולי אני צריכה לעבוד על עצמי.. ? לקבל אותו כמו שהוא ? להבין שזה מה שיש... מה לעשות - זה אבא שלי. לשמור על איזשהו קשר. לנסות לתת לזה עוד הזדמנות. אולי אפילו לנסות לפתוח איתו שיחה אמיתית (קשה לי להאמין..) לפחות להגיע לאנשהו איתו?.. אני מרגישה שהתפקידים בקשר אב-בת הזה, התחלפו. כאילו אני המבוגר בקשר הזה. והוא הילד, חסר אחריות. תפקידי לעשות הכל. אבל אולי אני סתם אתאכזב ? אולי אני צריכה להסתפק במה שיש לי ?? אמא אוהבת ודואגת. אחים. אולי, ואולי, ואולי. סתם הרהורים מראשה של ילדה קצת מיואשת.
 

monoboy

New member
וואיי זאת אשכרה דילמה רצינית...

כאילו אני לא ממש התנסיתי בלנתק קשר.. אבא שלי שכל פעם עסוק מדי עם חברה שלו (שלשמחתי אולי כבר לא תהיה מתישהו מי יודע?) ומקניט אותנו ויורד עלינו כדי לשמח אותה לא ממש אהב את הרעיון שניסיתי לנתק קשר.. כאילו אני לא ממש מסוגל אני הייתי מאוד קשור אליו כל הזמן והגרושים זאת תקופה של רק שנתיים ככה שאין יותר מדי סיבה לניתוק הכל עוד טרי.. ניסיתי לנתק את הקשר כמה פעמים אחרי מריבות. הבהרתי לאבא שלי שאני לא רוצה לראות את חברה שלו.. שהיא עושה לי רעעע... בא לי להקיא שאני שומע את השם "יפית".. כונפה... בת 29 שנראית בת 38 עם כל האיפור... שרמוטה.. שתמות. קיצר.. שבועיים לא הייתי אצלו אבל שמרתי בערך על קשר טלפוני. אבא שלי בד"כ היה היוזם של שיחות הטלפון.. היה מתקשר אליי הרבה ולנסות לשכנע אותי שאולי בכל זאת.. בסופו של דבר הוא עשה הפרדת כוחות והמשכתי להגיע אליו בלי שהיא תהיה שם. פינתה את הדברים שלה מהבית וחזרה לגור שם. זה דבר שאני מתנחם בו.. אפילו שהיא המשיכה לישון פה לפעמים.. לפחות את הילדים שלה אני לא רואה.. פחות כאב ראש! אספה את הדברים שלה וחזרה לבית שלה.. אבא המשיך להיותא איתה בקשר וכל הזמן הקשר סטייל און-
.. כאילו ממש לא רציני.. אבא מודע לזה אבל מתעלם מהעובדות.. ככה זה גידול הורים.. זה לא קל..! יאללה מותק.. שיהיה לך רק בהצלחה.. ותשקלי את המשך הקשר שלך עם אביך הלא כל כך יקר כמו שאת מתארת אותו.. צ'או.. אורן
 

P i N k G i R l

New member
אז זהו, שאצלי...

הוא אפילו לא התקשר, לא ניסה, לא תפס את תפקידו- המבוגר, האב, וניסה ליזום, לעשות משהו. אלא פשוט השלים עם זה. ויותר לא שמעתי ממנו. יש לי שאלה - את כל הזמן מספר כמה אתה לא סובל את יפית. למה אתה כל כך שונא אותה ? מה היא עשתה שגרם לשינאה הזאת ? ועוד שאלה- לאמא שלך יש מישהו ? אם כן, הקשר איתו יותר סביר ? אותו אתה מקבל ?
 
../images/Emo41.gif השאלות האלו....

אין להם תשובה.... מרגישים את זה בלב.... מרגישים שאין הדדיות... מרגישים...
 

monoboy

New member
על מה אתה מדבר?

איזה אין הדדיות? מה אני חייב לה משו לכלבה? היא כולה חברה של אבא.. בנאדם מגעיל והוא גם מודע לזה איפשהו כנראה... אמרתי שאני עובד על תשובה כי זה ממש קורות חיי.. הגעתי כבר כמעט לדף פוליו..
 

ש ק ד ב ת

New member
../images/Emo24.gif

ישנם כמה סוגי ניתוקים משפחתים,שהרצף נע הין ניתוק מוחלט,הרמטי,ברוטלי וחסר פשרות,לבין ניתוק חלקי בתנאים רופפים. ממה שאני למדתי להכיר את ה"סיפור" נראה שיש בינכם ניתוק כמעט מוחלט,שאפשר אפילו לכנותו ניתוק מכאיב.הוא אכן פחות דרסטי מניתוק מוגבל אבל פוגע מאוד מבחינה רגשית(וזאת אפשר להבין מכל מילה ומילה בהודעה).אפשר לחשוב שבדל הקשר שיש בינך לבין אביך יותר טוב מכלום,אבל במובן אחר הקשר המוגבל מאוד,הצייקני כל-כך,מעורר ללא הרף כאב ואת הצורך לשנות את המצב. הוא מעורר אשליה שיש משהו שאולי אפשר לפתח,לנסות ליישר,להבהיר,לתקן.יש בו יסוד שיכול להטריד את הנפש-יותר מניתוק מוגבל ומוחלט.ניסיון מתמיד וחסר תוחלת להבין ולשפר את המצב,ולכן תחשבי עם עצמך האם "הקשר" בינכם כרגע,האם הוא עושה לך טוב(כי זה כל המטרה,התרחקת מאביך כי הוא לא עשה לך טוב,אך האם עכשיו בהתרחקות,ישנה הטבה?!) לעיתים דווקא בניתוקים הקשים ביותר יש גרעין של סיכוי,ושדווקא הניתוקים החלקיים עלולים להיות כרונים וחסרי תועלת. אני יכולה מאוד להזדהות ולהבין את המצוקה,את הכאב,את תחושת חוסר האונים ואובדן שליטה-ואת חוסר היכולת להבין את אבא שהוא חלק מהיחידה הקרובה והמגובשת ביותר-לא איכפת לו בכלל,כלום,נאדה. לעיתים אנו צריכים להבין שיש ניתוקים,שיש אנשים(גם אם זה אבא או אמא,שצריכים להיות הכי קרובים אלינו) שאי אפשר להלילחם בהם.שאין טעם לנסות להשיב את ההתברות,אלא להניח למצב כפי שהוא.כמובן שיש כן מצבים שכדאי לנסות ליזום,לחדש את הקשר-אך אני חושבת שאת שבעה מהניסיונות שנכשלו,האם אני טועה?! ילדונת,הסתכלי על הכוס המלאה,רוצי וחבקי את אמא הנפלאה שלך ואת אחייך,תזכרי שלעולם הגשרים אינם שרופים,ואפילו תחשבי על כמה דברים חיובים שיש בניתוק היחסים האלה-אני מצאתי כבר 5.
 

P i N k G i R l

New member
הממ..

אני כותבת עליו הרבה. אני מדברת עליו הרבה. (רק פה - באינטרנט) אני חושבת עליו הרבה. כועסת עליו הרבה. מנסה להבין אותו.שונאת אותו. אבל למרות זאת, אם אני אהיה כנה עם עצמי: אני צריכה אותו. אני רוצה אותו בחיי. אבל לעולם לא עשיתי איזשהו ניסיון לחדש את הקשר ולקרב ביננו. זה שובר את משחקי הכוח והאגו שתמיד עמדו ביננו. מי יודה ? מי "יוריד מכבודו" ויזום משהו ?? יחשוף איזשהו רגש חוץ מאדישות אנסופית ואטימות ? כך שלהפך, לא שבעתי בכלל. אולי רק שבעתי מהאכזבות ממנו, שתמיד התעלם ממני, כאילו שכח שפעם, מזמן, גם נולדה לו בת. למרות שהוא לא חלק מחיי - אין ביננו שום סוג של קשר או מגע כיום אני עדיין לא מצליחה לעשות את הניתוק סופי, "לסיים" עם זה, מבחינתי. הוא עדיין מסתובב לי בראש, בלב. אם זה מחשבות בצורת געגועים וכמיהה לאבא או שינאה עזה וכעס רב אליו. למרות שבפעם האחרונה זו אני שהחלטתי לנתק את הקשר. החלטתי שאני איתו סיימתי. הוא, את תפקידו בחיי סיים מזמן. למרות שחשבתי שאני שלמה עם הניתוק. אבל אולי אני לא באמת שלמה עם הניתוק ??? אולי הפתרון היחיד לזה יהיה שאני אזום את חידוש הקשר, אך הפעם זה יהיה אחרת מהפעם הקודמת - מבחינתי. אני לא אבוא עם שק של ציפיות ממנו ומהקשר הזה. אלא עם הבנה והשלמה עם העובדה שזה מה שיש לי. אני מכירה אותו היטב. יודעת שהוא לא ישתנה. אבל בכל זאת רוצה כן לקחת משהו ממנו, מהקשר ביננו. שיהיה איזשהו נתיב של קשר ביננו. כי הוא - אבא שלי. ואולי אני צריכה להגיע למסקנה שעם כל השינאה והכעס שלי כלפיו, אני צריכה אותו. לא יודעת... הדבר הכי מרגיז בי ? אני תמיד שוברת את הלב, למה כן לעשות ככה וככה - למה לא. כדאי ? אולי לא כדאי ? אבל בסוף, לא אעשה כלום. זה ישאר בגדר מחשבות, הרהורים. רוצה לעשות אבל לא עושה. תודה על התגובה שקד.
 
התגובה של אמא...

לא יצאתי בהצהרה שמעכשיו ואילך אני לא רוצה לדבר עם אבא... פשוט ביום שבת שאבא שלי היה אמור לבוא לקחת אותנו, אני לא באתי. רק אח שלי. אמרתי שאין לי כוח/יש לי דברים לעשות. וככה עוד שבת... אבא שלי לא התקשר או התעניין ממש... הוא שאל את אח שלי למה אני לא באה. אח שלי ענה לו שהוא לא יודע, ואבא שלי אמר שחבל... (לפי דברי אחי). וזהו. כך הסתיים הקשר. לאחר כמה זמן אמא שאלה מה קרה. עניתי שכלום. היא הבינה ששוב הקשר נותק. אנחנו לא נוהגות לערוך שיחות נפש. אני לא ממש משתפת אותה ומספרת לה. היא הבינה... שאלה למה וכו' אבל לא קיבלה תשובות כנות ורציניות. היא דווקא מדרבנת אותנו כן להיות בקשר עם אבא.. אבל משתדלת לא להתערב יותר מדי בקשר שלנו עם אבא. (זאת אני... פינקגירל. החלפתי כינוי).
 

monoboy

New member
אני יענה לך אח"כ חמודה..

לקראת הערב.. על הכל.. מבטיח! אני פשוט תקוע עם החומר בהיסטוריה גיליתי שחסר לי יותר מדי..
 

monoboy

New member
אממ... עדיין מצטער אבל תאלצי לחכות.

המבחן בהיסטוריה- הגשתי טופס ריק.. לא למדתי מספיק והייתי בבלקאווט.. חשבתי על כל מני דברים אחרים.. היום הייתי בסלסה ככה ש.. לא היה לי ממש זמן להמשיך לכתוב אז אני כבר לא מבטיח מתי אני יענה לך על זה.. אני פשוט יענה מתישו בקרוב מאוד..
 
אולייי....

כל כך הרבה אולי אני מבינה שקשה לבחור אבל אולי... אם תחדשי איתו קשר ושוב תתאכזבי תכנסי שוב לקשיים לשכוח אותו ואם לא תחדשי איתו קשר...אז הפצע לא יפתח מחדש יש הרבה אולי...
 

yanivca

New member
האמת היא,

שלא קראתי את התגובות, אז אני לא יודע אם את מה שאני הולך לכתוב כתבו כבר לפני. מה שאומרים, המטאפורה הזאת על המטוס - הכל נכון. את לא יכולה להגיד שאין לך אבא. עובדה שאת פה. את יכולה להגיד שאין לך דמות אב בחייך. אבל גם המטוס שממריא יודע מה לעשות על חשבונם של אחרים שלא ידעו. העובדה שאביך אינו חלק מחייך גם היא מעצבת את אישיותך. לא רק אבא שמכוון אותך ומוליך אותך ברגעייך הקשים נחשב כמעצב אישיות, אלא גם אב שלא נמצא כשצריך ויורק לך בפרצוף כשאת הכי צריכה אותו. את לומדת ככה להתחשל, את מקבלת שיעור לחיים. רק שאצל מישהו שבגיל שלושים תבוא אצלו הנפילה, הוא לא יידע איך להתרומם, כי זה לא קרה לו לפני. כשאצלך תבוא נפילה, את תדעי שאת כבר עברת אחת, ושהכל קטן עלייך. מקווה שתמצאי את הצד הטוב במצב שבו את נמצאת, ושתשכילי להבין ממנו רק את השיעורים החשובים לחיים. שלך, יניב. (שישקר אם הוא יגיד שהוא לא התגעגע אלייך)
 
למעלה