הנוסע הצפוני
Well-known member
לאחרונה עלו בפורום מספר פוסטים עם הצעות ל ייעול משאבים באזורים שונים בפריפריה כאשר הרעיון המשותף בכולם כמעט הסתכם בהרבה הצעות לביטול וצמצום של קווים.
אתמול יצא לי לחכות קצת ברכבת סבידור מרכז וראיתי את כל מלאי הקווים שיוצאים משם ושמתי לב לדבר מעניין. בניגוד לפריפריה שבה האוטובוסים לרב משלימים את הרכבת ומפצים על היעדר שירות רכבתי משמעותי הרי שבמרכז חלק לא מבוטל מהקווים מתחרים ברכבת באופן ישיר.
קווי מודיעין
101,103,104,105 שעוצרים בתחנות נבחרות בתל אביב ולאחר מכן כמעט ללא עצירות עד מודיעין עם פיזור בעיר. הנוסע לא יכול להגיע לרכבת מרכז/השלום ובמודיעין להמשיך בשירות העירוני?
177 ליבנה שעוצר ב 2 תחנות רכבת בתל אביב ואז ללא תחנות עד יבנה, שוב הנוסע לא יכול לקחת רכבת ואז שירות עירוני?
2 קווים לתחנת רכבת ראשונים, אוטובוס בין 2 תחנות רכבת שאין ביניהן רכבת (כלומר יש פעם בשעה עם החלפה) הזייה בפני עצמה
280 לאשדוד כמעט ללא תחנות בדרך כאשר יש רכבת לאשדוד
378 לרכבת אופקים, שוב אוטובוס שמקשר בין 2 תחנות רכבת במקום רכבת
412 לבית שמש, שוב למה לא ברכבת ופיזור בשירות עירוני
462 ללוד כאשר יש גם רכבת ללוד
704 לחדרה
אשמח לתובנות מחברי הפורום שהם מאזור המרכז, מה העדיפות של כל הקווים הללו (ולא הזכרתי את כולם) על פני הרכבת, ולמה לא ניתן להשתמש במודל ההחלפות שמומלץ כאן לא מעט דווקא במקרים האלו. ואולי באמת הייעול צריך להתחיל מכאן ולא מיישוב בפריפריה שיש לו שירות אחד בודד?
אתמול יצא לי לחכות קצת ברכבת סבידור מרכז וראיתי את כל מלאי הקווים שיוצאים משם ושמתי לב לדבר מעניין. בניגוד לפריפריה שבה האוטובוסים לרב משלימים את הרכבת ומפצים על היעדר שירות רכבתי משמעותי הרי שבמרכז חלק לא מבוטל מהקווים מתחרים ברכבת באופן ישיר.
קווי מודיעין
101,103,104,105 שעוצרים בתחנות נבחרות בתל אביב ולאחר מכן כמעט ללא עצירות עד מודיעין עם פיזור בעיר. הנוסע לא יכול להגיע לרכבת מרכז/השלום ובמודיעין להמשיך בשירות העירוני?
177 ליבנה שעוצר ב 2 תחנות רכבת בתל אביב ואז ללא תחנות עד יבנה, שוב הנוסע לא יכול לקחת רכבת ואז שירות עירוני?
2 קווים לתחנת רכבת ראשונים, אוטובוס בין 2 תחנות רכבת שאין ביניהן רכבת (כלומר יש פעם בשעה עם החלפה) הזייה בפני עצמה
280 לאשדוד כמעט ללא תחנות בדרך כאשר יש רכבת לאשדוד
378 לרכבת אופקים, שוב אוטובוס שמקשר בין 2 תחנות רכבת במקום רכבת
412 לבית שמש, שוב למה לא ברכבת ופיזור בשירות עירוני
462 ללוד כאשר יש גם רכבת ללוד
704 לחדרה
אשמח לתובנות מחברי הפורום שהם מאזור המרכז, מה העדיפות של כל הקווים הללו (ולא הזכרתי את כולם) על פני הרכבת, ולמה לא ניתן להשתמש במודל ההחלפות שמומלץ כאן לא מעט דווקא במקרים האלו. ואולי באמת הייעול צריך להתחיל מכאן ולא מיישוב בפריפריה שיש לו שירות אחד בודד?