ה"ספאק" של טראמפ זינק ב-1,000%, אינטל לא מתאוששת: המניות הבולטות

דיברגנט חדש

Well-known member

טראמפ הוביל את הרשת החברתית החדשה שלו שנועדה להילחם ב"עריצות חברות הטק הגדולות" לבורסה באמצעות מיזוג עם חברה ללא פעילות ורשם זינוק אסטרונומי בשבוע. וגם: איך השפיעו הדיווחים על רכישת סנאפצ'ט ע"י פייפאל על הצדדים ומדוע אינטל מציגה תשואה נמוכה? עושים שוק בעולם​


דן רבן
|13:49


3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ נואם ב צפון קרוליינה ארהב

משיק את "רשת האמת". דונלד טראמפ
(צילום: רויטרס)

חברת המדיה של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הגיעה בשבוע שעבר לבורסה באמצעות מיזוג לתוך חברה ללא פעילות (מכונה "ספאק"). החברה (TMTG), אשר מנהלת את הרשת החברתית הנקראת "רשת האמת" (Truth Social), התמזגה כאמור עם שלד בורסאי הנקרא Digital World Acquisition Units והמניה זינקה ב-970% בשבוע המסחר שעבר.
טראמפ טען כי הרשת תעמוד נגד "העריצות של חברות הטק הגדולות", זאת ברקע לכך שלפני שנה טראמפ נחסם לצמיתות ברשתות פייסבוק וטוויטר בטענה כי הסית לאלימות באירועים בקפיטול היל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יש לציין כי הרשת החברתית עצמה טרם הושקה באופן רשמי, אולם זה לא הפריע למניה, אשר קיבלה דחיפה משמעותית ברשתות חברתיות אחרות כמו רדיט, להגיע לעיתים לעליות של כ-1,200%.

עוד ברשת: פינטרסט מזנקת, סנאפצ'ט נופלת​

שתי רשתות חברתיות נוספות בלטו בשבוע שעבר בוול סטריט. פינטרסט, רשת חברתית דמוית לוח מודעות המאפשרת למשתמשים ליצור ולנהל תמונות לפי תחומי עניין שונים, זינקה בשבוע שעבר בכ-12%. ברקע: דיווחים על מגעים מצד ענקית המסחר המקוון פייפאל (PayPal) לרכישת הרשת בסכום של כ-40 מיליארד דולר. אם אכן תתממש העסקה, מדובר יהיה בסכום הגבוה ביותר שרשרת חברתית נרכשה בו אי-פעם.




ענקית התשלומים המקוונים הייתה מהזוכים הגדולים של המגפה, כמו ענקיות טכנולוגיה אחרות, משום שהציבור השתמש יותר בשירותיה כדי לבצע קניות באינטרנט ופעולות נוספות. במהלך 12 החודשים האחרונים מניותיה זינקו בכ-22%, והעניקו לה שווי של כ-300 מיליארד דולר. יחד עם זאת, בשבוע שעבר נפלה המניה של פייפאל עצמה בשיעור חד של 10%.

בניגוד לפינטרסט, המניה של סנאפ (Snap), המפתחת של סנאפצ'ט - אחת מהרשתות החברתיות המובילות בעולם כיום, נפלה בשבוע שעבר ב-30%. זאת, ברקע פירסום של דו"חות כספיים מאכזביים לרבעון השלישי של 2021, בה הצהירה החברה כי הצמיחה בהכנסות צפויה להתמתן ברקע לתוכנית הפרטיות החדשה של אפל, המבקשת את אישור המשתמש על מנת שהאפליקציה תאסוף מידע לגביו.
כמו כן, יצויין כי הירידה נרשמה בניגוד למגמת עלייה שרשמה סנאפ מתחילת השנה (53% טרם הירידות) וכי המהלך של אפל הוביל לירידות של חברות טכנולוגיה גדולות אחרות מאותה סיבה, בהן גוגל ואמזון שירדו בכ-3% ופייסבוק שרשמה ירידה של כ-5% בשבוע שעבר.
 
למעלה