ה"טייגרים" בבורמה.

מצב
הנושא נעול.

krause

New member
ה"טייגרים" בבורמה.

ה"טייגרים" בבורמה.
לחובבי הטייגרים. מתוך בטאון אגד חופשי חודשי מלפני מספר שנים. כתבה של יעקב בר-לב. כ 30 טייגרים נמכרו לבורמה בשנות ה 90 . סרקתי את התמונות המדברות בעד עצמן.
 

krause

New member
"טייגרים בבורמה 2.

ה"טייגרים" בבורמה.
לחובבי הטייגרים. מתוך בטאון אגד חופשי חודשי מלפני מספר שנים. כתבה של יעקב בר-לב. כ 30 טייגרים נמכרו לבורמה בשנות ה 90 . סרקתי את התמונות המדברות בעד עצמן.
"טייגרים בבורמה 2.
 

יהוושע

New member
אוי , טייגרים מסכנים שלי , כמה עלוב

"טייגרים בבורמה 2.
אוי , טייגרים מסכנים שלי , כמה עלוב
ומוזנח מראיכם , כבר ידעתם ימים יפים יותר . אגב , קראוס , בכתבה שסיפרה על מכירתם של האוטובוסים , לפני שנים , נאמר שאגד מכרה לבורמזים 100 טייגרים ששופצו בארץ לפני העמסתם על אונייה בנמל אילת , שלקחה אותם לבורמה , שם , כפי שעינינו רואות ( ואפילו מתעצבות קמעא ) " סמירטטו " אותם לגמרי . קשה להאמין שבמצבם המוזנח הם עדיין נעים בכבישים . שים לב למושבים של " הארגז " שעדיין מחזיקים מעמד . fare well dearest tigers , you are and were the best!!!!
 

oren*

New member
../images/Emo98.gif שווה קריאה ../images/Emo70.gif

ה"טייגרים" בבורמה.
לחובבי הטייגרים. מתוך בטאון אגד חופשי חודשי מלפני מספר שנים. כתבה של יעקב בר-לב. כ 30 טייגרים נמכרו לבורמה בשנות ה 90 . סרקתי את התמונות המדברות בעד עצמן.
שווה קריאה

אנחנו מתלוננים על אוטובוסים ישנים בישראל, והם נוסעים באוטובוסים ישראלים בני יותר מ-30 שנה. מאוד מעניין
 

יהוושע

New member
מי מתלונן על אוטובוסים ישנים? לדעתי

שווה קריאה

אנחנו מתלוננים על אוטובוסים ישנים בישראל, והם נוסעים באוטובוסים ישראלים בני יותר מ-30 שנה. מאוד מעניין
מי מתלונן על אוטובוסים ישנים? לדעתי
, האוטובוסים בארץ בשנים האחרונות , להוציא את עניין צפיפות המושבים באוטובוסים הבינעירוניים , עומדים בכול סטנדרט בינלאומי - נוחים וממוזגים היטב . האוטובוסים החדשים והחדישים של דן מרווחים להפליא , נסיעתם חלקה והמיזוג בהם בקיץ משובח . ( כמובן בתנאי שאין נוסע מעצבן שמחליט שקר לו ופותח את החלון ) לאחרונה גם נוספו אוטובוסים רבים בעלי גישה לנכים ( סוף סוף ) . בניו יורק למשל , שבה שנינו ביקרנו לאחרונה וודאי נסעת שם באוטובוסים , האוטובוס נוח למדי אך נסיעתו איטית כול כך , שאפשר לצאת מן הדעת . רמזור - תחנה - רמזור - תחנה וכו´. אני מוצא שסידור הישיבה באוטובוסים העירוניים בארץ , נוח הרבה יותר , בייחוד לגבוהים ורחבים בעלי רגליים ארוכות - כמוני . כך שמצבנו בתחום זה טוב , לדעתי , אפילו טוב מאוד . מה שאפשר לאמץ ולחקות מתח"ץ נ"י זה את הכירטוס האוטומטי שלנהג אין חלק בו ומאפשר נסיעה חלקה . גם באירופה זה כך וזה חוסך זמן ניכר .
 
נסיעות באוטובוס בליטא

מי מתלונן על אוטובוסים ישנים? לדעתי
, האוטובוסים בארץ בשנים האחרונות , להוציא את עניין צפיפות המושבים באוטובוסים הבינעירוניים , עומדים בכול סטנדרט בינלאומי - נוחים וממוזגים היטב . האוטובוסים החדשים והחדישים של דן מרווחים להפליא , נסיעתם חלקה והמיזוג בהם בקיץ משובח . ( כמובן בתנאי שאין נוסע מעצבן שמחליט שקר לו ופותח את החלון ) לאחרונה גם נוספו אוטובוסים רבים בעלי גישה לנכים ( סוף סוף ) . בניו יורק למשל , שבה שנינו ביקרנו לאחרונה וודאי נסעת שם באוטובוסים , האוטובוס נוח למדי אך נסיעתו איטית כול כך , שאפשר לצאת מן הדעת . רמזור - תחנה - רמזור - תחנה וכו´. אני מוצא שסידור הישיבה באוטובוסים העירוניים בארץ , נוח הרבה יותר , בייחוד לגבוהים ורחבים בעלי רגליים ארוכות - כמוני . כך שמצבנו בתחום זה טוב , לדעתי , אפילו טוב מאוד . מה שאפשר לאמץ ולחקות מתח"ץ נ"י זה את הכירטוס האוטומטי שלנהג אין חלק בו ומאפשר נסיעה חלקה . גם באירופה זה כך וזה חוסך זמן ניכר .
נסיעות באוטובוס בליטא
הנסיעה הראשונה היתה במשך 12 שעות מוילנה לטלין, בירת אסטוניה דרך ריגה בירת לטביה. האוטובוס היה אוטובוס ניאפלן, חד קומתי, יד שניה מגרמניה. הבעייה שם היא הכבישים, הכל קופץ ומקרקש. שבוע אח"כ נסעתי באוטובוס קומוניסטי מיושן (תוצרת הונגריה משנות הששים) בתוך ליטא מוילנא לפוניבז´ (כן, העיר בה היתה הישיבה המפורסמת). זה היה בכלל נורא. הרכב היה מחובר לעצמו בחוטי ברזל, ממש מזכיר את האוטובוסים הבורמזיים, רק יותר נקי. הכביש היה כביש בטון לא מתוחזק וכל שתי שניות האוטובוס דילג על חיבור בין שתי בטונדות. בנוסף, הגיר היה תקוע בהילוך הרביעי...אז תארו לכם את המנוע במקסימום טורים, הדיפרנציאל שורק, האוטובוס קופץ כל שנייה ברעש של חלקים מתפרקים... אחרי שעתיים הגענו ליעד...אין כמו פוניבז לברך ברכת הגומל אפילו לחילוני כמוני...:) בתצלום, האוטובוס ב"תחנה המרכזית" בפוניבז´
 

יהוושע

New member
אחרי שברכת " הגומל " , מה לגבי

נסיעות באוטובוס בליטא
הנסיעה הראשונה היתה במשך 12 שעות מוילנה לטלין, בירת אסטוניה דרך ריגה בירת לטביה. האוטובוס היה אוטובוס ניאפלן, חד קומתי, יד שניה מגרמניה. הבעייה שם היא הכבישים, הכל קופץ ומקרקש. שבוע אח"כ נסעתי באוטובוס קומוניסטי מיושן (תוצרת הונגריה משנות הששים) בתוך ליטא מוילנא לפוניבז´ (כן, העיר בה היתה הישיבה המפורסמת). זה היה בכלל נורא. הרכב היה מחובר לעצמו בחוטי ברזל, ממש מזכיר את האוטובוסים הבורמזיים, רק יותר נקי. הכביש היה כביש בטון לא מתוחזק וכל שתי שניות האוטובוס דילג על חיבור בין שתי בטונדות. בנוסף, הגיר היה תקוע בהילוך הרביעי...אז תארו לכם את המנוע במקסימום טורים, הדיפרנציאל שורק, האוטובוס קופץ כל שנייה ברעש של חלקים מתפרקים... אחרי שעתיים הגענו ליעד...אין כמו פוניבז לברך ברכת הגומל אפילו לחילוני כמוני...:) בתצלום, האוטובוס ב"תחנה המרכזית" בפוניבז´
אחרי שברכת " הגומל " , מה לגבי
השירות הרכבתי שם , האם אינו מפותח יותר משירות האוטובוסים? האם יש רכבת שעוברת , כמו האוטובוס בין שלוש " הבלטיות " , ליטא , לטביה ואסטוניה? נורא מצחיק - " תחנה מרכזית פוניבז´ " - מייד קופצים לראש הרב ש"ך (זצ"ל ) והעיר ב"ב... בטח אחרי הנסיעות שתיארת אי אפשר לשבת במשך כמה שעות ... התיאור שלך מעניין ונורא הצחיק אותי ( מת לבקר בריגה , זו עיר הולדתה של סבתי , איך התרשמת ממנה? )
 

krause

New member
טיול שורשים. יהוושע ,מעניין גם סבתא

אחרי שברכת " הגומל " , מה לגבי
השירות הרכבתי שם , האם אינו מפותח יותר משירות האוטובוסים? האם יש רכבת שעוברת , כמו האוטובוס בין שלוש " הבלטיות " , ליטא , לטביה ואסטוניה? נורא מצחיק - " תחנה מרכזית פוניבז´ " - מייד קופצים לראש הרב ש"ך (זצ"ל ) והעיר ב"ב... בטח אחרי הנסיעות שתיארת אי אפשר לשבת במשך כמה שעות ... התיאור שלך מעניין ונורא הצחיק אותי ( מת לבקר בריגה , זו עיר הולדתה של סבתי , איך התרשמת ממנה? )
טיול שורשים. יהוושע ,מעניין גם סבתא
שלי היתה במסלול הנסיעה ווילנא!! רק חבל ששרפו לנו את השרשים ואומרים ששם כבר אין מה לראות.
 

יהוושע

New member
יש אתר אחד לפחות שאני אגיע אליו

טיול שורשים. יהוושע ,מעניין גם סבתא
שלי היתה במסלול הנסיעה ווילנא!! רק חבל ששרפו לנו את השרשים ואומרים ששם כבר אין מה לראות.
יש אתר אחד לפחות שאני אגיע אליו
במסגרת טיול שורשים , בלי קשר למה שנשאר שם ( ולדעתי עדיין נשאר ) וזה אזור העיר ביאליסטוק בפולין , משם הגיעו סבי וסבתי האחרים - מצד אבי . לדעתי , אזור זה נמצא על אותו קו רכבת שמוליך משם לעיר הגבול עם ליטא היא " גרודנו " - ממשיך לוילנא שבליטא ומגיע גם לריגה ואולי גם לאסטוניה . יכול להיות שהקו יוצא כבר מוורשה . בן דודי מארה"ב ערך מסע שורשים כזה במסלול הנ"ל עם אביו ועם בנו , הוא סיפר לי דבר מעניין , שקיים אגב גם במערב אירופה : רוחב המסילות בין פולין וליטא שונה , ולכן בגבול ביניהן , מעלים את הרכבת על פלטפורמה מיוחדת ומחליפים את מערכות הגלגלים שלה ( " חוגונים " בשפה מקצועית ) כך שיתאימו לרוחב המסילה במדינת היעד . עושים זאת כשהנוסעים ישובים ברכבת , זה לוקח זמן לא רב . שמעתי שכך קורה גם במעבר הגבול צרפת - ספרד . הייתי רוצה לראות פעם איך זה נעשה .
 
רכבת בין ליטא-לטביה-אסטוניה

אחרי שברכת " הגומל " , מה לגבי
השירות הרכבתי שם , האם אינו מפותח יותר משירות האוטובוסים? האם יש רכבת שעוברת , כמו האוטובוס בין שלוש " הבלטיות " , ליטא , לטביה ואסטוניה? נורא מצחיק - " תחנה מרכזית פוניבז´ " - מייד קופצים לראש הרב ש"ך (זצ"ל ) והעיר ב"ב... בטח אחרי הנסיעות שתיארת אי אפשר לשבת במשך כמה שעות ... התיאור שלך מעניין ונורא הצחיק אותי ( מת לבקר בריגה , זו עיר הולדתה של סבתי , איך התרשמת ממנה? )
רכבת בין ליטא-לטביה-אסטוניה
ובכן, כשהייתי שם לאחרונה, לפני שנתיים (סה"כ הייתי 3 פעמים בבלטיות בשנות התשעים), לא היתה רכבת בניהן, אחרת הייתי נוסע בה ולא באוטובוס. נסעתי ברכבת בליטא, לעיר על יד וילנא. זה היה קרונוע חשמלי, גם כן מיושן. תחנת האוטובוסים של וילנא מזבירה תחנות אגד משנות הששים, כמו הרצליה. רציפים משוננים ורחבת חניה מאחור. רוב האוטובוסים הם יד שניה מגרמניה או כלים קומוניסטים ישנים. בוילנא עצמה מסתובבים טרוליבוסים שדומים ל"שוסון"לצד איקרוסים (הונגריה) חדישים יותר. בטאלין, בירת אסטוניה ישנם כלים חדישים, בכלל, אסטוניה היא המתקדמת בין שלוש הבלטיות מבחינה כלכלית וזה מתבטא במשק הרכב. רצ"ב אוטובוס בטאלין כפי שצולם באפריל 2000
 
ועכשיו אוטו דואר בוילנא (4/2000)

רכבת בין ליטא-לטביה-אסטוניה
ובכן, כשהייתי שם לאחרונה, לפני שנתיים (סה"כ הייתי 3 פעמים בבלטיות בשנות התשעים), לא היתה רכבת בניהן, אחרת הייתי נוסע בה ולא באוטובוס. נסעתי ברכבת בליטא, לעיר על יד וילנא. זה היה קרונוע חשמלי, גם כן מיושן. תחנת האוטובוסים של וילנא מזבירה תחנות אגד משנות הששים, כמו הרצליה. רציפים משוננים ורחבת חניה מאחור. רוב האוטובוסים הם יד שניה מגרמניה או כלים קומוניסטים ישנים. בוילנא עצמה מסתובבים טרוליבוסים שדומים ל"שוסון"לצד איקרוסים (הונגריה) חדישים יותר. בטאלין, בירת אסטוניה ישנם כלים חדישים, בכלל, אסטוניה היא המתקדמת בין שלוש הבלטיות מבחינה כלכלית וזה מתבטא במשק הרכב. רצ"ב אוטובוס בטאלין כפי שצולם באפריל 2000
ועכשיו אוטו דואר בוילנא (4/2000)
 

יהוושע

New member
איזו עליבות נוראה . נראה ממש מדכא

מה זה?
(תחנת פוניבז´)
איזו עליבות נוראה . נראה ממש מדכא
לחיות שם . הגד , כששודר האירוויזיון מטאלין , הבחנתי שהם בכלל לא מדברים שם רוסית , אלא שפה שנשמעת קרובה יותר לפינית מפינלנד הסמוכה שמעבר לים ( הבלטי? ) . גם אתה הבחנת בכך? הם באמת מבינים פינית? ורוסית? האם יש הגירה מליטא ולטביה לאסטוניה , בגלל המצב הכלכלי? מאכזב לשמוע על התרשמותך מריגה . בשביל סבתא שלי זו הייתה מינימום פריז , אבל מדובר בשנות ה 20 ועד שנת 35´ , לפני שסטלין שלח לשם את זרועותיו הרצחניות .
 

alexUK

New member
הייתי בליטא בשנות השמונים

איזו עליבות נוראה . נראה ממש מדכא
לחיות שם . הגד , כששודר האירוויזיון מטאלין , הבחנתי שהם בכלל לא מדברים שם רוסית , אלא שפה שנשמעת קרובה יותר לפינית מפינלנד הסמוכה שמעבר לים ( הבלטי? ) . גם אתה הבחנת בכך? הם באמת מבינים פינית? ורוסית? האם יש הגירה מליטא ולטביה לאסטוניה , בגלל המצב הכלכלי? מאכזב לשמוע על התרשמותך מריגה . בשביל סבתא שלי זו הייתה מינימום פריז , אבל מדובר בשנות ה 20 ועד שנת 35´ , לפני שסטלין שלח לשם את זרועותיו הרצחניות .
הייתי בליטא בשנות השמונים
וגם באסטוניה ובלטוויה ריגה, טלין ווילנה הן ערים יפהפיות! ולא, בוודאי שלא מדברים שם רוסית אלא אסטונית שזו אכן שפה סקנדינבית שקרובה במקורותיה לפינית. פעם, הארץ הזו (אסטוניה) נקראה Ingermanland, וזה היה חבל ארץ אירופי לכל דבר.
 
אלקס..לא יודע אם בקרת שם לאחרונה

הייתי בליטא בשנות השמונים
וגם באסטוניה ובלטוויה ריגה, טלין ווילנה הן ערים יפהפיות! ולא, בוודאי שלא מדברים שם רוסית אלא אסטונית שזו אכן שפה סקנדינבית שקרובה במקורותיה לפינית. פעם, הארץ הזו (אסטוניה) נקראה Ingermanland, וזה היה חבל ארץ אירופי לכל דבר.
אלקס..לא יודע אם בקרת שם לאחרונה
ליטא ולטויה עלובות מאד. רמת החיים ירדה והעוני גבר. בוילנא ממש מדכא וכך גם בריגה. אסטוניה נראית לי משגשגת בגלל הקירבה הגיאוגרפית והאטנית לפינים שמשקיעים שם. אכן האסטונים הם שלושת רבעי פינים אבל יש שם גם המון רוסים שהיגרו לשם בזמן הקומוניזם. האזורים הכפרים נראים כאילו יצאו מסיפורי שלום עליכם (וכנראה שגם האוטובוסים מאז...). אסטוניה זה יער אחד ענק. נוסעים שעות בכביש מוקף יער.
 

alexUK

New member
אלכס, לא אלקס

אלקס..לא יודע אם בקרת שם לאחרונה
ליטא ולטויה עלובות מאד. רמת החיים ירדה והעוני גבר. בוילנא ממש מדכא וכך גם בריגה. אסטוניה נראית לי משגשגת בגלל הקירבה הגיאוגרפית והאטנית לפינים שמשקיעים שם. אכן האסטונים הם שלושת רבעי פינים אבל יש שם גם המון רוסים שהיגרו לשם בזמן הקומוניזם. האזורים הכפרים נראים כאילו יצאו מסיפורי שלום עליכם (וכנראה שגם האוטובוסים מאז...). אסטוניה זה יער אחד ענק. נוסעים שעות בכביש מוקף יער.
אלכס, לא אלקס
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה