ה"חינם" עולה ביוקר

מצב
הנושא נעול.
ה"חינם" עולה ביוקר

ה"חינם" עולה ביוקר
"הלו"ז יידחה בחמש שנים; התקציב תפח בשליש

"יש מי שאומרים שהפרויקט יסתיים ב–2025 ושעלותו תגיע ל–25 מיליארד שקל. קיים פער בין מה שנ.ת.ע משדרת לבין מה שקורה בפועל. הם מבטיחים שיעמדו בזמנים ובתקציב, אך החריגות נמשכות" - כך אמר מקור בענף התחבורה בתחקיר TheMarker שפורסם באחרונה אודות המתרחש בפרויקט. "זו חברה שלא יודעת לנהל. גם חברות הבקרה לא יכולות להחליף ידע מקצועי. נ.ת.ע היא כמו קבלן מתחיל שעכשיו בונה גורד שחקים", הוסיף המקור.

הפרויקט המולאם של הקו האדום של הרכבת הקלה, בין פתח תקוה לבת ים ‏(23 ק"מ‏), אמור היה להסתיים עד 2017 בהשקעה של 10.7 מיליארד שקל. ואולם, בנ.ת.ע טוענים, בצדק מסוים, כי האומדנים היו מלכתחילה לא ריאליים. לפי התחזית הנוכחית של נ.ת.ע, הפרויקט יתחיל לפעול רק ברבעון השלישי של 2020. לפי חברת הבקרה של הפרויקט, אז'יס, הרכבת תפעל רק ב–2022. עלות הפרויקט צפויה בינתיים להאמיר ל–14.3 מיליארד שקל."

http://www.haaretz.co.il/1.2073789

מה לדעתכם היו צריכים לעשות בשביל שהפרוייקט יתנהל כמו שצריך?
 

mauzer

New member
לתת לזרים לתכנן, לנהל ולבצע

ה"חינם" עולה ביוקר
"הלו"ז יידחה בחמש שנים; התקציב תפח בשליש

"יש מי שאומרים שהפרויקט יסתיים ב–2025 ושעלותו תגיע ל–25 מיליארד שקל. קיים פער בין מה שנ.ת.ע משדרת לבין מה שקורה בפועל. הם מבטיחים שיעמדו בזמנים ובתקציב, אך החריגות נמשכות" - כך אמר מקור בענף התחבורה בתחקיר TheMarker שפורסם באחרונה אודות המתרחש בפרויקט. "זו חברה שלא יודעת לנהל. גם חברות הבקרה לא יכולות להחליף ידע מקצועי. נ.ת.ע היא כמו קבלן מתחיל שעכשיו בונה גורד שחקים", הוסיף המקור.

הפרויקט המולאם של הקו האדום של הרכבת הקלה, בין פתח תקוה לבת ים ‏(23 ק"מ‏), אמור היה להסתיים עד 2017 בהשקעה של 10.7 מיליארד שקל. ואולם, בנ.ת.ע טוענים, בצדק מסוים, כי האומדנים היו מלכתחילה לא ריאליים. לפי התחזית הנוכחית של נ.ת.ע, הפרויקט יתחיל לפעול רק ברבעון השלישי של 2020. לפי חברת הבקרה של הפרויקט, אז'יס, הרכבת תפעל רק ב–2022. עלות הפרויקט צפויה בינתיים להאמיר ל–14.3 מיליארד שקל."

http://www.haaretz.co.il/1.2073789

מה לדעתכם היו צריכים לעשות בשביל שהפרוייקט יתנהל כמו שצריך?
לתת לזרים לתכנן, לנהל ולבצע
 

אלון 58

New member
לא תמיד כדאי להם...,

לתת לזרים לתכנן, לנהל ולבצע
לא תמיד כדאי להם...,
הביורוקרטיה הישראלית יכולה ליאש כל זר,כמו כל מקומי,ומי רוצה להתעסק לאורך זמן עם ביורקטיה מסורבלת כמו בישראל?
מעטים מאד יעמדו בזה,אם בכלל.
 
יש עם זה בעיה

לתת לזרים לתכנן, לנהל ולבצע
יש עם זה בעיה
משקיעים זרים לא ששים להתעסק עם הבירוקרטיה, פוליטיקה, שחיתות ושאר הקומבינות.
משקיעים שבאים עושים זאת בדרך כלל בתחומים שאין בהם התערבות ממשלתית גדולה כל כך - כמו בהייטק למשל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה