התקשורת שמאלנית ומוטה לטובת גדעון סער ?

אור גינאל

Well-known member
התשובה היא, לא!

גדעון סער שמסתמן כראש הממשלה הבא של ישראל אף על פי שדעותיו אינן מעניינות איש מן הישוב (בחשבון הטוויטר שלו עוקבים כמאה ושלושים אלף איש מספר שהוא רחוק מאוד ממיליון שאמורים להצביע עבורו), מושך את תשומת לב התקשורת מהסיבה הפשוטה, אנשי תקשורת רבים שואלים את עצמם - איך קרה שנבחר ציבור אוזר אומץ לנטוש את מפלגת השלטון ? מה עומד מאחורי זה ? ואם התקשורת מרחרחת, סימן שכנראה הרבה עומד מאחורי זה. בהתחשב בעובדה שמיום ליום נחשף הקשר בין גדעון סער ליאיר לפיד וככל הנראה גם לגנץ, בקידום תוכניתם להפלת הממשלה. זו, הפעם ,,, אמממ ,,, כבר הפסקתי לספור, וכל זאת במטרה לגרום לראש הממשלה להתכבד ולפנות את מקומו לטובים ממנו (עד כדי כך גבוהה ההערכה העצמית שלהם). וזה דבר שמאוד מעניין את התקשורת, כי זה מה שמעניין את הציבור. מהיכן הגיע האיש הזה ? לכן המסקנה היא שהתקשורת אינה שמאלנית ואינה מוטה לטובת גדעון סער .

אם כך נשאלת השאלה - מהו סוד קיסמו של האיש- גדעון סער ? שיימצא ביום מן הימים ישוב על כיסאו הנכבד של ראש הממשלה, מה עומד מאחוריו ?
מבחינת הנתונים - היותו מזרחי, עו"ד, בעל ניסיון פוליטי מכובד ולא מבוטל - הופכת אותו בעיני "יש עתיד" ויאיר לפיד העומד בראשה, באופן מיידי למועמד האולטימטיבי כדי להחליף את גנץ ומפלגתו זכרונה לברכה- "כחול לבן". שגם אם מגלה פה ושם סימני חיים, תמיד יימצא איזה גנרל שישמח לבצע ווידוא הריגה (זו מטאפורה כמובן) כדי שחס וחלילה לא ילכו לאיבוד הקולות של גדעון סער, לאט לאט מתחילה להתבהר התמונה, סמל ראשון גדעון סער, לוחם ומש”ק מודיעין בחטיבת גולני הוא המועמד להחליף את גנץ רמטכ"ל בדימוס שזכה לתואר רוה"מ חליפי.

גם אם התוכנית מסתדרת ליאיר לפיד בראש - סוף מעשה במחשבה תחילה, נסתכל רגע על האג'נדה הכלכלית של יאיר לפיד -
התנאי היחיד להנעת גלגלי המשק ולהקטנת הגרעון בימים כתיקונם ובמיוחד עכשיו, אחרי (כמעט אחרי) טראומת הקורונה, היא אחוזי אבטלה מינימליים.
יאיר לפיד ניסה לעשות זאת בעבר במע"מ -0- על קניית דירה ראשונה אבל קיבל לאטמה לפנים כשהתגלה שהדבר כרוך באפליית ערבים ובעיקר חרדים - כן , יאיר לפיד מפלה ערבים לרעה. שיטה נוספת שתחייב את החרדים לצאת לשוק העבודה היא שלילת תקציבים שאינם קשורים לחינוך בכל הנוגע למגזר החרדי. יש עוד הרבה שיטות אבל לא הזמן להעיר את המתים.
באופן כללי הכיוון ברור - החרדים והערבים יוצאים לשוק העבודה והאבטלה יורדת - כך יאיר לפיד מדמיין שיקרה, שניה לפני שהוא מניח את הראש על הכרית לפני שהוא נרדם.

תכל'ס , חרדים יוצאים לשוק העבודה זה לא דבר רע, אבל, במקביל "יש עתיד" וחבריו מקדמים חוקים ליברליים שהחברה הישראלית עדיין אינה מוכנה אליהם ובוודאי שלא החברה הערבית שלא לדבר על החרדית,חוקים כמו, כמו ,,, נו, תחשבו בעצמכם, ליברליים מאוד, יותר מאירופה. שיהפכו את החיים של החרדים ועוד רבים וטובים לבלתי נסבלים.

אז איך לדעתכם תיראה המדינה שלנו כשגדעון סער עומד בראשה ויאיר לפיד סופר את הכסף ?

בפרק הבא - התוכנית הכלכלית של נתניהו.
 
נערך לאחרונה ב:

אור גינאל

Well-known member

למעט הליכוד, המפלגות חושפות תוכניות כלכליות שהסיכוי להגשמתן אפסי

כתבה ממעריב (שפורסמה בדיוק בדקה שהעלתי את ההודעה למעלה) המספרת מבפנים על המצב הכלכלי הקשה בלי הצהרות פופוליסטיות (אולי קצת ) דווקא מנציג מפלגת העבודה(!). יותר חשוב ממה שנאמר הוא מה שלא נאמר וכדאי לקרוא בין השורות.
כלכלה זה הדבר הכי משעמם בעולם, אבל על הכלכלה תקום ותיפול ממשלה, ולא על דברים 'מעניינים' כמו מלחמות בין ימין לשמאל שאף אחד לא יודע מי נגד מי.
 
נערך לאחרונה ב:

אור גינאל

Well-known member
בנוגע לסקרים


בחירות 2021 | דעה

בעולם של סקרים פנימיים: נתניהו קרוב להקמת ממשלה, כחול לבן ורע"מ בכנסת​


סיכום של סקרים שהזמינו מפלגות גדולת מראה היתכנות להקמת ממשלת ימין, שבנט יישב בה • כך מצאו את עצמם מנהיגי ימינה ותקווה חדשה יושבים ביחד בבלוק "רק לא לפיד" • וגם: ליברמן מסביר למה מנע הקמת ממשלת ימין ואיך יקים קואליציה בלי חרדים​




דני זקן 25.02.2021

לידי גלובס הגיעו ארבעה סקרים פנימיים של מפלגות גדולות והשקלול שלהם מבשר על תמונת מצב מעט שונה ממה שמשתקף בסקרים המתפרסמים בכלי התקשורת (מכיוון שמדובר בשקלול של יותר מסקר אחד מספר המנדטים הכולל אינו מסתכם ב-120).
ליכוד 31-32 (תלוי באחוז הצבעה), יש עתיד עם 16, סער 13-14 (אבל "פריך" - רבים מהנשאלים לא סגורים על זה סופית) ימינה 10-11, ש"ס 8-9 המשותפת 8-9 ( תלוי באחוז הצבעה ובשיעור מתלבטים גבוה מול רעמ), ליברמן 8 (יציב), יהדות התורה 7, עבודה 6 (יציב), כחולבן 5-6 (קצת "פריך"), איחוד לאומי/עוצמה 5, רעמ 4-5, מרצ 4 (גבולי).
ההבדלים הבולטים - רעמ וכחול לבן בפנים בכל הסקרים, מרצ גבולית, ליברמן והליכוד במנדט שניים יותר, ש"ס חזקה יותר. בכל הסקרים יש שיעור מתלבטים גבוה. בקרב הערבים - האם להצביע ולמי. יש התלבטות בקרב חלק ממצביעי סער וכחול לבן. בקרב בוחרי הליכוד שאחוז ההצבעה שלהם נמוך מסורתית גם יש התלבטות אם להצביע.
בתקוה חדשה הקימו מטה מתלבטים ייעודי והשבוע כל בכירי המפלגה הגיעו אליו וקיימו מאות שיחות למתלבטים/בוחרים אפשריים.
למה הסקרים המתפרסמים בכלי התקשורת שונים? לפי אנשים שמעורבים ישירות בתהליך ומנוסים בתחום, עקב אכילס של כל מכוני הסקרים הוא דרך איסוף המידע. שיטת הטלפונים הישירים פסה כמעט לגמרי מהעולם וכעת רוב המידע נאסף בדרכים דיגיטליות. היתרונות ברורים, אבל החסרון העיקרי הוא שציבורים שלמים זוכים לייצוג חסר, כשמנגד הציבור המעורה דיגיטלית יותר, מקבל ייצוג גדול יותר.
למשל, דוברי רוסית מבוגרים, שככלל לא עונים ברובם לסקרים, גם בגלל קשיי שפה. זו אחת מהסיבות מדוע אביגדור ליברמן מקבל בקביעות יותר ממה שצופים לו הסקרים. עוד אוכלוסייה שלא נדגמת כמעט בשל אוריינות דיגיטלית מעטה, הם בוחרי ש"ס המבוגרים. כך גם בחברה הערבית, ובעיקר זו המבוגרת יותר, השמרנית יותר והדתית יותר.
הסוקרים מנסים לפצות על כך בשימוש בנוסחאות שקלול המבוססות על הנחות עבודה ועל טרנדים. כלומר אם מזוהה מגמה לכיוון מסויים באמצעות שאלות עזר שנשאלים הנסקרים, הסוקר עשוי לתת למגמה הזו גיבוי בנוסחאות השקלול. בד-בבד נעשות שיחות טלפוניות למגזרים שייצוגם חסר, אבל אלה לא מחפים מספיק על הפער.
הטיה אחרת נגרמת בשל שיטת מאגרי הנסקרים - הפאנלים. כל מכון מחזיק מאגר של בין אלפים לעשרות אלפי נסקרים, שמקבלים הטבות קטנות כמו תלושי שי וכו'. כשמוזמן סקר מקבלים כל הנסקרים במאגר פנייה להשתתפות ו-500-1,000 הראשונים נכנסים לשקלול הסקר. השיטה הזו הזמינה פעילי מפלגות להשתתף באופן מאורגן, להצטרף למאגרים ולהזדרז ולענות לסקרים כשמקבלים פנייה. לפי גורם מעורה, המפלגות שידעו לנצל זאת טוב מכולן הן העבודה, עוצמה יהודית והציונות הדתית ככלל. זו אחת מהסיבות לפער בין ההצבעה בפועל לטובת מפלגות אלה למה שקיבלו בסקרים קודם לבחירות.


הבלוק שבתוך הגוש​

שתיהן מפלגות ימין שבראשן מועמדים שאפתניים לראשות הממשלה, שתיהן ניזונות ממאוכזבי נתניהו ולשתיהן יריב נוסף משותף - יאיר לפיד. בשתי המפלגות, תקוה חדשה וימינה, מכחישים וכמעט נעלבים כששואלים על תיאום ושת"פ נגד לפיד. אבל בפועל, הן הפסיקו בימים האחרונים לתקוף אחת את השנייה. לפרשנים כמונו לא נותר אלא לבנות בלוק חדש.
אצל גדעון סער מציינים שהם אלה שמלכתחילה טענו כי לפיד לא יוכל להקים ממשלה, גם אם יהיו לו יותר קולות מלסער. בימינה לקחו את זה השבוע צעד אחד רחוק יותר והודיעו כי לא ישבו תחת לפיד בראשות הממשלה.
עכשיו גם מצטרף הצ'ילבה של לפיד, בני גנץ. שר הביטחון שספג מלפיד ביקורות אינספור ואנשי יש עתיד עלבו בו לא פחות מהעלבונות שבליכוד הטיחו בו. גנץ קרוב יותר לתמיכה בסער לתפקיד. הוא האשים השבוע את לפיד בקנונייה וכי הוא עומד מאחורי מכתב הבטחוניסטים שקראו לו לפרוש. והנה נוצר לו בלוק שביום טוב מגיע ל-30 מנדטים. לפיד מנגד עם תמיכה של העבודה ומרצ מגיע לכ-25. לא בכדי לפיד אומר שהוא מוכן להסתמך על המשותפת.
הסקרים הפנימיים מראים אפשרות סבירה שלנתניהו תהיה קואליציית ימין, חרדים עם בנט. במקרה כזה ההתלבטות של בנט תהיה גדולה, בין ממשלת נתניהו התואמת יותר את הבייס שלו הציוני-דתי, לממשלה אחרת, שבה יקבל תפקיד מכריע. רוטציה בראשות הממשלה עשויה לשכנע אותו.

חיסונים תמורת הישגים מדיניים​

רבים מיריביו של נתניהו מודים (לרוב בשקט) כי במישור המדיני יש לו זכויות. הוא נתפס כך גם בציבור. נתניהו מכין כמה הפתעות מדיניות לקראת הבחירות. ההסכמים עם המדינות הערביות מאפשרים, למשל, ביקורים או מפגשים עם ראשי מדינות, ובלשכת ראש הממשלה עומלים עליהן. עם זאת, יש היסוס מצד מנהיגי המפרציות, שמתרשמים כי בעידן הנשיא ג'ו ביידן, עוצמתו והשפעתו של נתניהו בוושינגטון הוגבלו. אפשרות אחרת היא התקדמות מדינית כלשהי עם מאוריטניה, שלפי מוריה אסרף וולברג בגלי צה"ל, נמצאת ברשימת המדינות שיקבלו מישראל חיסונים עודפים, שגם עשויים לסייע למדינות באמריקה הלטינית או במזרח אירופה לפתוח נציגויות בירושלים.
כחול לבן, כולל שר החוץ גבי אשכנזי, ומפלגות נוספות יצאו בזעם נגד המהלך של חיסונים תמורת הישגים מדיניים, אבל במשרד החוץ גורמי מקצוע היו מעורבים במהלך העברת החיסונים הללו, והמינוף שלהם למטרות המדיניות.

מה שבר את ליברמן?​

אחת מהשאלות הפוליטיות שעוד לא נענתה, היא החלטתו של ליברמן למנוע הקמת ממשלת ימין. ממשלה כזו הייתה בהישג יד באפריל 2019, ואז הטיל ליברמן את הפצצה, הציב אולטימטום לנתניהו והחרדים, וגם כשהסכימו לרובו, סירב להיכנס ומאז אנחנו בכאוס שהוביל למערכת בחירות רביעית.
בראיון לגלובס אומר אביגדור ליברמן: "מה ששבר אותי הייתה ההתנהלות של החרדים ושל נתניהו במחצית השנייה של 2018. שתי הכרעות כבדות ועוד כמה מסביב, שהביאו אותי להכרה כי אין שום סיכוי להגיע להסכמות עם המפלגות החרדיות, הם לא מוכנים להתפשר בכלום, ונתניהו ימשיך להיכנע להן ולהסכים לכל מה שירצו.


"משבר הקורונה מוכיח זאת כל העת. אי-קבלת תוכנית הרמזור של פרופ' גמזו בגלל הלחץ החרדי, היעדר האכיפה וההקלות בכניסה לארץ, מראות שהחרדים מנהלים גם את המשבר הזה לצורכיהם".
ליברמן מתייחס לחוק הגיוס שיועצים משפטיים של משרד הביטחון הכינו בהתייעצות גם עם גורמים חרדיים, חוק שקיבל הסכמה ראשונית גם של המפלגות החרדיות, אבל נפל בגלל התנגדות של האדמו"ר מגור שגררה את האחרים אחריו. חוק הגיור הוא הקש השני, ועדת משה ניסים קבעה מתווה לחוק, שוב בהתייעצות עם גורמים חרדיים, אבל הפוליטיקאים החרדים טירפדו.
ליברמן פועל נמרצות לגבש גוש נטול החרדים, ומנסה לשכנע את סער ואת לפיד: "נתניהו בכיס שלהם ויעשה הכול כדי להקים ממשלה וקואליציה שיתמכו בחוק הצרפתי. איתו בן-גביר וסמוטריץ', שהם במובנים רבים גרועים מהחרדים, ובקואליציה השנייה אסור שהם ישתתפו, כי שליטתם על ועדת הכספים ועל כמה מהמשרדים החשובים ביותר, היא אסון לכלכלה הישראלית".
ואגב כלכלה, ליברמן רוצה את תיק האוצר בקואליציה כזו, יש לו משנה סדורה מוכנה, שאותה נפרט בהמשך מעל דפים אלה.
 

אור גינאל

Well-known member
גם ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ברור שתחרות בבחירות הבאות תהיה על המגזר שמייצג את מעמד הביניים ועל המצב הכלכלי
אבל נזהר מאוד מלציין למי הוא מתכוון במילים 'אינו משלם מיסים'.
ובסוף אומרים שיש גורמים שמפלגים את העם.


1614342255680.png
 

סתוונית333

Well-known member
גם ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ברור שתחרות בבחירות הבאות תהיה על המגזר שמייצג את מעמד הביניים ועל המצב הכלכלי
אבל נזהר מאוד מלציין למי הוא מתכוון במילים 'אינו משלם מיסים'.
ובסוף אומרים שיש גורמים שמפלגים את העם.


צפה בקובץ המצורף 15546

יותר מזה,
שלושת הנבלות האלה מקומם מחוץ לכנסת.
 

ננו ננו

New member
גדעון סער לא מזרחי.
שמו המקורי של גדעון הוא סרצ'נסקי. האבא שלו נולד בארגנטינה לסבא וסבתא שהיגרו לארגנטינה ממזרח אירופה. האמא שלגדעון היא ממוצא בוכרי, שזה לא בדיוק מוצא מזרחי אלא יותר גרוזיני/קווקאזי.
למי שלא יודע, קווקאזי זה הגזע הלבן של אירופה.
 

אור גינאל

Well-known member
גדעון סער לא מזרחי.
שמו המקורי של גדעון הוא סרצ'נסקי. האבא שלו נולד בארגנטינה לסבא וסבתא שהיגרו לארגנטינה ממזרח אירופה. האמא שלגדעון היא ממוצא בוכרי, שזה לא בדיוק מוצא מזרחי אלא יותר גרוזיני/קווקאזי.
למי שלא יודע, קווקאזי זה הגזע הלבן של אירופה.
ציינתי דווקא מזרחי כי זה חשוב ובגלל שחשבתי לרגע שלא דייקתי הלכתי לבדוק ואכן יהדות בוכרה משתייכת לעדות המזרח ומתפללים בסידור נוסח ספרד ולא אשכנז, וזה חשוב כי זה מה שתופס את תשומת הלב של המצביעים זה חשוב להם וכנראה שבטעות מישהו יחשוב שבגלל שהוא מזרחי אז כדאי לתת לו את הקול.
ד.א. לפיד וסער חתמו על הסכמי עודפים בחשבון פשוט סער הגיע מהליכוד שנחשב עם נטיה ימנית יעביר את הקולות של הימין ללפיד שהוא מפלגה סופר שמאל, אתמהה.
 
למעלה