התקפי חרדה

peachy

New member
התקפי חרדה

היי לכם! מכירים שיטות להתמודד עם התקפי חרדה - להוריד את רמת החרדה הפיזית או אפילו להעלים אותה לגמרי? תודה רבה מראש
 
אין להעלים לגמרי את החרדה..

יש לצמצם
כדאי לעשות הרפיות מסוגיהן, לנשום נשימות עמוקות, לנסות לדבר אל המודע, ולנסות להרגיע את עצמנו. מומלץ, לפנק ע"י מקלחות/אמבטיות מפנקות, זה גם כן מרגיע (ובהחלט מסז' הגון גם כן בא בחשבון).
 

peachy

New member
הממ...

אצלי למשל, יש דופק מואץ ו/או כאבי שרירים בבוקר לפני שאני צריכה ללכת לעבודה לפעמים. ונשימות עמוקות לא ממש עוזרות לי ): מנסה להרגיע את עצמי, גם לא הולך כל כך... "כדאי לעשות הרפיות מסוגיהן" יכולה להמליץ על הרפיה מסוימת? כי לפעמים כל הסימפטומים הפיזיים יכולים לגרום לי להישאר בבית... שוב תודה
 
לדעתי הנשימות העמוקות יכולות לעזור

לך יותר מכל אחת אחרת (שכרגע לא נמצא לידי החומר עליהן). פשוט לנשום עמוק כמה שאפשר יותר, ולנסות להתעלם כמה שיותר מהמחשבות הטורדניות. לא לוותר למחשבות שמכניעות אותך, ואז את נשארת בבית. הכל יהיה בסדר, הכל יסתדר. אני כותבת את זה כך, כי לי לפעמים יש כאבי שרירים, לחץ ודופק מהיר, כשאני צריכה לעשות משהו שאני לא כ"כ רוצה, כאילו הולכת נגד רצוני, ואז אני מרגישה גם חולשה ודי נשארת בבית. יש מן פחד לא מובן ברקע שאומר שאני לא אסתדר איפה שאני אהיה, או שמשהו לא יהיה בסדר לי שם.
 

peachy

New member
כמוני כמוך... :)

אבל הקטע הוא שהנשימות לא ממש עוזרות, אולי אני לא מבצעת אותן נכון... אנסה לפי מה שכתוב במאמר תרגילים להרפיית שרירים
 
לשיר...

מה שמצאתי עוזר זה דווקא לשיר... אני לא יודע אם זה טוב לכל אחד, אבל מי שאוהב מוסיקה בהחלט יכול, זה מסיח את הדעת. במיוחד אם אלו שירים שאוהבים שגם עושים מצב רוח טוב וגם אם אפשר ומומלץ, תוך כדי שירה לקרוא את המילים (מהעטיפה או מהאינטרנט) זה גורם ל"עומס" על המוח ומשכח את ההרגשה (זה מה שאני עושה עכשיו בנוסף על כתיבת שורות אלו....)
 

peachy

New member
שירים תמיד אצלי ברקע

אני לא שרה
לא ניסיתי לשיר ותוך כדי לקרוא את המילים... אנסה :) תודה
 

ljames2

New member
יש פיתרון

לפי דעתי זו טעות להסתמך על שיטות הרגעה חיצוניות ברגע שאתה מרגיש חרד מכיוון שבדרך זו אתה בעצם אומר לעצמך "אסור לי להרגיש חרד, ואם אני מרגיש אני חייב להעלים אותה מהר" ומה שקורה במידה שהשיטות לא ממש עוזרות לך באותו רגע שאתה נלחץ פי כמה מכיוון ש"אסור לי להרגיש חרדה" אז אוקיי נכון השיטות עוזרות וכדי בהתחלה כדי להקל קצת על החרדה להשתמש בהם, אןלם השינוי המבורך הראשון שאתה צריך לבצע בעצמך זה להגיד לעצמך, אני לא מפחד מההתקף חרדה עצמו, אני מבין שזה פחדים לא הגיוניים ולא מציאותיים שלא משפיעים עליי באמת והכי חשוב עוברים! ובמידה שאתה כן חווה התקף, תשנן לך את הדברים הנ"ל ותאמר לעצמך אני לא מפחד מהחרדה אני יודע להתמודד איתו, ובדרך זו תוכל להקל ואף להעלים את החרדה בתוך זמן מסוים:)
 

peachy

New member
אני לא מפחדת מההתקף

הוא פשוט מגיע, בלי אזהרה :) ואני חייבת להתמודד איתו בצורה כלשהי
 
../images/Emo176.gif

תירגול של תרגילי הרפיה ונשימה באופן יומי במשך שבועיים, עשוי לעזור. מאמר על כך במאמרי הפורום. כמו כן, רצוי להמנע מלאכול מאכלים עתירי סוכר ומקפאין וכן ,לאכול באופן מסודר ולא להגיע למצב שרעבים מאד, כי זה קרקע פוריה להתקפים.
 

peachy

New member
תודה רבה!

הדפסתי את שני המאמרים על טכניקות הרפיה, אנסה ואחזור לדווח תודה
 

ארז ברז1

New member
את יכולה לשבת בחוף הים עם חברה,

את יכולה לשמוע שירים באזניות בזמן שאת יוצאת בערב להליכה של שעה בטיול להכרת העיר. תתפלאי כמה מקומות במרחק הליכה יש ליד הבית שלך שלא היית בהם. לפי דעתי פעילות אירובית קבועה עם תזונה נכונה יש לה השפעה הכי גדולה בצימצום החרדה. גם להפגת לחצים/סטרס. הרעיון הוא להעסיק את עצמך בדברים שאת אוהבת. כל אחד אוהב דברים שונים, וכל אחד נרגע מדברים שונים, אז פשוט תנסי את כל מה שהציעו לך ותראי מה הכי מתאים לך. יש כאלה שנרגעים מבישול, יש כאלה שהולכים לסרט. עד כמה שידוע לי בן אדם רגוע לא נכנס לחרדה. רצוי גם לא לחשוב יותר מדי עם עצמך לבד. בהצלחה.
 
למעלה