התקף זעם בגיל 9 חודשים?!

מאיו

New member
התקף זעם בגיל 9 חודשים?!

אתמול בזמן שמיכל התעצבנה על משהו, היא התחילה לבכות וצרחה בהיסטריה גם אחרי שקיבלה את מבוקשה. זה היה בזמן מנוחת צהריים כך שהנחתי אותה במיטה שלה (שמחוברת למיטה הזוגית) ונשכבתי במיטה. כל ניסיון להרגיע גרר אחריו צרחות רמות יותר ויותר. בסופו של דבר הפסקתי לנסות ורק שכבתי וצפיתי. היא זרקה עצמה על המיטה, התפתלה, לא הפסיקה לזוז וצרחה במשך יותר מ 20 דקות. באיזה שהוא שלב היא נרדמה והתעוררה בצרחות מחודשות לסירוגין. אחרי שנרדמה לגמרי, היא קמה מחייכת כרגיל והיום התנהל באופן שגרתי. לא נתקלתי בזה מעולם עם הגדול כך שאין לי מושג האם זהו "התקף זעם" קלאסי? האם פעלתי נכון?
 

תיקי א

New member
יכול להיות מעייפות

מכירה התקפי זעם, משהו קטן שלא מסתדר, התגובה מועצמת ע"י העייפות. מופיעים בזמנים "מועדי פורענות", קרי בסמיכות לשעות השינה ונפתרים בשינה טובה. הילדה נרדמת בבכי נוראי, שלא ניתן להרגיעו וקמה כמו מלאך, חמימה, ורדרדה וחייכנית. לא צריך להתרגש מידי, הגיל הזה מאופיין בתיסכולים. מבינים, אבל יכולת הביטוי מוגבלת היכולת לנוע עדיין לא מספיק מפותחת וכו'...
 

מאיו

New member
התגובה שלי הייתה בסדר?

מצד אחד, אני לא רוצה לעודד את ההתנהגות ומצד שני....
 

תיקי א

New member
גם אני נוהגת כמוך, אז זה בסדר?

לא יודעת להגיד, גם אני גיליתי שבהתקפי הבכי/זעם הללו גלי לא בדיוק יודעת מה היא רוצה וגם אם אני לוקחת אותה ומחבקת, זה לא עוזר לה להרגע. שמת את הילדה במיטה, לא זנחת אותה והלכת, שכבת לידה והיא הבינה שאת שם. לדעתי צריך לתת לילדים ספייס לפעמים, להרגיע את עצמם, תוך תמיכה והתבוננות מרחוק. מה את חושבת ? נראה שלא נוח לך עם הסיטואציה, שאת מרגישה שלא עשית מספיק כדי לעזור לה להרגע.
 

ff6aa

New member
אנחנו קוראים לזה 'העלבות'

התופעה התחילה בערך באותו הגיל כמו אצלך: לפעמים כאשר הוא לא מקבל מה שהוא דורש ובאותו הרגע. מסתובב ומתחיל לצרוח/לצעוק. לפעמים הוא נכנס למין מצב הסתטרי שהוא ממשיך לצעוק גם אחרי שקיבל את מה שרצה. מה שעובד לגביו במקרה זה, מוצץ בפה מאפס אותו בין רגע. בזמן רגיל הוא ללא מוצץ.
 
למעלה