התקנת XP בפעם הראשונה. שאלות...

motiyair

New member
התקנת XP בפעם הראשונה. שאלות...

התקנתי XP בפעם הראשונה כך שיש לי (ואני עוד בטוח שיהיו לי) כמה שאלות: איך עושים שיהיה ב XP את האייקונים הקטנים האלו כמו בצד ימין למטה של התמונה המצורפת? כמו כן אני יודע ש ב XP יש FIRE WALL איך משתמשים בו? (הסבר מפורט יעזור לי כאן) כמו כן שקניתי את המחשב ביחד עם דיסק הדרייברים של הלוח אם קיבלתי גם NORTON INTERNT SECURITY 2003 מה יותר טוב? הרי גם זה בעצם מין סוג של FIRE WALL. הביאו לי את SP1 על דיסק (אן לי עדיין חיבור לרשת) אני ממש לא בטוח שהתקנתי אותו אבל בכל זאת איך יודעים עם ה WINDOWS כבר אחרי ההתקנה, ז"א יש באיזשהו מקום שמראה לך עם ה SP1 כבר מותקן? מאוד מודה לכם על הסבלנות, כי אני חדש ל XP (והוא לי) והמעבר מ 98 לא כל כך קל.
 

lebovitz

New member
לאט לאט...

1) הוספת האייקונים הקטנים שנקראים Quick Launch מתבצעת ע"י: קליק ימני על "התחל" -> מאפיינים -> תבחר את הטאב שנקרא Taskbar (לא יודע איך זה נקרא בעברית) ושם תסמן שאתה מעוניין ב-Quick Launch. 2) אני לא זוכר בדיוק איך להפעיל את ה-FIREWALL של ה-XP אבל הוא די פרימיטיבי. ה-Norton IS יותר חזק, למרות שבהתחלה הוא די מציק. וגם דורש ידע קצת יותר מבסיסי בשביל להפעיל אותו טוב. 3) בשביל לדעת אם מותקן לך SP1 תלחץ: התחל -> לוח הבקרה -> מערכת תחת הטאב כללי תוכל לראות אם מותקן SP1 או לא. (יש עוד הרבה עדכונים חשובים מאז שיצא SP1 שכדי להוריד אותם.)
 
בוא אעזור לך קצת אם אינך מתנגד...

1. את ההגדרות בעברית בנושא "סרגל הפעלה מהירה " תראה בתמונה המצורפת 2. איך להגיע ולהפעיל את ה-FireWall של XP תמצא למעלה בגלריה במדור XP-Home ( תמונה שהוכנסה על ידי יונתן ). 3. אם יש או אין SP1 תוכל לראות מיד בקליק ימין ב-"המחשב שלי" >"מאפיינים", תמצא שם בין כל מה שכתוב. אם לא כתוב, סימן שאין. בתגובה להודעה זו שלי אבי גם לזה תמונה שבה כן כתוב, סימן שיש כבר SP1.
 

motiyair

New member
קודם כל המון תודה על הסבלנות! עוד

כמה שאלות ברשותכם (וככל שאני יחקור את ה WINDOWS כך יהיו לי יותר שאלות) אני יודע ש בXP יש איזשהו תוכנה שבעצם זוכרת איך המחשב היה לפני שהתרנת משהו עליו כדי שאם תתחרט ואין לך UNINSTALL (ויש לי תוכנה כזו על מחשב עם WIN 98, ואני עדיין שובר את הראש איך מוחקים אותה. במיוחד שהיא רשומה ברג'סטרי) ה XP יחזור (או יחזיר) את המחשב למה שהוא היה לפני ההתקנה. כמו כן יש לי NORTON SYSTEM WORKES 2004 ואני חושב ששם יש את זה (עדיין לא התקנתי את זה על המחשב החדש אלא רק על היישן, ושם זה עובד נפלא, אבל אין לי מושג איך לנצל חצי ממה שהיא יודעת לעשות). קניתי גם צורב מישהו אולי יכול להמליץ לי על תוכנת צריבה (כן אני יודע ש NERO) אבל איזו גירסה כדי? (שלא תהיה סופר מסובכת אלא קלה לתפעול.) שוב תודה על הסבלנות.
 

motiyair

New member
מצאתי עוד בעייה

אני לא יכול לכתוב בעברית לא ב WORD ולא ב WINDOWS בכלל. מוזר! מה לעשות?
 
WORD זו חלק מחבילת ה-Office ולא

שייך אורגנית ל-Windows, כך שתופעות באחד אין חובה שיהי להן קשר לתופעות אצל השני. עקרונית - הגירסה הלשונית של ה-Office חייבת להיות תואמת לזאת של ה-XP ( עד כה לא כתבת אם המדובר ב-XP-PRO או XP-HOME ומה הגירסה הלשונית של המערכת ( אנגלית בינלאומית או עברית מקומית = Localized ). "הכתיבה ב-Windows" ( אין חייה כזו - בטח הכוונה הכתיבה בדפדפן ה-IExplorer או בתוך יישום פנימי אחר כמו דואר או מה )תלויה בהגדרה נכונה של הגופנים. ראיתי בתמונה הראשונה שהצגת, כי מדובר במערכת שהיא כעת בגירסה עברית, אז השאלה שלי היא האם זו מערכת "מעוברתת" מגירסה אנגלית או מלכתחילה "עברית במקור" .
 

motiyair

New member
אוקי, הבהרות: מדובר על PRO

הגירסה הלשונית של המערכת היא אנגלית. כמו כן ראיתי באיזשהו מקום כאן שאפשר להוסיף את עברית כשפה. אבל איפה שאני חיפשתי (בתוך הWIN ) לא מצאתי שום סימן לעברית. נראה לי שאני צריך להתחבר לרשת (וזה יקרה רק ביום חמישי - מהמחשב החדש) ואז להוריד עידכון שפה לעברית. לגבי ה OFFICE או בעצם הWORD עשיתי דבר פשוט לחצתי על אלט+שיפט וכלום. לא עבר לעברית אלא נשאר על אנגלית. כמו כן בכול מקום שניסיתי לכתוב היה לי רק אנגלית ובגלל זה רשמתי " הכתיבה בWINDOWS" התמונה שהוספתי היא של המחשב שאני עובד ממנו כרגע ובעל מערכת הפעלה WIN98 ולכן אין קשר.
 
ב-XP ( כל XP ) שיש בו עברית

Shift + Alt ימין הופך רק עברית לאנגלית ולא להפך, שמאל - הופך מכל שפה אל כל שפה. שינוי הגדרות לכתיבה וקריאה אנגלית ( ראה לינק, אומנם הכל שם על Win2000 אך מתאים גם ל-XP ) רק אם המערכת היא בינלאומית אך שייכת לקבוצת השפות של כתיבת "ימין לשמאל" ולא קבוצת השפות האירופיות בלבד וכו' ב=PRO מסופק במערכות Corporate ( עבור חברות ואירגונים ) גם דיסק התקנה שני ( MUI ) המיועד גם לממשק עצמו, וכך להפוך את המערכת כולה לשפת המקום.
 

motiyair

New member
שוב השאלה:

אני מעתיק אותה שוב: אני יודע ש בXP יש איזשהו תוכנה שבעצם זוכרת איך המחשב היה לפני שהתרנת משהו עליו כדי שאם תתחרט ואין לך UNINSTALL (ויש לי תוכנה כזו על מחשב עם WIN 98, ואני עדיין שובר את הראש איך מוחקים אותה. במיוחד שהיא רשומה ברג'סטרי) ה XP יחזור (או יחזיר) את המחשב למה שהוא היה לפני ההתקנה. כמו כן יש לי NORTON SYSTEM WORKES 2004 ואני חושב ששם יש את זה (עדיין לא התקנתי את זה על המחשב החדש אלא רק על היישן, ושם זה עובד נפלא, אבל אין לי מושג איך לנצל חצי ממה שהיא יודעת לעשות). קניתי גם צורב מישהו אולי יכול להמליץ לי על תוכנת צריבה (כן אני יודע ש NERO) אבל איזו גירסה כדי? (שלא תהיה סופר מסובכת אלא קלה לתפעול.) שוב תודה על הסבלנות.
 
למעלה