התקנת שרת דואר

soofsoof

New member
התקנת שרת דואר

בצעתי את הפעולות הבאות: 1. התקנת sendmail 2. התקנת pine 3. פתיחת port 25 במודם alcatel וגם פתיחת SMTP ו POP3 ב guarddog. 4. כדי שיהיה למחשב שם קבוע ומוכר התקנתי גם noip ורשמתי כ root את הפקודה: hostname soofsoof.no-ip.org הבעיות: 1. אני מצליח לשלוח מייל דרך pine לכל אחד אך לא דרך mail. למשל, הפקודה mail -s 'get the train' [email protected] < /dev/null שאמורה לשלוח מייל עם נושא בלבד חוזרת כאילו הכל בסדר אך המייל לא נשלח. 1.5 לא מצליח לקבל מייל כלל. 2. לאחר hostname soofsoof.no-ip.org אכן אני מקבל שזהו השם של המחשב (hostname מחזיר תשובה נכונה ולא localhost) אך זה לא נשמר לאחר reboot. האם יצירת קובץ בשם /etc/hostname וכתיבת השם בתוכו תספיק? 3. התהליך noip2 שאמור לרוץ בכל startup לא באמת מבוצע, ואני צריך להריץ אותו ידנית לאחר כל reboot. יש ב readme שלהם הוראות היכן לרשום אותו כדי שירוץ אוטומאטית אך הן לא עובדות. איפו אפשר לרשום פקודות שאני רוצה שירוצו בכל הפעלה של המחשב? אשמח לקבל כל עזרה שהי בנושאים הנ"ל. תודה רבה!!!
 

soofsoof

New member
את 2 ו 3 פתרתי. מה עם 1 ו 1.5?

ה script צריך להיות בתוך rc5.d ולא סתם להקרא כך... שמו צריך להתחיל ב S והכל בסדר... אשמח לקבל עזרה בנושאים 1 ו 1.5. תודה!
 

lizard

New member
1.5 זאת הבעיה האמיתית שלך.

איך זה עובד בכלל אתה יודע? אתה צריך שאיפשהו בדומיין NO-IP יוגדר שרשומת ה MX לsoofsoof.no-ip.org היא soofsoof.no-ip.org. מאחר ורוב הסיכוים שזה לא יקרה, אז מה שאפשר לעשות זה לרכוש דומיין פרטי משלך (ישראלי או לא, לא משנה) ולהגדיר לו שלמשל mail.YOUR.DOMAIN יהיה soofsoof.no-ip.org, ואחר כך להגדיר ל YOUR.DOMAIN שרשומת הMX שלו תופנה לmail.YOUR.DOMAIN. מסובך? רק בפעם הראשונה
עם איזו הפצה אתה משתמש? אם זה ממשפחת RH אז נדמה לי שתחת /etc/sysconfig/network או משהו כזה (קובץ ולא הספריה) אז יש אפשרות להגדיר את שם השרת. את הNO-IP2 אתה שם תחת RUN LEVEL 3, אחרי טעינת ממשקי הרשת והפעלת החיבור לאינטרנט. אפשרות נוספת היא הפעלתו דרך הCRON.
 

soofsoof

New member
תודה, למישהו יש פתרון ל 1?

על קבלת מייל יכול להיות שאני אותר בינתיים, ממילא אני לא מתכנן שישלחו לי מייל לכתובת הזו. אני כן אשמח להיות מסוגל לשלוח מייל דרך mail ולא רק pine, כי כך יהיה לי יותר נוח לשלוח מיילים "אוטומטיים", דרך סקריפטים וכו (ישירות משורת הפקודה, ללא הפעלת pine). תודה! אסף.
 

antidot

New member
------>

אם אני זוכר נכון, אז במנדרייק זה כמו בRH - אתה צריך לערוך את etc/sysconfig/network/ ולשנות את המשתנה HOSTNAME בשביל ששינוי שם המחשב יתפוס אחרי איתחול.
 
לא מדוייק

אתה לא חייב בכלל MX RECORD אם נגיד יש לך דומיין l33thax0rs.net ויש A RECORD l33thax0rs.net IN A 213.141.123.13 ואין MX RECORD אז השרת מייל ינסה לשלוח את זה ל A record של הדומיין שלך. תקרא ת'RFC עכשיו עוד דבר, אתה לא חייב לשנות את הHOSTNAME של המחשב שלך, אלא פשוט להוסיף את ה subdomain.no-ip.org לתוך הקובץ local-domain-names (או משהו כזה) בספריה של הקונפיגורציה של סנדמייל..
 

תּמר

New member
על מנת ששרת הדואר יאזין לפניות

חיצוניות, צריך להגדיר אותו כך שלא יאזין אך ורק ל-localhost. בקובץ sendmail.mc מופיע, כברירת מחדל, השורה הבאה:
DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp,Addr=127.0.0.1, Name=MTA')​
אפשר להחליף את ה-127.0.0.1 בכתובת ה-IP של המכונה (ומסתכנים בכך שלא יהיה ניתן לשלוח מהמכונה עצמה), ואפשר גם למחוק את ה-Addr:
DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp, Name=MTA')​
כך sendmail מאזין על כל כתובות ה-IP. (לאחר השינוי, צריך להריץ make בספריה בה נמצא sendmail.cf ולאתחל את sendmail) יכול להיות שאפשר לתת שתי כתובות IP, אבל אם כן - אין לי מושג איך. אני מניחה שלאחר השינוי, גם פקודת mail תעבוד. ולהבא, כדי לראות היכן הבעיה עדיף להריץ אותה כך שהפלט יוצג על המסך ולא יאבד ב-dev/null/, ועדיף להריץ עם האופציה v- כדי שיוצגו כמה שיותר פרטים על ניסיון ההתחברות.
 

ianiri

New member
בעיה דומה/שונה

התקנתי FC4, SENDMAIL פועל ו - MAIL מראה דואר פנימי. הבעיה הנה שלא ניתן לשלוח דואר החוצה. שם המכונה LinuxBox.localdomain על מנת שSAMBA יפעל לשיתוף מול WINDOWS. דומה שה - DNS לא פועל מסיבה כלשהי. אני מפעיל FIRESTARTER על מנת לשתף (בהצלחה) את חיבור האינטרנט מול ה WINDOWS, פתחתי שם את פורט 25. קצה חוט ? בתודה מראש.
 
למעלה