התקנת צ'יטה באופנוע, מדריך קצר והמלצות

gsxr77

New member
התקנת צ'יטה באופנוע, מדריך קצר והמלצות

חשבתי לתרום את השנקל שלי לעניין הטורדני
כיוון שהצ'יטה חייב להיות מחובר למתח 5 וולט ולא 12, ומכיוון שהאופנוע חשוף יותר לפגעי מזג אוויר (שלא כמו במכונית), חיפשתי צורת התקנה אשר תהיה אמינה, פשוטה (יחסית) ואוטומתית (פתיחת סוויץ תפעיל אוטומתית את הצ'יטה). מצאתי באיביי שני מוצרים מאוד מעניינים: האחד: ממיר מתח מ12 או 24 וולט ל-5 וולט נדרשים עבור הצ'יטה, אבל הפלוס החשוב הוא שהמוצר אטום למיים ונראה ממש כמו המיישר שיש לכל אחד באופנוע שלו. מצ"ב תמונה 1 השני: קיט אשר מאחד בתוכו גם ממסר דגם בוש וגם שלושה פיוזים בגודל סטנדרטי. הממסר נדרש לפיקוד (פתיחת סוויץ תפעיל אוטומתית את המוצרים אשר נחבר אל אותם פיוזים), והפיוזים נדרשים למי שמעוניין לחבר יותר מרכיב אחד למע' כגון צ'יטה, וולנטיין ושקע שירות (לדוגמא). מצ"ב תמונה 2 לסיום, בתמונה 3, שרטטתי דיאגרמת חיבורים אשר נדרשת על מנת לחבר את הנ"ל לאופנוע. לא פעולה כ"כ פשוטה אני חייב לציין אך עם מעט ידע בחשמל ושני ידיים "ימניות" ניתן לבצע את העבודה. וכמובן תמיד ניתן להעזר בחבר "חשמלטור" בהצלחה בחיבורים ועוד יותר בזהירות עם הא'3 וכל שאר הראדרים השונים
 

gsxr77

New member
דיאגרמת חיבורים

הערה חשובה: אין לחבר את המינוס של יציאת הממיר 5 וולט למינוס של מערכת האופנוע (12V) - המערכות צריכות להיות מופרדות
 

gsxr77

New member
בפרוש לא, המינוס של מערכת ה5 וולט

יחובר אך ורק למכשיר הצ'יטה, הוא לא יחובר (ואין גם צורך) לגוף האופנוע ראה את סכימת החיבורים שצירפתי, אין קשר בין מערכת ה5 וולט (צהוב) לשאר הכבלים בתרשים
 
דווקא לפי השרטוט אין קשר

יוצאים מהממיר שני חוטים שחורים נפרדים. מה שכן, יש סיכוי לא קטן שבתוך הממיר הם מחוברים אחד לשני ואז אין לזה שום משמעות. צריך לבדוק בממיר לפני שמחברים אותו אם שני החוטים השחורים מחוברים אחד לשני או לא.(בדיקה פשוטה עם מולטימטר)
 

Nickelstickz

New member
my point

where else can you pick out a gournd on a bike if not from the frame or the terminal (which is the same ) r
 

Dresdner

New member
ממתי לוקחים מינוס משלדת אלומיניום?

בכל מקרה בסוזוקי (R DL SV)לא משתמשים בשילדה כמוליך
 

Nickelstickz

New member
"or the terminal "

in my last post i did mention the above you take a device and connect it to your bike elec sys. the ground will be always from the same
 

Dresdner

New member
נכון, בסופו של דבר הכל נגמר שם

אבל צריך לבדוק בסכימה של המכשיר למה הם בחרו לשים שם מינוס נוסף ל5V
 

Dresdner

New member
נכון, בסוף הכל מגיע למקום אחד

אבל צריך לבדוק למה הם בחרו לשים מינוס ל5V
 
לא מדוייק

אם מדובר בעוד צרכן מבוסס 12V אז, כן, בהחלט אתה יכול לקחת מינוס מהשילדה או ה"טרמינל" של המצבר. אבל אם מדובר במייצב מתח שמקבל מינוס מהשילדה/טרמינל אבל מוציא מינוס בנפרד, יכול להיות מצב שזה לא אותו מינוס וקיצור ביניהם עלול לגרום לבעיות. למרות שאני לא מכיר הרבה מעגלים שזקוקים להפרדה הזאת.
 

Dresdner

New member
לא רק שאין צורך זה אסור!

בספר הרכב שלך תגלה שיש איסור מוחלט להשתמש בשילדה כמינוס
 
אתה בטוח בזה?

כי אני מכיר לא מעט אופנועים שהחשמל שלהם מתוכנן במקור כך שהשילדה היא המינוס. ואני לא רואה בעיה בכך שהשילדה מאלומיניום, אם כבר, אז למיטב ידיעתי אלומיניום מוליך יותר טוב מברזל
 
שכחתי לציין שרוב האופנועים שאני מכיר

הם מהדור הישן ויכול להיות שבחדשים יותר קיים איסור כזה. אני לא מכיר איסור כזה.
 

Dresdner

New member
Galvanic corrosion

היא כנראה הסיבה שבשלדות אלומיניום לא משתמשים בשילדה כמינוס, כמעט כל האופנועים החדשים גם אלו שלא משתמשים בשילדת אלומיניום כבר לא משתמשים בשילדה כמינוס. בספר של הוי סטרום כתוב במפורש לא להשתמש בשילדה כמינוס, לצערי את לי את הספר הזה יותר
 

Dresdner

New member
ועוד מאתר אחר

Electric The VStrom electric system is designed with all grounds returned via wires to the battery ground. The frame should never be used as a ground return path on these bikes. Due to the fact that the frame is a mix of aluminum and steel, running current through these parts will result in an electrolytic reaction which will eat away at the frame. All added electrical accessories should have their ground current running through wires to the battery
 
סבבה, ותודה על התשובה המושקעת

כל יום לומדים משהו חדש. לא שנראה לי שבעתיד הקרוב אני אגיע לוי-סטרום או דומיו, אבל בכל זאת תודה
 
למעלה