התקנת מחסן מפנל מבודד על ריצוף קיים

asafbh

New member
התקנת מחסן מפנל מבודד על ריצוף קיים

שלום רב,
יש אצלי בחצר רחבה מרוצפת (ריצוף גרניט פורצלן) אשר עליו אני מתכנן לשים מחסן מפנל מבודד.
ברוב סוגי ההתקנות למחסן מסוג כזה אני נתקל ממתקינים שאופן קיבוע המחסן לרצפה הוא בהתקנת פרופיל U אשר מקבעים אותו לרצפה עם ברגים על הריצוף הקיים ומלבישים עליו את הפנלים.כמובן שעושים גם איטום מתחת לפרופיל למניעת חדירת מים למחסן.

אני לדעתי האישית רוצה להמנע מקדיחה ופגיעה בריצוף הקיים בשביל לקבע את הפרופיל של המחסן ולכן ישנו פיתרון אחר שזה לבנות הגבהה במסגרת מעץ בהיקף המחסן שמעליו יותקן פרופיל U ובתוך המחסן תהיה רצפה נפרדת (מלוחות עץ או פלטות)גבוהה יותר מהריצוף הקיים וכך תהיה הפרדה בין המחסן לרצפה עצמה.

שאלתי היא מה טוב יותר לבצע? מה הפיתרון הנכון יותר? האם לבצע הגבהה למחסן שיושב על ריצוף קיים זה מיותר או הכרחי? אילו חסרונות יש בפתרונות האלו?

אודה לקבלת מענה ממי שמבין בנושא הזה.
 

רוני1955

Active member
התקנת מחסן

אין צורך בהגבהת ריצפה ואין צורך לקדוח. אפשר להדביק את ה"U" לריצפה עם סופר 7 או דומיו. מצד שני, אין גם בעיה לקדוח, בתנאי שקודחים בפוגות (המרווחים בין המרצפות). אם רוצים לסלק את המחסן, אפשר לעשות תיקון ולא רואים כמעט את החור.
 
מחסן

כל מה שכתב רוני, ואני מוסיף, אם המקום חשוף לגשם, ייכנסו מים, לא משנה איזה איטום תעשה. ולכן, אחרי התקנת המחסן, רצוי להגביה את ריצפתו, רצוי בריצוף, אבל אם אתה לא רוצה לפגוע בריצוף הקיים, תעשה את ההגבהה באבני אקרשטיין משתלבות או משהו דומה, תניח אותן על הריצוף הקיים. זה לא אידאלי, אבל יפתור את הבעיה. בהצלחה.
 
למעלה