התקדמות בקו לירושלים

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
התקדמות בקו לירושלים

התקדמות בקו לירושלים
ביום שבת האחרון נסעתי לירושלים דרך הכביש המחבר בין קיבוץ חולדה וצומת נחשון ובדרך שמתי לב להתקדמות בהנחת הפסים החדשים של הרכבת כפי שניתן לראות בתמונה הנחת הפסים הגיעה בדיוק עד המפגש עם הכביש.
 

raminec

New member
ותמונה בכיוון השני...

התקדמות בקו לירושלים
ביום שבת האחרון נסעתי לירושלים דרך הכביש המחבר בין קיבוץ חולדה וצומת נחשון ובדרך שמתי לב להתקדמות בהנחת הפסים החדשים של הרכבת כפי שניתן לראות בתמונה הנחת הפסים הגיעה בדיוק עד המפגש עם הכביש.
ותמונה בכיוון השני...
 

oren*

New member
../images/Emo45.gif במהרה בימינו

ותמונה בכיוון השני...
במהרה בימינו
 

dvir golan

New member
נוף יפה אבל...

התקדמות בקו לירושלים
ביום שבת האחרון נסעתי לירושלים דרך הכביש המחבר בין קיבוץ חולדה וצומת נחשון ובדרך שמתי לב להתקדמות בהנחת הפסים החדשים של הרכבת כפי שניתן לראות בתמונה הנחת הפסים הגיעה בדיוק עד המפגש עם הכביש.
נוף יפה אבל...
גם אני מתרגש לנוכח חידוש הקו ההיסטורי בין לוד לבית שמש וההתקדמות המרשימה של עבודות החידוש, אולם לא ברור לי לעת עתה מי יסע בקו החדש לנוכח העובדה שמלוד ועד בית שמש אין תחנות ביניים , ואני לא צופה שבבית שמש יעלו רבבות נוסעים מהטעם הפשוט שתנועת הימומות בבית שמש היא מהעיר ולכיוון ירושלים , והרבה פחות לאיזור תל אביב. המשך הקו לירושלים מתנהל בעצלתיים ואני לא רואה מה הטעם בקו שיגיע רק עד קניון מלחה.
 
הקו לירושלים !!!

נוף יפה אבל...
גם אני מתרגש לנוכח חידוש הקו ההיסטורי בין לוד לבית שמש וההתקדמות המרשימה של עבודות החידוש, אולם לא ברור לי לעת עתה מי יסע בקו החדש לנוכח העובדה שמלוד ועד בית שמש אין תחנות ביניים , ואני לא צופה שבבית שמש יעלו רבבות נוסעים מהטעם הפשוט שתנועת הימומות בבית שמש היא מהעיר ולכיוון ירושלים , והרבה פחות לאיזור תל אביב. המשך הקו לירושלים מתנהל בעצלתיים ואני לא רואה מה הטעם בקו שיגיע רק עד קניון מלחה.
הקו לירושלים !!!
אין כל ספק או עוררין שהקו לירושלים חייב להסתיים בתחנת החאן ולא בתחנת מלחה הזניחה. מלחה זה ממש "חור" כמו תחנת ת"א דרום ואין כל טעם להשקיע שם. תחנת החאן - מגיע לה את הכבוד גם בזכותה קרובה הרבה יותר למרכזי העסקים. הדיבורים על חוסר מקומות חניה באיזור החאן הם קשקוש והם פרי החלטות של אנשים חסרי ידע תואם או השכלה רלוונטית. אז עם כל הכבוד - חובה לשקם ולתפעל את תחנת החאו !
 

אדיה

New member
מלחה תחנה חשובה מאוד!

הקו לירושלים !!!
אין כל ספק או עוררין שהקו לירושלים חייב להסתיים בתחנת החאן ולא בתחנת מלחה הזניחה. מלחה זה ממש "חור" כמו תחנת ת"א דרום ואין כל טעם להשקיע שם. תחנת החאן - מגיע לה את הכבוד גם בזכותה קרובה הרבה יותר למרכזי העסקים. הדיבורים על חוסר מקומות חניה באיזור החאן הם קשקוש והם פרי החלטות של אנשים חסרי ידע תואם או השכלה רלוונטית. אז עם כל הכבוד - חובה לשקם ולתפעל את תחנת החאו !
מלחה תחנה חשובה מאוד!
אביתר, לדעתי אתה מזלזל במלחה שלא לצורך! היא מעין מקבילה ירושלמית לתחנת חוף הכרמל בחיפה. פרט לאיצטדיון "טדי" אליו רמזת יש במלחה קניון ענק המושך המוני מבקרים, ובצמוד אליו גן טכנולוגי גדול של חברות הייטק שתחנת רכבת צמודה תעזור לו מאוד. למעשה, עפ"י תכנון נבנה בעשור האחרון כמעט יש מאין מרכז עירוני משמעותי - הפעיל ביותר שמחוץ למרכז ההיסטורי. גם חוף הכרמל היה לפני 15 שנה "חור"... ולא עוד. בנוסף במלחה יש שטחים נרחבים לחניה (בלי השוואה בכלל לתחנה המרכזית או לאזור החאן), קיים בה מסוף אוטובוסים פעיל וקווים עירוניים רבים משרתים אותו ולמלחה מיקום מעולה מבחינת רשת הכבישים (כביש בגין, כביש גולומב-הרצוג, הכביש לגילה, כביש הרכבת ועוד). לצערי רבים נוטים לשכוח שהקו אמור לשרת לא רק את הבאים לירושלים אלא גם את תושבי ירושלים הנוסעים למרכז הארץ! עבור אלה (בפרט בעלי הרכב) המיקום המוצע במלחה הוא אופטימלי (ושוב מתבקשת ההשוואה עם חוף הכרמל שחוסך לתושבי הכרמל את הנסיעה לבת גלים)! יובל
 
תחנת הרכבת במלחה

מלחה תחנה חשובה מאוד!
אביתר, לדעתי אתה מזלזל במלחה שלא לצורך! היא מעין מקבילה ירושלמית לתחנת חוף הכרמל בחיפה. פרט לאיצטדיון "טדי" אליו רמזת יש במלחה קניון ענק המושך המוני מבקרים, ובצמוד אליו גן טכנולוגי גדול של חברות הייטק שתחנת רכבת צמודה תעזור לו מאוד. למעשה, עפ"י תכנון נבנה בעשור האחרון כמעט יש מאין מרכז עירוני משמעותי - הפעיל ביותר שמחוץ למרכז ההיסטורי. גם חוף הכרמל היה לפני 15 שנה "חור"... ולא עוד. בנוסף במלחה יש שטחים נרחבים לחניה (בלי השוואה בכלל לתחנה המרכזית או לאזור החאן), קיים בה מסוף אוטובוסים פעיל וקווים עירוניים רבים משרתים אותו ולמלחה מיקום מעולה מבחינת רשת הכבישים (כביש בגין, כביש גולומב-הרצוג, הכביש לגילה, כביש הרכבת ועוד). לצערי רבים נוטים לשכוח שהקו אמור לשרת לא רק את הבאים לירושלים אלא גם את תושבי ירושלים הנוסעים למרכז הארץ! עבור אלה (בפרט בעלי הרכב) המיקום המוצע במלחה הוא אופטימלי (ושוב מתבקשת ההשוואה עם חוף הכרמל שחוסך לתושבי הכרמל את הנסיעה לבת גלים)! יובל
תחנת הרכבת במלחה
היי אדיה ! מקבל בשמחה את ההנמקות אך עלי לציין מס´ עובדות: 1. כל המחקרים והסקרים שנעשו מוכיחים כי תחנת מלחה אינה כדאית כתחנת החאן מבחינת רצון המשתמשים. 2. על פי תכנית המתאר העירונית - שימושי הקרקע נקבעו והותאמו ללא הקמת תחנת רכבת במקום. 3. תחנת מלחה אינה כתחנת חוף כרמל מבחינת הקרבה למיקומים בעלי משמעות מסחרית ואחרת. גם תחנת חוף כרמל לא ממוקמת במקום אופטימלי. 4. המציאות הבטחונית - פוליטית בירושלים עירי שונתה ללא היכר מאד אוקטובר 2000. מה שהיה נכון לאז - לא נכון כיום. 5. קניון מלחה לא נושא רווחים כבעבר. ירושלמים רבים מדירים רגלם משם. יש אטרקציות מסחריות הרבה יותר טובות בירושלים. ראה למשל: גבעת שאול. 6. העדפתי האישית: תחנה קטנה במלחה ותחנת קצה גדולה ומפוארת בחאן. אשמח לתגובה. שיהיה לנו אחלה לילה. ביי . אביתר.
 

אדיה

New member
מלחה

תחנת הרכבת במלחה
היי אדיה ! מקבל בשמחה את ההנמקות אך עלי לציין מס´ עובדות: 1. כל המחקרים והסקרים שנעשו מוכיחים כי תחנת מלחה אינה כדאית כתחנת החאן מבחינת רצון המשתמשים. 2. על פי תכנית המתאר העירונית - שימושי הקרקע נקבעו והותאמו ללא הקמת תחנת רכבת במקום. 3. תחנת מלחה אינה כתחנת חוף כרמל מבחינת הקרבה למיקומים בעלי משמעות מסחרית ואחרת. גם תחנת חוף כרמל לא ממוקמת במקום אופטימלי. 4. המציאות הבטחונית - פוליטית בירושלים עירי שונתה ללא היכר מאד אוקטובר 2000. מה שהיה נכון לאז - לא נכון כיום. 5. קניון מלחה לא נושא רווחים כבעבר. ירושלמים רבים מדירים רגלם משם. יש אטרקציות מסחריות הרבה יותר טובות בירושלים. ראה למשל: גבעת שאול. 6. העדפתי האישית: תחנה קטנה במלחה ותחנת קצה גדולה ומפוארת בחאן. אשמח לתגובה. שיהיה לנו אחלה לילה. ביי . אביתר.
מלחה
טוב, לא הייתי מודע לכך שאתה ירושלמי... בכל אופן, למרות שאינני בקיא בתכניות מתאר הרי המרכז המשני במלחה הוקם שם משיקולי זמינות שטח (ועוד מישורי..) ומערכת הכבישים העתידית. כנראה שהשטח טרם מוצה כי כיום מתכננים שם ארינה גדולה לספורט וכינוסים. לגבי המצב הבטחוני/כלכלי - בתכנון פרוייקטים לאומיים אסור לשפוט על פי נקודת שפל זמנית (נקווה!). למשל, בגן הטכנולוגי יש כעת שפע שטחים פנויים אבל בתקופת האופוריה התחילו לבנות את המגדל הראשי. כשיתאושש ההייטק (בארה"ב...) אז תחנת רכבת צמודה לגן תהיה זריקת עידוד רצינית לכלכלת ירושלים. אגב אחי עבד שם עד לא מכבר והיה נוסע יום יום מת"א. לוא היתה שם רכבת אפילו ב 75 דקות נסיעה מת:א הוא לא היה חושב פעמיים. לגבי סקר משתמשים: איזה אוכלוסית יעד נסקרה ומטעם מי? האם ידוע לך אם יש אןפציה הנדסית למסלול רכבת באמצע כביש בגין? אם כן אז לדעתי השילוב המנצח הוא 2 תחנות בירושלים: מלחה ותחנה מרכזית. אי שם בעתיד תגיע הרכבת מהירה מת"א ל "ירושלים מרכז", כעבור דקות מספר ל"ירושלים דרום" ומשם לבית שמש ומשם ללוד או באר שבע. חזון אחרית הימים! אמנם חזון זה מוותר בצער על תחנת החאן עם כל משקלה ההיסטורי והרגשי (ואולי המסלול ההיסטורי ינוצל לטובת הרכבת הקלה?). לילה טוב! יובל
 
תחנת הרכבת ב-מלחה !

מלחה
טוב, לא הייתי מודע לכך שאתה ירושלמי... בכל אופן, למרות שאינני בקיא בתכניות מתאר הרי המרכז המשני במלחה הוקם שם משיקולי זמינות שטח (ועוד מישורי..) ומערכת הכבישים העתידית. כנראה שהשטח טרם מוצה כי כיום מתכננים שם ארינה גדולה לספורט וכינוסים. לגבי המצב הבטחוני/כלכלי - בתכנון פרוייקטים לאומיים אסור לשפוט על פי נקודת שפל זמנית (נקווה!). למשל, בגן הטכנולוגי יש כעת שפע שטחים פנויים אבל בתקופת האופוריה התחילו לבנות את המגדל הראשי. כשיתאושש ההייטק (בארה"ב...) אז תחנת רכבת צמודה לגן תהיה זריקת עידוד רצינית לכלכלת ירושלים. אגב אחי עבד שם עד לא מכבר והיה נוסע יום יום מת"א. לוא היתה שם רכבת אפילו ב 75 דקות נסיעה מת:א הוא לא היה חושב פעמיים. לגבי סקר משתמשים: איזה אוכלוסית יעד נסקרה ומטעם מי? האם ידוע לך אם יש אןפציה הנדסית למסלול רכבת באמצע כביש בגין? אם כן אז לדעתי השילוב המנצח הוא 2 תחנות בירושלים: מלחה ותחנה מרכזית. אי שם בעתיד תגיע הרכבת מהירה מת"א ל "ירושלים מרכז", כעבור דקות מספר ל"ירושלים דרום" ומשם לבית שמש ומשם ללוד או באר שבע. חזון אחרית הימים! אמנם חזון זה מוותר בצער על תחנת החאן עם כל משקלה ההיסטורי והרגשי (ואולי המסלול ההיסטורי ינוצל לטובת הרכבת הקלה?). לילה טוב! יובל
תחנת הרכבת ב-מלחה !
אהלן יובל ! תכנון הארינה במלחה רק החל לאחרונה. היא הועברה ממתחם אחר בעיר. נקודת השפל הזמנית הופכת לעובדה קיימת לצערנו. כלכלת ירושלים לא תוצל בזכות תחנת רכבת במלחה. אולי לג´ירפות בגן החיות יהיה פחות משעמם ?! באשר לאוכלוסיית היעד: מדובר במדגם מייצג של כלל המשתמשים בתחבורה ציבורית בירושלים שבה % המשתמשים הינו בין הגבוהים בארץ מטעמים מובנים והמבין יבין. השילוב המנצח שלך הוא השילוב המנצח שלי !!! חזון אחרית הימים הוא קו סיבובי: ת"א אוניברסיטה - עד ת"א דרום ומשם ללוד - רמלה - נען - בית-שמש - בר-גיורא - פרברית (בתיר) - מלחה - (שלוחה לחאן כתחנה הראשית) - בגין (שיפוע לא הגיוני לרכבת נוסעים) - בניני האומה - רמות - גבעת-זאב - בית-חורון - מודיעין - נתב"ג - ת"א או שימוש במסילה השניה דרך ראש-העין - סגולה - בני-ברק - ...ת"א אוניברסיטה וחוזר חלילה. באשר לתחנת רכבת כבדה במרכז ירושלים: חד וחלק = חלום באספמיה. אין ולא יהיו תקציבים ומבחינה הנדסית זו משימה בלתי אפשרית בטכנולוגיות הקיימות כיום. רכבת קלה: עם כל הכבוד שאני רוחש גם לה - לא נראה שהפרוייקט יצליח. בעיר כמו ירושלים זה מיותר לחלוטין. שער בנפשך מה תהיינה למשל תוצאות פיגוע מחבל מתאבד בקרון של רכבת קלה!! הרבה יותר חמור מאוטובוס עקב השוני במבנה. במקרה של רכבת קלה ההדף יחולל שמות בנוסעים לצערנו הרבה יותר חמור מאוטובוס. וחוץ מזה - אגד בירושלים מסוגל לתת שירות מעולה וזול בהרבה עם אוטובוסים ממונעי גז, נמוכי רצפה וגמישים הרבה יותר. גם לא צריך לבנות מוסך מיוחד כמו לרכבת הקלה ובעניין זיהום האוויר: אין הבדל משמעותי וגם אם יש - אגד מנצח. ולמה? כי אתה בסה"כ מעביר את זיהום האוויר לתוספת במבנה תחנת הכח בחדרה שצריך לספק חשמל ל... ירושלים והרכבת הקלה שלה. כלומר: זה בלוף כי אתה מעביר את הזיהום הנוסף מירושלים לחדרה. מה החדרתים הם סוג ב´? ממש לא ! ולמה צריך רכבת קלה כשניתן גם ככה להגיע מצפון העיר לדרומה כיום ב- 4 דקות ??!! לילה טוב. אביתר.
 

alexUK

New member
גרתי בירושלים שנתיים

תחנת הרכבת ב-מלחה !
אהלן יובל ! תכנון הארינה במלחה רק החל לאחרונה. היא הועברה ממתחם אחר בעיר. נקודת השפל הזמנית הופכת לעובדה קיימת לצערנו. כלכלת ירושלים לא תוצל בזכות תחנת רכבת במלחה. אולי לג´ירפות בגן החיות יהיה פחות משעמם ?! באשר לאוכלוסיית היעד: מדובר במדגם מייצג של כלל המשתמשים בתחבורה ציבורית בירושלים שבה % המשתמשים הינו בין הגבוהים בארץ מטעמים מובנים והמבין יבין. השילוב המנצח שלך הוא השילוב המנצח שלי !!! חזון אחרית הימים הוא קו סיבובי: ת"א אוניברסיטה - עד ת"א דרום ומשם ללוד - רמלה - נען - בית-שמש - בר-גיורא - פרברית (בתיר) - מלחה - (שלוחה לחאן כתחנה הראשית) - בגין (שיפוע לא הגיוני לרכבת נוסעים) - בניני האומה - רמות - גבעת-זאב - בית-חורון - מודיעין - נתב"ג - ת"א או שימוש במסילה השניה דרך ראש-העין - סגולה - בני-ברק - ...ת"א אוניברסיטה וחוזר חלילה. באשר לתחנת רכבת כבדה במרכז ירושלים: חד וחלק = חלום באספמיה. אין ולא יהיו תקציבים ומבחינה הנדסית זו משימה בלתי אפשרית בטכנולוגיות הקיימות כיום. רכבת קלה: עם כל הכבוד שאני רוחש גם לה - לא נראה שהפרוייקט יצליח. בעיר כמו ירושלים זה מיותר לחלוטין. שער בנפשך מה תהיינה למשל תוצאות פיגוע מחבל מתאבד בקרון של רכבת קלה!! הרבה יותר חמור מאוטובוס עקב השוני במבנה. במקרה של רכבת קלה ההדף יחולל שמות בנוסעים לצערנו הרבה יותר חמור מאוטובוס. וחוץ מזה - אגד בירושלים מסוגל לתת שירות מעולה וזול בהרבה עם אוטובוסים ממונעי גז, נמוכי רצפה וגמישים הרבה יותר. גם לא צריך לבנות מוסך מיוחד כמו לרכבת הקלה ובעניין זיהום האוויר: אין הבדל משמעותי וגם אם יש - אגד מנצח. ולמה? כי אתה בסה"כ מעביר את זיהום האוויר לתוספת במבנה תחנת הכח בחדרה שצריך לספק חשמל ל... ירושלים והרכבת הקלה שלה. כלומר: זה בלוף כי אתה מעביר את הזיהום הנוסף מירושלים לחדרה. מה החדרתים הם סוג ב´? ממש לא ! ולמה צריך רכבת קלה כשניתן גם ככה להגיע מצפון העיר לדרומה כיום ב- 4 דקות ??!! לילה טוב. אביתר.
גרתי בירושלים שנתיים
ולדעתי העיר זקוקה לרכבת קלה כמו חמצן לנשימה. נסיעה באוטו מגבעה צרפתית בציר עתרות תלפיות עד גילה הייתה לוקחת ממני חצי שעה של זמן וסבל בלתי ניתן לתיאור מפאת תלילות הכבישים וההתנהגות הדורסנית והאלימה של הנגים הירושלמיים. מזל שהיה לי אוטו. שערו כמה זמן לוקח לבנאדם להגיע באוטובוס משד´ הרצל לקמפוס הר הצופים (שני אוטובוסים, לכל אחד צריך לחכות שעות בתחנה, ואז נוסע בפקקים וכך הלאה) בקיצור שלושה צעדים חיוניים הינם: -ביטול אגד -רכבת קלה -רכבת רגילה.
 
רכבת קלה - ביטולה

גרתי בירושלים שנתיים
ולדעתי העיר זקוקה לרכבת קלה כמו חמצן לנשימה. נסיעה באוטו מגבעה צרפתית בציר עתרות תלפיות עד גילה הייתה לוקחת ממני חצי שעה של זמן וסבל בלתי ניתן לתיאור מפאת תלילות הכבישים וההתנהגות הדורסנית והאלימה של הנגים הירושלמיים. מזל שהיה לי אוטו. שערו כמה זמן לוקח לבנאדם להגיע באוטובוס משד´ הרצל לקמפוס הר הצופים (שני אוטובוסים, לכל אחד צריך לחכות שעות בתחנה, ואז נוסע בפקקים וכך הלאה) בקיצור שלושה צעדים חיוניים הינם: -ביטול אגד -רכבת קלה -רכבת רגילה.
רכבת קלה - ביטולה
כנראה שלא ירדת לסוף דעתי. אגד מסוגל לספק את השירות בנקל. אם יש בעיות בתחבורה הציבורית בירושלים - הן נובעות מכך שלא נותנים לאגד לעשות את מה שבאמת צריך. לאגד ורק לאגד יש את הנסיון הטוב ביותר בתחום ולרכבת הקלה יקח 25 שנה לפחות להגיע לרמה של "אגד". כל מיני גורמים חיצוניים פוליטיים ואחרים שאין להם שום השכלה אקדמית רלוונטית בתחום, דוחפים את האף שלהם. אני אומר: לפני הכל שיצאו ללמוד בטכניון או במוסד דומה מהי בכלל תחבורה ציבורית. לצערי - מס´ המומחים בתחום זה בארצנו אינו עולה על מס´ בודדים ! אחת הטעויות הקשות היתה שלא נתנו לאגד את החזקה על הרכבת הקלה. בנוסף: תקשיב היטב: ההפרטה היא אויב התחבורה הציבורית.!!! הדבר הכי נכון ויעיל היה לאחד ומיד את "אגד" עם "דן". גם הרכבת הקלה צריכה לעבור לידיים של "אגדן" או/ו גם "רכבת-ישראל" תתפתח הרבה יותר טוב ומהר אם תתאחד עם הגורמים שלעיל. ברור שאסור בתכלית האיסור להפריד את "רכבת-ישראל" מ"רשות הנמלים והרכבות". שיהיה לך אחלה יום אלכס. להת´, אביתר - ירושלים.
 
לימודים אקדמיים על תחבורה ציבורית

רכבת קלה - ביטולה
כנראה שלא ירדת לסוף דעתי. אגד מסוגל לספק את השירות בנקל. אם יש בעיות בתחבורה הציבורית בירושלים - הן נובעות מכך שלא נותנים לאגד לעשות את מה שבאמת צריך. לאגד ורק לאגד יש את הנסיון הטוב ביותר בתחום ולרכבת הקלה יקח 25 שנה לפחות להגיע לרמה של "אגד". כל מיני גורמים חיצוניים פוליטיים ואחרים שאין להם שום השכלה אקדמית רלוונטית בתחום, דוחפים את האף שלהם. אני אומר: לפני הכל שיצאו ללמוד בטכניון או במוסד דומה מהי בכלל תחבורה ציבורית. לצערי - מס´ המומחים בתחום זה בארצנו אינו עולה על מס´ בודדים ! אחת הטעויות הקשות היתה שלא נתנו לאגד את החזקה על הרכבת הקלה. בנוסף: תקשיב היטב: ההפרטה היא אויב התחבורה הציבורית.!!! הדבר הכי נכון ויעיל היה לאחד ומיד את "אגד" עם "דן". גם הרכבת הקלה צריכה לעבור לידיים של "אגדן" או/ו גם "רכבת-ישראל" תתפתח הרבה יותר טוב ומהר אם תתאחד עם הגורמים שלעיל. ברור שאסור בתכלית האיסור להפריד את "רכבת-ישראל" מ"רשות הנמלים והרכבות". שיהיה לך אחלה יום אלכס. להת´, אביתר - ירושלים.
לימודים אקדמיים על תחבורה ציבורית
שלום אביתר, לא רציתי לפתוח אשכול חדש, אז שרשרתי לפה. רציתי לדעת אם אתה יודע משהו לגבי לימודים אקדמיים על תחבורה ציבורית (אני חושב שפעם זה נקרא "הנדסת תחבורה ותעבורה") ואם כן, היכן מלמדים זאת. אני ניצב כרגע בפני סיום התיכון ויש לי שתי אפשרויות: לעשות צבא וללמוד אח"כ, או להיות עתודאי וללמוד במסגרת הצבא. רציתי לדעת אם ידוע לך על קיום חוג העוסק בתחום התחבורה באחת האוניברסיטאות (ע"מ שאוכל ללמוד במסגרת הצבא). הנושא מאוד מרתק אותי, הבעיה היא שהוא לא מאוד פופולרי ולכן קשה מאוד לברר עליו. בתודה, אנדי
 

יהוושע

New member
אומנם איני אביתר , אבל לדעתי המוסד

לימודים אקדמיים על תחבורה ציבורית
שלום אביתר, לא רציתי לפתוח אשכול חדש, אז שרשרתי לפה. רציתי לדעת אם אתה יודע משהו לגבי לימודים אקדמיים על תחבורה ציבורית (אני חושב שפעם זה נקרא "הנדסת תחבורה ותעבורה") ואם כן, היכן מלמדים זאת. אני ניצב כרגע בפני סיום התיכון ויש לי שתי אפשרויות: לעשות צבא וללמוד אח"כ, או להיות עתודאי וללמוד במסגרת הצבא. רציתי לדעת אם ידוע לך על קיום חוג העוסק בתחום התחבורה באחת האוניברסיטאות (ע"מ שאוכל ללמוד במסגרת הצבא). הנושא מאוד מרתק אותי, הבעיה היא שהוא לא מאוד פופולרי ולכן קשה מאוד לברר עליו. בתודה, אנדי
אומנם איני אביתר , אבל לדעתי המוסד
שבו תמצא את מירב האפשרויות בתחום זה הוא הטכניון . ידידה של הוריי היא מהנדסת רכבות , ולדעתי למדה את המקצוע בטכניון .
 
טכניון

אומנם איני אביתר , אבל לדעתי המוסד
שבו תמצא את מירב האפשרויות בתחום זה הוא הטכניון . ידידה של הוריי היא מהנדסת רכבות , ולדעתי למדה את המקצוע בטכניון .
טכניון
נכון אבל לא רק. ההתמחות הטובה ביותר היא כמובן בחו"ל. ועם כל הכבוד בישראל לא בדיוק יודעים מהי תחבורה ציבורית ואיך אוכלים אותה בצורה נכונה ותועלתנית !
 
תשובה לאנדי

לימודים אקדמיים על תחבורה ציבורית
שלום אביתר, לא רציתי לפתוח אשכול חדש, אז שרשרתי לפה. רציתי לדעת אם אתה יודע משהו לגבי לימודים אקדמיים על תחבורה ציבורית (אני חושב שפעם זה נקרא "הנדסת תחבורה ותעבורה") ואם כן, היכן מלמדים זאת. אני ניצב כרגע בפני סיום התיכון ויש לי שתי אפשרויות: לעשות צבא וללמוד אח"כ, או להיות עתודאי וללמוד במסגרת הצבא. רציתי לדעת אם ידוע לך על קיום חוג העוסק בתחום התחבורה באחת האוניברסיטאות (ע"מ שאוכל ללמוד במסגרת הצבא). הנושא מאוד מרתק אותי, הבעיה היא שהוא לא מאוד פופולרי ולכן קשה מאוד לברר עליו. בתודה, אנדי
תשובה לאנדי
כשלב ראשון פנה לאוניברסיטה העברית בי-ם לחוג לגיאוגרפיה. במסגרת תואר שני קיים שם המכון ללימודים עירוניים ואזוריים בהנהלת פרופ´ אריה שחר המעולה. פנה אליו ומסור לו גם ד"ש חם ממני. אביתר נ.ב. גם בטכניון בחיפה יש מסלולים אטרקטיביים בתחום.
 

יהוושע

New member
למה אתה שולח את הילד לגולה הדוויה?

תשובה לאנדי
כשלב ראשון פנה לאוניברסיטה העברית בי-ם לחוג לגיאוגרפיה. במסגרת תואר שני קיים שם המכון ללימודים עירוניים ואזוריים בהנהלת פרופ´ אריה שחר המעולה. פנה אליו ומסור לו גם ד"ש חם ממני. אביתר נ.ב. גם בטכניון בחיפה יש מסלולים אטרקטיביים בתחום.
למה אתה שולח את הילד לגולה הדוויה?
גם בארץ יש מוסדות טובים בתחום ואני חולק עליך שאין הבנה בנושאי תחבורה בארץ . יש הבנה , אלא שבמקום שאנשי מקצוע יתעסקו בזה ( כמו , למשל , ד"ר משה בקר מהטכניון , שהייתי ממנה אותו לשר תחבורה ) מתעסקים בזה פוליטיקאים ועסקנים סוג ז´ ( דוגמת ראש עירך היקר ) .
 
תחבורה ציבורית - יוק !

למה אתה שולח את הילד לגולה הדוויה?
גם בארץ יש מוסדות טובים בתחום ואני חולק עליך שאין הבנה בנושאי תחבורה בארץ . יש הבנה , אלא שבמקום שאנשי מקצוע יתעסקו בזה ( כמו , למשל , ד"ר משה בקר מהטכניון , שהייתי ממנה אותו לשר תחבורה ) מתעסקים בזה פוליטיקאים ועסקנים סוג ז´ ( דוגמת ראש עירך היקר ) .
תחבורה ציבורית - יוק !
לא מסכים. בארץ יש לא יותר מ 10 אנשים שבאמת יודעים מהי תחבורה ציבורית. אתה צודק לגבי כל השאר. מי שמתעסק בתחבורה ציבורית חייב ללמוד ולהתעדכן בנושא 27 שעות ביממה. בישראל יש חינוך לגיטימי לבינוניות בכל תחום. חבל שאין לנו "ישיבה" של תלמידי חכמים לנושא אוטובוסים ורכבות !!! יאללה, אני זז בינתיים. כל טוב לך יהוושע אביתר.
 
הבנה בנושאי תחבורה

למה אתה שולח את הילד לגולה הדוויה?
גם בארץ יש מוסדות טובים בתחום ואני חולק עליך שאין הבנה בנושאי תחבורה בארץ . יש הבנה , אלא שבמקום שאנשי מקצוע יתעסקו בזה ( כמו , למשל , ד"ר משה בקר מהטכניון , שהייתי ממנה אותו לשר תחבורה ) מתעסקים בזה פוליטיקאים ועסקנים סוג ז´ ( דוגמת ראש עירך היקר ) .
הבנה בנושאי תחבורה
לצערי, ובניגוד להרגלי שבקודש, אני נאלץ להסכים עם אביתר ולהביע את דעתי שאכן בישראל של היום ניתן לספור על שתי כפות ידים את מספר האנשים שבאמת מבינים בתחבורה פנים ארצית, על כל פניה. אני אמנם לא טוען שאני מכיר באופן אישי את כל או אפילו את רוב העוסקים במלאכה בארץ, אבל שמעתי די הרבה ´מומחים´ עושים צחוק מעצמם בשנים האחרונות, וכדוגמה עדכנית אני מפנה אתכם לפרוטוקול ישיבת ועדת הכלכלה בנושא הרכבת הקלה, שמצורף כאן (ושוב, תודה ל-Brendan) ולדבריהם חסרי השחר והלא-מיודעים של רבים מהמקטרגים נגד הרכבת הקלה, כולל ´היועצים התחבורתיים´ של הגוף שמתכנה ´חברת די. אס. גי´ טכנולוגיה בע"מ´ (מישהו יודע מי אלו?). פשוט עלבון לאינטליגנציה ולרצינות בנושא כל-כך קריטי. ורק כדי לעצבן בכל זאת את אביתר, אני מפנה אתכם שוב למאמר המצוין שנכתב בשנת 1988 אודות יתרונות השימוש ברכבות ברחובות הערים על פני מכוניות, אוטובוסים ואפילו רכבות תחתיות. ניתן לקרוא את המאמר בגרסא המקורית באנגלית או בתרגום שהכנתי בעברית בפרק ה-´מאמרים´ של האתר ´חדשות הרכבת´.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה