התקדמות בקו לירושלים

מצב
הנושא נעול.
חן - אתה 10 !

הבנה בנושאי תחבורה
לצערי, ובניגוד להרגלי שבקודש, אני נאלץ להסכים עם אביתר ולהביע את דעתי שאכן בישראל של היום ניתן לספור על שתי כפות ידים את מספר האנשים שבאמת מבינים בתחבורה פנים ארצית, על כל פניה. אני אמנם לא טוען שאני מכיר באופן אישי את כל או אפילו את רוב העוסקים במלאכה בארץ, אבל שמעתי די הרבה ´מומחים´ עושים צחוק מעצמם בשנים האחרונות, וכדוגמה עדכנית אני מפנה אתכם לפרוטוקול ישיבת ועדת הכלכלה בנושא הרכבת הקלה, שמצורף כאן (ושוב, תודה ל-Brendan) ולדבריהם חסרי השחר והלא-מיודעים של רבים מהמקטרגים נגד הרכבת הקלה, כולל ´היועצים התחבורתיים´ של הגוף שמתכנה ´חברת די. אס. גי´ טכנולוגיה בע"מ´ (מישהו יודע מי אלו?). פשוט עלבון לאינטליגנציה ולרצינות בנושא כל-כך קריטי. ורק כדי לעצבן בכל זאת את אביתר, אני מפנה אתכם שוב למאמר המצוין שנכתב בשנת 1988 אודות יתרונות השימוש ברכבות ברחובות הערים על פני מכוניות, אוטובוסים ואפילו רכבות תחתיות. ניתן לקרוא את המאמר בגרסא המקורית באנגלית או בתרגום שהכנתי בעברית בפרק ה-´מאמרים´ של האתר ´חדשות הרכבת´.
חן - אתה 10 !
חן ! אתה יודע שאני מאוד אוהב אותך כמו אח ואני נהנה לקבל את תגובותייך ובמיוחד נהניתי בשיחת הטלפון מקודם. עכשיו תשמע: רכבת קלה, חצי קלה או כבדה אל תגלה לאף אחד איזו תמונה קלה, חצי קלה או כבדה תופיע בפורים הקרוב באתר מס´ 1 בישראל !!! נכון שאף אחד חוץ משנינו לא יכול לקרוא את ההודעה הזו?? ממש !!! אביתר. נ.ב בשבילך אני מוסיף: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אחיך אביתר !
 

seffic

New member
תואר בהנדסת תחבורה

לימודים אקדמיים על תחבורה ציבורית
שלום אביתר, לא רציתי לפתוח אשכול חדש, אז שרשרתי לפה. רציתי לדעת אם אתה יודע משהו לגבי לימודים אקדמיים על תחבורה ציבורית (אני חושב שפעם זה נקרא "הנדסת תחבורה ותעבורה") ואם כן, היכן מלמדים זאת. אני ניצב כרגע בפני סיום התיכון ויש לי שתי אפשרויות: לעשות צבא וללמוד אח"כ, או להיות עתודאי וללמוד במסגרת הצבא. רציתי לדעת אם ידוע לך על קיום חוג העוסק בתחום התחבורה באחת האוניברסיטאות (ע"מ שאוכל ללמוד במסגרת הצבא). הנושא מאוד מרתק אותי, הבעיה היא שהוא לא מאוד פופולרי ולכן קשה מאוד לברר עליו. בתודה, אנדי
תואר בהנדסת תחבורה
בטכניון יש מסלול בפקולטה להנדסה אזרחית, שבו ניתן ללמוד את כל מיקצועות התחבורה, ביניהן תיכנון מערכות תחבורה בכלל ותח"צ בפרט. זהו המקום היחיד בארץ שמכשיר מהנדסי תחבורה. המרצים הם המומחים מס´ 1 בארץ, לנושאי התחבורה. בפקולטה נמצא גם המכון לחקר התחבורה, ובספרייה שלו ניתן למצוא מידע מקיף ביותר על תחבורה ותעבורה.
 
תודה רבה לכולם

תואר בהנדסת תחבורה
בטכניון יש מסלול בפקולטה להנדסה אזרחית, שבו ניתן ללמוד את כל מיקצועות התחבורה, ביניהן תיכנון מערכות תחבורה בכלל ותח"צ בפרט. זהו המקום היחיד בארץ שמכשיר מהנדסי תחבורה. המרצים הם המומחים מס´ 1 בארץ, לנושאי התחבורה. בפקולטה נמצא גם המכון לחקר התחבורה, ובספרייה שלו ניתן למצוא מידע מקיף ביותר על תחבורה ותעבורה.
תודה רבה לכולם
אתם יודעים אולי אם הצבא צריך מהנדסי תחבורה? הזכרתי שאני מתעניין לגבי האפשרות שאהיה עתודאי ולכן אני שואל אם יש סיכוי שהצבא יממן לי לימודי הנדסת תחבורה.
 

אדיה

New member
בקרוב רמלה תהיה תחנת ביניים בקו זה!

נוף יפה אבל...
גם אני מתרגש לנוכח חידוש הקו ההיסטורי בין לוד לבית שמש וההתקדמות המרשימה של עבודות החידוש, אולם לא ברור לי לעת עתה מי יסע בקו החדש לנוכח העובדה שמלוד ועד בית שמש אין תחנות ביניים , ואני לא צופה שבבית שמש יעלו רבבות נוסעים מהטעם הפשוט שתנועת הימומות בבית שמש היא מהעיר ולכיוון ירושלים , והרבה פחות לאיזור תל אביב. המשך הקו לירושלים מתנהל בעצלתיים ואני לא רואה מה הטעם בקו שיגיע רק עד קניון מלחה.
בקרוב רמלה תהיה תחנת ביניים בקו זה!
 
הנחת פסים

התקדמות בקו לירושלים
ביום שבת האחרון נסעתי לירושלים דרך הכביש המחבר בין קיבוץ חולדה וצומת נחשון ובדרך שמתי לב להתקדמות בהנחת הפסים החדשים של הרכבת כפי שניתן לראות בתמונה הנחת הפסים הגיעה בדיוק עד המפגש עם הכביש.
הנחת פסים
הנחת הפסים מחוייבת להסתיים בתחנת החאן. כל שיקול או החלטה אחרים הינם שגויים לחלוטין. חבל לשפוך כל כך הרבה כסף על הפיל הלבן של מלחה. גם מסיבות בטחון מלחה איננה קנה מידה בשום פרמטר. במלחה יש הרבה קליינטים ב... שבת - בטדי. הימי חול המקום מאבד גובה.
 

יהוושע

New member
תנסה לשכנע בזה את ראש העיריה שלך

הנחת פסים
הנחת הפסים מחוייבת להסתיים בתחנת החאן. כל שיקול או החלטה אחרים הינם שגויים לחלוטין. חבל לשפוך כל כך הרבה כסף על הפיל הלבן של מלחה. גם מסיבות בטחון מלחה איננה קנה מידה בשום פרמטר. במלחה יש הרבה קליינטים ב... שבת - בטדי. הימי חול המקום מאבד גובה.
תנסה לשכנע בזה את ראש העיריה שלך
שנכנע ל " נדל"ניסטים " שחומדים את אזור תחנת החאן לצורך בנייה ( מיותרת מן הסתם ) של עוד כמה מיגדלים שיכערו את נופה של העיר . אבל הבעיה העיקרית שאני צופה בקו החדש/מתחדש הוא הסקרים האחרונים המראים על פער בין זמן הנסיעה שהובטח ע"י סנה ( 55 - 60 דק´ ) לזמן הנסיעה בפועל שיעמוד כנראה על 80 דקות . אז מה הועילו חכמים וכו´ , הרי זה כמעט זמן הנסיעה המקורי בין ת"א לי-ם על המסילה הישנה , אז מי ייסע בזה , כשהאוטובוסים והמוניות עושים את הדרך ב - 50 דק´ , להוציא את ימי א´ ומועדי לחץ אחרים ומגיעים קרוב למרכז העיר , שלא לדבר על כך שתחנת החאן לא אמורה להיפתח מחדש? האם אכן פיל לבן דוהר במהירות לכיוון הבירה?
 
צודק !!!

תנסה לשכנע בזה את ראש העיריה שלך
שנכנע ל " נדל"ניסטים " שחומדים את אזור תחנת החאן לצורך בנייה ( מיותרת מן הסתם ) של עוד כמה מיגדלים שיכערו את נופה של העיר . אבל הבעיה העיקרית שאני צופה בקו החדש/מתחדש הוא הסקרים האחרונים המראים על פער בין זמן הנסיעה שהובטח ע"י סנה ( 55 - 60 דק´ ) לזמן הנסיעה בפועל שיעמוד כנראה על 80 דקות . אז מה הועילו חכמים וכו´ , הרי זה כמעט זמן הנסיעה המקורי בין ת"א לי-ם על המסילה הישנה , אז מי ייסע בזה , כשהאוטובוסים והמוניות עושים את הדרך ב - 50 דק´ , להוציא את ימי א´ ומועדי לחץ אחרים ומגיעים קרוב למרכז העיר , שלא לדבר על כך שתחנת החאן לא אמורה להיפתח מחדש? האם אכן פיל לבן דוהר במהירות לכיוון הבירה?
צודק !!!
צודק יהושע יקר ! אם ישתמשו בציוד מהיר - טילטינג אזי הזמן יהיה כמובטח בתחילה. כל מילה שלך חצובה בסלע. אני מסכים לחלוטין עם השקפתך. תודה ולהשתמע אביתר רייטר.
 

יהוושע

New member
לא יהושע אלא yehovasha . עם 2 ו"ו

צודק !!!
צודק יהושע יקר ! אם ישתמשו בציוד מהיר - טילטינג אזי הזמן יהיה כמובטח בתחילה. כל מילה שלך חצובה בסלע. אני מסכים לחלוטין עם השקפתך. תודה ולהשתמע אביתר רייטר.
לא יהושע אלא yehovasha . עם 2 ו"ו
 
אם זכרוני אינו מטעני

תנסה לשכנע בזה את ראש העיריה שלך
שנכנע ל " נדל"ניסטים " שחומדים את אזור תחנת החאן לצורך בנייה ( מיותרת מן הסתם ) של עוד כמה מיגדלים שיכערו את נופה של העיר . אבל הבעיה העיקרית שאני צופה בקו החדש/מתחדש הוא הסקרים האחרונים המראים על פער בין זמן הנסיעה שהובטח ע"י סנה ( 55 - 60 דק´ ) לזמן הנסיעה בפועל שיעמוד כנראה על 80 דקות . אז מה הועילו חכמים וכו´ , הרי זה כמעט זמן הנסיעה המקורי בין ת"א לי-ם על המסילה הישנה , אז מי ייסע בזה , כשהאוטובוסים והמוניות עושים את הדרך ב - 50 דק´ , להוציא את ימי א´ ומועדי לחץ אחרים ומגיעים קרוב למרכז העיר , שלא לדבר על כך שתחנת החאן לא אמורה להיפתח מחדש? האם אכן פיל לבן דוהר במהירות לכיוון הבירה?
אם זכרוני אינו מטעני
הנסיעה מתל אביב לירושלים ארכה בזמנו כ-3 שעות ארוכות ומשעממות, אז 80 דקות זה עדיין שיפור...
 
שעה ו- 47 דקות !

אם זכרוני אינו מטעני
הנסיעה מתל אביב לירושלים ארכה בזמנו כ-3 שעות ארוכות ומשעממות, אז 80 דקות זה עדיין שיפור...
שעה ו- 47 דקות !
הנסיעה ארכה שעה ו 47 דקות בדרך כלל בממוצע למעט שלהי שנות ה-1960´ שאז הזמן קוצר לשעה ו35 דקות עקב דילוג על תחנת בית שמש ברכבות מסויימות ובעונות החורף בעיקר. חוץ מזה אתה צודק. ערב טוב ושבת שלום. אביתר.
 

gallia

New member
ביטול הזמנת הטילטינג

שעה ו- 47 דקות !
הנסיעה ארכה שעה ו 47 דקות בדרך כלל בממוצע למעט שלהי שנות ה-1960´ שאז הזמן קוצר לשעה ו35 דקות עקב דילוג על תחנת בית שמש ברכבות מסויימות ובעונות החורף בעיקר. חוץ מזה אתה צודק. ערב טוב ושבת שלום. אביתר.
ביטול הזמנת הטילטינג
עבור הקו לירושלים נעשה על ידי המנכ"ל החדש של רכבת ישראל, שפחות מתלהב מטילטינג מאשר קודמו בתפקיד. זוהי הסיבה להארכת זמן הנסיעה בקו (או כדבריו:"מה זה 8 דקות לפה או לשם?"). למרות ההערכה של 70 או 80 דקות נסיעה, יסכימו איתי בוודאי הירושלמים שזה עדיין עדיף מאשר הפקק הזוועתי בכניסה לת"א מדי בוקר. לגבי שעות אחרות במהלך היום - אין ספק שזה לא מה שחלמנו עליו...במיוחד לאור הנסיעה הארוכה והמיותרת למלחה. עתה נותר לנו רק להמתין שהקו המהיר יצא לדרך ("סיום עבודות בסוף 2009" לדברי מנכ"ל רכבת ישראל). לסיום - בנוגע לתחנת החאן - למרות שהמכרז לשיקום התחנה הוקפא, הנושא אינו סגור! אנחנו עדיין פועלים לשינוי ההחלטה - ומי שמעונין לעזור באופן פעיל מוזמן ליצור עמי קשר. גליה
 
טילטינג וכו"

ביטול הזמנת הטילטינג
עבור הקו לירושלים נעשה על ידי המנכ"ל החדש של רכבת ישראל, שפחות מתלהב מטילטינג מאשר קודמו בתפקיד. זוהי הסיבה להארכת זמן הנסיעה בקו (או כדבריו:"מה זה 8 דקות לפה או לשם?"). למרות ההערכה של 70 או 80 דקות נסיעה, יסכימו איתי בוודאי הירושלמים שזה עדיין עדיף מאשר הפקק הזוועתי בכניסה לת"א מדי בוקר. לגבי שעות אחרות במהלך היום - אין ספק שזה לא מה שחלמנו עליו...במיוחד לאור הנסיעה הארוכה והמיותרת למלחה. עתה נותר לנו רק להמתין שהקו המהיר יצא לדרך ("סיום עבודות בסוף 2009" לדברי מנכ"ל רכבת ישראל). לסיום - בנוגע לתחנת החאן - למרות שהמכרז לשיקום התחנה הוקפא, הנושא אינו סגור! אנחנו עדיין פועלים לשינוי ההחלטה - ומי שמעונין לעזור באופן פעיל מוזמן ליצור עמי קשר. גליה
טילטינג וכו"
אין ספק שתחנת החאן היא התחנה הנכונה להקמה בירושלים. אפשר לייצר שם 850 מקומות חנייה אם באמת רוצים ! מסוף למשא שיהיה במלחה. כל העניין עם החאן זה גזל הקרקע היקרה שהעירייה רוצה לקחת. הכל משיקולים כלכליים מעוותים. נמאס כבר מהרמה הנמוכה הזו של פוליטיקאים שבמקרה הטוב סיימו יב כיתות . צריך להילחם בעד חידוש תחנת החאן כי הדרך ממנה לתחנת גן העיר העתידית קצרה יותר וגם מכל הסיבות שכתבתי בפורום זה. נא לעיין לעומק. הקרבה לעיר העתיקה היא יתרון אדיר ואף אחד לא חושב שהמצב הבטחוני הנוכחי ישרור גם בשנת 2037 ! במקום לדבר ולכתוב עוד ועוד ועוד אני רוצה לראות את הפועלים ואת רכבת העבודה ב... תחנת החאן ומהר... !!! אביתר.
 
תחנת רכבת החאן - ירושלים

טילטינג וכו"
אין ספק שתחנת החאן היא התחנה הנכונה להקמה בירושלים. אפשר לייצר שם 850 מקומות חנייה אם באמת רוצים ! מסוף למשא שיהיה במלחה. כל העניין עם החאן זה גזל הקרקע היקרה שהעירייה רוצה לקחת. הכל משיקולים כלכליים מעוותים. נמאס כבר מהרמה הנמוכה הזו של פוליטיקאים שבמקרה הטוב סיימו יב כיתות . צריך להילחם בעד חידוש תחנת החאן כי הדרך ממנה לתחנת גן העיר העתידית קצרה יותר וגם מכל הסיבות שכתבתי בפורום זה. נא לעיין לעומק. הקרבה לעיר העתיקה היא יתרון אדיר ואף אחד לא חושב שהמצב הבטחוני הנוכחי ישרור גם בשנת 2037 ! במקום לדבר ולכתוב עוד ועוד ועוד אני רוצה לראות את הפועלים ואת רכבת העבודה ב... תחנת החאן ומהר... !!! אביתר.
תחנת רכבת החאן - ירושלים
וחוץ מזה, הגיע הזמן לבטל את כל הניירת, הישיבות, בזבוזי הזמןוהבירוקרטיה שנותנת פרנסה לכל מיני מובטלים סמויים. מחר 08.12.2002 צריך להתחיל מיד בעבודות לשיקום תחנת הרכבת היפה ביותר במדינת ישראל. היא תהפוך גם לחשובה מכולן אם כל "הטמבלים" שלמעלה ידעו לייצב את המצב הבטחוני. צריך למהר ולשקם. תחנת מלחה תהיה תחנה רגילה אך לא תחנת קצה. תחנת מלחה אינה אטרקטיבית וגם לא תהיה. הדתיים למשל מרוכזים בצפון ירושלים והם הקלייינטים הגדולים ביותר בעיר הקודש לתחבורה ציבורית. אז מה ? הם ילכו את כל שד" בגין ברגל??? עד מלחה. ח´ברה: להתעורר מיד! תחנת מלחה = תחנת ת"א דרום = פיל לבן! ודרך אגב: כל הפילים בגן החיות התנכ"י ליד מלחה הם אפורים ולא לבנים !!! שיהיו בריאים ושלא יהיו פילים לבנים. מה יצא להם מזה ? ד"ר אביתר רייטר.
 

kbb

New member
כתבתי מכתב ארוך ומפורט

תחנת רכבת החאן - ירושלים
וחוץ מזה, הגיע הזמן לבטל את כל הניירת, הישיבות, בזבוזי הזמןוהבירוקרטיה שנותנת פרנסה לכל מיני מובטלים סמויים. מחר 08.12.2002 צריך להתחיל מיד בעבודות לשיקום תחנת הרכבת היפה ביותר במדינת ישראל. היא תהפוך גם לחשובה מכולן אם כל "הטמבלים" שלמעלה ידעו לייצב את המצב הבטחוני. צריך למהר ולשקם. תחנת מלחה תהיה תחנה רגילה אך לא תחנת קצה. תחנת מלחה אינה אטרקטיבית וגם לא תהיה. הדתיים למשל מרוכזים בצפון ירושלים והם הקלייינטים הגדולים ביותר בעיר הקודש לתחבורה ציבורית. אז מה ? הם ילכו את כל שד" בגין ברגל??? עד מלחה. ח´ברה: להתעורר מיד! תחנת מלחה = תחנת ת"א דרום = פיל לבן! ודרך אגב: כל הפילים בגן החיות התנכ"י ליד מלחה הם אפורים ולא לבנים !!! שיהיו בריאים ושלא יהיו פילים לבנים. מה יצא להם מזה ? ד"ר אביתר רייטר.
כתבתי מכתב ארוך ומפורט
לעופר ברט מרכבת ישראל כבר לפני כ-3 שבועות בעניין תחנת החאן מול תחנת מלחה והוא טרם החזיר לי תשובה בעניין. אני מקווה שזה משום שעוד אין לו תשובה בשבילי כי החלטה עוד לא התקבלה ולא משום שהוא לא קורא אי-מיילים... אספר לכם מה תגובתו כשזו תגיע.
 
עופר ברט

כתבתי מכתב ארוך ומפורט
לעופר ברט מרכבת ישראל כבר לפני כ-3 שבועות בעניין תחנת החאן מול תחנת מלחה והוא טרם החזיר לי תשובה בעניין. אני מקווה שזה משום שעוד אין לו תשובה בשבילי כי החלטה עוד לא התקבלה ולא משום שהוא לא קורא אי-מיילים... אספר לכם מה תגובתו כשזו תגיע.
עופר ברט
אני מיד מתקשר לחבר עופר ברט לשאול איפה עומדים העניינים. אביתר.
 

יהוושע

New member
זכרונך מטעה אותך, הנסיעה ארכה , כמו

אם זכרוני אינו מטעני
הנסיעה מתל אביב לירושלים ארכה בזמנו כ-3 שעות ארוכות ומשעממות, אז 80 דקות זה עדיין שיפור...
זכרונך מטעה אותך, הנסיעה ארכה , כמו
שאומא אביתר להלן , שעה ושלושת רבעי . הנסיעה מ ח י פ ה לי-ם ארכה 4 (!!!) שעות , נסיעה מתישה ובלתי נגמרת . נסעתי בה . איני מסכים איתך , לפיכך , ש 80 דק´ זה שיפור . זה כמעט שעה וחצי , הוסף לכך איחורים ושאר מרעין בישין - והרי לך הזמן המקורי של הרכבת הישנה . בכביש 1 ביום רגיל ולא עמוס , זה 50 דק´ . אז להפעיל רכבת רק בשביל כמה שעות עומס בודדות ביום/שבוע? זה מגוחך . אז מה הועילו חכמים וכו´?
 
יהוושע צודק !

זכרונך מטעה אותך, הנסיעה ארכה , כמו
שאומא אביתר להלן , שעה ושלושת רבעי . הנסיעה מ ח י פ ה לי-ם ארכה 4 (!!!) שעות , נסיעה מתישה ובלתי נגמרת . נסעתי בה . איני מסכים איתך , לפיכך , ש 80 דק´ זה שיפור . זה כמעט שעה וחצי , הוסף לכך איחורים ושאר מרעין בישין - והרי לך הזמן המקורי של הרכבת הישנה . בכביש 1 ביום רגיל ולא עמוס , זה 50 דק´ . אז להפעיל רכבת רק בשביל כמה שעות עומס בודדות ביום/שבוע? זה מגוחך . אז מה הועילו חכמים וכו´?
יהוושע צודק !
דרך אגב: ב C-5 שלי אפשר לקצר את הדרך ב- 50%. יום טוב לכולם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה