התקדמות בנושא השוואת זכויות:

BravoMan

Active member
התקדמות בנושא השוואת זכויות:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4989953,00.html


משרדי המשפטים והרווחה גיבשו עמדה לפיה זוגות ידועים בציבור יוכלו לאמץ ילדים. לעומת זאת, המדינה הודיעה שלא תאפשר אימוץ לחד מיניים. הנימוק: "בשירות למען הילד מצדדים בשימור המצב הקיים, בשים לב למציאות הישראלית והקושי שעלול להיות כרוך ביחס לילד הנמסר לאימוץ"



צעד קטן אך בהחלט חיובי בעקיפת במונופול הדתי על חיי אזרחי המדינה והשוואת זכויות בין אלה שרבנות מוכנה לתת להם שרות, לאלה שלא, ואלה שאינם מעוניינים בשרותיה גם אם יכולים לקבל אותם.

חבל שבכל זאת התקפלו בעניין זכויות החד מיניים, אבל אני מניח שמה שקיבלו זה עדיף מכלום.

התירוץ של המדינה בנושא כמובן עלוב במיוחד, כי אפילו בנוף הישראלי הגזעני, קנאי, וקיצוני, זוגות חד מיניים עם ילדים הם עובדה קיימת.
 
חבל שאתר חדשות לא בודק את העובדות לפני שהוא מפרסם.

למען הסדר הטוב, אתחיל בהסתייגות:
אינני משפטן ולכן לא אנסה לפרש את החוק בעצמי, אני יכול לספר רק על המצב בפועל:

זוגות ידועים בציבור יכולים לאמץ ילדים כבר זמן רב. גם זוגות חד מיניים.
ואת זה אני יודע ממקור ראשון, מכיון שזוגתי ואני, (יש לציין שאיננו נשואים על פי החוק והרבנות), נמצאים בתהליך של אימוץ כבר מספר שנים.
חלק מהתהליך הוא קבוצת הכנה להורים מיועדים שכבר עברו את כל הסינונים, ואיתנו בקבוצה היו גם זוגות נשואים, גם זוג לסביות, ואפילו נשים רווקות. כולם כולם זכאים לאמץ ילדים בישראל בעזרתו האדיבה של השירות למען הילד.

אז אני לא יודע על איזה "לראשונה בישראל" מדובר בכתבה, המצב בפועל הוא שלפני למעלה משנה (אז היינו בקבוצת ההכנה) גם זוגות חד מיניים וגם זוגות ידועים בציבור רשאים לאמץ ילדים בישראל.

יכול להיות שמדובר על אימוץ של תינוקות - ואז אכן מדובר בשיפור המצב הקיים - כיום תינוקות עד גיל שנתיים נמסרים לאימוץ רק לזוגות נשואים חשוכי ילדים (למעט מקרים מיוחדים), ואילו שאר הממתינים לאימוץ יכולים לאמץ רק ילדים מגיל שנתיים ומעלה - אבל הנושא הזה לא מוזכר כלל בכתבה.
 

חנוך25

New member
מה ששמעתי בראיון ברשת ב שהמצב החוקי

היום שזוגות חד מיניים יכולים לאמץ רק ילדים מחו"ל...זה לא נכון?
 
אני לא יודע לגבי המצב החוקי. אני יודע רק לגבי המצב בפועל.

ובפועל, לפחות נכון ללפני שנה +, המדינה אפשרה לזוגות חד מיניים לאמץ גם ילדים מישראל.
 

dude101

New member
כן ולא. הכתבה הזאת מבהירה:

https://www.haaretz.co.il/opinions/editorial-articles/.premium-1.4261405
החלק הרלוונטי:
"הודעת המדינה לבג"ץ, שהיא מתנגדת לאימוץ ילדים בידי זוגות הומואים ולסביות (בנימוק שמשפחות חד מיניות הן חריגות ועלולות "להעמיס מטען נוסף על הילד"), היא פרק נוסף בהתעמרות המדינה במשפחות להט"ביות. עמדה זו מהווה נסיגה מעמדה שהשמיע היועץ המשפטי לממשלה, מנחם מזוז — כיום שופט בית המשפט העליון — בשנת 2008, על פיה אין מניעה חוקית לאשר לבני זוג מאותו מין לאמץ ילד זר, בכפוף לשיקולי טובת המאומץ. בפועל, עמדה זו לא הביאה לשינוי של ממש במדיניות, ורק בשלושה מקרים הצליחו בני זוג מאותו מין לאמץ בישראל ילדים שאינם ילדיו הביולוגיים של אחד מהם. עתה נסוגה המדינה לעמדה שמרנית עוד יותר, שמניחה א־פריורי שטובת ילד היא שלא יגדל במשפחה להט"בית."
 

קלייטון.ש

Well-known member
המדינה לא מדברת על טובת הילד במשפחה חד מינית

היא מדברת על החוק ופרשנותו.
הבהרת עמדת המדינה במכתב היועץ המשפטי לממשלה:

http://www.takdin.co.il/Pages/Article.aspx?artId=5744455

"עוד ציינו מנדלבליט וניצן, כי "אשר לזוגות חד-מיניים, הובעה העמדה לפיה לא ניתן לפרש את החוק כמאפשר אימוץ על-ידי זוג חד מיני, נוכח לשון החוק הברורה הנוקטת במילים: "איש ואשתו". יובהר, כי עמדה פרשנית זו גובשה לראשונה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, כבר בשנת 2008 ועתה אושררה מחדש."
 

dude101

New member
לא יודע אם התכוונת להגיב אלי, אבל זאת לא "הבהרה"

ניצן סותר פה את עמדת המדינה בתגובה לבג"צ שהגישה המשרד בראשו הוא עומד.
&nbsp
משרדי המשפטים והרווחה הגישו מסמך לבג"צ בו מצויין שההתנגדות נובעת (לפחות בחלקה) מהיותן של משפחות חד מיוניות חריגות, וזה עלול "להעמיס מטען נוסף על הילד".
אני לא טורח להביא לינק כי (א) זה היה בכל אתר חדשות אפשרי, (ב) כולל בלינק שהבאתי קודם.
ישראל כץ הביע הסתייגות מהניסוח, אבל לא על העמדה עצמה.
 

קלייטון.ש

Well-known member
הוא לא סותר אלא מבהיר

התנגדות העיקרית של המדינה היא לפרשנות החוק.
החוק אומר "איש ואשתו" והמדינה טוענת שגם אם אפשר לפרש זאת כגבר ואשה ידועים בציבור, כזוג חד מיני אי אפשר לפרש זאת. ולכן כדי לאפשר לזוג חד מיני לאמץ ילדים (בגיל עד שנתיים, מעל שנתיים הם יכולים לאמץ כבר היום) צריך - לעמדת המדינה - שינוי בחוק.
ההתנגדות על רקע חריגות המשפחה ההומו-לסבית היא של גורמי המקצוע בשירות למען הילד ולא של המחלקה המשפטית. זה שיקול נוסף ולא עיקרי.
לפי המדינה דווקא עדיף למסור ילד (מעל גיל שנתיים) למשפחה חד מינית אם אין משפחה דו-מינית שמוכנה לקבלו, מאשר להותירו יתום.

כדאי לקרוא את מסמך עמדת המדינה במקור ולא את פרשנות התקשורת:
http://www.davar1.co.il/wp-content/uploads/2017/07/medina-imutz.pdf
 

dude101

New member
תודה, ניסיתי למצוא את הנוסח המקורי ללא הצלחה

הישוקל המשפטי-לשוני אמור לשקף, ומשקף בפועל, את העמדה המקצועית של שירות הרווחה.
&nbsp
למשל, בסע' 45א: "בהקשר זה יובהר כי, כי ההכרעה הפרשנית, אשר נמצאת במתחם האפשרויות הלשוניות ("איש ואישתו"), מתאפשרת לנוכח קיומה של תמימות דעים מקצועית כי אין בימינו הבחנה רלוונטית לענין אימוץ בין זוגות נושאים לידועים בציבור..". לדעתי מדובר על תמימות דעים של גורמי מקצוע בשירות למען הילד, ולא של משפטנים.
לעומת זאת, בסע' 45ב: "הוחלט כי אין כוונה לשנות את המדיניות הנהוגה [שלא מאפשרת לזוגות גייז לאמץ ילדים בדומה לזוגות הטרוסקסואלים], ואין כוונה ליזום בנקודת הזמן הנוכחית חקיקה לשינוי הדין הקיים. זאת לנוכח עמדת גורמי המקצוע בשירות למען הילד...". טוב, פה כבר נאמר במפורש שגורמי המקצוע הם בשירות למען הילד.
אפשר היה לטעון שהשיקול הוא משפטי-לשוני, רק שהמדינה מבהירה מעבר לכל ספק שאין לה כוונה לשנות את לשון החוק (ובכך לפתור את הבעיה). משמע, יש סיבה מקצועית (של שירותי הרווחה) שלא לשנות את לשון החוק.
&nbsp
אני מסכים שיש פה גם שיקול משפטי-לשוני, אבל הוא משקף את השיקול המקצועי וה"הבהרה" של מנדלביט וניצן מנסה לטאטא את העובדה הזאת מתחת לשטיח.
 

Hameln

New member
האם עמדת "המדינה" עקבית?

האם רשויות הרווחה מוציאות ילדים ביולוגים של הורים הומוסקסואלים\לסביות מחזקת הוריהם?
 

dude101

New member
היחס לילד ביולוגי שונה מהיחס לילד מאומץ

לצורך רשויות הרווחה גם לא מוציאות ילדים ביולוגים של הורים שלא סיימו 12 שנות לימוד מחזקת הוריהם, אך כן מציבה זאת בתור קריטריון לאימוץ.
לא שאני מצדיק את ההחלטה של רשויות הרווחה, למען האמת אני לא חושב שלמישהו פה יש מספיק אינפורמציה לגבש דעה בנושא, אבל אין בסיס להשוואה כזאת בין ילד מאומץ לילד ביולוגי.
 
יש עוד מונחים מכובסים ושקריים בדרך?

קהילה? ==> הם קהילה כמו שאני עציץ

גאים? ==> איזה גאווה יש בלקבל זין בתחת(בשביל זכר)? בלהיות בעל מום גנטי? ובלאכזב את ההורים בגיל ההתבגרות?

חד-מיניים? ==> פגומים גנטית, חולים, סוטי-מין
 
על פי השקפת העולם המעוותת שלכם 'רפש' זה מילה נרדפת ל'אמת'

הערכים שלכם זה אנטי-ערכים
זה פסולת רוחנית כושלת ומביכה
הכל אצלכם חולה ועקום ועומד על הראש
אתם בדיחה
 
למעלה