התפרסם ידיעון של את"א

Big Red

New member
הצעה

תנסי לבדוק אילו קורסים מפקולטות אחרות את יכולה לקחת. יש הרבה דברים ממש קלילים עם דרישות מינימליות.. זה יכול לכסות לך עד 10 נ"ז.
 

BlackUnicorn

New member
הבעיה היא שהקורסים האלו הם עדיין 2 ש"ס

ולקחתי 2 כאלו בתכנון של המערכת החדשה שלי. הבעיה היא שאי אפשר לקחת קורסים גדולים. לכל היותר אני יכולה לקחת 2 קורסים של 6 ש"ס, אחד של 3 ש"ס, וזהו! כל השאר של 2... זה חולני.
 

BlackUnicorn

New member
חשבתי על זה, ואת השניים שיש בסמסטר א'

- אחד מהם כבר לקחתי בשנה א', השני לא מסתדר לי במערכת... איזה כיף, הא?
 
תהייה לאנשי שנה ד' שבינינו

עד כמה זה ריאלי להגיע לשנה ד' עם 21 ש"ס שצריך להשלים בסמסטר האחרון? זה חריג או שאפשר לעמוד בזה? האם אני יכולה לשבץ השנה (שנה ג') יותר מ 42 ש"ס כדי שבשנה הבאה יהיו לי פחות קורסים לקחת או שצריך אישור מיוחד בשביל זה?
 

BlackUnicorn

New member
אני מכירה הרבה כאלו. לי אישית יש 28 וזה סיוט.

אני מכירה עוד כמה כמוני, הרוב עומדים על סביבות ה- 20-25 ממה שראיתי. ריאלי? כן. סיוט? גם כן. זה נורא תלוי במזל של אותה שנה... בשנים האחרונות נראה שהמזכירות מתדרדרת ושהאופציות הולכות ואוזלות, אז הייתי אומרת שתקחי כמה שיותר קורסים ותחסכי לעצמך את הבלאגן.
 

הייבי

New member
כמה שפחות לשנה ד' יותר טוב

בשנה ד' בגלל שיש לך רק סמסטר אחד יש הרבה פחות אופציות והרבה פעמים קורה שקורס שבנית אליו מתקיים רק בסמסטר ב'. מה גם שבגלל הסטאז' מעדיפים בד' לגשת רק למועדי א' ולגמור עם זה. 21 זה משהו שהרבה אנשים מגיעים איתו, כמובן שאם תצליחי להפחית זה עדיף. כדי לעשות יותר מ-42 ש"ס צריך אישור. ממה שאני יודעת זה לא מאוד מסובך להשיג אישור (בהנחה שאת מבקשת חריגה של 2-3 ש"ס ולא 9 פתאום..)
 

smart one

New member
אנא דעתכם על הקורסים הבאים, למי שיודע:

דיני ניירות ערך - אברהם וול דיני התכנון - דפנה כרמון משפחה, מוות ורכוש - שלי קרייצר לוי היבטים משפטיםם של חברות הייטק - אייל שנהב היבטים עסקיים של דיני איכות הסביבה - רות דגן רגולציה של שוק ההון - אמיר וסרמן ואיריס ציבולסקי מיזוגים ורכישות - עמרי ידלין ומיכל אגמוןהיבטים משפטיים של עסקאות כלכליות - יהודה רווה תודה!
 

BlackUnicorn

New member
משפחה, מוות ורכוש - רצוי להתרחק

הקורס עצמו ברמה יחסית נמוכה. אתה יושב שם ותוהה לעצמך מה אתה עושה שם. הוא לא מעניין במיוחד (ואני אומרת את זה כמישהי שמתעניינת בדיני משפחה), אבל הוא קל, הגיוני כזה. ואז אתה מגיע למבחן, חושב ששיחקת אותה, ופתאום מגלה שדורשים ממך רמה אחרת לגמרי של ידע, שלא אמרו לך מילה עליה לפני כן. אם לא חשוב לך כל כך הציון - לך על זה. אין הרבה חומר, הקורס קל באופן כללי. אם הציון חשוב - תתרחק. השאר - לא מכירה.
 
זקוקה לעזרה - בין בינ"ל לבינל"פ

בינ"ל ובינל"פ.. אני מתחילה שנה ג' ולא למדתי אף אחד מהנ"ל. בינ"ל, שלהבנתי נחשב קורס "חובה", לא מסתדר לי בשום צורה במערכת, לעומת זאת בינל"פ יושב מצוין. החשש הוא שכמו השנה, גם בשנה הבאה כל הקורסים בבינ"ל יתרכזו בסמסטר ב' בלבד והנה אני מסיימת תואר ראשון בלימודי משפטים בלא ידע במשפט בינלאומי.. האם מדובר בחור כ"כ עצום בהשכלה והיכן עומד בינל"פ בהשוואה לקורס זה? תודה!!
 

Atenolol

New member
בינ"ל ובינל"פ

הנה, בעוד סמסטר אסיים (בע"ה) את התואר, ללא בינ"ל אבל עם בינל"פ. כפי שאני מבין, בינ"ל הוא קורס לא ישומי, נותן השכלה כללית, כביכול משפט חוקתי ברמה הגלקטית. בינל"פ הוא קורס אחר לגמרי, פרקטי, ולדעתי חשוב. אני למדתי בינל"פ בשנה ב'. בינל"פ הוא קורס מאד פרוצדורלי, ובשבילי הוא היה הקורס הפרוצדורלי הראשון. זה לא אידיאלי, יש הגיון מסוים ללמוד אותו אחרי סד"א, אבל אני לא חושב שזו בעיה רצינית. בקיצור, לדעתי, אם בינ"ל לא מסתדר לך נוח, דלגי חפשי.
 

הייבי

New member
עדיף בינל"פ על בינ"ל

אני למדתי את שניהם ואני מוכרחה לומר שבינל"פ הרבה יותר שימושי. הוא עוסק בהיבטים הרבה יותר פרקטיים של המצבים בהם סוגיה במשפט האזרחי מתפרסת על פני מספר מדינות. לעומתו, בינ"ל נותן ידע מאוד מאוד כללי לגבי מבנה השיטה הבינ"ל- האיחוד האירופי, האו"ם, אמנות בינ"ל, בתי דין בינ"ל. לומדים את זה ברמה שהיא ממש ידע כללי ולא משהו פרקטי. אלא אם משאת נפשך היא להתעסק בתחום הבינ"ל במסגרת שירות המדינה לא ממש ברור איזה טעם יש לבינ"ל לעומת בינל"פ שעשוי להיות חלק מכל עסקה במשרד מסחרי.
 

sacrament

New member
בינלפ=בינלאומי פרטי

יחסים אזרחיים (חוזים, נזיקיים, נישואין) בין פרטים שיש בהם מרכיב בינלאומי (למשל- צד אחד מישראל וצד שני מבולגריה). לא הכי מדוייק, אבל זה מה יש (-: בטח אחד האדומים יוכל להסביר קצת יותר טוב.
 

הייבי

New member
נראה לי הסבר דיי ממצא

למה להניח שאדומים יודעים יותר מכחולים?
 

PIonit

New member
תודה!! אבל התכוונתי למשהו אחר-

נאמר פה שבנל"פ הוא יותר פרקטי ורציתי להבין איך זה בא לידי ביטוי..
 

הייבי

New member
פשוט מאוד

בינל"פ הוא קורס דיי טכני ועוסק בדרך בה דנים בתביעה שמערבת גורם זר. הידע שמועבר הוא פרוצדוראלי- מה עושים מבחינת סמכות שיפוט, מה הדין החל, איך בוחרים איפה לדון, איך רוכשים סמכות על אדם שלא נמצא במדינה וכו'. בינ"ל עוסק בפן מאוד כללי של אמנות בינ"ל והסכמים בין מדינות. אין שם היבט פרקטי כל כך- מעט מאוד עו"ד מתעסקים בתביעה של מדינה נגד מדינה, בעיסוק משפטי מול האו"ם, האיחוד האירופי וכו'. מה גם שהקורס לא נותן לך ידע פרקטי איך באמת ההליכים פועלים, אלא יותר ידע כללי לגבי אמנות מרכזיות בתחומים שונים (בד"כ תלוי במה שמדבר אל המרצה), קצת לגבי ההיווצרות של אירגונים בינ"ל והמעמד של הארגונים השונים, קצת על בתי משפט בינ"ל שפועלים וכו'..
 

sacrament

New member
ואחר כך את תוהה

שאני אומרת שהאדומים בטח יסבירו יותר טוב
 
למעלה