התפרסם ידיעון של את"א

QueIronia

New member
במבט ראשון זה ממש נורא.

ולמען האמת, גם במבט שני ושלישי. לא חשבתי שלבנות מערכת של 14 נ"ז זה כ"כ מסובך!
 

QueIronia

New member
אני חוזר בי. זה בכלל לא מסובך.

סתם מדכא, לאור הרכב הקורסים.. המטרה: לקחת כמה שפחות קורסים ב-14 נ"ז (ז"א - שאיפה לשלושה קורסים בלבד, שני ימי לימודים ושלושה חופשיים). האמצעי: קניין רוחני עם בירנהק, עבודה עם מנדלסון, גירושין במשפט העברי עם בס. עד כמה זה נראה לכם נורא? המבחנים מסתדרים טוב (06/02, 16/02, 26/02 - אמנם עם רווחים אבל לפחות בלי לחץ) ויש לי רק יומיים (שני, חמישי) באונ' (כאשר באחד מהם יש חלון של 4 שעות, אבל לפחות השנה יהיה לי איפה להיות בהן שהוא לא ספריה). בהנחה שהגיוס רק באפריל ואפילו במאי - זה גם משאיר זמן לחו"ל (אבל זמן לחו"ל היה נשאר בכל מקרה כנראה). ובכ"ז - נראה לי שהרכב הקורסים הזה נע בין "בלתי נסבל" לבין "מפתח נטיות אובדניות". קורסים אחרים שלא לקחתי מחטיבה שנייה הם: מיסים (אבל זה רק 4 נ"ז), מסחרי (לא מסתדר עם הנ"ל) וסד"פ (רק 3 נ"ז). תגובה, מישהו?
 

sacrament

New member
בירנהק גם אני אקח...

לא ידעתי שמנדלסון מלמד עבודה. התכוונת למשפחה, אני מניחה (-: גירושין במשפט העברי- הבנתי שזה קורס חביב וקל... מצד שני- אחרי קורס של ווזנר במשפט עברי אני לא ממליצה על קורסים כאלה.
 

sacrament

New member
טוב, התחרטתי לגבי בירנהק...

בינתיים הוא עמוס לי מדי. ויכול להיות שאני אעשה איתו סמינר...
 

הייבי

New member
עד כמה ווזנר נורא?

אני שוקלת ברצינות (רצינות=אילוצי מערכת וחוסר רצון לבוא עוד יום בשבוע לאוניברסיטה) לקחת את הקורס שלו אונטולוגיה ודאונטלוגיה. זה סתם משעמם כי זה משפט עברי או שזה קורס נורא שכולם מוציאים בו 80?
 

sacrament

New member
לא חושבת שמשעמם זה המילה

פשוט הוא די מציין את המובן מאליו כל השיעור. שם דגש על דברים לא חשובים. סך הכל החומר מאוד מובן, ווזנר באמת מקסים ומצחיק ואני מאוד אוהבת *אותו*. אבל המבחן? אין הרבה קשר בין מה שלמדת לבין מה שנבחנת עליו, מה גם שהרמה פתאום נהייתה פי 20 יותר גבוהה- שאלות הבנה טריקיות לגמרי או על משהו שהוא דיבר על 5 שניות והמשיך הלאה כאילו לא צריך לכתוב. יצאתי מהמועד ב' אחרי נפילה אטומית במועד א'...וכשעשיתי השוואה עם 2 אנשים הסתבר שכל אחד ענה משהו אחר... הכוונה היא- שלא משנה כמה תלמדי לזה קשה, וכמה תביני את החומר- בסופו של דבר הכל ילך לפי ההיגיון שלו. מה שטוב בו- זה שהוא יודע שזה קשה- ופוסל לרוב שאלות שהרוב כשלו בהם, או מנקד בצורה אחרת, כך שהממוצע בכל זאת נשאר גבוה. זה יכול להיות קורס מתנה וזה יכול להרוס...השאלה איפה בסקאלה את תהיי (-:
 

הייבי

New member
תודה על הפירוט

האמת שאני בהתלבטות כי אני צריכה שני קורסי חטיבה שלישית ווזנר דיי סוגר לי חלון. מה גם שאני רוצה קורסים שלא צריך לעשות בהם כלום (לא עבודות, לא חומרי קריאה, רק להגיע). האלטרנטיבה שלי זה פשעים נגד הפטריארכיה שהבנתי שדורש הרבה השקעה וקבלת החלטות בחברה העסקית שהוא קורס חדש אז אף אחד לא ממש יודע עליו משהו...
 

A n N y

New member
אני חושבת שיש הבדל בקורסים של ווזנר...

למיטב ידיעתי סקרמנט לא לקחה ספציפית את הקורס של אונטולוגיה (ונראה לי שאני אמורה לדעת כי אני לקחתי אותו ולא ראיתי אותה שם, אז אלא אם כן היא התחבאה ממני ממש טוב נראה לי שהיא לא לקחה את זה חח) אלא קורס אחר של ווזנר. כאשר לדעתי אם לוקחים עם ווזנר משהו, זה הקורס באונטולוגיה, זה קורס יותר פילוסופי, עם נגיעה במשפט העברי כתחום שעליו הוא מדגים את התיאוריות והרעיונות (אם כי בסוף המבחן הוא בדיוק על זה, על החלק של המשפט העברי, אבל לא שום דבר יותר מדי מסובך, אלא בדיוק מה שלמדנו בשיעור, מה גם שמותר להביא קובץ מקורות אשר עם המרקורים במקום הנכון יכול לעזור מאוד להיזכר בדגשים שלו). בסופו של דבר לא צריך לקרוא כלום, (ואצל ווזנר, כמו אצל ווזנר גם אין ממש סילבוס ברור ונוקשה), למדתי לזה בקושי יום וחצי והוצאתי ציון לא רע בכלל, צריך פשוט להבין את הרעיון הכללי, ובשביל זה מספיק להגיע לשיעורים כך שאני מאמינה שגם מבחינתך זה יהיה קורס בלי השקעה מרובה מדי ועם אפשרות לציון טוב. נדמה לי שההבדל בין הקורס הזה לקורסים האחרים שווזנר מעביר נעוץ בכך, שכאן מדובר בעיקר במשהו פילוסופי בלתי מזיק ולאו דווקא בחומר לימודי נוקשה שהוא צריך להעביר כמו בקורסים אחרים שלו ומכאן היתרון של הקורס לדעתי. בקיצור, הייתי לוקחת את הקורס הזה שוב :) ולגבי פשעים נ' הפטריארכיה אני נמצאת בדיוק באותה דילמה, מצד אחד מדובר במרצה שהוא פשוט מקסים וכיפי, מצד שני הוא מצפה שתקראי, בקורס אחר שלקחתי איתו (חוזה המתנה בראי המשפט והתרבות) היה צריך לקרוא את כל החומר וגם המבחן היה בהתאם, לכן למרות שבמידה מסוימת זה אחד הקורסים שהכי נהנתי בהם בכל התואר, זה נורא מרתיע מבחינתי לקחת קורס אחר איתו כשאני יודעת שהוא דורש רמת השקעה גבוהה..
 

הייבי

New member
ממש עודדת אותי עם אונטולוגיה

אצלי חלק משמעותי מהדילמה הוא שבלי ווזנר יש לי 4 שעות חלון ואני אלמד 3 ימים בשבוע. עם ווזנר- יומיים לימודים בלי חלון. טוב לשמוע שאין ממש סילבוס שצריך לקרוא. אין לי כוח למאמרים וכאלה.. לפי דעתי, הטריק הוא לאזן בין קורסים שמשקיעים בהם לקורסים שאפשר רק להגיע ולגשת למבחן. תנסי לראות כמה קורסים "כבדים" מבחינת השקעה יש לך ולפי זה להחליט (כמובן שגם איך זה מתיישב במערכת ובלוח מבחנים זה משנה)
 

A n N y

New member
אז זהו שאני צריכה מערכת "שכונה"... חח

בגלל מחויבויות נוספות שיש לי בסמסטר אני צריכה לסדר לעצמי מערכת עם כמה שפחות עבודה, רק להגיע לשיעורים, אחרת אני אקרוס תחת העומס ותצטרכו לבוא לבקר אותי באברבאנאל אז יוצא שהמון דברים, במצב הרגיל הייתי לוקחת אותם בלי לחשוב פעמיים כמו הקורס של הפטריארכיה , פשוט לא באים בחשבון וזה מעצבן, במיוחד לאור העובדה שכל הקורסים של חטיבה שנייה שאני יכולה לקחת כוללים עבודות או בחנים (איפה עבודה של פישר כשצריך את זה..) כך שעל ידי לקיחת קורס אחד של חטיבה שנייה סיימתי את מכסת ההשקעה שלי לסמסטר
 

A n N y

New member
ועוד משהו..

לגבי אונטולוגיה, אם זה מוריד לך יום שלם מהמערכת אז בוודאי שזה שווה את זה.. ולנו היו סה"כ 2-3 מאמרים לקרוא סה"כ הכל ביחד 50 עמודים (וזה היה בסילבוס המאולתר שלו) ואפשר היה לא לקרוא אותם כי אלה היו מאמרים שלו, שהיה כתוב שם בעיקרון את כל מה שלמדנו, אני סתם קראתי אותם כי היו לי יומיים ללמוד אז לא היה לי מה לעשות חוץ מזה, אז קראתי אותם ואת המחברת (שהייתה פחות מ-30 עמודים)
 

QueIronia

New member
זה לא טוב שאני קורא את השרשור הזה

אני עוד עלול לטעות ולקחת קורס שכולל משפט עברי למרות שאני ומשפט עברי לא הולכים טוב ביחד בכלל.
 

BlackUnicorn

New member
כנ"ל. אני כנראה אקח את זה. ועוד ישר

אחרי זה את גירושין במשפט העברי... אני מקווה שאני לא הולכת לתלות את עצמי השנה, נראה לי שאני אהיה מאוד מאוד קרובה לזה.
 

QueIronia

New member
אופציה שנייה:

במקום גירושין של בס, לקחת מבוא למשפט מוסלמי.
 

Big Red

New member
אין לך זכות להתלונן

תנסה לבנות מערכת של 14 נ"ז, לא לסמסטר אחד, אלא בשני הסמסטרים (כשלמעשה לא נותרה לך חטיבה שניה לבחור ממנה), ואז תוסיף עוד 6 קורסים בחשבונאות, בכל סמסטר. אני אפילו לא מנסה לראות אילו מבחנים מתנגשים, ואת כל הבחינות במשפטים עושה במועדי ב' בפסח. אני כל כך נואשת, שאני שוקלת לקחת סמינר נוסף וסדנא במשפט עברי (וסד"א עם חורי ) ... :/ מי אמר שלא שווה להתחיל ללמוד עוד תואר בשנה ג', הא?? הא??
 
למעלה