התפקיד הכי נחשק בצה"ל - המשך

The MarBar

New member
בואי ננסח את זה ככה

אני אתן דוגמה ספציפית. צוות לוחמים שנמצא עמוק בשטח האויב. בלי להיות מחובר לגוף אחר שנמצא פחות או יותר בעורף, אין לו מה לעשות. הוא משתמש במכשיר הקשר שלו או כל דבר אחר, מקבל פקודות ויודע מה לעשות. נותנים לו תמונת מצב, הוראות, ואפילו מספקים לו דרך לצאת משם. עכשיו בואי נשאל את הלוחם. מה יותר חשוב - קשר עם העולם החיצוני (שבלעדיו בכלל אין על מה לדבר)? או תצפיות (שבהחלט אפשר להסתדר בלעדיהן, אמנם ברמת סיכון יותר גבוהה)?
 
אתה צודק

למרות שאיכשהו אי אפשר להקביל בין השניים. ו"בהחלט אפשר להסתדר בלעדיהן"? בתור מה אתה אומר את זה?
 

The MarBar

New member
אם אני אגיד לך

שאני אומר את זה בתור קצין בקבע שהוא לשעבר לוחם גדוד חי"ר, וסיירות, וטיס, ונווט, ואיש קשר, ותצפיתן - זה ישנה לך משהו? יש דברים שבלעדיהם אין על מה לדבר. בלי תקשורת אי אפשר להלחם. בלי אספקה אי אפשר להלחם. לעומת זאת בלי תצפיות כן אפשר להלחם כמו שבלי אמר"ל עדיין אפשר להלחם.
 
אתה יודע מה

אחרי שקראתי איזה ספר על עיוור שהתגייס לצבא הסובייטי, אז יכול להיות שאפשר להיות לוחם בלי אמר"ל או תצפית.. אבל קצת חבל על כל החללים לא?
 

The MarBar

New member
חבל. אפילו חבל מאוד.

אבל עדיין אין פה שום השוואה בין תפקיד שחוסך חללים לתפקיד שבלעדיו לא היו יכולים להגיע למצב שבו יהיו חללים. אבל את הנקודה כבר פיספסתי מזמן. רק רציתי להגיד שתפסיקי להתייחס לתפקיד שלך בתור התפקיד הכי חשוב בעולם, כי יש עוד הרבה כמוהו.
 
עוד הרבה כמוהו? אני לא חושבת..

אבל זה שאני חושבת שהתפקיד שלי הוא בין החשובים לא מונע ממני להוקיר תפקידים אחרים. ממש לא.
 

The MarBar

New member
למה כולם פה יוצאים נגדך?

כולם פה לא יוצאים נגדך בגלל שהתפקיד שלך לא חשוב חס וחלילה. אפילו לא בדיוק נגד הדעות שלך. הבעיה שלך זה הצורה שבה את מדברת. את מדברת אל כולם כאילו שהם לא שווים כלום לעומתך. את הכי חכמה, בתפקיד הכי נחשק. את ראית ועשית הרבה יותר מכל אחד אחר. הרי זה ברור... חולקת על דעתי? הנה התגובות שלך. שלא תגידי חס וחלילה שאת מדברת בנימוס "בטוח שאני עושה הרבה יותר ממך, ג'ובניק." כאן את מתלהבת על כל אחד אחר שהוא לא בתפקיד לחימתי. "בידיעה הזו אני יודעת שעשיתי יותר ממך ויותר מרבים וטובים." מסתכלת על עצמך בתור אחת שעשתה יותר מכל הצבא ביחד (ועוד מדברת ככה לאדם שאין לי מושג מה הוא עושה) "הלוואי והייתי יכולה לספר את הסיפור שלי בפורום הזה תרתי משמע, אבל זה טיפטיפה חורג מביטחון שדה." כאן את מתלהבת שאת עובדת עם חומר רגיש. "עד שלא תהיה קמש"ר , ותדע את כל הפרטים על כל סיכול, בבקשה שב בשקט." כאן את מגיבה בנימה מאוד מתנשאת. "כשתהיה לוחם ותבקש מהתצפיתנית ס' בשביל להיות בטוח שלא אורבים לך באיזשהו מקום - אז תדבר. בינתיים, כדאי שלא." שוב נימה מלגלגת ומתנשאת על כל מי שהוא לא לוחם בשטח או תצפיתן. שימי לב שפה את כותבת בתור אחת שפשוט יודעת הכל... "אידיוט יש לי שנה ו-2 בצבא. ויש לי הרבה מאד מה ללמד אותך.." משתמשת בפז"ם שלך בשביל להוכיח שאת יותר טובה ממי שאתה מדברת איתו. וכרגיל מדברת בתור אחת שיודעת הכל על הכל. אולי את מוכירה תפקידים אחרים. אבל את ממש לא מראה את זה.
 

BoR|S

New member
האמת שאת אומרת את זה לאדם הלא נכון

כי אני לא בא בגישה של לטחון.
 
עשית פסיכולוגיה 80 יחידות אהה

פרויד לא היה עולה על זה במהירות הזאת לקורס שלך לא מגיעים מלח הארץ אהה נעל
 
חח ..

יש משהו שאני לא מבינה, יחד עם ה80 יחידות פסיכולוגיה שלא עשיתי: למה לקלל? איך פגעתי בך חבר? למה לקלל ולא לנהל דיון בוגר?
 
אני נכנס בך בשביל אחרים

אני ג'ובניק חפשן הכי מאוחר כבר ב 5 בבית ועל הזין שלי המדינה שמחר המדינה תעלה באש זה לא מעניין אותי אבל בגלל אנשים כמוך יש חיילים ממורמרים כי הם תורמים ויורקים להם בפנים ואנשים כמוך וכמו שהביאו לדוגמא את הנהג אוטובוס הבן זונה שלעג פה למשהו אמר שהוא לא עושה כלום כי הוא חוזר יומיות למרות שהוא טחן בבסיס כמו מניאק יש אנשים שהם אפילו לא יודע מה ש"ג בקרייה אבל מאמינים שהם עושים שליחות בזה שהם מגינים ( בכוונה לקחתי דוגמא הכי קיצונית ולא הכי נראת לי ריאלית) על הבסיס ואת יורקת להם בפנים המטרה שלך אני מאמין זה ללעוג לכל החפשנים אבל הם לא שמים עלייך זין השגת את המטרה ההפוכה מי שיכול להעלב מזה הם אלו שתורמים ומרגישים מה שרשמתי למעלה תחשבי לפני שאת רושמת
 
איזה דיבור נגוע יש לך

זה בדיוק הבעיה פה - לא באתי ללעוג לאף אחד. באתי לומר שהתפקיד שלי הוא תפקיד נחשק. אתם לקחתם את זה למקומות אחרים. וזה שאתה חפשן ומצדך שכל המדינה תעלה באש - אנשים כמוך בצבא שלנו באמת לא צריך. רק אומרים את המילה "ג'ובניק" בפורום הזה ומתחיל הבלגן. למדתי לקח.
 
ידוע שלא צריך

אבל חוק זה חוק דיבור נגוע כי את לא המראיינת עבודה שלי שתהיי המנהלת לעתיד שלי אדבר כמו ילד טוב
 
למעלה