התפקיד הכי נחשק בצה"ל - המשך

Symbolic

New member
את עושה שימוש ציני

במוות של חיילת - זה גועל נפש. עם כל הכבוד לה, שהיא נהרגה לא אומר שהיא לא הייתה גם ג'ובניקית. אגב, יהי זכרה ברוך. המשכורת שלך לא גבוהה משלי, תהיי בטוחה בזה. אני מקבל 710.
 
שימוש ציני?!

עכשיו באמת עצבנת אותי. אני באמת לא מתכוונת להצדיק את עצמי בכל הנוגע לשרית. ג'ובניקית או לא ג'ובניקית, תקרא לזה איך שבא לך. תומכת לחימה - כן. מוגדר במשכורת, מוגדר בעצם התפקיד.
 

BoR|S

New member
המושג תומך לחימה הוא מעורפל משהו

לנו בקורס המ"כים המעפן של מגל סיפרו שאנחנו תומ"לים. משם יצא שתומ"ל זהו ג'ובניק טוחן. אבל בפועל, התומ"ל הוא זה שנמצא בשטח בדיוק כמו הלוחם, זה הנהג האמר, זה החימושניק, זה החובש של התאג"ד, זה המתעד המבצעי, זה האנשים שמכורח תפקידם חייבים להמצא בקו הלוחם, רק שהם לא לוחמים, אבל בלעדיהם אי אפשר היה להסתדר כלל וכלל בשטח.
 
אין לי מושג מה אמרו לך

החובש של התאג"ד אמנם יקבל את התוספת שכר של רמת סיכון א+, אבל הוא לא יקבל את המשכורת הבסיסית של התומך לחימה. נכון, בלעדיו כמובן שאי אפשר להסתדר.. אבל זה מה שהצבא קבע. משם - תילחם איתו.
 

Symbolic

New member
תקנו אותי אם אני טועה

המשכורות בצבא הולכות לפי א - משכורת בסיס ב - רמת סיכון ג - סוג פעילות ג'ובניק לחלוטין יקבל רק משכורת בסיס, ופעילות רגילה שאין עליה תוספת כסף. (350 ככה) תומך לחימה יקבל משכורת בסיס, תוספת סיכון כי הוא בשטחים, ופעילות רגילה. (350 בסיס + איזה 200 תוספת סיכון) ולוחם יקבל משכורת בסיס (350) + תוספת סיכון + תוספת לחימה. אין דבר כזה משכורת תומכי לחימה. זה פשוט ג'ובניקים שמקבלים עוד תוספת על הסיכון בשטחים כביכול, ולכן יוצא להם לקבל בין ג'ובניק ללוחם. יכול להיות שאני טועה, אף פעם לא קיבלתי משכורת של תומך לחימה. תקנו אותי אם אני טועה
 
אתה טועה

סמבציות למשל, מקבלות משכורת בסיסית של ג'ובניק + רמת סיכון. שמעתי על סוג של מפגש שהיה עם הרמטכל, שבו סמבצית התלוננה שהיא מקבלת פחות מתצפיתניות, שאנחנו מקבלות משכורת יסוד של תומכ"ל, + משכורת של תוספת סיכון.
 

Symbolic

New member
סבבה קיבלתי

בזה אין ספק שאת מבינה יותר ממני - משכורות לא של לוחמים
 
נראה לי

שמי שמשמיץ פה אחרים זה אתה.. מי שלא לוחם מבחינתך לא שווה? מוזר איך אף אחד לא קולט את זה... אני בסך הכל באתי וסיפרתי על התפקיד שלי וישר כולם לקחו את זה למקום של השמצה וחוסר כבוד לתפקידים אחרים. מעניין למה..
 

Symbolic

New member
אם רק באת וסיפרת

בלי להשמיץ אף אחד - אז איך זה שכל השרשור הזה, בלי יוצא מן הכלל, נגדך? ותאמיני לי - זה לא בגלל שאת תצפיתנית. גם אם היית פקל"שית היית מזלזלת באחרים - כי זה אופי של בן אדם. אני רק מקווה בשבילך שתשתני בצבא, האופי הזה יהרוס אותך באזרחות. אל תתחילי עכשיו לספר לי כמה את פופולרית באזרחות ואיזה כלי וחתיך החבר הטייס שלך, זה לא מעניין אותי.
 
אז ככה

אופי של בני אדם זה גם ללכת ולחקות אחרים, כמו קוף. וברגע שאדם אחד לא הבין את הכוונה (התמימה, יש לציין) של הודעת היסוד שלי - כולם הלכו אחריו כמו עדר בלי לנסות להבין מה בעצם לא בסדר. אני אשמח אם תבוא ותצטט לי איפה הייתה השמצה בדברים שלי. זה לא אמור להיות קשה, כל ההודעות שלי הן בכתב. ואני מקווה שתרסן את השוביניזם שלך, גם אם כבר לא נשאר לך כל כך הרבה זמן בצבא. "ותיק" שכמוך. אגב, מה בדיוק באופי שלי יהרוס אותי באזרחות?
 

Lady T

New member
לא. את טועה

ואת יודעת מי אני ככה שאת לא יכולה לשלול מה שאמרתי
 
ממש לא.. :-\

אבל המשכורת זה מדד למהות התפקיד. האמת היא שהמשכורת הזאת בכלל לא מדגדגת את ההוצאות שלי
 

Black Star

New member
המשכורת היא לא מדד למהות התפקיד.

גם טבחים ונהגים עם רמת סיכון/פעילות (אני לא בטוחה מה מהשתיים הם מקבלים) יקבלו משכורת דומה. וזה לא שאני מזלזלת, אבל "מהות"? נו... לעומתם ולעומת הרבה אחרים יש הרבה מאוד אנשים, כן, ג'ובניקים, וזו לא קללה למרות מה שאת חושבת, שעושים תפקידים סופר-משמעותיים וחשובים גם בבסיסים מושמצים כמו הקרייה ובסיסים פתוחים אחרים. לפעמים זה לא ברמה הטקטית, כלומר, הם לא יכולים להגיד "עצרתי הברחת אמל"ח" (אגב, לפעמים כן), אבל הדבר האחרון שאת יכולה לעשות בתור תצפיתנית זה לזלזל בכל ג'ובניק באשר הוא. נו באמת. מתי ייגמרו כבר שרשורי ה"אני טוחן אז אני קיים"?
 

אילנדיל

New member
../images/Emo6.gif

המשכורת היא מדד לתפקיד? את יודעת כמה קצין שעדיין לא נכנס לקבע ב 8200 לדוגמא מקבל? 350 בערך. קופיפה שכמותך, בלי קשר לאיזה תפקיד את עושה - קצת כבוד לאחרים. למה יש כל כך הרבה אנשים ששניה אחרי שהם מתגייסים בטוחים שהתפקיד שלהם הכי חשוב ושכל האחרים לא עושים כלום?
 

BoR|S

New member
למען האמת, אני מפקפק בזה

עם כל יום שעובר... אולי בגלל שאני נמצא במרפאה עורפית ולא בתאג"ד, אבל לאט לאט אני נהייה ללא יותר ממכונה אנושית לניפוק תרופות של תקן 15.
 
למעלה