התפטרות כדין פיטורין

  • פותח הנושא d49
  • פורסם בתאריך

d49

New member
התפטרות כדין פיטורין

שלום רב, לפני כארבעה חודשים חוויתי הורדת שכר של כ- 7.5% בשכר ונאמר לעובדים ע"י המעסיק שיש להם כחצי שנה להתפטר כדין פיטורין (לא נדרשה חתימה על שום מסמך). מהרגע הראשון התנגדתי להורדה באופן פומבי ואף ניהלתי כמה שיחות בנושא עם המעסיק, אך נאמר לי שלא ניתן לעשות דבר וההורדה בתוקף. ברגע שהבנתי שהנושא סופי התחלתי לחפש עבודה ואני נמצא בשלבים מתקדמים עם חברות אחרות ובמקביל המשכתי בדרישתי מול המעסיק להעלאת שכרי בחזרה. ברגע שנודע למעסיק שאני מחפש עבודה ומתכוון לעזוב הוא החליט להעלות את שכרי בחזרה בכדי למנוע את עזיבתי, אך לא מיידית אלא רק מבעוד חודש (החל מספטמבר) וזאת ללא מתן הפרשי שכר אחורה. כעת אני במצב שמבחינת חובת תום הלב ניסיתי את כל אשר ביכולתי בכדי להתריע על אי הסכמתי להורדה ורק שנוכחתי שהנושא סופי פניתי לחיפוש עבודה אחרת וכעת שאני בשלבים מתקדמים מאוד (בתנאים טובים הרבה יותר) עם חברות אחרות, אז המעסיק מתחרט ומעוניין להחזיר את שכרי. מבחינתי הייתי מעוניין לעזוב ולשפר את תנאיי. האם אני זכאי במקרה מורכב זה להתפטר כדין פיטורין ? האם ההסכמת המעסיק להעלאת השכר למרות שלא התרחשה בפועל מבטלת את הרעת התנאים ? אני עובד שנים רבות בחברה ולא הייתי מעוניין לעזוב ללא פיצויי הפיטורין. אודה לתשובתכם.
 
הצעתי

באופן כללי ולאור המצב שהנך מתאר, אתה אכן זכאי לעזוב את מקום עבודתך בתנאי מפוטר. כל עוד ניתן להבחין בתלושי המשכורת בהורדה משמעותית בשכר, תוכל להתפטר עקב הרעת תנאים. במידה ואתה מעוניין להתפטר, הייתי מציעה לפנות למנהל במכתב רשמי, המפרט את ההרעה ואת הזכות שלך לקבלת פיצויי פיטורים בטרם תעבור חצי שנה. וכמובן- תאריך סיום עבודתך מראש. שיהיה בהצלחה
 
דעה שונה

על הרעה מוחשית בעבודה, יש להתריע ולהתנגד באופן מיידי. אני סבור ש 4 חודשים הם זמן רב מידיי. האמירות בע"פ צריכות להיות מגובות בכתב. לצרכי הוכחה וכראייה בבית הדין. מציע לקבל ייעוץ משפטי נקודתי.
 
לא מסכימה

לטעמי חצי שנה ולא יותר, הינו זמן סביר לעובד להחליט האם מתאים לו להמשיך ולעבוד תחת הרעת תנאים, או לא. כאשר מתבצעת הרעת תנאים בפועל, לא הגיוני לשבור את הכלים באופן מיידי וישר להתפטר- ובמיוחד לאור המיתון במשק. זאת מאחר ויש מכלול שיקולים שצריך לקחת בחשבון בטרם פיטורים, ובחלקם - בחינה כלכלית מול משק הבית האישי ו/או חיפוש עבודה חדשה וכו'.
 
למעלה