התנהגות עובדי רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

קובי לו

New member
אזי יתכן והיה מתוכנן עפ"י הלו"ז

לא - אם היה מפגש רכבות אז היתה
צריכה להגיע רכבת לפ"ת לפני שהרכבת יצאה - אזל זה לא קרה. אוריאל
אזי יתכן והיה מתוכנן עפ"י הלו"ז
התפעולי מפגש רכבות בתחנת פ"ת-סגולה, אולם הרכבת ממול אחרה פראית, ועד שפקוד הרכבת החליט לבצע המפגש בבני ברק ולא בסגולה, ועד שזה דווח לנהג הרכבת שלך עברו דקות אחדות. יתכן וזה מסביר את פשר העיכוב ביציאה. גם דברים כאלו קורים לעתים ברכבת ישראל.
 

mucool2

New member
תגיד, זה לא היית אתה שטענת שהכפלת

לא - אם היה מפגש רכבות אז היתה
צריכה להגיע רכבת לפ"ת לפני שהרכבת יצאה - אזל זה לא קרה. אוריאל
תגיד, זה לא היית אתה שטענת שהכפלת
קו ת"א-כפ"ס היא בזבוז? היתה יכולה לחסוך לך זמן יקר, לא ככה?
 

urielp

New member
סחתיין עז הזיכרון - זה היה מזמן,

תגיד, זה לא היית אתה שטענת שהכפלת
קו ת"א-כפ"ס היא בזבוז? היתה יכולה לחסוך לך זמן יקר, לא ככה?
סחתיין עז הזיכרון - זה היה מזמן,
אבל אני עדיין חושב כך: 1. ניצול מהירות הרכבות למהירות המקסימלית 2. סינכרון בין הרכבות של שני הכיוונים, כך שמפגש הרכבות יהיה בתחנות 3. קיצור תווי הקו מהוד השרון לאוניבריסטה בלסד כל 3 התנאים הללו יכולים לעבות את מס' הרכבות בקו זה מבלי להשקיע ולו שקל אחד נוסף בתשתית. כמי שגר בצמוד לקו זה ורואה את ז ח י ל ת הרכבות של 70 קמ"ש ואולי אף פחות גורם לי לחשוב על אי נחיצות הכפלת הקו. אוריאל
 

קובי לו

New member
מזמן לא קראתי כל כך הרבה גיבובי

סחתיין עז הזיכרון - זה היה מזמן,
אבל אני עדיין חושב כך: 1. ניצול מהירות הרכבות למהירות המקסימלית 2. סינכרון בין הרכבות של שני הכיוונים, כך שמפגש הרכבות יהיה בתחנות 3. קיצור תווי הקו מהוד השרון לאוניבריסטה בלסד כל 3 התנאים הללו יכולים לעבות את מס' הרכבות בקו זה מבלי להשקיע ולו שקל אחד נוסף בתשתית. כמי שגר בצמוד לקו זה ורואה את ז ח י ל ת הרכבות של 70 קמ"ש ואולי אף פחות גורם לי לחשוב על אי נחיצות הכפלת הקו. אוריאל
מזמן לא קראתי כל כך הרבה גיבובי
שטויות בתגובה קצרה יחסית. קו פרברי מובהק, והקו לכפ"ס/ראה"ע הינו קו פרברי מובהק (או כפי שאני אוהב להגיד מובהק מובהקותיים). ככזה, התדירות הראויה רוב שעות היום, ובעיקר שעות הלחץ בבוקר (בין השעות 7 ל-9) ואחה"ץ (בין השעות 16 ל-19:30) היא של 3 או אף 4 רכבות לשעה, בכל כוון. דבר שהוא "קצת" בלתי אפשרי ללא הכפלת המסילה. ומדוע לקצר התואי עד לאוניברסיטה בלבד? בעוד שרוב המשתמשים בקו צריכים או לסבידור (בורסה בר"ג, ביהמ"ש המחוזי בת"א, ביה"ח איכילוב שנמצא במרחק 10 דקות הליכה, מוזיאון ת"א וספרית בית אריאלה) או להשלום (קניון עזריאלי ובעיקר שני מגדלי הענק הצמודים אליו, וכמובן בסיס הקריה, כל המשרדים והמפעלים לאורך דרך השלום פינת יגאל אלון) או לתחנת ההגנה (שכונת התקוה, תמח"ת, אזור נוה שאנן). להכריח את כל אלו (ולהערכתי מדובר ביותר מ-85% מנוסעי הקו) להחליף רכבת באונ' זה לא דבר חכם, בלשון ההמעטה ממש. התכניות ארוכות הטווח של ר"י אכן מדברות על 3 או אף 4 רכבות בשעה מכפ"ס לכוון ת"א. אי אפשר, אבל ממש אי אפשר, אבל אפילו עוד יותר אי אפשר לעשות זאת ללא מסילה כפולה. נקודה, סימן קריאה או נקודה, רות. סוף.
 

אורי404

New member
אין ספק שיהיה שיפור בקו מהשרון

מזמן לא קראתי כל כך הרבה גיבובי
שטויות בתגובה קצרה יחסית. קו פרברי מובהק, והקו לכפ"ס/ראה"ע הינו קו פרברי מובהק (או כפי שאני אוהב להגיד מובהק מובהקותיים). ככזה, התדירות הראויה רוב שעות היום, ובעיקר שעות הלחץ בבוקר (בין השעות 7 ל-9) ואחה"ץ (בין השעות 16 ל-19:30) היא של 3 או אף 4 רכבות לשעה, בכל כוון. דבר שהוא "קצת" בלתי אפשרי ללא הכפלת המסילה. ומדוע לקצר התואי עד לאוניברסיטה בלבד? בעוד שרוב המשתמשים בקו צריכים או לסבידור (בורסה בר"ג, ביהמ"ש המחוזי בת"א, ביה"ח איכילוב שנמצא במרחק 10 דקות הליכה, מוזיאון ת"א וספרית בית אריאלה) או להשלום (קניון עזריאלי ובעיקר שני מגדלי הענק הצמודים אליו, וכמובן בסיס הקריה, כל המשרדים והמפעלים לאורך דרך השלום פינת יגאל אלון) או לתחנת ההגנה (שכונת התקוה, תמח"ת, אזור נוה שאנן). להכריח את כל אלו (ולהערכתי מדובר ביותר מ-85% מנוסעי הקו) להחליף רכבת באונ' זה לא דבר חכם, בלשון ההמעטה ממש. התכניות ארוכות הטווח של ר"י אכן מדברות על 3 או אף 4 רכבות בשעה מכפ"ס לכוון ת"א. אי אפשר, אבל ממש אי אפשר, אבל אפילו עוד יותר אי אפשר לעשות זאת ללא מסילה כפולה. נקודה, סימן קריאה או נקודה, רות. סוף.
אין ספק שיהיה שיפור בקו מהשרון
המזרחי (הוד השרון וכפר סבא) לתל אביב עם הכפלת הקו ופתיחת תחנת הרכבת החדשה. שיפור נוסף יהיה עוד מספר שנים, כאשר יהיה את המשך הקו מתחנת כפר סבא מרכז (סוקולוב) לרעננה ולהרצליה. סביר להניח, שזמן הנסיעה יהיה קצר לעומת הקו דרך ראש העין. יהיה חיבור רכבתי נוח מכפר סבא להרצליה. כיום, זמן הנסיעה בקו 29 המייגע של "אגד" מכפר סבא לקניון שבעת הכוכבים או לתחנת הרכבת הסמוכה אליו היא כשעה (כן, נשמע מוגזם, אבל זהו זמן הנסיעה). ברכבת זמן הנסיעה יהיה רבע מזה ואולי פחות מזה. שלא לדבר על כך, שיהיה אפשר לנסוע מכפר סבא לתחנות צפוניות מהרצליה ללא העיקוף דרך תל אביב.
 

mucool2

New member
על חוק מרפי שמעת?

סחתיין עז הזיכרון - זה היה מזמן,
אבל אני עדיין חושב כך: 1. ניצול מהירות הרכבות למהירות המקסימלית 2. סינכרון בין הרכבות של שני הכיוונים, כך שמפגש הרכבות יהיה בתחנות 3. קיצור תווי הקו מהוד השרון לאוניבריסטה בלסד כל 3 התנאים הללו יכולים לעבות את מס' הרכבות בקו זה מבלי להשקיע ולו שקל אחד נוסף בתשתית. כמי שגר בצמוד לקו זה ורואה את ז ח י ל ת הרכבות של 70 קמ"ש ואולי אף פחות גורם לי לחשוב על אי נחיצות הכפלת הקו. אוריאל
על חוק מרפי שמעת?
אם משהו יכול להשתבש, הוא ישתבש. שמירת המצב הקיים היא מתכון בדוק לשיבושים ועיכובים יומיומיים, ואי אפשר לעבוד בלי מרווח בטחון (מה שאתה מציע). זה גם יקשה מאוד להעלות את התדירות מעבר ל-2 רכבות בשעה. זחילת הרכבות שתיארת היא בין היתר תוצאה של הקו הבודד. הכפלה תשחרר את הפקק ותאפשר פיתוח מהירות אופטימלית בשני הכיוונים בו-זמנית, בלי לחשוב יותר מדי על המפגש הקרוב.
 

קובי לו

New member
א-מחייה ../images/Emo45.gif

על חוק מרפי שמעת?
אם משהו יכול להשתבש, הוא ישתבש. שמירת המצב הקיים היא מתכון בדוק לשיבושים ועיכובים יומיומיים, ואי אפשר לעבוד בלי מרווח בטחון (מה שאתה מציע). זה גם יקשה מאוד להעלות את התדירות מעבר ל-2 רכבות בשעה. זחילת הרכבות שתיארת היא בין היתר תוצאה של הקו הבודד. הכפלה תשחרר את הפקק ותאפשר פיתוח מהירות אופטימלית בשני הכיוונים בו-זמנית, בלי לחשוב יותר מדי על המפגש הקרוב.
א-מחייה
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif כיום, בשעות מסויימות ישנו לחץ

על חוק מרפי שמעת?
אם משהו יכול להשתבש, הוא ישתבש. שמירת המצב הקיים היא מתכון בדוק לשיבושים ועיכובים יומיומיים, ואי אפשר לעבוד בלי מרווח בטחון (מה שאתה מציע). זה גם יקשה מאוד להעלות את התדירות מעבר ל-2 רכבות בשעה. זחילת הרכבות שתיארת היא בין היתר תוצאה של הקו הבודד. הכפלה תשחרר את הפקק ותאפשר פיתוח מהירות אופטימלית בשני הכיוונים בו-זמנית, בלי לחשוב יותר מדי על המפגש הקרוב.
כיום, בשעות מסויימות ישנו לחץ
מסויים בקטע שבין ראש העין לתל אביב עם רכבות הנוסעים של קו כפר סבא תל אביב, רכבות משא, ציוד הנדסי ורכבות נוסעים ריקות, שנוסעים בתואי הזה והיה הכרחי להכפיל את התואי בעיקר בין ראש העין לתל אביב. יחד עם זה, כפי שכתבתי למעלה יותר, היה עוד יותר טוב שיהיה קו מכפר סבא/הוד השרון דרך מסילת השרון. ההכפלה בין צומת חמד לראש העין זה דבר טוב לטווח הארוך יותר (ורחוק מדי), כאשר ישוקם התואי לחדרה מזרח. כיום זמן הנסיעה מתחנת נורדאו לתל אביב הוא כחצי שעה שזה אמנם נחמד מאוד. אבל, סביר להניח שדרך מסילת השרון זמן הנסיעה יהיה קצר יותר, מפני שזזהו תואי בלי עיקוף וסיבובים, כפי שיש בקו הקיים. שוב, אני שמח שיש עבודות הכפלה בקו הנוכחי ונשים בצד את זה שהעבודות מתנהלות בקצב איטי. אולם, היה עדיף שהיו מקימים כבר את תחנת סוקולוב ואת המשכו לרעננה ולהרצליה במקום שזה יהיה עוד שנים רבות.
 

alantan

New member
הסיבוב אינו גדול כל כך

כיום, בשעות מסויימות ישנו לחץ
מסויים בקטע שבין ראש העין לתל אביב עם רכבות הנוסעים של קו כפר סבא תל אביב, רכבות משא, ציוד הנדסי ורכבות נוסעים ריקות, שנוסעים בתואי הזה והיה הכרחי להכפיל את התואי בעיקר בין ראש העין לתל אביב. יחד עם זה, כפי שכתבתי למעלה יותר, היה עוד יותר טוב שיהיה קו מכפר סבא/הוד השרון דרך מסילת השרון. ההכפלה בין צומת חמד לראש העין זה דבר טוב לטווח הארוך יותר (ורחוק מדי), כאשר ישוקם התואי לחדרה מזרח. כיום זמן הנסיעה מתחנת נורדאו לתל אביב הוא כחצי שעה שזה אמנם נחמד מאוד. אבל, סביר להניח שדרך מסילת השרון זמן הנסיעה יהיה קצר יותר, מפני שזזהו תואי בלי עיקוף וסיבובים, כפי שיש בקו הקיים. שוב, אני שמח שיש עבודות הכפלה בקו הנוכחי ונשים בצד את זה שהעבודות מתנהלות בקצב איטי. אולם, היה עדיף שהיו מקימים כבר את תחנת סוקולוב ואת המשכו לרעננה ולהרצליה במקום שזה יהיה עוד שנים רבות.
הסיבוב אינו גדול כל כך
יחסית לנסיעה דרך גהה וז'בוטינסקי מדובר אומנם בסיבוב, אבל לא יחסית לתוואי של מסילת השרון, שגם היא אינה ישירה במיוחד. אולי לא ראית את התכניות, אבל מסילת השרון מתוכננת בתוואי שמתעקלת צפונה לפני שהיא פוגשת את מסילת החוף. במדידות שערכתי, נראה לי שזמן הנסיעה מסוקולוב לת"א דרך מסילת השרון יהיה שקול לזמן שמנורדאו במסילה הקיימת. כלומר, יותר מהר מגבולות כפר סבא, אבל לא משמעותי מהתחנות עצמן.
 

אורי404

New member
OK. מקבל לגבי זמן הנסיעה.

הסיבוב אינו גדול כל כך
יחסית לנסיעה דרך גהה וז'בוטינסקי מדובר אומנם בסיבוב, אבל לא יחסית לתוואי של מסילת השרון, שגם היא אינה ישירה במיוחד. אולי לא ראית את התכניות, אבל מסילת השרון מתוכננת בתוואי שמתעקלת צפונה לפני שהיא פוגשת את מסילת החוף. במדידות שערכתי, נראה לי שזמן הנסיעה מסוקולוב לת"א דרך מסילת השרון יהיה שקול לזמן שמנורדאו במסילה הקיימת. כלומר, יותר מהר מגבולות כפר סבא, אבל לא משמעותי מהתחנות עצמן.
OK. מקבל לגבי זמן הנסיעה.
אני חושב, שבכל זאת זמן הנסיעה מסוקולוב לתל אביב דרך מסילת השרון, יהיה קצר בהשוואה אפילו לזמן הנסיעה כיום מתחנת נורדאו לתל אביב ואם תהיה התעניינות לנימוק, אני אנמק. מה שכן, את זמן הנסיעה מנורדאו לתל אביב אפשר לקצר. כאשר הקו החל לפעול לפני שלוש, היתה אמורה להיות עצירה תפעולית בתל אביב מרכז של שלוש-ארבע דקות. זכורות לי רכבות שהגיעו זמן רב לפני הזמן הנקוב לתל אביב מרכז ולכן זמן ההמתנה בתל אביב מרכז התארך. היו רכבות מנורדאו לתל אביב שעצרו בכל התחנות והגיעו מנורדאו לתל אביב מרכז תוך עשרים דקות! היו גם רכבות, שלא עצרו בתחנות פתח תקווה-סגולה ובתחנת בני ברק וזמן הנסיעה היה רבע שעה בלבד! יחד עם כל אלה, מסילת השרון תהיה משמעותית בשביל נגישות מהירה מכפר סבא לתחנות שנמצאות מהרצליה וצפונית להרצליה.
 

fireman

New member
אין מקום לתלונה כלל וכלל

התנהגות עובדי רכבת ישראל
שלום, בל"ג בעומר, ביום המילואים, נסעתי עם שני ילדיי ברכבת מפ"ת לשלום. כשהגענו לאשנב הקופאית בפ"ת, הקופאית ב א י ט י ו ת מ ו פ ל א ה רשמה את פרטי פנקס המילואים שלי. הסברתי לה שהרכבת עוד שניה נכנסת לתחנה ונאחר אותה. הסתכלה עלי הקופאית באיטיות והמשיכה בשלה. פתאום הרכבת נכנסה לתחנה. מייד היא נתנה לי את פנקס המילואים ורצנו במעבר התת קרקעי כדי להספיק לרכבת: זה לא היה קל - הייתי עם תינוק בעגלה וילדה בת 4. איכשהו, תוך כדי עליה לרציף מהמעבר התת קרקעי, אני רואה שהרציף כבר התרוקן מאדם. הבת שלי מדדה מאחורה וצועקת לי - אבא תחכה לי, אבל רצתי להשיג את הרכבת. עליתי לרציף. במרחק של 50 ס"מ אם לא פחות מפתח הכניסה (כאשר דלתות הרכבת היו פתוחות), רואה אותי הסדרן. אמרתי יופי - הוא בטח יחכה לי. ופתאום - הוא נועל את הדלתות והרכבת נוסעת... דבר ללמפה! האם כדאי להתלונן על הקופאית והסדרן ברכבת? מה עושים במקרה כזה? האם מקבלים פיצוי? זה היה מתואר ממש כמו סצינת הילדה ב'בלתי משוחדים'... אוריאל
אין מקום לתלונה כלל וכלל
לקוחות זועמים של רכבת ישראל בשנים האחרונות דאגו להגיע לכאן ולצעוק עד השמיים בגלל שהרכבות מאחרות. היום כשהרכבת מנסה להצמד ללו"ז לאנשים יש תלונות שהרכבת יוצאת בזמן. להבא, תגיע לתחנה מספיק זמן לפני בכדי שתספיק לרכוש כרטיסים ולשנע את משפחתך ברציפים והמעברים. כשאני צריך לנסוע ברכבת אני דואג להיות בתחנה לפחות רבע שעה לפני שעת היציאה.
 
אני למשל כשאני רוצה לצאת ברכבת...

אין מקום לתלונה כלל וכלל
לקוחות זועמים של רכבת ישראל בשנים האחרונות דאגו להגיע לכאן ולצעוק עד השמיים בגלל שהרכבות מאחרות. היום כשהרכבת מנסה להצמד ללו"ז לאנשים יש תלונות שהרכבת יוצאת בזמן. להבא, תגיע לתחנה מספיק זמן לפני בכדי שתספיק לרכוש כרטיסים ולשנע את משפחתך ברציפים והמעברים. כשאני צריך לנסוע ברכבת אני דואג להיות בתחנה לפחות רבע שעה לפני שעת היציאה.
אני למשל כשאני רוצה לצאת ברכבת...
אני בד"כ יוצא מדימונה שעה לפני יציאתה של הרכבת ומגיע לב"ש מרכז 30 דקות ומעלה לפני היציאה של הרכבת. גם אני חושב שאין מקום לתלונה.
 

קובי לו

New member
בוא לא נסחף, לא חייבים להיות 15

אין מקום לתלונה כלל וכלל
לקוחות זועמים של רכבת ישראל בשנים האחרונות דאגו להגיע לכאן ולצעוק עד השמיים בגלל שהרכבות מאחרות. היום כשהרכבת מנסה להצמד ללו"ז לאנשים יש תלונות שהרכבת יוצאת בזמן. להבא, תגיע לתחנה מספיק זמן לפני בכדי שתספיק לרכוש כרטיסים ולשנע את משפחתך ברציפים והמעברים. כשאני צריך לנסוע ברכבת אני דואג להיות בתחנה לפחות רבע שעה לפני שעת היציאה.
בוא לא נסחף, לא חייבים להיות 15
דקות לפני הזמן. מספיק בהחלט להיות בין 5 ל-7 דקות קודם לכן בתחנה. בכל מקרה, מי שמגיע בשניה האחרונה של "הדקה ה-90", שלא יחשוב בלב אפילו על להתלונן, קל וחומר שלא יתלונן בפועל.
 

fireman

New member
מתי בפעם האחרונה נסעת מבאר

בוא לא נסחף, לא חייבים להיות 15
דקות לפני הזמן. מספיק בהחלט להיות בין 5 ל-7 דקות קודם לכן בתחנה. בכל מקרה, מי שמגיע בשניה האחרונה של "הדקה ה-90", שלא יחשוב בלב אפילו על להתלונן, קל וחומר שלא יתלונן בפועל.
מתי בפעם האחרונה נסעת מבאר
שבע מרכז ביום חמישי\שישי\ראשון? אם לא תהיה שם רבע שעה לפני אתה תגיע לרציף כשיהיו בו רק שאריות של עשן הדיזל מהקטר.
 

Golf Bravo

New member
מה עושים? מבינים שלרכבת מגיעים בזמן

התנהגות עובדי רכבת ישראל
שלום, בל"ג בעומר, ביום המילואים, נסעתי עם שני ילדיי ברכבת מפ"ת לשלום. כשהגענו לאשנב הקופאית בפ"ת, הקופאית ב א י ט י ו ת מ ו פ ל א ה רשמה את פרטי פנקס המילואים שלי. הסברתי לה שהרכבת עוד שניה נכנסת לתחנה ונאחר אותה. הסתכלה עלי הקופאית באיטיות והמשיכה בשלה. פתאום הרכבת נכנסה לתחנה. מייד היא נתנה לי את פנקס המילואים ורצנו במעבר התת קרקעי כדי להספיק לרכבת: זה לא היה קל - הייתי עם תינוק בעגלה וילדה בת 4. איכשהו, תוך כדי עליה לרציף מהמעבר התת קרקעי, אני רואה שהרציף כבר התרוקן מאדם. הבת שלי מדדה מאחורה וצועקת לי - אבא תחכה לי, אבל רצתי להשיג את הרכבת. עליתי לרציף. במרחק של 50 ס"מ אם לא פחות מפתח הכניסה (כאשר דלתות הרכבת היו פתוחות), רואה אותי הסדרן. אמרתי יופי - הוא בטח יחכה לי. ופתאום - הוא נועל את הדלתות והרכבת נוסעת... דבר ללמפה! האם כדאי להתלונן על הקופאית והסדרן ברכבת? מה עושים במקרה כזה? האם מקבלים פיצוי? זה היה מתואר ממש כמו סצינת הילדה ב'בלתי משוחדים'... אוריאל
מה עושים? מבינים שלרכבת מגיעים בזמן
להבדיל מתנועה על הכביש, עיכוב של רכבת עלול לגרום לעיכובים לרכבות אחריה. כל הכבוד לפקח שלא נתן לך לרוץ עם שני ילדים קטנים לתוך הרכבת. ריצה לרכבת, במיוחד עם ילדים קטנים, היא מתכון לתאונות.
 
לו"ז "פרטי-אישי" לכל נוסע .

התנהגות עובדי רכבת ישראל
שלום, בל"ג בעומר, ביום המילואים, נסעתי עם שני ילדיי ברכבת מפ"ת לשלום. כשהגענו לאשנב הקופאית בפ"ת, הקופאית ב א י ט י ו ת מ ו פ ל א ה רשמה את פרטי פנקס המילואים שלי. הסברתי לה שהרכבת עוד שניה נכנסת לתחנה ונאחר אותה. הסתכלה עלי הקופאית באיטיות והמשיכה בשלה. פתאום הרכבת נכנסה לתחנה. מייד היא נתנה לי את פנקס המילואים ורצנו במעבר התת קרקעי כדי להספיק לרכבת: זה לא היה קל - הייתי עם תינוק בעגלה וילדה בת 4. איכשהו, תוך כדי עליה לרציף מהמעבר התת קרקעי, אני רואה שהרציף כבר התרוקן מאדם. הבת שלי מדדה מאחורה וצועקת לי - אבא תחכה לי, אבל רצתי להשיג את הרכבת. עליתי לרציף. במרחק של 50 ס"מ אם לא פחות מפתח הכניסה (כאשר דלתות הרכבת היו פתוחות), רואה אותי הסדרן. אמרתי יופי - הוא בטח יחכה לי. ופתאום - הוא נועל את הדלתות והרכבת נוסעת... דבר ללמפה! האם כדאי להתלונן על הקופאית והסדרן ברכבת? מה עושים במקרה כזה? האם מקבלים פיצוי? זה היה מתואר ממש כמו סצינת הילדה ב'בלתי משוחדים'... אוריאל
לו"ז "פרטי-אישי" לכל נוסע .
רכבת אינה אוטובוס, היא נעה על מסילה ובמקרה האמור עדיין על מסילה יחידה, לפחות עד 02.09.06. בגלל סיבה זאת וההגבלה הקיימת קרי: רכבת אחת בלבד על מסילה בקו זה יש צורך להצמד ללוח הזמנים שנקבע מראש ולאפשר מפגש רכבות בין זאת שבתחנה לשניה מהכוון הנגדי. מפגש כזה מתקיים בתנאי שהרכבות פועלות ע"פ לו"ז. כל סטייה גורמת באופן מיידי כמעט, לשיבושים ואיחורים בקוי הרכבת בקו הזה וכן בקווים אחרים המשולבים בתוואי בעיקר במסדרון האיילון אליו מתנקזות רכבות רבות. ומכאן לעצם העינין :פקח הרכבת חייב! כן חייב לפעול ע"פ לו"ז ואין לעכב רכבת על נוסעיה בגלל נוסע אחד, עם כל הכבוד לתחושתו הבלתי נעימה של URIELP ובני ביתו. אם תעוכב רכבת כל פעם "רק לדקה שתיים.." אבוי לנו. דוגמה לשיבושים ואיחורים מוכרת לנוסעים בר"י בימי א בבוקר ומידה לא פחותה בימי ה בשעות אחר הצוהרים המאוחרות וזאת עקב העומס הרב ועיכוב הרכבות בשל כך בתחנות. ולסיום הצעתי האישית לך הזמן במועד אחר את עצמך וילדך לנסיעה לא לחוצה. מומלץ ביותר להגיע לתחנת הרכבת לפחות 15 דקות לפני יציאת הרכבת ובעיקר אם ילדיך נלווים לנסיעה. אם תעשה כן "תופתע" לגלות קופאית סבלנית, אדיבה, ויעילה כן! לא תאמין תקבלך בפנים מאירות או לפחות לא "חמוצות" ותלווה אולי את המכירה בברכת נסיעה טובה ואפילו תפנה אותך בסבלנות ובאדיבות לרציף הרצוי. עוד "תגלה" בתחנה דייל או אפילו מנהל שישמח להעביר את עגלת הילד דרך מעבר מיוחד ויתכן שביום בהיר ולא לחוץ ילווה אותך זה, על הכבודה עד לרציף. "הפתעה" נוספת תפקוד אותך כשפקח הרכבת יקבל אותך אולי בברכת "בוקר\ערב טוב" ו"נסיעה טובה" והכל מותנה בכך שאתה תגיע בזמן לתחנה ולרכבת ולא ברגע האחרון והוא הפקח לא יעכב את הרכבת מעבר לזמן שנקבע ובא שלום עלינו ועל כל ישראל.
 

urielp

New member
אתה מסתלבט עלי? פקח / דייל / שומר?

לו"ז "פרטי-אישי" לכל נוסע .
רכבת אינה אוטובוס, היא נעה על מסילה ובמקרה האמור עדיין על מסילה יחידה, לפחות עד 02.09.06. בגלל סיבה זאת וההגבלה הקיימת קרי: רכבת אחת בלבד על מסילה בקו זה יש צורך להצמד ללוח הזמנים שנקבע מראש ולאפשר מפגש רכבות בין זאת שבתחנה לשניה מהכוון הנגדי. מפגש כזה מתקיים בתנאי שהרכבות פועלות ע"פ לו"ז. כל סטייה גורמת באופן מיידי כמעט, לשיבושים ואיחורים בקוי הרכבת בקו הזה וכן בקווים אחרים המשולבים בתוואי בעיקר במסדרון האיילון אליו מתנקזות רכבות רבות. ומכאן לעצם העינין :פקח הרכבת חייב! כן חייב לפעול ע"פ לו"ז ואין לעכב רכבת על נוסעיה בגלל נוסע אחד, עם כל הכבוד לתחושתו הבלתי נעימה של URIELP ובני ביתו. אם תעוכב רכבת כל פעם "רק לדקה שתיים.." אבוי לנו. דוגמה לשיבושים ואיחורים מוכרת לנוסעים בר"י בימי א בבוקר ומידה לא פחותה בימי ה בשעות אחר הצוהרים המאוחרות וזאת עקב העומס הרב ועיכוב הרכבות בשל כך בתחנות. ולסיום הצעתי האישית לך הזמן במועד אחר את עצמך וילדך לנסיעה לא לחוצה. מומלץ ביותר להגיע לתחנת הרכבת לפחות 15 דקות לפני יציאת הרכבת ובעיקר אם ילדיך נלווים לנסיעה. אם תעשה כן "תופתע" לגלות קופאית סבלנית, אדיבה, ויעילה כן! לא תאמין תקבלך בפנים מאירות או לפחות לא "חמוצות" ותלווה אולי את המכירה בברכת נסיעה טובה ואפילו תפנה אותך בסבלנות ובאדיבות לרציף הרצוי. עוד "תגלה" בתחנה דייל או אפילו מנהל שישמח להעביר את עגלת הילד דרך מעבר מיוחד ויתכן שביום בהיר ולא לחוץ ילווה אותך זה, על הכבודה עד לרציף. "הפתעה" נוספת תפקוד אותך כשפקח הרכבת יקבל אותך אולי בברכת "בוקר\ערב טוב" ו"נסיעה טובה" והכל מותנה בכך שאתה תגיע בזמן לתחנה ולרכבת ולא ברגע האחרון והוא הפקח לא יעכב את הרכבת מעבר לזמן שנקבע ובא שלום עלינו ועל כל ישראל.
אתה מסתלבט עלי? פקח / דייל / שומר?
העפתי מבט שמאלה ימינה - אין עם מי לדבר. עד שמצאתי את הדלת של עגלות הילדים. הרגשתי כמי שמתפלח במלי שרואים אותו. כל זאת ללא כל קשר ליציאת הרכבת. יתרה מזו - הגעתי לתחנת השלום. שם במעבר לקניון חיפשתי איך נכנסים לקניון עם עגלת ילדים. לא מצאתי עם מי לדבר. פתאום אני רואה מעבר עגלות עם אינטרקום. לחצתי כי ציפיתי שמישהו מהבקרה יענה ויפתח את השער. העפתי מבט ימינה - שומר עושה לי סימן לא ברור בידים. התקרבתי והחצוף עוד צועק עלי למה צלצלתי באינטרקום - עכשיו, אבוי, יגיע מאבטח לבדוק את האזור... נו - אתה רואה את האדיוט? עכשיו לך תספר לאחרים על פקחים דיילות וקופאיות אשר אומרות, רחמן לצלן, בוקר טוב. כמו שכוורת אמרו - לך ספר לסבתא! אוריאל
 
אוריאל,המהירות מהשטן

אתה מסתלבט עלי? פקח / דייל / שומר?
העפתי מבט שמאלה ימינה - אין עם מי לדבר. עד שמצאתי את הדלת של עגלות הילדים. הרגשתי כמי שמתפלח במלי שרואים אותו. כל זאת ללא כל קשר ליציאת הרכבת. יתרה מזו - הגעתי לתחנת השלום. שם במעבר לקניון חיפשתי איך נכנסים לקניון עם עגלת ילדים. לא מצאתי עם מי לדבר. פתאום אני רואה מעבר עגלות עם אינטרקום. לחצתי כי ציפיתי שמישהו מהבקרה יענה ויפתח את השער. העפתי מבט ימינה - שומר עושה לי סימן לא ברור בידים. התקרבתי והחצוף עוד צועק עלי למה צלצלתי באינטרקום - עכשיו, אבוי, יגיע מאבטח לבדוק את האזור... נו - אתה רואה את האדיוט? עכשיו לך תספר לאחרים על פקחים דיילות וקופאיות אשר אומרות, רחמן לצלן, בוקר טוב. כמו שכוורת אמרו - לך ספר לסבתא! אוריאל
אוריאל,המהירות מהשטן
זעמך על רכבת ישראל מובן ועל כן בסייפא של תגובתי הצעתי לך הצעה: חזור על נסיעתך עם בני משפחתך בעתיד ותן לעצמך זמן להתארגן בעוד מועד. רק 15 דקות לפני הנסיעה, זה מה שנדרש לחווית נסיעה שונה ואיכותית. ואם לא.. אז תמיד קיימת האפשרות לפנות בכתב לר"י ולספר את סיפורך, בתקווה להבנה ופיצוי מתאים לעוגמת הנפש שהיתה מנת חלקך(אם כי משפטנים יתקנו אותי כי אין "תימחור" לעוגמת נפש).
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

אוריאל,המהירות מהשטן
זעמך על רכבת ישראל מובן ועל כן בסייפא של תגובתי הצעתי לך הצעה: חזור על נסיעתך עם בני משפחתך בעתיד ותן לעצמך זמן להתארגן בעוד מועד. רק 15 דקות לפני הנסיעה, זה מה שנדרש לחווית נסיעה שונה ואיכותית. ואם לא.. אז תמיד קיימת האפשרות לפנות בכתב לר"י ולספר את סיפורך, בתקווה להבנה ופיצוי מתאים לעוגמת הנפש שהיתה מנת חלקך(אם כי משפטנים יתקנו אותי כי אין "תימחור" לעוגמת נפש).
 
בגלל שהנסיעה ברכבת היתה חינם

התנהגות עובדי רכבת ישראל
שלום, בל"ג בעומר, ביום המילואים, נסעתי עם שני ילדיי ברכבת מפ"ת לשלום. כשהגענו לאשנב הקופאית בפ"ת, הקופאית ב א י ט י ו ת מ ו פ ל א ה רשמה את פרטי פנקס המילואים שלי. הסברתי לה שהרכבת עוד שניה נכנסת לתחנה ונאחר אותה. הסתכלה עלי הקופאית באיטיות והמשיכה בשלה. פתאום הרכבת נכנסה לתחנה. מייד היא נתנה לי את פנקס המילואים ורצנו במעבר התת קרקעי כדי להספיק לרכבת: זה לא היה קל - הייתי עם תינוק בעגלה וילדה בת 4. איכשהו, תוך כדי עליה לרציף מהמעבר התת קרקעי, אני רואה שהרציף כבר התרוקן מאדם. הבת שלי מדדה מאחורה וצועקת לי - אבא תחכה לי, אבל רצתי להשיג את הרכבת. עליתי לרציף. במרחק של 50 ס"מ אם לא פחות מפתח הכניסה (כאשר דלתות הרכבת היו פתוחות), רואה אותי הסדרן. אמרתי יופי - הוא בטח יחכה לי. ופתאום - הוא נועל את הדלתות והרכבת נוסעת... דבר ללמפה! האם כדאי להתלונן על הקופאית והסדרן ברכבת? מה עושים במקרה כזה? האם מקבלים פיצוי? זה היה מתואר ממש כמו סצינת הילדה ב'בלתי משוחדים'... אוריאל
בגלל שהנסיעה ברכבת היתה חינם
אז הקופאית בכוונה עבדה יותר לאט - כדי שתסבול ! גם ביום התחבורה הציבורית כאשר הנסיעה באוטובוס היתה חינם, הנהגים נסעו יותר לאט, בכוונה כדי שהנוסעים יסבלו ! גם בחנויות כאשר יש מוצר חינם אז מספקים אותו לאט, כדי שנסבול ! אבל שיא החוצפה, שהרכבת לא חיכתה לך ! ועכשיו ברצינות. לפעמים אנשים חושבים שעובדי הציבור עובדים אצלם באופן פרטי, וכאשר נראה ללקוח מסוים (שבמקרה זה הוא שאיחר ולא תיכנן את לוח הזמנים שלו) שעובד הציבור "עובד לאט", הוא מפנה חיצים אל אותו עובד ואף מתלונן עליו. סליחה, אבל אני לא אוביקטיבי, אני נהג אוטובוס וכבר קרה גם לי שהעירו לי הערות כמו "למה את עוצר בכל תמרור עצור ובכל מעבר חציה ?!" או "אני ממהר ואתה נוסע רגוע, תסע יותר מהר !!" או שמישהו שם רגל אחת במדרגה של האוטובוס, רגל שניה על המדרכה ומורה לי לחכות לאדם שנמצא 50 מטר מהאוטובוס ואפילו לא רץ !!!!!!. אם פגעתי במישהו אני מצטער, אבל זה לא יתכן שתמיד עובדי הציבור, שברובם עובדים קשה מאד, יספגו תלונות , הערות וחוסר הבנה מהסוג המוצג בתחילת שירשור זה. שבת שלום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה