התמכרות לויטמינים

ללילילל

New member
התמכרות לויטמינים../images/Emo35.gif../images/Emo70.gif

קורה לי משהו מוזר... לפני כמה שנים התחלתי לקחת מולטיויטמין והרגשתי שזה משפר לי את הבריאות הכללית. בהריון של הבן שלי עברתי לפרהנטל (מולטיויטמין מותאם להריון והנקה). המשכתי אתו בהנקה, וכשהוא קצת גדל הפסקתי. אחרי כמה זמן שמתי לב שאני יותר מצטננת וכאלה, חזרתי לקחת פרהנטל וזה השתפר. מאוחר יותר שוב ניסיתי להפסיק עם אותה תוצאה, אז הסקתי שעדיף לי לקחת. פרהנטל הרבה יותר זול ממה שלקחתי קודם אז המשכתי אתו ברצף, וממילא כשהפסקתי להניק תכננתי להכנס שוב להריון בעוד לא הרבה זמן. עכשיו אני בשבוע 24 להריון. לפני שבועיים בערך, הרופאה שלי המליצה לי להתחיל לקחת כמוסות ברזל (שמכילות גם חומצה פולית) במקום הפרהנטל. הייתה לי בבדיקת הדם הרלוונטית (המוגלובין? לא זוכרת) תוצאה גבולית של 11 ומשהו. עשיתי כעצתה, עברו שבועיים ו... קמתי חולה. ברור שזה לא בהכרח בגלל זה וזה לא שלא הייתי חולה בכל שנות הפרהנטל שלי. אבל אני לא מרגישה "בום" כזה שנדבקתי במשהו שלא יכולתי להתגבר עליו - סתם כאב גרון ונאחס, משהו שיותר מאפיין את המחלות-חורף הנגררות שהכרתי פעם. יחד עם ההריון והחום הנוראי בחוץ ממש אין לי כח לזה... אז ברמה המיידית, אני שוקלת לחזור לקחת פרהנטל. האם אז כדאי שאפסיק את כמוסות הברזל, או שזה לא סותר? ובראייה רחבה יותר, זה קצת מוזר, לא? מה זה אומר על הבריאות שלי אם אני באמת תלויה במולטיויטמין? אני חושבת שהתזונה שלי רחוקה מאידיאלית, אבל הרבה יותר טובה ממה שהייתה לפני כמה שנים. בגלל שזה מולטי, קשה גם לדעת מה המרכיב משם שכל כך חיוני לי, אם זה באמת מה שקורה כאן. אני מתלבטת אם להגיד תודה שזה עוזר לי וזהו, או לנסות איכשהו לברר יותר לעומק מה הסיפור.
 

טלימה

New member
זה באמת לא נשמע טוב.

אני חושבת שכדאי לך למצוא נטורופת/ית שאת סומכת עליה/ו ולהתייעץ.
 
הגוף מקבל את כל החומרים שהוא זקוק

לכן הוא מתפקד הרבה יותר טוב. מערכת החיסון של הגוף נבנת מהמזון שאנו אוכלים, לכן אם תאכלי לא משו, גם מערכת החיסון תהיה לא משו.... וההגנה של הגוף תרד. ביחוד כעת שאת הרה, הגוף מכוון את כל משאביו להריון. העובר "לוקח" לעצמו את מה שהוא צריך ולא משנה מה הוא "משאיר" לך. המלצתי ללכת לקבל ייעוץ לתזונה נכונה ולא להפסיק את הוויטמינים, תחפשי לך מולטי שמכיל ברזל בכמות מספקת וB- 12 . ברזל וB-12 לדעתי זה מסט בהריון אין כל סטירה לקחת תוספת של מולטי זה פשוט עוד כדור. מאחלת המשך הריון קל למרות שאנחנו בשיא הקייץ....
 

שוקוצית

New member
למיטב ידיעתי

בפרהנטל יש גם ברזל וגם חומצה פולית בצורתם הטבעית, זה מה שלקחתי לאורך כל ההריון ובזמן ההנקה. זה מולטיויטמין שמיועד לנשים בהריון ויש בו גם ויטמין C ועוד כמה דברים (תלוי בחברה שמייצרת אותו). לא ברור לי למה לעבור לקחת ברזל אחר, יכול להיות שבגלל שיש בזה גם ויטמין C הבריאות שלך יותר טובה, ויטמין C מעולה להצטננויות למיניהם (שיש עכשיו גם בגלל המזגנים). יתכן שיש לך חוסר גדול יותר בגלל שבהריון יש יותר חוסרים ומערכת החיסון יותר חלשה. וכמובן שרוב האוכל היום יותר תעשייתי וכתוצאה מכך אנחנו לא תמיד מקבלים את כל הויטמינים שאנחנו צריכים, ולא אומר שפיתחת תלות בויטמינים.
 

ללילילל

New member
המעבר לכמוסות ברזל היא כי יש בהן

הרבה יותר ברזל מאשר בפרהנטל. בגלל שבדיקת הדם לא הייתה מזהירה (למרות שאני לוקחת פרהנטל כבר הרבה זמן, כאמור), הרופאה ביקשה שאעבור לברזל במינון יותר רציני. אם אקח גם את הברזל החדש וגם את הפרהנטל, אין מצב למנת יתר של ברזל? יש איזה גבול עליון שלא כדאי לעבור אותו?
 

שוקוצית

New member
אני לא מבינה במנת יתר של ברזל

אבל יש דברים שמגבירים את ספיגת הברזל, כמו תה סרפד גם ויטמין B 12 שכתבו לך עליו, (חשוב לקחת אותו בטבליות מציצה מתחת לגרון), זו הדרך שבה הוא נספג הכי טוב.
 

פולספגן

New member
בהחלט

ברזל הוא מתכת וידוע שמתכות גורמות לאלצהיימר. אני לא נותנת לבניי ברזל בכלל, למעט מה שמקבלים מהמזון, שכרגע זה חלב אם וקצת עוף במוצקים. במקרה הפרטי שלך, הייתי ממליצה לך לתת בדיוק את המינון שהרופאה ממליצה לך ולא לעבור עליו.
 
המלצה ../images/Emo140.gif

תנסי במקום לקחת פרהנטל לקחת ויטמין C או פרופוליס. תקני בחנות טבע משהו שאת סומכת עליו שהוא נטו זה (ויטמין C או פרופוליס ללא תוספות). אני אישית גם עברתי לפרופוליס (הייתה לי את אותה בעיה) והוא בהחלט לא ממכר- אני לוקחת במידת הצורך- 2-3 כדורים ביום למשל יומיים- שלושה וזה עוזר לי...
 

ללילילל

New member
../images/Emo140.gif תודה על התשובות

נראה לי שאולי לעת עתה אחזור לויטמינים, בביקור הבא אצל הרופאה אבדוק אתה שוב את הסוגיה ואז אחליט לגבי הברזל. שוקלת גם לנסות את רעיון הפרופוליס, אם כי אני לא בטוחה כמה ניסויים אני רוצה לעשות תוך כדי ההריון, אולי אחריו. בכל מקרה, בינתיים אני מרגישה קצת יותר טוב
 

Koru

New member
למיטב זכרוני

פרהנטל מכיל גם סידן, לא? וסידן וברזל לא עושים טוב אחד לספיגה של השני. אז אולי כדאי לך לקחת ברזל בכל זאת. נדמה לי (אבל לא בטוחה, תבדקי. אני לא איש מקצוע) שכמות הברזל בפרהנטל די קטנה, ובתוספת עניין הספיגה הלא אידאלית, אני לא חושבת שיהיה לך עודף ברזל אם תמשיכי לקחת אותו. מצטרפת להמלצה שנכתבה פה, להתייעץ עם נטורופטית שאת סומכת עליה.
 

ללילילל

New member
יש המלצות?

ובעצם, אני נאלצת להודות (מקווה שזו לא עילה לחסימה מיידית מהפורום
) שאני לא יודעת מה זו נטורופטית ומה היא עושה. אשמח אם תאירו את עיני וגם על המלצות בת"א.
 

ללילילל

New member
ולגבי סידן/ברזל

על פי מה שמצאתי אלה אמורים להיות הרכיבים קישור (אין לי כרגע את האריזה החיצונית עם הפירוט). זה לא מופיע לגמרי ברור אבל נראה לי שאני באמת רואה סידן, האם הבעיה עם הברזל היא בכל מינון?
 
למעלה