התמודדות ראשונה עם המוות, ארוך

התמודדות ראשונה עם המוות, ארוך

היום ב1.30 בלילה סבתא שלנו (של ילדיי)הלכה לעולמה. כמובן שלא עצמנו עין כל הלילה והאיש שלי (בנה) נסע לבית החולים והילדים...כל כך טהורים, ישנו רגועים כאילו שום דבר חמור לא קרה. למרות שידעתי מה אני הולכת לומר להם בבוקר, נכנסתי וחקרתי מעט בגוגל לוודא שלא אעשה טעויות טראומתיות. הסבתא הדומיננטית ביותר, החלק החשוב מאוד בחיינו, המעריצה המושבעת של ילדיי, אשה שאוהבת את החיים והחיים אותה ככה מבלי להתריע ולהכין הלכה לה מבלי לשוב... חששתי מהנורא מכל ובכל חזרה פנימית פרצתי בבכי. לפתע בסביבות 2.30 הקטן מתחיל לקטר (ילד שישן לילה שלם כבר חודשים), ושני האחרים תזזיתיים גם הם, נשמתי עמוק והבנתי...או אולי רוצה להאמין שהנה סבתא באה להפרד בחלום, היא היתה חייבת להסניף עוד קצת לפני שהיא עוזבת לתמיד. אחרי חצי שעה של חוסר שקט כולם נכנסו שוב לשינה שלווה. חוץ ממני כמובן. הגיע הבוקר הקטן מקיץ ראשון אני מחבקת מאכילה ולוחשת לו באוזן...הפסדת את הסבתא הכי בעולם אבל נדאג שתכיר אותה גם.(בן 7 חודשים) אחריו בני בן השש מתעורר עם פרצוף עצוב, אתמול נפלה השן השנייה והוא לא ראה מה פיית השיניים הביאה לו, אני עם עיניים נפוחות כיוונתי אותו למתנה והוא פותח והפרצוץ נשאר עצוב..אולי ראה אותי מבעד לחיוך העצוב? ואחרונה הגדולה שהתעוררה וחיבקה אותי חזק חזק...אז הודעתי שהיום לא הולכים ללימודים/גן ושיש לי משהו לספר להם. סיפרתי והסברתי שזה בסדר להתגעגע ולהיות עצובים ולבכות, סיפרתי שזה אומר שהם לא יראו אותה במציאות יותר רק בתמונות..ואני דומעת.הגדולה שואלת בעיניים פעורות..מההה?מה קרה???והסברתי שגם אנחנו מופתעים וזה לא היה אמור לקרות... האמצעי הסתכל עליי...בעיניים חשדניות ושאל עכשיו אפשר לראות תוכנית בטלויזיה? ואז הבנתי שאני בכלל בסערת רגשות והם עוד לא ממש הבינו מה זה אומר, איך ידעו?מעולם לא נתקלנו במוות והם לא יכולים לתפוס את המשמעות העצומה.הם המשיכו כאילו לא קרה דבר. אחר כך בן השש אומר לי אמא לא נורא ראינו אותה לא מזמן.(חגגנו לה לפני שבוע וחצי יום הולדת 65). וכאילו אומר בקרוב נראה אותה שוב...ואני שוב פורצת בבכי...מתי הם יפנימו? בערב ראיתי סימני הפנמה אצל בן השש..בבית האבלים,תחילה שאל אותי באוזן, סבתא באמת מתה? ו..אמא הוא שואל, למה מביאים עוגות טעימות אם סבתא מתה?זו לא חגיגה? כמה תמימות וכמה חוכמה יש בדבריו...אני רוצה בהזדמנות זו להודות על שנים מדהימות עם חמה נפלאה ואוהבת, אמא שנייה, סבתא מדהימה ו"קרצייה" של אהבה.שרצתה רק טוב לילדים ולנכדים...ובזו ההזדמנות לבקש סליחה, על כל הפעמים שאוליי פגעתי בך, על יסורי המצפון שביום ההולדת שלך אחרי בית חולים עם כאבים בחזה, אמרו הרופאים שזו ברונכית ואני אמרתי לך שאני מעדיפה שלא תחזיקי את תינוקי האהוב שלא ידבק..אם רק ידעתי שזו הפעם האחרונה שלך איתו...אם רק ידעתי שהברונכית מעולם לא היתה והלב מאותת על הרעות...הבאות עלינו....היתי נותנת לך להסניף עוד הסנפה אחת אחרונה...סבתא אהובה... אוהבים אותך מאוד...ומתגעגעים כל אחד בדרכו.
 

UmaGuza

New member
משתתפת בצערכם ../images/Emo201.gif

מתנצלת שלא קראתי מעבר לשורות הראשונות שכתבת אבל הדמעות חנקו אותי
 

יה-יה

New member
../images/Emo201.gif מחבקת אותך

זה הפחד הגדול ביותר שלי. והפתאומיות... והתמימות שלהם... והקושי שלנו להבין ולנסות להסביר... משתתפת בצערך מעומק הלב.
 
יקירתי, חיבוקים../images/Emo201.gif

לגמרי במקרה נכנסתי לפה דווקא הערב בפעם הראשונה, ופתאום ראיתי את ההודעה הזו שלך... מצטערת מאוד לשמוע ושולחת ניחומים שלומית
 

חמודבה

New member
../images/Emo201.gif../images/Emo7.gif

משתתפת בצערכם, גרמת לי לדמוע ולהתרגש...
 

MotheRonit

New member
../images/Emo7.gif אין מילים לנחם,רק הדמעות יכולות לבטא

משתתפת בצערכם ותנחומיי למשפחה
שלא תדעו עוד צער
כל כך קשה
 
תודה לכולכן

היתי מותשת ולא ראיתי את ההודעות אתמול. הרגשתי שאני חייבת להוציא החוצה את העומס...ובאמת אחרי כן הצלחתי ללכת לישון. היום קמנו ליום חדש מעין שגרה. מקווה שנעבור את היום בשלום. שיהיה יום של בשורות טובות לכולם. שלומית, תודה יקירתי.
 
משתתפת בצערכם../images/Emo201.gif

אני חושבת שנגעת בנקודה שהכי מפחידה אותנו כהורים והיא ההתמודדות עם השכול בגילאים כל כך רכים. ריגשת אותי מאד
 

shay1109

New member
../images/Emo7.gifקראתי כבר אתמול בלילה

אבל הדמעות חנקו אותי ולא יכולתי להגיב.... נגעת בנקודה מאוד רגישה אצלי ולא מניסיון חלילה אלא רק מהפחד הזה של מה יקרה אם... או אם להיות מציאותיים יותר - מה יקרה כש... עד כה נאלצנו להתמודד עם מות דודה אהובה ולא ידענו מה ואיך להסביר ל"גדול" (בן שלוש ו-8). היא הייתה מאושפזת לפני שנפטרה אז הוא בעצם יודע שהיא מאוד חולה ולא יכולה לחזור הביתה אבל הוא שואל כל הזמן. תנחומיי...
 
../images/Emo7.gif../images/Emo201.gif מצטערת לשמוע

קודם כל קבלי את תנחומיי.... זה לא קל, בטח לא להסביר לקטנים מה שאנחנו בקושי מסוגלים לתפוס. התמודדת מדהים בנושא עם הילדים. שלא תדעו עוד צער.....
 

meitaltz11

New member
../images/Emo201.gif שלא תדעו עוד צער ../images/Emo201.gif

חושבת שהתמודדת יפה מאוד עם ההודעה לילדים. אני בטוחה גם שהיא באה להיפרד בלילה מהם וכן חיבקה אותם קרוב קרוב.
 

mayabb

New member
איזה דה ז'ה וו

קרה ביוק גם אצלנו לפני 4 חודשים, הסבתא הכי נהדרת שאפשר לבקש הלכה לעולמה גם בגיל 65 ---גם כן - הלב הפסיק לעבוד.. הלב שלנו נשבר.. אני שמתי תמונה שלה בסלון כדי שנוכל תמיד לזכור אותה וכמובן שממשיכה לדבר עליה עם הילדים ולהזכיר את כל הדברים הנפלאים שעשו ביחד. שלא תדעו עוד צער...
 
למעלה