התמודדות עם אנשים מהעבר

רננהלי

New member
התמודדות עם אנשים מהעבר

זה קורה לכם שיש אנשים מהעבר שקשה לכם נורא לפגוש או לתקשר איתם? כי הקשר איתם היה קשה או כי הם מזכירים לכם תקופה לא טובה. איך אתם מתמודדים עם זה? מה זה עושה לכם המגע המחודש? דיברתי היום עם חברה שלי. מישהי שהיתה חברה נורא טובה שכבר סיפרתי עליה כאן בעבר. היינו חברות כמה שנים, חברה שאהבתי מאוד מאוד, וגם היא אהבה אותי אבל כנראה לא מספיק, גם ציפינו אחת מהשניה לדברים שונים. והקשר איתה היה מאוד מכאיב במשך תקופה ארוכה. ובשלב מסויים פשוט התנתקתי ממנה. ושמרתי מרחק. שיחת טלפון אחת לכמה חודשים ורק אם אני ממש חייבת בגלל כל מיני עניינים טכניים. בינתיים, אחרי תקופה קשה שהיתה לי אישית בחיים, אני מרגישה הרבה יותר טוב, והתקדמתי מאוד. במיוחד יחסית לתקופה בה היינו חברות. שיחה איתה מזכירה לי התקופה ההיא ואת הקשר הקשה ההוא. היום דיברתי איתה. וזה לא עשה לי טוב. דיברתי איתה גם על עוד חברה משותפת שגם איתה קצת קשה לי למרות שלא התנתקתי ממנה לגמרי, רק התרחקתי קצת. ופשוט הרגשתי שרגשות ישנים חוזרים אליי. ולא, זה לא מפרק אותי כמו שזה היה עושה לי פעם. אבל זה מערבב אותי ומבלבל. וגורם לי להרגיש דברים שאני כבר לא רוצה להרגיש, ושהשתדלתי להתרחק מהם. גורם לי להתאכזב שוב מדברים שכבר קיוויתי שהתגברתי קצת עליהם. וזה קשה לי מזל שמחר יש לי יום חופשי איזה כיף לי. עד סוף השבוע חופש
ולשבת אני נוסעת לחברים. אני כן מתאפסת מחדש על עצמי, אבל לא אוהבת את הרגשות האלה שהתעוררו. מכירים את זה? מה אתם עושים כדי להתגבר/לשנות/להתמודד?
 

לקשמי

New member
מכירה שני מקרים כאלה

הראשון והכי חזק זה דווקא עם אמא שלי, שאני לא אכנס לנושא של הקשר שהיה בינינו אבל עכשיו אני משתדלת כמה שפחות לראות אותה ואם אפשר אז בכלל לא. אנשים שהקשר איתם לא עושה לי טוב, אני מעדיפה פשוט לא להיות איתם. המקרה השני שנזכרתי בו היה באמת של חברה שהייתה איתי בתיכון ובאותה תקופה פגעה בי מאוד. לפני משהו כמו שנתיים אם אינני טועה קיבלתי ממנה הודעה דרך אתר חבר'ה ונזכרתי באותה פגיעה שהיא פגעה בי. ההודעה שלה הייתה חברית כזאת אמנם של "מה שלומך" וכאלה אבל לקח לי הרבה זמן להחליט אם אני רוצה לענות לה ובסוף לא עניתי לה. יכול להיות שזאת הייתה טעות, אולי זאת הייתה דווקא הזדמנות לפתוח דף חדש. אבל זה לא נעשה. יחד עם זאת לפעמים קורה שאני פוגשת אנשים מהעבר שהיו כמו "אויבים" אבל היום מדברת איתם ככה חופשי בלי להתייחס למה שהיה בעבר.
 
דפוסים מן העבר

כל עוד את (או אני. לא חשוב) בתהליך של שינוי, שעדיין לא היכה שורשים, מפגשים מן העבר, או סיטואציות דומות אל משהו שהיה בעבר, יכולים להיות טריגר להתעוררות הדפוסים הישנים. אני חושבת שזו הסיבה שבגללה המפגש עם החברה לא עשה לך טוב. היה לי ידיד כזה. לקח לי המון זמן, והמון פעמים של ניתוק וחיבור קשר, עד שהצלחתי (וזה ממש לאחרונה) להיות בתקשורת שוות ערך איתו, בלי שדפוסי העבר שלי של חוסר בטחון יעלו מולו. הקשר איתו מאד מאד חשוב לי, אבל היו 8 חודשי ניתוק שבאו ביוזמתי, משום שלא הייתי מסוגלת.
 

ציריל

New member
פתרון: שיכחה

במהלך החיים מכירים אנשים שונים, שבראיה לאחור קשה להבין מה משך להיות איתם, איך הייתי מסוגל או זכרונות על "מה שהיה". ההכרות היתה בתקופה אחרת, ועכשו זו תקופה אחרת. זה לא אותם אנשים. אני לא סובל שמישהו מהעבר "מחדש" קשר, כי בדרך זה קשר "סיעודי" הנתמך רק על מה שהיה, וזה מעיק. פתחתי מנגנון שיכחה מופלא. בדרך אני שוכח שיחות כאלה מהר מאוד, וממשיך את חיי הרגילים.
 
שאלה יפה ../images/Emo39.gif

אני חושבת שהאדם מהעבר שהכי יהיה לי קשה לפגוש זה האקס המיתולוגי שלי. זה יזכיר לי את כל הפחדים מסקס, את כל התקופה של החוסר ביטחון, את המשבר הגדול שחוויתי, שהייתי ממש שבר כלי בגללו. עברתי כברת דרך מאז ולפגוש אותו יכול להרוס הכל.
 

פאפיט

New member
כשאנשים מהעבר צצים

אני תמיד מופתע מאיך יכולתי לסבול אותם בתקופתם. אני לא מרשה להופעתם לקלקל לי, ומשתדל לקצר את משך השיחה. אח"כ לשכוח בכלל שהתקשרו או שנפגשתי איתם (נניח באקראי).
 

sunshine2004

New member
לי אישית קשה עם זה...

התמודדויות עם דברים מהעבר זה עדיין בעיה אצלי... עוד לא למדתי איך "לסגור מעגל"... אני "פשוט" ועוברת הלאה... חוץ מהאנשים הקרובים אלי כל השנים... אם הייתי רואה מישהו מהעבר שנפגעתי ממנו...אני מניחה שהיה לי קשה...כי אז באמת הייתי צריכה להתמודד...עם העבר...עם אותו בן אדם... מה אני עושה כדי להתמודד עם זה? חושבת מחשבות חיוביות ומנסה להוציא מהמוח שלי את כל הרגשות הישנים שסוחבים אותי למקום שאני לא רוצה להיות בו...מנסה להבין שזה בעבר...שאין לזה יותר כוח...זה כמובן לא תמיד קל...אבל אני מנסה...ואם צריך, אני בוכה, כועסת...ונותנת לרגשות לעבור... מאמינה ש...האנשים שאנחנו פוגשים מהעבר...הם בעצם מן מבחן שלנו לראות איפה אנחנו עומדים....
 

omer73

New member
אז ככה:

לפני שנתיים בערך יצא לי להכיר בחורה ו90% מהקשר היא רק פגעה בי. עשתה תרגילים מלוכלכים, שיקרה הרבה פעמים, עשתה מניפולציות, דיברה עליי בצורה מכוערת. ולמרות כל זה היה לי קשה כשנפרדנו, כנראה שבאמת אהבה מעוורת לפעמים:) הדרך שהתמודדתי עם זה הייתה להשלים עם העובדה שהיא לא מי שחשבתי וטוב שנגמר הקשר כי נגרמה לי רק עוגמת נפש. לשמחתי הקשר נותק לגמרי במשך שנה, לא מזמן היא שלחה לי מייל ולא עניתי, לא בגלל שכעסתי, פשוט הייתי כבר הרבה אחרי הקשר הזה, עם בחורה שהקשר איתה גרם לי לשמחה ואושר והרגשתי שמדברים רעים צריך להתרחק, כי אני לא כיום אני לא כועס, אבל לא שכחתי את מה שהיה. אז אם יצא להפגש בטעות אני אגיד "שלום, מה העיניינים/ מה שלומך?" ואמשיך כאילו כלום.
 
למעלה