התלבטות

shrekit144

New member
התלבטות

יש לי השבוע תור לאבינוח וההתלבטות היא אם לסגור?? העניין הוא כזה - הניתוח לפני כמעט עשרה חודשים. 30 קילו פחות (וזאת רק ההתחלה. יש עוד הרבה לרדת. BMI גבוה). סגירות: 4.5, 6.5, 7.5, 8.5. הסגירה האחרונה היתה ממש קשה לי. לשתות זאת היתה משימה. כאילו שהטבעת היתה סגורה לגמרי והשלוק הראשון שהייתי מנסה היה גורם לי להקיא. חצי שעה של קצף, בועות, גרעפסים ונוזלים עם קולות מוזרים והרגשה של חנק (סליחה על התיאורים). אחרי שהייתי מתאוששת הייתי מנסה לאט לאט עוד שלוק ואו שהיה קורה עוד פעם או שהייתי מצליחה לפתוח. ברגע שהצלחתי (אחרי כמה נסיונות ביום) הייתי שותה מלא לאט לאט בשלוקים קטנים עם קשית. ואז כבר הייתי יכולה לאכול (לקראת 17:00 או 18:00) הכמות כמובן קטנה אבל אותה כמות כמו בסגירה הקודמת. כלומר ברגע שנפתחה הטבעת, אני הייתי מגבילה את עצמי כי מבחינה פיזית הייתי יכולה לאכול עוד. אחרי חודשיים וחצי נתקעתי חמישי שישי שבת בלי להצליח לשתות...באותו שבוע פתחתי רבע למרות שאבינוח היה נגד. לפי התיאוריה שלו הטבעת אמורה להפריע לי. גם לאכול וגם לשתות. לי אישית זה היה סיוט! בשבועיים האחרונים לפני הפתיחה לא הצלחתי לקחת כדורים שאני לוקחת למחלה שיש לי. שזה כבר היה מבחינתי מאסט! (MUST). אבינוח הפחיד אותי שאני אעלה במשקל וחבל. אבל עמדתי על שלי. למרות כל האיומים וההסברים שלו שאני צריכה לסגור עוד. נראה לי שזאת אחת הפעמים היחידות בחיי שהקשבתי לאינטואיציות שלי. (הערה לעצמי - להקשיב ולהאמין לאינטואיצית שלי. אף אחד לא מכיר אותך יותר טוב מעצמך) ביציאה מאבינוח אמרתי לו שאני מקווה שפעם הבאה שנתראה תהיה עוד הרבה זמן. הוא ענה לי שאני אגיע אליו תוך שבועיים כי אני אעלה במשקל. יצאתי משם עם הרגשה של קללה. (הרגשה שלי. אין לי שום דבר נגד אבינוח. הוא מקסים והוא עושה את העבודה שלו. הוא רוצה שנרזה. ומבחינתו לרדת במשקל זה לא לאכול). אחרי שבוע העלתי קילו! ואז תפסתי את עצמי ואמרתי שזה הכל תלוי בי. אחרי שבוע ירדתי את הקילו. היתה עצירה של שבועיים וחצי ושבוע אחר כך ירידה של חצי קילו. שבוע אחרי עוד ירידה של שני קילו. ולכן למרות שיש לי השבוע תור שקבעתי מראש מזמן. רק המחשבה על לסגור לרבע ההוא מלחיצה אותי. נכון שזה תלוי גם בהרגשת לחץ וסטרס שהייתי בה בסגירה הקודמת. אבל לפי דעתי אם יש ירידה אין צורך בסגירה נוספת. אולי תחשבו שבגלל העודף משקל הרב שעוד יש לי להוריד. אני צריכה לסגור ולשנות את קו המחשבה הסבלני שלי? אני כל הזמן בתהייה מה זאת הסגירה האופטימלית? מתי יודעים שזאת ההגבלה הרצויה? אולי אני ותרנית לעצמי? אבל מבחינתי כשהחלטתי לעשות את הניתוח החלטתי לשנות הרגלים. ובאמת שיניתי הכל. מכמויות דרך סוג המזון והכי חשוב ההקפדה לאכול ולא לחכות ולהגיע לבולמוסים. הירידה משמחת אותי וכיף לשמוע מחמאות! אבל אני מציאותית ויודעת שאני רק בהתחלה וזה תהליך שלוקח זמן. והכי חשוב שהשינוי נעשה אצלי מבפנים. אז, בעצם מה השאלה? רק מעוניינת לדעת עוד קווי מחשבה. הרי כולנו עוברים את אותו תהליך. אני אמשיך בקצב שלי...
 

אופירA

New member
מנהל
מי רודף אחרייך?

לד"ר אבינוח יש דעות משלו, ולך יש דעות משלך ולי יש דעות משלי. מי מחייב אותך לרצות אחד משנינו? את יכולה לרדת במשקל (נכון, לא 90 ק"ג בעשרה חודשים, אבל 30 ק"ג בעשרה חודשים) וגם לשתות ולנשום. אז למה עדיפה אופציה אחרת? על אופציה אחרת צריך לחשוב (אם בכלל...) רק כשלא יורדים במשקל, ונשאר עודף של 20-30 ק"ג מעיקים שצריך להוריד. גם אז עדיף להעדיף אופציה של פעילות גופנית מוגברת. אבל כל עוד אין בעיה כזו, והמשקל יורד, רק בקצב של כל עודף המשקל הגבוה בשנתיים או שלוש ולא ב-10 חודשים - למה צריך להיחנק? למה צריך להיות מוגבל בשתיה? למה צריך להוריד איכות חיים? כי זה החיים שלך ולא של ד"ר אבינוח? למה צריך לאבד כל מיני איברים כמו שערות וציפורניים? למה צריך להיות קפוא מקור ולהתקשות לווסת את טמפרטורת הגוף (פונקציות הנובעות מירידת משקל בקצב מהיר ודראסטי)? אפשר לרדת במשקל בלי לסבול מכל הדברים הללו. אז לא עדיף?
 

קובי d1

New member
באמת מי רודף אחריך

מסכים עם כל מילה של אופירA לאן את ממהרת מה קרה, את המשקל העודף שלך לא העלת ביום אחד ואני מבטיח לך שגם לא תרדי אותו ביום אחד או בחודש אחד או יותר. המצב של הגבלה כל כך קשה בשתייה לא נראה לי תקין ,צריך גם איכות חיים ומה שאת מתארת נראה לי סבל מתמשך זה שאת לא אוכלת כמו שצריך יגרום לך לחוסרים בויטמינים ,עם כל המשתמע מכך ,ודעי לך שהתחלואים רבים מאוד ,אולי תיהי רזה אבל חולה. אני לא מבין את ד"ר אבינוח שלוחץ לסגור ולסגור לרדת במשקל בלי לדאוג שלמנותח שלו תיהיה איכות חיים. קחי את הזמן תרדי במשקל תשמרי על הבריאות ואני מבטיח לך שתראי תוצאות בהצלחה קובי
 

shrekit144

New member
עדיין אפחד לא רודף אחריי...../images/Emo8.gif

ברור שכששומעים על אנשים שרזו מלא בזמן קצר לא ממש חושבים על הסבל ועל החסרים והנזקים שהם גרמו לעצמם. אני עצרתי את עצמי ולקח לי חודשיים וחצי. כשאני שואלת את עצמי איך נתתי לעצמי להגיע לשם? ולמה לקח לי כל כך הרבה זמן? התשובה היחידה שאני מוצאת ואני לא אוהבת אותה (יותר נכון לא אוהבת שאני יכולה להגיע לשם) היא שזה ממכר! הירידה במשקל. פתאום את פשוט שוכחת הכל. או מרגישה שהכל מצדיק, העיקר להגיע ליום השקילה ולראות ירידה.
 

WiKi

New member
תודה על הסיפור שלך

היום אני 3 חודשים אחרי הניתוח, בלי ירידה (או עליה) והסגירות שלי עד כה זהות לשלך (4.5, 6.5, 7.5). BMI ענקי של 49. מצליחה לאכול בורקס בבוקר (עם תה חם חם), ארוחות חמות יורדות לאט לאט (אורז ועוף למשל) אבל עם המון מאמץ ושתיה חמה אני מצליחה לאכול גם משולש או שניים של פיצה. חוץ מבבקרים אני כמעט ולא רעבה אבל הקיבולת שלי גדולה מדי ואני לא יורדת. שבוע הבא יש לי תור לסגירה רביעית אני מתלבטת אם לסגור ל 8.5 או ל 8 ואחרי הסיפור שלך אני בטוחה שזה לא יהיה ל 8.5 אלא 8 או 8.25 בלבד.
 

pinklish

New member
אני מעוקפת ולא מטובעת

אבל אחרי ירידה של 45 ק"ג ושאלה לי אליך- האם לא כדאי שתחליפי את התפריט שלך לתפריט בריא ודיאטטי ? האם באמת את חושבת שעם אכילת בורקס לארוחת בוקר ומשולשי פיצה לארוחת ערב אכן תרדי במישקל ? הטבעת אמורה לעזור לך לאכול מעט ונכון ולא יודעת לבחור עבורך את הנכון והמתאים. כדאי לך להתייעץ עם דיאטנית ולצערינו (כל המנותחים הבריאטריים )גם לאחר ניתוח צריך להיות בדיאטה.
 

WiKi

New member
תודה אבל...

לא כתבתי שזה מה שאני אוכלת. הבאתי את זה כדוגמא למאכלים בצקיים שלא עוברים בטבעת ואני מצליחה לאכול למרות הסגירה הגבוהה. באותה מידה יכולתי לכתוב שאני מצליחה לאכול כריך לחם קל בטוסטר עם גבינה 3% (מה שאני באמת אוכלת בבקרים). האמת שבשבוע האחרון ספרתי קלוריות ואני אוכלת כ 1500 קלוריות בממוצע ביום, די מסודר ועם עדיפות לחלבונים אבל עדיין לא יורדת, הכמויות שאני אוכלת ירדו בצורה מדהימה, אני כמעט לא מרגישה רעב במהלך היום ומסתפקת בכמויות קטנות. זורקת אוכל, לא מסיימת מהצלחת ובמקרר שלי יש מוצרים שפג תוקפם כל הזמן כי אני כמעט לא אוכלת בערבים. הטבעת שלי עובדת, לאט לאט ובקצב שלה. ובכל זאת, אני עדיין בשלב בדיקה של מה עובר בטבעת ומה לא עובר בטבעת. ומתי לשתות חם לפני ומתי לא. מצויה בלמידה מתמדת כשהמטרה היא למצוא איך אני מצליחה לאכול מוצקים כמו עוף ולא חיה רק על מרקים ויוגורטים אבל בלי להקיא. אני לא מאמינה בדיאטניות, יש לי עבר עשיר (מאוד מאוד מאוד) של אנשים מקצוע (כולל דיאטניות מוסמכות שהן גם קאוצ'ריות להרזיה וליווי פסיכולוגי במקביל). כל אחד ומה שמתאים לו עם מה שהוא סוחב על עצמו (תרתי משמע). תודה
 

shrekit144

New member
../images/Emo229.gif

קודם כל אני שמחה שהצלחתי להעביר את החשיבות של הסגירות הגבוהות. אני בכל הסגירות הלכתי לפי מה שד"ר אבינוח הציע. אהבתי את התשובה שלך. גם אני מקפידה על ארוחה חמה ביום. שלוקחת הרבה זמן ומאמץ. אבל אני סבלנית מאד כשיש לי את הזמן. אצלך עובדת שתיה חמה . אצלי שתיה קרה. אבל אחרי הפתיחה האחרונה גיליתי שעל הבוקר יותר טוב לי שתיה חמה מאד. אני לדוגמא - לא ניסיתי עדיין בצקים, פיצות, בורקסים וכאלה. לחם טרי לא ניסיתי אלא ישר הלכתי על צנים. או לחמית. כמו רבים לפני שאמרו כאן בפורום...ס ב ל נ ו ת !! הירידה תגיע. לכל אחד יש את הקצב שלו. הרבה בהצלחה!! ואשמח לשמוע על ההתקדמות שלך.
 

WiKi

New member
תודה שרקית

אצלי שתיה חמה חמה עובדת ובגדול. שבוע שעבר אכלתי שיפוד כבד (כזה על האש) עם שתי כוסות תה כדי שיירד
אני לא שותה שתיה חמה עקרונית, לא אוהבת... לא נס ולא שוקו ולא תה ולא סחלב ולא שום דבר חם שכזה, אבל מאז הסגירה האחרונה אני חייבת שתיה חמה כדי להרחיב את הטבעת ושותה תה בשביל זה. גיליתי שאם בבקרים אני שותה שתי כוסות תה רותח, שאר היום יותר קל עם הטבעת. בערבים באופן קבוע הטבעת נסגרת לי ולוקח הרבה זמן לפתוח אותה, אני חושבת שזה בגלל שאני לא אוכלת כמעט מהצהריים (לפעמים פרי אחה"צ). ומרק חם חם לפני ארוחה עיקרית פותח לי את הטבעת ואז הארוחה זורמת יותר בקלות. בנוגע לסגירה - במקומך לא הייתי סוגרת. הפחד עדיין שם וכל עוד יש ירידה במשקל, תחסכי את זה מעצמך.
 

קלאאסה

New member
היי לא היתי ממליצה לך לסגור

ואני מדברת מנסיון אישי משקל התחלתי של 139 קילו והיום אני שוקלת 90 הסגירה האחרונה היתה בתחילת יולי ומאז כל הזמן התלבטויות אם לסגור או לא הגוף לפעמים נתקע לפי הרישומים של ד"ר אבינוח בתחילת יולי שקלתי 110 זאת אומרת 20קילו פחות בארבעה חודשים והמתנתי וזה חזר לרדת אז סבלנות הכל מסתדר בסוף
 

shelly115

New member
שרקית יקרה..

לדעתי את בדרך הנכונה את מבינה את משמעות ההגבלה על גופך.. ויותר מזה את מבינה שלא באמת ניתן לחיות על כמה כוסות מים ביום.. לדעתי את לא צריכה לסגור יותר להמשיך בירידה הבטוחה שלך.. ולשאלתך מהי ירידה אופטימילית? לדעתי את עכשיו בירידה האופטימלית! [סגירה של 8.5 CC ] בהצלחהה..
 

shrekit144

New member
../images/Emo24.gifתודה שלי...

תיקון קטן. לאחר שפתחתי אני סגורה נכון להיום על שמונה ורבע.
 

shelly115

New member
אז עוד תיקון קנטנן 8.ורבע זה הסגירה האופטמלית

כרגע עבורך!! אל תסגרי כרגע..
 
למעלה