התלבטות שמטרידה אותי מאוד

חדשה20

New member
התלבטות שמטרידה אותי מאוד

אז ככה, הרבה פעמים קורים לי דברים לא טובים. לא רעים ממש, אלא סתם מבאסים כאלה, ואני תמיד תוהה מה צורת התגובה הנכונה- האם לתת להם להעציב אותי, ולהרגיש אותם, לא שהם "יעברו מעליי" או משהו כזה, או כן לתת להם לרחף איפשהו מעליי, להעמיד פנים שהם לא מבאסים אותי, שאני לוקחת את החיים בקלות, ולא עושה מהם עניין-ואולי זה בעצם הדחקה ומניעה עצמית של הרגש. לא יודעת מה כדאי, מה נכון. וסתם עצובה כי הפסיכולוגית שלי לא יכולה להיפגש מחר, כי היא חולה, ורציתי כ"כ כ"כ. ועוד בגלל שבשבוע שעבר היה לי גרוע ממש, כ"כ תיכננתי איך אשפר את זה, והכנתי את עצמי נפשית, ואז, לפני שעה, התקשרה ואמרה שלא. אוףףףףףףףףףףףף. רציתי כ"כ. ושונאת לפתח תלות כזו. הרי תמיד הייתי לבד, אם להיות כנה עם עצמי, אז מה קרה לי שאני מרשה לעצמי לפתח תלות בפגישות, צורך כזה? למה מפתחת תלות באנשים? כועסת על עצמי... מצטערת, נכשלתי. מצטערת על ההודעה הזו. ממש גרועה והייתי מוחקת אבל רוצה שמישהו יעזור בהתלבטות הזו, בבקשה. תודה.
 
לא כלכך הבנתי את ההתלבטות

אולי התלות הזו היא חיובית, מכיוון שהיא עושה לך טוב. אבל אני לא הבן אדם שיכול לענות לך על זה כי אני בעצמי תלויה. תלויה בכולם חוץ מבעצמי
 

חדשה20

New member
תלות...

תלות לא עושה לי טוב כי, בסופו של דבר, הרבה פעמים אני צריכה להתמודד עם בעיות לבד, אז ממש מעדיפה לא להיות תלותית. תודה, בכל אופן.
 
אני שומעת ממך כמה התלבטויות

שמתרוצצות בראש ביחד,ולפעמים זה יכול לשגע.. מה צורת התגובה הנכונה?לא מאמינה בנכון או לא נכון,מאמינה בלעשות מה שטוב לך,ובזה שזה לוקח הרבה זמן והרבה קשיים אחרי מה שעברת להצליח להתחבר לאני הפנימי שלך ולמה שאת באמת רוצה ולא למה שלימדו אותך שאת רוצה.. בקשר למטפלת..זה ממש לא סתם,טיפול הוא דבר שמאוד עוזר ומקל ודבר שבהחלט מתכוננים אליו ומחכים לו כל השבוע,לשעה הקצרה הזו שבה אפשר להיפתח ולהוריד את המסכות,מבינה את התלות,זה מאוד טבעי,כי סוף סוף את לא לבד ויש מישהו שמקשיב לך אז את כל כך רוצה וצריכה את זה וכל כך פוחדת שזה ייעלם,מבינה גם שזה מעצבן,להרגיש שאת תלויה במשהו במישהו,שזה גוזל אולי במידת מה את החופש שלך,גם אני שונאת להזדק להצטרך,אבל אולי את צריכה לאפשר לעצמך את זה,להגיד שמותר,שמגיע לך, טוב שאת משתפת במה שעל ליבך,אין כתיבה "נכונה" או מוצלחת,כל מה שמגיע מהלב יש לו מקום
 

חדשה20

New member
תודה...

הי, אני עדיין חושבת שצריכה להיות צורת תגובה נכונה, משהו באמצע-לא עצב רב מדי, אבל כן להרגיש שמשהו לא היה בסדר, לא הסתדר כמו שרציתי. תודה, אהובה, על ההבנה והחיזוק. תודה.
 
../images/Emo23.gif

אני מאמינה שלמילים יש המון כח.. ולהגיד שיש תגובה נכונה,הפרשנות הכמעט אוטומטית היא שיש גם תגובה שהיא לא נכונה, שהיא לא בסדר-זה לפחות האסוציאציות שעולות לי,ואני מנסה כמה שפחות להשתמש במילים שאומרות לי שאני לא בסדר,המוח זוכר הכול,ולוקח כל מחשבה שלך כאילו שהיא האמת היחידה,אני מסכימה שהכי טוב זה להגיע למצב של איזון רגשי,אבל מה לעשות שתקופה ארוכה למדנו להתנתק,אז לפחות כשרק מתחילים להרגיש זה מגיע בעוצמות נורא גבוהות,ורגש לא מבין מה זה נכון או לא נכון או מה זה משהו באמצע,הוא פשוט מרגיש ואם אנחנו מנסים להכניס אותו לתבנית של מותר לך רק קצת,אז מה שיוצא זה ששוב הדחקנו אותו ולא נתנו לו מקום זהו,מצטערת אם בילבלתי תמח,זה קורה לי לפעמים..:) ואין בעד מה על ההבנה והחיזוק,בכייף ותמיד,תודה לך ששיתפת מה שלומך היום?
 

ליאללל

New member
להרגיש...

תמיד הרגשתי שחייב איזון במקום הזה... יש כאב שאפשר להרגיש ולהכיל ליפול אליו ולקום ממנו מחוזקת. ויש כאב שמוריד אותך הכי למטה ואם לא יודעים גם להחליק ולתת לו לרחף זה רק מפיל... חייב איזון כזה שייתן לך להרגיש ולא להתכחש לדברים וכזה שלא יפיל אותך יותר מדי למטה. לגבי המטפלת... התגובות שלך לכך שביטלה מזכירות לי את עצמי... בכל פעם שהרגשתי שהיא מאכזבת אותי והרגשתי שזה כואב ניערתי אותה ממני ואת ההרגשה הזאת של פיתוח תלות. זאת החומת מגן שלנו, שלא נתאכזב שוב שלא תהיה הפרה של האמון והבטחון שכל כך חסר. ולפעמים צריך לראות את הדברים כמו שהם... מטפלת מטופלת, מחלה חוסר יכולת להגיע ואם זה לא עוזר לדבר על הדברים יחד איתה להעלות את מה שאת מרגישה בעקבות הביטול. בהצלחה
 

חדשה20

New member
הי...

אני לא יודעת אם אני מתנערת לגמרי מהתלות במפיכולוגית, אני רק יודעת שזה לא כ"כ מוצא חן בעיניי להיות תלויה במשהו שיכולתי בלעדיו קודם, למרות כל הקשיים שהיו, ועכשיו אני די רוצה את זה ומרגישה קצת צורך בטיפול, ואני לא כ"כ אוהבת את זה. ולא, אני לא חושבת שאני אדבר איתה על מה שהרגשתי בגלל הביטול כי זה לא היה מרצונה-היא הייתה חולה, ואין צורך לדון בזה, לא רוצה לפתוח נושאים חדשים. כן, הלוואי שהיה איזה איזון בין התגובות, בלי לפנות לקיצונויות, הלוואי... תודה.
 
זה בגלל

שאת כבר כמעט ולא מדחיקה יותר. אז את מרגישה צורך לדבר על זה. אבל את יודעת, גם איתי את יכולה לדבר על דברים כאלה. את לא לבד יותר. את לא לבד.
 
יקרה שלי,מסכימה עם ליאל

אני לא חושבת שהרגשות שלך,גם אם הם נראים לך סתם דבילים זה משהו שאין מה לדון בו, אבל גם מבינה את חוסר הרצון, אני עם הפסיכולוג הקודם שלי מעולם לא דיברתי על דברים שקשורים ליחסים בינינו,תמיד היו נושאים יותר חשובים לדבר עלייהם בטיפול הנוכחי שלי אני מבינה כמה זה חשוב,וכמה אפשר ללמוד מהיחסים האלה לגבי יחסים בחיים שלנו,אחת הפגישות המשמעותיות ביותר שהיו לי זה כשאחרי לבטים וקשיים רבים סיפרתי לה על דבר קטן מאוד שעשתה והכעיס אותי,ועצם זה שהיא נתנה לזה מקום ולגיטימציה גרם לי להרגיש כל כך טוב
מה שלומך היום?
 
למעלה