התלבטות לקראת השתדרגות (קצת ארוך)..

  • פותח הנושא TAZ!
  • פורסם בתאריך

TAZ!

New member
התלבטות לקראת השתדרגות (קצת ארוך)..

שלום רב לכולם. בזמן האחרון אני חושב על לפנק את מצלמתי האהובה (דיינקס 5, למי שעוד לא יודע), יחד עם שתי עדשותיה הצנועות, בציוד נוסף. הסכום שאני מוכן להשקיע בשלב זה הוא עד כ-2000 ש"ח, ומאחר וחבר טוב שלי טס בקרוב לארה"ב, אני בהחלט מתכוון לנצל זאת. בתקופה האחרונה בדקתי כמה אופציות וננעלתי בסופו של עניין על שלוש אופציות, שכל אחת מהן נותנת מענה על צורך אחר, ביניהן אני מתלבט. אמנם יש לי אופציה מועדפת מבין השלוש (שבמקרה היא הזולה מבניהן) אבל חשבתי שלא יזיק להביא בפניכם את ההתלבטות ואת השיקולים הנלווים לה, אולי תוכלו להאיר את עיניי, לכוון או להציע כיווינים נוספים. אז ככה: אפשרות מס' 1 - פלאש מינולטה 5600HS + עדשת מינולטה 50 מ"מ 1.7. שני מוצרים שנותנים מענה לבעיית התאורה שהתחילה להטריד אותי בצילומי אירועים פרטיים ומסיבות בתנאי תאורה לקויים, בשל שימוש בעדשות איטיות ופלאש פנימי חלש. הנזק לכיס (מחירי B&H): פלאש - 289.95$, עדשה - 76.95$ סה"כ - 355.9$ = כ-1603.35 ש"ח אפשרות מס' 2 - עדשת סיגמא 105 מ"מ מאקרו 2.8. נותן לי אפשרות איכותית ונוחה לצילום מאקרו (בהשוואה לאלטרנטיבות הזולות - פילטרים, מפוחים וכו'). נזק: 399$ = כ-1743 ש"ח אפשרות מס' 3 - עדשת מינולטה 17-35 2.8-4. נותן לי זוית רחבה (הכי רחבה שיש לי כרגע היא 28 מ"מ) עם טווח צמצמים לא רע ובאיכות טובה. נזק: 479.95$ = כ-2097.38 ש"ח כל המחירים הם לפי B&H וללא מע"מ ואביזרים נלווים (פילטרים UV וכו'). ובכן, במהלך השנה וחצי בהן אני מצלם, שלושת הדברים היו חסרים לי במידה מסויימת - זוית רחבה, היכולת לצלם מאקרו ופתרונות תאורה. את חסרונו של פתרון ראוי לבעיות תאורה הרגשתי קצת יותר מהשאר. הזוית הרחבה, למרות שהיתה חסרה לי במצבים מסויימים, חסרונה היה פחות קריטי. מאקרו, שגם הוא חסר לי מאוד, אפשר להשיג באמצעים זולים יותר אם כי איכותיים פחות אבל מספקים לעת עתה. לכן, אני נוטה יותר לתת לחברי היקר 366.9 דולרים חדשים טבין ותקילין ולרכוש את הפלאש ואת עדשת ה-50 מ"מ 1.7 ועל השאר להמשיך לחלום ובעז"ה לרוכשם בעתיד, כשיהיה פחות כואב לכיס או כשחסרונם יהיה כבר בלתי נסבל. ובכן, עד כאן ההתלבטות, תודה למי שנשאר עד כאן, עכשיו אשמח לשמוע אתכם - חיזוקים, הצעות, טיפים, כיווני חשיבה נוספים, תרומות וכל העולה על רוחכם - אשמח מאוד לשמוע. תודה רבה.
 

arnond

New member
עוד נק' למחשבה

בצד הרחב, יש גם לטמרון עדשת 17-35 2.8-4 שנחשבת טובה (אבל אני לא זוכר את מחירה). וגם, אל תשכח שבקניה בחנות יש להוסיף מס מקומי של 8.6% (בערך). ארנון
 
בעצם אתה רשמת את התשובה

' את חסרונו של פתרון ראוי לבעיות תאורה הרגשתי קצת יותר מהשאר. הזוית הרחבה, למרות שהיתה חסרה לי במצבים מסויימים, חסרונה היה פחות קריטי'. אז - אני הייתי הולכת על הצירוף הראשון: הפלאש מעולה ומקצועי ביותר,אפשר גם לצלם בו בצורה אלחוטית,ובלי אמצעי עזר נוסף(מקווה שגם בדגם שלך של המצלמה) והעדשה?מעולה אופטית,וכמובן נוחה ביותר למה שאתה צריך. היתר? יבוא עם הזמן או ההזדמנויות.אפילו כ'יד שניה' ובמחירים הרבה יותר שפויים *רעיון נוסף: להזמין טבעת 'זכר-זכר' להצמדת עדשת ה50 מ"מ הפוך למצלמה,וכך תשיג הגדלה לצורכי מקרו(ראה טיפים של רן),או להצמיד הפוך לעדשה הנוכחית שלך המחיר שלהן די אפסי,ורק המשלוח מייקר אותן מאוד.אז כאן-תחסוך את זה. (שלא תגיד שאנחנו לא עוזרים פה לאנשים לחסוך מכספם
)
 

TAZ!

New member
תודה רבה על התגובות

אכן, הפלאש האלחוטי עובד גם עם המצלמה שלי. כנראה שאלך על הפלאש וה- 50 מ"מ. תודה רבה.
 

TAZ!

New member
תודה רבה על התגובות

אכן, הפלאש האלחוטי עובד גם עם המצלמה שלי. כנראה שאלך על הפלאש וה- 50 מ"מ. תודה רבה.
 

ahadar

New member
לפני שאתה נסגר על הפלאש של מינולטה

תן מבט באלטרנטיבה של סיגמא: EF DG 500 Super תן מבט ב: http://www.sigmaphoto.com/flashes/flashes_flashes_details.asp?id=3257 (כולל בהערה למצלמות מינולטה - תבדוק אם מה שמופיע שם רלוונטי לגביך) מתאים ל- dynax 5, בעל פונקציות דומות ל- 5600 (כולל אלחוטי) אבל אפשר להשיג אותו ב- 80 דולר פחות: http://www.shopping.com/xPC-Sigma_SIGMA_EF_500_DG_Super_AF_Flash_for_Minolta_Maxxum_Cameras בפורום מינולטה ב- dpreview הוא זוכה לתשבוחות כל הזמן (רק צריך לזכור שמדובר בפורום שמתייחס בעיקר למינולטה דיגטליות)
 

TAZ!

New member
ובכן...

המחירים שציינתי הם לפי B&H, שם הפלאש של סיגמא עולה 50$ פחות מהמינולטה. אם אחפש ב-shopping.com אוכל למצוא גם את המינולטה במחיר זול יותר, אבל אני לא יכול לתזז את חבר שלי לחנות הכי זולה שאמצא. מבדיקה קצרה שערכתי הפלאש של סיגמא פחות טוב במעט מזה של מינולטה, מעט שכנראה לא יהיה משמעותי לגבי, אבל ההפרש הזה יחד עם הביטחון שבקניית מוצר מהיצרן המקורי לדעתי שווים את ה-50$ האלה.
 

TAZ!

New member
נכון...

אבל בינתיים אני יכול להנות ממקרו באמצעים זולים יותר. תראה כמה ש-sapog נהנה...
 
למעלה