התלבטות לגבי קנית מכונית

צימעס

New member
התלבטות לגבי קנית מכונית

שלום לחבר המומחים,

הייתי רוצה להעזר בכם בהתלבטות לגבי קניה של רכב.

יש לנו מולטיפלה (2003) שמשמשת אותנו יפה (ומפרנסת יפה את המוסך ויבואן החלפים) - אנחנו שש נפשות,
נהיה מצב בו יש לנו יותר ויותר צמתים בלו"ז בהם דרושות לנו שתי מכוניות.

האפשרויות עליהן חשבנו:
- לקנות מכונית נוספת, קטנה וחסכונית, שתסיע את מי שנוסע לבד (לעומת מי שנוסעת עם כל הילדים), או אולי את מי שנוסע/ת רחוק יותר (מקום לכל הילדים עם הורה אחד יש גם במשפחתית קטנה).
- לקנות מכונית נוספת שתכיל את כולנו, בהנחה שהמולטיפלה באהובה שלנו מזדקנת, ובמוקדם או במאוחר תוכל לשמש אותנו רק לנסיעות קצרות.
- לנסות למשוך תקופה כששואלים מכונית מחברים (לשלם עבור השימוש).
- להמשיך להתבאס... (נעזרים בטרמפים ובתחבורה ציבורית שאינה מספקת אותנו)

לשם כך, כמה שאלות אליכם:
1 - איפה ניתן למצוא תעריף מקובל של תשלום תמורת שימוש ברכב (אנחנו רוצים לשלם על דלק+בלאי + כל מה שכרוך בבעלות על רכב, כי ככה נראה לנו הוגן מול חברים שמחזיקים רכב שני ומאפשרים לנו לוותר על התענוג הזה)?
2 - מה דעת המומחים פה על המולטיפלה שלנו? כמה סביר שהיא תסחוב? (אני יודעת שזה נורא תלוי בעל מה נפלנו, אבל גם מידע סטטיסטי של אורך חיים של החבורת שלה ייתן לי מושג איפה אנחנו חיים).
3 - כמה גדולים הפערים בהוצאות רכב לפי גודל הרכב לעומת הפערים לפי שנת ייצור? האם נכון ש"המכוניות שמייצרים היום חסכוניות במיוחד"? או האם אכן יש ייתרון כלכלי משמעותי לקניה של אוטו פצפון? מה עם הצד הבטיחותי במכוניות קטנות במיוחד? אנחנו גרים במקום כזה שרוב הנסיעות שלנו בין עירוניות, ונדיר ממש שאנחנו עומדים בפקקים.
4 - מה עוד אני צריכה לשאול?

תודה רבה על כל כיוון מחשבה!
צימ.
 

the annonymous

New member
אם המולטיפלה דיזל ידני אז לא תהיה לה בעייה

למשוך גם 300,000 קילומטרים וגם יותר.

לפי מה שאת מתארת ולפי הרכב הנוכחי אני הייתי פורט אותו לשני פונטו. במקרים שצריכים לנסוע בהרכב מלא מקסימום נוסעים בשתי מכוניות ואז יש הרבה מקום (ניתן אפילו להתפצל ל 4 ו 2 ואז ברכב עם ה 2 לקפל מושב אחורי ולקבל כושר העמסה מעולה לטיולים ארוכים).
 

צימעס

New member
בנזין ידני.

מאוד משמח אותי לקראו רעיון חדש!

הנסיעות בהרכב מלא הן נסיעות ארוכות ואינטנסיביות - טיול או ביקור משפחה ליומיים-שלושה עם הרבה נסיעות ביניים.
(אני צריכה לנסות להעריך מה אחוז הקילומטראז' המשפחתי שלנו לעומת הפחות מזה. ניחוש ככה באוויר - לפחות שליש, אם לא חצי),
ואז להריץ לזה שתי מכוניות לא נשמע יעיל, ומאוד לא נוח כששניים חייבים לנהוג במקום להתחלק.
 

the annonymous

New member
מה חשיבות תא המטען?

יש גירסאות 7 מקומות לחלק מהטנדרונים ואז מקבלים רכב דיזל חסכוני ועם מקום לכולם אבל עם תא מטען קטנטן כשנוסעים בהרכב מלא.
 

צימעס

New member
כשנוסעים ששה אנשים בד"כ יש מטען

להפך - דווקא בנסיעות קצרות של פחות אנשים בד"כ יש רק תיק קטן לכל אחד.
 

prizman

New member
תלוי בתקציב לנושא.

העניין של לקחת רכב מחברים אפילו תמורת תשלום לא מלהיב אותי בלשון המעטה.
זה גם מקור לחיכוכים וגם לא בדיוק חוקי.

לא מכיר את המולטיפלה בנזין. הדיזל נהדרת. אם הבנזין דומה לה ממש לא הייתי ממהר
להיפטר ממנה. התמורה שתקבלו אפסית והרכב עצמו כנראה יכול לשרוד עוד שנים.

בתצורה שאת מתארת נשמע לי הגיוני להישאר עם המולטיפלה כרכב לנסיעות משפחתיות
ונוסף קטן לנסיעות בהרכב הקטן. כאן שאלת התקציב. קומפקטית חדשה תהיה חסכונית
יותר, בטיחותית יותר אבל כמובן שגם יקרה יותר.
 

צימעס

New member
מדוע זה לא חוקי לנסוע במכונית של מישהו אחר?

לגבי מערכת היחסים - לא מדאיג אותי, אנחנו ממילא שואלים ומשאילים מכוניות לשכנים.
רק משום שזה יכול להפוך למשהו קבוע יחסית, ולכן לא מאוזן, אני חשה צורך להחזיר כסף תמורת ההוצאות שאני גורמת.

או, אני מבינה, לדעתך התשלום אינו חוקי?
האם יש הבדל בין זה ובין מצב שאני הולכת לסופר, קונה לשכנתי קילו עגבניות, והיא מחזירה לי 4 ש"ח?
אני שואלת, כן? לא מקנטרת.
גם כשאני עוברת על החוק אני מעדיפה לעשות זאת בעיניים פקוחות
 

enigo

New member
כן, יש הבדל מאוד משמעותי

פשוט כי העגבניות לא מבוטחות בביטוח שכולל החרגה מפורשת של השכרה...
אז נכון, במקרה תאונה צריך שמישהו יהיה טמבל מספיק כדי לספר למשטרה/ביטוח שהוא שילם תמורת הנסיעה ברכב. מצד שני, החוקרים של הביטוח מתמחים בלגרום לאנשים להגיד דברים שטפשי להגיד...
 

prizman

New member
נשמע שאתם גרים ביופי של מקום.

זה לא שלדעתי זה לא חוקי, צריך לקרוא את פוליסת הביטוח.
לבעל רכב אסור לתת את רכבו למישהו אחר בתשלום ונהיגה ללא ביטוח
היא דבר לא חוקי.
אל תשאלי אותי מה הסיבות לסעיף הזה, אפשר לנחש, אבל הוא קיים.
 

צימעס

New member
תודה לשניכם על הפירוט.

אצטרך להחזיר עגבניות תמורת עגבניות.
 
רק שימי לב מה יהיה במקרה של תאונה חס וחלילה.

לא בקטע של חוקי-לא חוקי אלא בהחזר הוצאות שהביטוח לא מחזיר כמו איבוד הנחת היעדר תביעות וכו'.
 
גם כשיש ביטוח לכל נהג זה בעיה?

אני סתם שואלת לידע כללי .את הרכב שלי אני לא נותנת לאיש,כמובן.פשוט מעניין מה הקטע פה - אם אסור לתת את הרכב לאף אחד אז מה המשמעות של ביטוח לכל נהג לאומת ביטוח לנהג יחיד?
 
לא. כשיש ביטוח לכל נהג ודאי שנהג אחר יכול

לנהוג. מה שהתכוונתי שהביטוח יחזיר את התיקון אבל מעבר לתיקון תהיה ירידת ערך, איבוד הנחה בעתיד ודברים שהיה לה קשה להתחשבן עליהם מול בעל הרכב.
 
המגיבים האחרים אומרים שזה בכלל לא חוקי.

אז שוב - אם זה לא חוקי לתת/לקחת רכב של מישהו ,אז מה משמעות של "ביטוח לכל נהג"?
זה שתהיה בעיה פיצוי בעת התאונה זה ברור.
 

prizman

New member
תבדילי בין הדברים.

אם אני בן 70 ועושה ביטוח לכל נהג המשמעות היא שגם הנכד שלי בן ה 18 יוכל לנהוג ברכב. זה יקר.
אני יכול לעשות ביטוח מוגבל יותר לכל נהג בן 23 ומעלה, זה יהיה זול יותר.
אין שום בעיה לתת את הרכב למישהו שעומד בתנאי הביטוח, יש בעיה לתת למישהו את הרכב בתשלום.
 

the annonymous

New member
הבעייה היא קבלת תמורה

שימי לב שבפוליסת ביטוח החובה מופיע מפורשות שאסור להסיע בשכר או להשכיר את הרכב (מסירת הרכב לאחר תמורת תשלום).
 

חן 1111

Active member
מותר לתת, אבל לא תמורת תשלום

השאלת הרכב בתשלום הופכת אותך לחברת השכרה והביטוח שלך לא מכסה השכרה.
למעשה גם הסעה תמורת תשלום מבטלת את הביטוח כי זה הופך אותך כביכול לנהג מונית. לעומת זאת את יכולה להסיע נוסעים בחינם כמה שאת רוצה.
 

בעל10

New member
בתור בעלים של מולטיפלה 2001

מה שתראו בשנתיים הקרובות כנראה יהיה כזה דבר:
ההוצאות שהיו לכם מדי פעם על תיקונים יהפכו לעלויות גדולות יותר (במקום 200 1000). הפלסטיקים יתחילו להתפרק. יהיה בעיה להעביר את הרכב טסט בלי תיקונים יקרים.
אנחנו עברנו לרנו לוגאן(2009 אוטומט עם 31,000 ק"מ) וכרגע משלמים יותר על דלק (1 ל11)עם תוכנית לקנות כשיהיה יותר כסף גם רכב קטן וחסכוני.
 
למעלה