התלבטות בקשר לקנית ציוד לפתיחת סתימות ביוב

3תיתי

New member
התלבטות בקשר לקנית ציוד לפתיחת סתימות ביוב

יש לנו קפיץ עבה, שמשמש באמונה וביעילות, לפתיחת סתימות ביוב במיין-הולים בגינה. בשנים האחרונות,לשמחתנו, איננו זקוקים לו הרבה. (לעומת הבית הקודם, שדרש פתיחת סתימות בערך אחת לחודש. התמקצענו!) ההתלבטות היא כזו: אין לנו מוטות משתלבים לפתיחת סתימותץ רק הקפיץ העבה, שבקצהו מין ספיראלה יותר מעובה. היום היתה סתימה, וגילינו שורשים. האם ניתן לחבר סכין לחיתוך שורשים לקפיץ הקיים? האם קיצוץ שורשים דורש ידע מיוחד? יש סיכון גדול (מבחינת נזק לתעלת הביוב) בהתעסקות הזו ע"י הדיוטות כמונו? מבחינה כספית, האם כדאי להשקיע במיכשור הנדרש (סכין חיתוך, עולה כ-250 שקלים, ואינני יודעת אם אין צורך במוטות המשתלבים, שהיה כדאי בדיעבד לקנותם, לפני שנים)? מה אומרים המומחים?
 
שורשים מחייבים טיפול מיוחד.
חיפוש גוגל יעלה לך פתרונות כימיים שונים, אני שמעתי בעיקר על "רוטקס".
&nbsp
אישית הייתה לי בעיה כזאת, למזלי לא הייתי צריך לחפור יותר מידיי עמוק, וזה היה קטע של צינור באורך של כמטר. חיברו בטון ופלסטיק, ובקטע המפגש, השורשים חדרו. הוצאתי את הבטון ושמתי פלסטיק במקום. מאז שקט....אבל זה לא אומר שבעיות אחרות לא קיימות...מידיי כמה חודשים סתימה של התגבשויות סבון.
 

3תיתי

New member
הסתימה האחרונה, היתה לפני שנה או שנתיים.

ולא בגלל שורשים. היום היתה סתימה, שבמהלך פתיחתה, נתגלו שורשים. הסתימה נפתחה (בלי בעיה), והזרימה בסדר. כלומר, מדובר בטיפול מניעתי. אני מתלבטת אם כדאי לנסות לבצע בעצמנו, דבר שידרוש השקעה עצמית לא קטנה- אם מדובר במוטות וסכין, והשקעה לא זולה ברוטקס- 400 שקל לכל "ג'ורה"
 

רשר

Well-known member
מנהל
צינור פקסגול מספיק קשיח לתחוב ולסובב בצנרת ביוב

כל שנותר לחבר לו חוט פלדה 4 מ"מ מכופף בצורת הקפיץ ובחיבור לצינור U ובורג עם דיסקיות לחיבור החוט לצינור (דוגמה בתמונה),
אורך הצינור כ 2 מטר יותר מחצי אורך הקטע הארוך בין 2 פתחי ביקורת (מספיק כדי להגיע לכל מקום),
בקצה השני אפשר לקדוח חור ולהכניס ברזל בניין 6 מ"מ מכופף בזוית כמנואלה לסיבוב

 

3תיתי

New member
וזה יקצוץ שורשים?

כי הביוב נפתח בשניות. קצת בעזרת הקפיץ וקצת בעזרת השפרצת מים. השורשים נמצאו כממצא מיקרי, פשוט כי פתחנו את הג'ורה. זה עדיף על פני החומר?
 

רשר

Well-known member
מנהל
מוציא לא פוטר את הבעיה

שורש בביוב נובע מ 2 אפשרויות:
1 חדירה מחוץ לצינור דרך סדק באטם או גוף הצינור, רעלים שונים דוחים את הפתרון אך לא מחסלים סופית כי רק תיקון הצינור/אטם יעזור באמת, הציוד המוציא/חותך דוחה את הפתרון לזמן נוח או שמוכנים לחזור על התהליך בהתאם לקצב הגדילה,
2 זרעים שנתקעים בסדקים פנימיים בצינור/חיבורים,, ומשרישים שם ולכן יש סיכוי טוב שכמה טיפולים של משיכה יעזרו, רעלים עוזרים מאוד כי אין חדירה חדשה מבחוץ,

החותך בקישור מתחבר לסט http://www.elitools.com/rec/962-חותך-שורשים-לביוב
 

3תיתי

New member
אני לא הולכת להתעסק עם תיקוני הצינור בזמן הקרוב

גם בגלל המחיר וגם בגלל שזה יהרוס לי את הגינה וזה לא מתאים לי. אני מבינה שהרעלה או חיתוך, לא יפתרו את הבעיה מהיסוד, אבל יש אילוצים. הולכת לבדוק את הקישור ששלחת וממש תודה על הסיוע!
 

רשר

Well-known member
מנהל
כבר התרגלת ל "הוצאת שורש" מהלקוח, זו תמיד החלטה שלו,,,

 

3תיתי

New member
לא מוציאים שורש. מוציאים את רקמת המוך החולה

מתוך השורש. שן ללא שורש זה כמו בית בלי יסודות. או במקרה שלנו- מכסה בלי הג'ורה!
 
למעלה