התלבטות בין מספר מסלולים

irena18

New member
התלבטות בין מספר מסלולים

שלום, אני מתלבטת האם ללמוד סיעוד או מדעי המעבדה הרפואית. מצד אחד בסיעוד יש אפשרויות תעסוקה ולאן להתקדם, ומצד שני השכר לא בשמיים ושמעתי שזה שוחק ומתאים רק לכאלה שלא מפריע להם לגעת באנשים. לגבי מדעי המעבדה הרפואית אני פחות יודעת. אשמח לשמוע מכאלה שלמדו - האם אתם מרוצים? האם כדאי להכנס לזה? מה לגבי שכר ואפשרויות תעסוקה? תודה מראש!
 

irena18

New member
..

שניהם נראים לי כיוונים שאני יכולה להשתלב בהם ולהנות מהעבודה אבל אי אפשר לבחור מקצוע רק לפי השיקול הזה. אם באמת הייתי הולכת ללמוד מה שאני הכי אוהבת אז הייתי הולכת ללמוד ביולוגיה אבל מה אני אעשה עם התואר אח"כ? אין מה לעשות איתו ואני לא אהיה מובטלת כל החיים.. לכן אני מסתכלת על כיוונים דומים שכוללים ביולוגיה ומנסה לבחור משהו שגם ייתן לי פרנסה אחרי התואר. לגבי מדעי המעבדה הרפואית אני פחות יודעת האם יש עבודה בתחום והאם היא מספיק מעניינת ולכן הייתי רוצה לדבר עם אנשים שמכירים את התחום וככה לקבל החלטה נכונה.
 
תשובה ביולוגיה זה אכן תחום לימוד יותר תיאורטי. זה לא מדויק שבסיעוד מרויחים מעט. השכר הבסיסי נמוך, אבל משמרות בהחלט מקפיצות לך את המשכורת למעל הממוצע בשוק (וזה כמובן תלוי גם בכמה וותק יש לך).
 
דווקא בסיעוד יש כסף לא רע יחסית

וזה מקצוע שתמיד צריכים, גם בחו"ל... שזה יתרון. אבל רק למי שמסוגל לתקוע מזרקים בידיים של אנשים... אני אישית חשבתי על סיעוד אבל ירדתי מזה בגלל העדינות שלי .:)
 
למעלה