התלבטותת!

danni1991

New member
התלבטותת!

היי, השתחררתי לפני 3 חודשים מהצבא ואני ממש מתלבט אם להתחיל ללמוד השנה השנה באוקטובר 12 או להתחיל באוקטובר 13? באוקטובר אני אהיה בן 22 מה אתם אומרים? מוקדם מדי להתחיל? מתי מתחילים בדר"כ? (דרך אגב אני הולך ללמוד בבן גוריון הנדסה)
 

AlanSmith

New member
אם אתה סגור על המקצוע אותו אתה רוצה ללמוד,

ואין לך בעיות מימוניות שאתה חייב בגינם לעבוד עוד שנה לפני התואר ולחסוך כסף. אז בהחלט אין סיבה לדחות את הלימודים. דווקא לדעתי ככל שיותר צעירים יש יותר אנרגיות ללימודים.


עם זאת לא יקרה אסון אם תדחה את הלימודים בשנה ותתחיל ב2013. למרות זאת לדעתי אם אתה סגור על המקצוע אותו אתה רצה ללמוד אז למה לא להתחיל עכשיו?

הערכה גסה: בדר"כ מתחילים בסביבות הגילאים 22-25 לבנים. ואצל הבנות בדר"כ הממוצע גילאים יותר נמוך יותר לכיוון ה 20-22. כמובן זה גם תלוי חוג ומוסד והרבה דברים. אבל בגדול זה הרושם שקיבלתי אין לי מושג עד כמה הוא נכון.


בכל אופן שיהיה לך בהצלחה.
(הערה - לכל הנאמר בהודעה זאת אין בסיס כלשהו ונאמר על פי דעה).
 

danni1991

New member
תיראה..

יש לי בסביבות ה20K ובשאר ההורים יעזרו, השאלה היא אם לא כדאי לדחות בעוד שנה להתבגר עוד קצת לעבוד להרוויח עוד כסף לעשות איזה טיול קטן.. התלבטות קשה כי שנה וחצי זה הרבה זמן להיות סתם בבית..
 

AlanSmith

New member
הבעיה ש2 האופציות הן לגיטימיות,

כל אפשרות שתבחר היא סבירה ולגיטמית. אם אתה מחליט ללמוד שנה הבאה רק תוודא שהסכם שלך לא גבולי ותוכל להתקבל לאותו המקצוע גם שנה הבאה (כי התנאי קבלה עלולים לעלות משנה לשנה).
אם אתה מרגיש שאתה חייב את השנה הזאת כדי להרוויח עוד כסף ולעשות טיול קטן... אז בהחלט זה החלטה שלך ואותה אתה צריך לקבל וכמובן להתחיל בגיל 23 זה סביר והגיוני.

אין באפשרותך להתחיל ללמוד בסמסטר אביב בבן גוריון?
כי עושה רושם לפי ההודעה שלך שעכשיו זה מוקדם לך מדי (לדעתך).. ועוד שנה וחצי זה מאוחר מדי בשבילך (לדעתך).
 
אני חושבת קצת אחרת

בגלל שהנדסה זה ממש שוחק, אני חושבת ששנה של עבודה עם או בלי טיול תועיל לך.
שנה של חופש לקות את הראש לפני שקורעים אותך.
אם לא תטייל, אז יהיה לך יותר כסף למחיה במהלך התואר, ותוכל ללמוד בראש שקט בלי לשבור את הראש איפה לדחוף שעות עבודה (גם אם המערכת נראית מרווחת, יש המון עבודה עצמית ותרגול)
 

GuestOfHonor

New member
נרשמת כבר לבן גוריון?

כי אם לא, יכול להיות שהדילמה נפתרה בשבילך. למעט מקרים חריגים של מועמדים עם ציוני קבלה מעולים, אני חושב שבשלב הזה ההרשמה די סגורה. עדיף לוודא, כמובן.
 

S h a r k 1 8

New member
תפסיק לדכא את הבחור.

אפשר ועוד איך להירשם עדיין בשלב זה.
אל תשכח שעד ה- 15.8 אנשים שהתקבלו יכולים לבטל ולקבל בחזרה את המקדמה, ולכן ביטולים בתאריכים האלה הם די נפוצים גם אם המחלקה מלאה.

לדעתי, עדיין ניתן להירשם ולהתקבל (כמעט) לכל חוגי הלימוד.
 

GuestOfHonor

New member
לפי הסיפורים שלך על הנדסה באב"ג

אז אני לא מדכא אותו, אני מעודד אותו
.
 

S h a r k 1 8

New member
אתה צודק ב-100%.

זה מה שנקרא "יצא לשמו שלא לשמה".

הוא עדיין יכול להירשם להנדסה במוסד אחר. ההרשמה עדיין פתוחה בכל המוסדות.
 

S h a r k 1 8

New member
נראה לי שנהיית יותר גרוע ממני

אתה לא בוחל בשום אמצעי כדי להרחיק את הבחור מאב"ג, גם ע"י דיווחי שווא שההרמה הסתיימה.
 

bstudent

New member
תדחה את הלימודים!

בתנאי, כמובן, שאין מגבלה כלכלית, הייתי ממליץ בחום לעבוד כחצי שנה ולנסוע לטיול של חצי שנה או יותר ורק אז להתחיל ללמוד בדגש על הטיול!
אין כמעט הזדמנויות כאלו בחיים לצאת לטיול של כמה חודשים. אחרי הלימודים יש עבודה שקשה לעזוב, ילדים, משכנתא וכו'... אני רואה את זה מסביבי.
אחרי הצבא אין עוד מחויבויות כאלו, בדר"כ אפשר לעבוד בעבודה יחסית פשוטה ולהרוויח מספיק בשביל הטיול והכי חשוב אין בעיה של זמן, אתה יוצא
לטיול ולא חושב על זה שנשארו לך שבועיים וצריך להספיק הכל ואז הטיול הוא בראש אחר לגמרי שכנראה לא תוכל להיות בראש הזה בשום שלב של החיים יותר.

מלבד זאת, העובדה היא שהלימודים הם ארוכים ולא ממש מהנים לרוב האנשים ולכן הייתי ממליץ לנקות את הראש מהצבא ולבוא עם כוחות מחודשים.
 

danni1991

New member
מה הבעיה?... שמעתי דווקא שהחוג ברמה גבוהה..

יש משהו שכדאי שאדע?..
 

יואב275

New member
אני הייתי מחכה עם זה קצת

תן לעצמך קצת חופש. תטייל. מבחינת הגיל, תעשה
מה שנראה לך לנכון. אני מכיר אנשים שהתחילו ללמוד
בגיל 23 וכאלה שהתחילו בגיל 27. אצל כל אחד זה אחרת.
 
למעלה