התיעצות קטנה לגבי כתמי שמן

liorzx

New member
התיעצות קטנה לגבי כתמי שמן

לאחר הגשם הראשון ששתף את הכבישים, אני מזהה כתמים חדשים וטריים שנוצרים בעיקר ברמזורים. כשאני עומד ברמזור אין בעיה אני מזהה איפה הכתמים ופשוט לא עומד עליהם ולא על הפסים הלבנים. בפתיחה אני לא מוסר הרבה כח לגלגל, פותח ממש בעדינות ושורד. אבל לפעמים קורה ובמיוחד בירושלים, כשיש "גל ירוק" ברמזורים ואתה מגיע לסיבוב מרומזר שבו יש כתם שמן אני מתפלל לעבור את זה בשלום. העובדות: 1. יש לי פחד מוות להטות את האופנוע כתוצאה מהחלקה שהייתה לי לפני 3 שנים בערך ביציאה מירושלים בעיקול השני של היצאה מהעיר.( הגעתי מהימני ביותר עד לימני של הנתיב הנגדי.) מאז נפגע לי הבטחון בהטיות ואני עושה סיבובים ממש ממש בזהירות. 2. זה מאוד מפריע לי וגורם לי להרגיש חוסר ביטחון ברכיבה. כל נסיעה שלי מלווה בחשש מ"המפגש" עם האספלט ואני מאבד קצת את חדוות הנהיגה. בלי ציניות חברים מה אני עושה ? יש למישהו טיפים ? ד"א אני רוכב על DR BIG עם צמיג אחורי של מישלין SIRAC חדש (300KM). משקל האופנוע כ-235 ק"ג ובנסיעה הוא מרגיש "קליל" עד כדי פחד. אני מפחד להשכיב איתו (במגבלות ההגיוניות כמובן לא להשכיב כמו R-ים למיניהם)
 

The Ang3l

New member
לגבי הביטחון העצמי

אני חושב שכמעט כל אחד כשהוא מחליק ישנה ירידה חדה בבטחונו העצמי ואני לפחות התחלתי לפקפק בכישוריי הרכיבה שלי, ואני "כולה" על חמישים סמ"ק היום כמעט החלקתי.. פעמיים :( אני לא חושב שיש תרופת פלא שתפאום תגרום לך לא לפחד, תמשיך לנסוע איך שאתה רואה ומרגיש לנכון- זאת תשובתי!
 

גיZמו

New member
הכי טוב זה אימון מגרש.

קח את האופנוע, סע למגרש נטוש. סמן לך מסלול עם לפחות 2 פניות חדות, פניה ארוכה וישורת שאפשר לבלום בתוכה. תתחיל לרכב על המסלול לאט.. תתרכז בתנוחת רכיבה, מבטים וקווים נכונים. תרכב 10 דקות "עם כיוון השעון" ואחרי מנוחה קלה "נגד".. אחרי קצת זמן אפילו בלי שתשים לב תראה שאתה מתחיל לרכוש את האמון באופנוע בחזרה. באופן כללי.. אני ממליץ לעשות את זה על בסיס שבועי. מעלה את רמת השליטה באופנוע ומשחרר אגרסיות חבויות. ולזה שמתחתי.. אם ביום אחד אתה מחליק כמעט פעמיים.. אתה כנראה עושה משהו לא נכון.
 

C O L T

New member
אופנוען חושש הוא אופנוען שורד

לדעתי מי שמפסיק להזהר מועמד ברור ל
או
במקרה הטוב. כתמי שמן זה מכה, לא להשכיב ולא לתת גז ולא לבלום, כלום! אני לפעמים מופתע ע"י משהו כזה ופשוט מיישר את ההשכבה הקלה וממשיך ישר, במגבלות הנתיב והזהירות, כדי לא להחליק. תמישך לעשות את הסיבובים במהירות נמוכה ובהשכבה עדינה, זה הכי בריא, כאן זה לא מסלול מירוצים, מהירות פניה תשאיר למתלהבים חובבי גבס. מצד שני, אני רוכב גם בשטח, שם החלקות וזריקות זנב זה חלק מהשגרה ולומדים לשלוט על זה די מהר. רק מה, שם האופנוע לא שוקל כל כך הרבה, גם אין רכבים שימהרו לעשות ממך פיתה במקרה של טעות. אולי כדאי לך לנסוע, במגבלות האופנוע, לומדים מזה המון. לגבי החששנות המוגזמת המורידה מחווית הרכיבה, היה לי גם, עובר, עובר מהר מדי לטעמי. אין שליטה על זה, אחרי כמה זמן צריך בכח להזכיר שוב ושוב לעצמך שהכביש הוא מלחמה ומכל טעות קטנה מתים. עוד מימי קדם ידוע שחשיפה מתמדת לסכנות מולידה חוסר כבוד לסכנות אלה.
 

xfwind

New member
../images/Emo31.gif

אופנוע פונה תוך כדי הטיה. כשאתה אתה שולט בהטיה אתה שולט באופנוע גם אם מהירות הפניה לא ממש הולמת. כשאתה חלק מתנועה זורמת - פניה איטית לא תמיד בריאה. חייבים לשלוט בהטיות ולתרגל אותן כל העת. החלקות גם ניתן לתרגל (זנב) במקומות מוכרים ו"סטריליים" יחסית. בהצלחה. (קורסי "אופנוען מאומן" מקנים מיומנויות כנ"ל).
 

C O L T

New member
הם גם מקנים מיומנות שכיבה בגבס?

אופנוע פונה תוך כדי השכבה, אבל לא חייבים להשכיב עד הרגליות בכל רמזור ולא נדרשת מהירות פניה של ולנטינו רוסי. כמובן שלפנות לאט יותר מהתנועה זה טעות וסכנת חיים, אבל גם להמרח מתחת לגלגלי אותה התנועה זה לא תענוג גדול. אני חושב שהקורסים טובים ומצילים חיים, אבל הם לא תחליף לזהירות ולעיתים אפילו יוצאים מצב של בטחון עצמי מוגזם של השאקל התורן שהולך לסיים סיבוב בבית חולים.
 
בין פניה איטית לבין הטיה מסכנת

הייתי לוקח את הסיכון של פניה איטית. הסיכוי שהרכב אחריי יתאים את מהירות הפניה שלו אליי, גבוה מהסיכוי שלו לברוח בזמן ולא לעלות עליי במידה ואני שרוע על הכביש.
 
למעלה