התיעצות - מקרה שלפחות נשמע פשוט

ofirshw

New member
התיעצות - מקרה שלפחות נשמע פשוט

אך אני לא מצליח למצוא נקודת כשל. המערכת ממוקמת בביתו של חבר: תצורה 1: מודם (כבלים) <=> ראוטר (עם חייגן) <=> מחשב (חיבור חוטי) (ללא חייגן) תצורה 2: מודם (כבלים) <=> מתאם שיחות (012) <=> מחשב (ללא חייגן) תצורה 3: מודם (כבלים) <=> מתאם שיחות (012) <=> ראוטר (ללא חייגן) <=> מחשב (חיבור חוטי) (ללא חייגן) בתצורה1 הכל עובד נפלא, המחשב מקבל אינטרנט. בתצורה2 הכל עובד נפלא, יש טלפון והמחשב מקבל אינטרנט. בתצורה3 יש טלפון אך המחשב מקבל לא אינטרנט. בתצורה3 נראה שהראטור מקבל ממתאם השיחות IP והגדרות חיבור תקינות (כפי שהמחשב היה מקבל אותן בתצורה 2), אבל לא מקרין אינטרנט כלפי המחשב. המחשב מתקשר תקין עם הראוטר, מקבל IP ממנו ומסוגל לגשת למסכי הניהול שלו. בדקתי שאין firewall פעיל בראוטר ולמיטב בדיקותיי המחשב אמור לקבל אינטרנט בלי שום בעיה בתצורה 3, בהתבסס על זה שבתצורה 2 זה עובד בקלות. מה אני מפספס פה?
 

Commy

New member
בתור מי שעבד שעבד בתמיכה של 012SMILE

שתי שאלות לי אליך: 1.באיזה נתב מדובר ? 2.כיצד הנתב מוגדר בהגדרות החיוג שלו? (PPPOE, L2TP, DYNAMIC IP, STATIC IP).
 

deepspace

New member
בתצורה 3

לוודא שהראוטר מוגדר על STATIC IP עם הנתונים הבאים: IP 10.100.101.100 default gateway 10.100.101.1 subnet mask 255.255.255.0 אם עדיין אין גלישה אז להגדיר (אם ניתן, תלוי בראוטר) גם DNS-ים, 80.179.52.100 ו- 80.179.55.100 אם עדיין אין גלישה אפשר להתקשר לתמיכה של 012 לוודא שאין מחשב אחר שכבר מקבל את הכתובת 10.100.101.100.
 

ofirshw

New member
ניסיתי גם סטטי וגם דינאמי

ראוטר אדימקס ישן, בדיוק כפי שעובד אצלי בבית בתצורה 3. כאשר בסטטי הצבתי בדיוק את הערכים האלו (כולל הגדרת DNS הגדרתי של 10.100.101.1, כפי שעובד אצלי בבית). אני יכול לנסות להגדיר את ה- DNSים שהצעתם, אבל נקודה חשובה - אין לי יכולת לעשות שם פינג בין המחשב למתאם השיחות (כאשר הראוטר מחובר), כאשר אצלי בבית אני עושה זאת ללא כל בעיה. מה גם שכאשר הראוטר היה מוגדר לקבל IP דינאמי, מתאם השיחות נתן לו IP והגדרות נוספות בדיוק כפי שאני הגדרתי בסטטי. מחשב יחיד ברשת הביתית, כך שאני לא חושב שיש סיכוי שמחשב אחר מקבל את הכתובת 10.100.101.100
 

Commy

New member
שאלה

באיזה דגם של EDIMAX מדובר ומה גירסאת הקושחה שלו ?
 

ofirshw

New member
br-6204wg. התחלנו עם קושחה 1.58 לדעתי

ועשינו עדכון לעדכנית ביותר, אך ללא הועיל.
 

Commy

New member
איזה עוד פעולות ביצעתם ?

בהנחה שביצעתם אף HARD RESET לנתב ע"י לחיצה עם קיסם או סיכת ביטחון בחור קטן שנמצא מאחורי הנתב ובהנחה שכל מחשב שמתחבר לנתב גם חוטי וגם אלחוטי (ולא רק מחשב בודד שציינת) לא מצליח לגלוש במצב הזה אני הייתי מציע לך לשנות את חיבורי ציוד הרשת שלך כך שיוצב כך: מודם (כבלים) <=> ראוטר (ללא חייגן)<=> מתאם שיחות (012) מודם (כבלים) <=> ראוטר (ללא חייגן)<=> מחשבים כלומר מודם הכבלים מתחבר לנתב בכניסת WAN של הנתב ומהנתב יוצא כבל רשת מיציאות LAN של הנתב לשאר המחשבים ולמתאם השיחות. במצב כזה עליך לבטל את החייגן במתאם שיחות ולהגדיר את הגדרת התקשורת במתאם השיחות לDYNAMIC IP או להגדירו כSTATIC IP ולהזין כתובת IP בטווח או מחוץ לטווח פול הכתובות שהנתב שלך מחלק. מנסיון אישי הגלישה באינטרנט שלך תשתפר פלאים ובהנחה שהנתב שברשותך מתפקד טוב ותקין לא יהיו שום בעיות חיבור לאינטרנט אך עלולה להיווצר בעיה בקבלה והוצאת שיחות בקו הטלפון שברשותך במצב בו אחד המחשבים יצרוך רוחב פס עולה או יורד גבוה (במקרה של הפעלת תוכנות שיתוף קבצים למינהם) וכן לא תהיה זכאי לתמיכה טכנית בכל הקשור לבעיות בקו הטלפון מ012 עד שתחזיר את החיבורים לכשהיה קודם. תוכל לפתור את הבעיה של קבלה והוצאת שיחות ובעיות באיכות קו אם תגדיר QOS בנתב שלך לטובת מתאם השיחות גם שגם אם אתה תחנוק את רוחב הפס עדיין יהיה אפשר לבצע את שיחות הטלפון (אפשר גם להגביל את מהירות ההעלאה המוקצת לתוכנות השיתוף השונות בהגדרות של אותם תוכנות). כל מה שכתבתי לך כאן הוא בגדר המלצה מנסיון עבודה אישי שלי וכל נזק שיגרם לך כתוצאה מכך הינם על אחריותך המלאה.
 

Commy

New member
עוד משהו שלא ציינתי

תצטרך כנראה לפתוח פורטים (או להפעיל DMZ בנתב לטובת מתאם השיחות) מסויימים בנתב לטובת מתאם השיחות על מנת לאפשר קבלה והוצאה תקינה של שיחות.
 

ofirshw

New member
כאשר היה לי קו טלפון של נטויז'ן

עשיתי את זה (ראוטר אחרי המודם, ואחריו מתאם שיחות ככל המחשבים בבית). אצלי זה נפל על סיבה מאוד פשוטה - יש לאדימקס באג איום ב- QOS בראוטר הזה, שעדיין לא נראה לו פתרון באופק. (התמיכה של אדימקס החליטה להפסיק את ההכתבות איתי כאשר התברר לה שלקדם אותי FIRMWARE לא יעזור פה) וללא QOS אני לא יכול לאפשר למערכת לתפקד בצורה סבירה. כך או אחרת, 012 פחות ידידותיים מנטויז'ן באפשרויות השליטה על מתאם השיחות, והוא פרקטית נעול לניהול ע"י המשתמש. כך שבהנתן קו טלפון ואינטרנט עובדים כיום נפלא ללא כל תקלות + חוסר היכולת לשנות את הגדרות החיבור במתאם השיחות בעצמי, אני לא חושב שאהפוך לו את כל חיבור המערכת. למיטב ידיעתי הנסוי אצל החבר נעשה באמצעות מחשב אחד בלבד (מריץ windows7), וביקשתי ממנו לשחזר זאת עם מחשב נוסף. וכן - ניסינו גם איפוס לראטור, שזה דבר שבד"כ לא הייתי מנסה בכלל, אבל מצאתי עצמי אובד עצות במקרה הזה. אגב, מדוע הראוטר צריך לקבל הגדרות סטטיות כאשר הוא מחובר למתאם השיחות, ואילו PC יחיד שיחובר שם פשוט יעבוד עם הגדרות אוטומטיות? זה לא עושה לי שכל.
 

Commy

New member
הוא אמור לתקשר עם הנתב גם ללא קביעת כתובת

סטטית אך לעיתים המתאם לא מקצה כתובת IP לנתב. תעשה ניסוי ותחבר את הכבל שיוצא מהמתאם שיחות לאחת יציאות LAN שבנתב ובטל לפני כן DHCP בנתב שלך ותגיד לי אם אתה מצליח לגלוש כך. במצב שכזה מתאם השיחות יספק כתובת IP לתחנות שיתחברו לנתב.
 

ofirshw

New member
אתה מציע חיבור

שבו מתאם השיחות לפני הנתב, כן? ובצורה הזאת, אני אמור להגדיר dynamic IP בראוטר? כמו כן, למיטב הבנתי הכאבל שאמור לחבר את הנתב למתאם השיחות בתצורה הזאת חייב להיות מוצלב, נכון? זאת פשוט תצורה שאני לא מכיר עדיין. תודה!
 

Commy

New member
כן רק לצורך בדיקה

במידה והדבר לא צלח אל תשכח אחר כך להגדיר כתובת IP בכרטיס רשת שלך כולל שער ברירת מחדל לצורך כניסה לנתב והפעלה מחדש של הDHCP
 
למעלה