התיעצות - טיסה עם תינוק קטן

התיעצות - טיסה עם תינוק קטן ../images/Emo160.gif

אורחת לרגע בפורום שלכם, יש לי התיעצות קלה, ואני אשמח לשמוע דעות לכאן ולכאן (אם אפשר וזה לא דרישה מוגזמת, אני אשמח גם להסבר, אם יש, למה ככה או ככה) ראשית, פרטים חשובים: אני באמצע תשיעי, תל"מ עוד שבועיים וטיפה. לפני עשרה חודשים אני ובעלי היינו בתאילנד בזמן הצונאמי, ושנינו נפצענו (ובילינו שבוע בבית חולים). לפני יומיים שמענו שממשלת תאילנד מזמינה אנשים שנפצעו (או קרובים של אנשים שנהרגו) להגיע לתאילנד, להנחת אבן פינה לאנדרטה שהולכת לקום, ולבקר שוב באזורים שנפגעו (הרבה מתוך ההוצאות על חשבונם). הטקס יהיה בתאריך שבו ארע האסון - 26/12) ועכשיו להתיעצות: בזמן המדובר הצוציק יהיה (ב"ה) בן חודש-חודש וחצי (אני פסימית ולא מאמינה שאלד לפני הזמן...) מדובר על נסיעה שבין 6-8 ימים, ו-4 טיסות, מתוכן 2 ארוכות (ת"א->בנקוק->פוקט וחזרה). אני ממש לא יודעת אם לשקול בכלל נסיעה איתו בגיל הזה. מצד אחד הוא יהיה ממש קטן,וילד ראשון לאמא טרייה, אבל מצד שני, זו תהיה סגירת מעגל מאד חשובה לשנינו (בעלי ככל הנראה יסע בכל מקרה, אני בטח לא אעצור אותו). הפחד הגדול שלי הוא הטיסות. אני מכירה את תאילנד (ואת המערכת הרפואית שלה, מקרוב) ולא חוששת מהשהייה שם יותר מידי. בקיצור, מה עושים?? (ואם יש מי שנסעה עם ילד כזה קטן, אני אשמח לשמוע חוויות/טיפים/המלצות) אני חייבת להחליט די מהר, כי אחרת לא נוכל לסוע. מוזר לי לשאול את זה והוא אפילו עוד לא נולד
 

lulyK

New member
לא הייתי נוסעלת לתאילנד עם תינוק

שלא יכול לקבל חיסונים מתאימים.
 

ענתש

New member
חודש וחצי, לפני החיסונים לתאילנד ?

לא הייתי נוסעת. תחשבי על הרווח מול הסיכון להפסד... גם אם תניקי מלא והסיכון יהיה קטן שהוא יחטוף מחלה או זיהום כלשהו מאוכל או מים - זה סיכון ששוה לקחת ? בכל זאת זה להיות במדינת עולם שלישי עם רפואה של עולם שלישי ועם תינוק קטן. בגיל הזה יש יחס ישר בין היכולת להלחם בזיהומים ובין הגודל של התינוק. המערכת החיסוניץת מושפעת מהגודל, המשאבים שהגוף יכול להקצות להלחם במחלה מושפעים מהגודל. פשוט לא שווה סיכון עם כזה פיצי.
 
תודה, אבל...

מדובר על נסיעה לבנקוק ופוקט. זה כמו להגיד שלא היית לוקחת את הילד לאילת או תל אביב. אני בטח לא מתכוונת להסתובב איתו באיזורים מפוקפקים של בנקוק, ונישן במלונות מסודרים. אגב, הרפואה בתאילנד רחוקה מאד מלהיות עולם שלישי. הרפואה הפרטית (אותה מקבלים התיירים שיש להם ביטוח) היא מעולה, ואני אפילו מתפתה למצב אותה מעל הרפואה בארץ. (ולראיה אני יכולה להגיד שהרופאים הישראלים שנשלחו מישראל, היו נדהמים מהטיפול שקיבלנו שם)
 

d i n o l e

New member
הרפואה בתאילנד ממש לא של עולם

שלישי בטח לא בערים הגדולו כמו צ'אנג מאי ובנגקוקו וכו
 
אני היתי פוסלת בגלל הטיסות

המע' הרפואית שם בסדר, אבל טיסות הם דבר קשה גם לנו, היובש, הלחצים, זה לא תנאים מתאימים לתינוק בגיל הזה לדעתי.
 
לא הייתי נוסעת עם כזה קטנצ'יק

אני מבינה את חשיבות הנסיעה עבורכם, אבל מול סיכון הכי קטן של התינוק - בין אם בטיסה, בטלטול שלו למרחק כזה או בשירותי הרפואה שם -זה פשוט לא שווה. אני הייתי ממתינה שיתחזק ויגדל ובגיל שנה נניח נוסעת בחזרה למקומות הללו, עם בעלי. (אגב, למה לא היית עוצרת אותו? זה לא הוגן, שניכם צריכים את סגירת המעגל. באותה מידה את יכולה לנסוע ושהוא יישאר עם התינוק).
 
למרות הפיתוי הגדול

נראה לי שהייתי מוותרת. לא הייתי לוקחת ריזיקות על כזה פצפון.(אפילו שאני יודעת שגם לנסוע היום באוטו זה לא שיא הבטיחות ושלא לדבר על המצב הביטחוני בארץ. עדיין,לא הייתינוסעת.)
 

לימיצ

New member
מה אני אגיד לך..

לסחוב פיצי כזה את כל המשא הזה בשביל להניח אבן פינה בדיוק בתאריך המדובר..נו באמת, קצת פרופורציה. עם כל הכבוד לרצונו של בעלך לנסוע בשביל לסגור מעגל, כנראה את מרגישה צורך כזה לא פחות ממנו. אבל מה לעשות שעכשיו (אוטוטו) המצב יהיה חדש ויהיה גם תינוק במשפחה. מה שאומר שהמצב משתנה ממה שהיה כשהייתם שם בצונאמי שניכם לבד. לדעתי, אין שום סיבה בעולם שמישהו, וזה כולל את בעלך, יצא למשא של שבועיים בגלל הנסיבות שאת מתארת דווקא ב26.12. גם ב26.12 בעוד שנתיים כשהילד יהיה בן שנה וחודש וחצי אני בטוחה שיעשו שם טקסים, ואז תוכלו לנסוע שלושתכם ביתר בטחון, לסגור מעגלים. אגב, דווקא טיסה עם תינוק בגיל הזה לא אמורה להיות ביג דיל(כלומר בעיני כן..) אבל אני מכירה לפחות 3 תינוקות שטסו בגיל הזה לארה"ב מכאן ולא היתה בעיה מיוחדת (אני מדברת על הטיסה עצמה). בקיצור, לדעתי מאד קשה לפני לידה להפנים את המהפך שחייכם כזוג עומד לעבור, וזה כולל ויתור, אפילו ענק שכזה גם מצד בעלך על משהו שהוא פשוט חייב לעשות ברגע זה. זו דעתי.
 
לימור אני ממש לא מסכימה איתך! הם

חוו חוויה קשה, להנחת האבן יש משמעות גדולה מאד בהשארתה מאחור והסתכלות קדימה. את לא מכירה את בני הזוג הזה ומה עבר עליהם ומהם הצרכים הנפשיים שלהם בעקבות החוויה הקשה, כך שהנסיבות מצדיקות מאד התלבטות בעיני. יחד עם זאת למרות שאני מאד מבינה את הרקע להתלבטות, אני מצטרפת לאלה שממליצות לך לוותר על הנסיעה ולאפשר לבעלך לנסוע לזמן המינימלי שהוא יכול, בתקווה שיש מי שיעזור לך בארץ בזמן הזה ואת לא נשארת לבד.
 

פלגיה

New member
אני חושבת שאת ממש לא מבינה בטראומה

כי הצונאמי היה טראומה, בפרט למי שהיה וחווה, ודווקא הטקס הוא חשוב, ודווקא התאריך הוא חשוב, וההכרה הממסדית. לכן אני בעד לעשות כל מאמץ כדי לנסוע.
 

יפעתי4

New member
אני מבינה את המצב שלכם

אבל לאחר שתלדי בעז"ה, דברים ישתנו מן הקצה אל הקצה, תיקלעו לעיתים לסיטואציות לא כ"כ מתוכננות שאי אפשר לחזות מראש איך להתמודד איתן ובמיוחד (!) אם זהו ילדך הראשון. נקודה זו נוגעת לעניות דעתי גם לנסיעה של בעלך בלבד- אני לא בטוחה שכאשר יגיע הרגע והוא יצטרך לנסוע ולהשאיר אותך עם תינוק בן חודש וחצי יהיה לו כ"כ פשוט לעשות את זה, אז גם הוא צריך לשקול את הנסיעה הזו מחדש.
 

ש א ק ט י

New member
עד כמה תוכלי לדחות את ההחלטה?

דווקא לגבי התינוק - אני אישית לא הייתי דואגת. הרפואה בתאילנד מעולה לדעתי וכך גם התנאים במלונות הטובים. תינוק בן חודש וחצי עדיין קל לטיפול יחסית (יונק וישן) ועם מנשא אפשר להסתדר. מבחינתך - יכולה להיות בעיה. קחי בחשבון שתהיי מותשת, מבולבלת, כואבת והורמונלית. הבת שלי בת 6 שבועות ועדיין כל יציאה לקפה הקרוב נראית לי כמו מסע מתיש.... אני הייתי בוחרת להשאר בבית (ומבקשת מבעלי שיישאר איתי...)
 
אם הטיסות הן שיקול אז דווקא בגיל

הזה זה יותר קל. דורשים בסינט(basinet) והוא ישן כל הדרך. אני טסתי עם עידו כשהיה בן 8 חודשים שזה יותר קשה כי הוא כבר זחל ועמד וכו' וזה היה קלי קלות, חשוב שיהיה טיסת לילה והוא פשוט ישן את כל הטיסה. במקרה שלך זה אולי לא כל כך חשוב לילה או לא כי גם ככה בהתחלה הם ישנים כל הזמן (לפחות עידו).
 

d i n o l e

New member
נראה לי שהבעיה לא תהיה בילד

אלה האם לך יהיה כוח אחרי חודש לטיסה כזו יש לי כמה חברות שגרות בחול ובאו לארץ לבקר כשילדם היה בגיל הזה בערך לתינוק לא נראה לי אכפת ממש
אז זה רק תלוי בכוחות שלך אני מניחה
 

galiaS

New member
אני לא היתי נוסעת

בעיני הנסיעה הזאת כרוכה בסיכון מיותר עבור התינוק שלכם. לא היתי חושפת תינוק כך כך קטן שלא ניתן לחסן למדינת עולם שלישי וגם לא היתי מטרטרת אותו בטיסות ארוכות (השהיה בחלל סגור ממוזג לזמן ממושך גם היא מעלה את הסיכון לתחלואים שונים) שלא לצורך.
 

b o t t e n

New member
../images/Emo62.gifרעיון לפיתרון.

לשאוב חלב, והרבה, ולהשאיר אצל סבא וסבתא עם האופצייה לסימילאק.
 

yoyo10

New member
עדיף לנסוע עם התינוק

מאשר לאשאיר אותו בגיל חודש וחצי
 
למעלה