התיעצות בקשר לאופנוע

Asaf055

New member
התיעצות בקשר לאופנוע

אני בן עשרים עם רישיון רק שנה, זאת אומרת שאני מוגבל ל33 כח סוס. ואני נוסע עכשיו על טייפון 50 אני יכול רק שנה הבאה ליקנות אופנוע 500 סמ"ק ועד אז אני רוצה איזה שהוא אופנוע 250. כל היוסאנג והקוואסקי יקרים לי סביבות 30 אלף אני מחפש משהו סביבות ה10 אלף. אז החלתתי ליקנות סוזוקי ג'י אן 250 שנת 97 מחיר מחירון סביבות ה9 מה אתם אומרים של הסוזוקי הזה ? למישהו היה אותו ויכול לתת חוות דעת ? האם יש לו חלפים זמינים?
 

אהוד א1

New member
כלי פשוט ואמין.

כל קטנוע 250 יתן יותר ממה שהוא מסוגל היה לתת כשהיה צעיר מלבד בנושא אחד - מדובר באחד הכלים הדו גלגליים הכי זולים לאחזקה שיש.כלי פשוט ובסיסי-22 כ"ס שביום טוב יביאו אותך ל-110 קמ"ש.נוח בתנאי שאתה נמוך עד ממוצע קומה. מעבר לזה תרגיש צפוף. כל האמור מתייחס לכלי במצב טוב וכשאתה מדבר על כלי בגיל בת מצווה מתחילה לפעמים הבעיה.אם תצליח למצוא את דגם ה-TU עדיף. אחד,ג'קסר, אמר פעם ש"הדבר הכי חשוב בקניית GN הוא לקנות CB".לי,דווקא יש זכרונות נעימים מתקופת ה-GN,אי שם באלף הקודם.
 

leeleeann

New member
../images/Emo45.gif

לי יש את ה-TU. בעיני הוא יפה יותר, למרות שזה ענין אובייקטיבי. אני מסכימה פחות או יותר עם אהוד: הוא זול ופשוט לאחזקה, ביום טוב יביא אותך ל-110, למרות שאם אתה קטן יחסית, אולי תצליח לסחוט עוד 10 קמ"ש אבל לא לאורך זמן. גם ב-110 לא הכי נוח לו. אני מוצאת ש-90 זו מהירות שיוט שנוח לאופנוע. בתכל'ס זה אופנוע עירוני פלוס לצאת קצת מחוץ לעיר, למרות שאני גם רכבתי איתו פעם אחת למעלות (עם עצירות בהלוך ובחזור), דבר שלא היה הכי נח. היתרון בלחפש GN הוא שיש יותר כאלו, כי למיטב ידיעתי פשוט ייבאו אותו ארצה במשך זמן רב יותר ו/או בשנתונים מאוחרים יותר. האופנוע שלי בן 11, כמעט 12. אין הרבה TU (ייבאו אותו לארץ במשך שנתיים בלבד: 97'+98'), ורובם היום לא במצב הכי טוב. אנחנו התמזלנו: אישי קנה אותו לפני כמעט שנתיים (הוא 1.79 מ'), אח"כ זה עבר אלי (אני מ' 1.64 מ'). עכשיו אנחנו מתחלקים באופנוע (וברכב)... לגבי חלפים: גם ל-GN וגם ל-TU בד"כ יש מלאי זמין של חלפים, אולי ל-GN מעט יותר בגלל הסיבות שהזכרתי. לגבי מחירים: אם יתמזל מזלך, תוכל למצוא אחד משני האופנועים האלו במחיר מחירון כאשר האופנוע במצב סביר. אבל יכול להיות שתצטרך לחפש מעט עד שתמצא את השילוב הזה כי אלה שבמצב טוב נוטים להימכר מעל למחירון (מישהו הציע לנו 11,000 ש"ח לפני כמה חודשים, שזה בערך 40% מעל למחירון) או לחילופין הכלים שבמחירון עלולים להיות במצב תחזוקתי ירוד. בכל אופן, גם אם תוכל לקנות משהו כמו המחירים שפירטתי, זה יכול להיות לך שווה אם הכלי מתוחזק טוב. בהצלחה!
 

Asaf055

New member
תודה רבה !

ממש עכשיו אני יוצא לקחת אותו לסיבוב ואם הוא יראה לי אז מחר אני הולך איתו למוסך ומעביר בעלות מקווה ביום שני לגבי מחיר לא סגרנו עדיין...
 

Asaf055

New member
בטח

עכשיו העיניין הוא שלא אהבתי אותו על כך עכשיו.... בעיר האמת ממש קשה לזגזג, וגם שיוצאים לכביש ראשי הוא בעלייה קטנה לא עובר את ה90, ממש עלייה קטנה ואז שהאני חוזר את הכביש שהעלייה הופכת לירידה אז הוא מגרד 110 יענו יש הבדל בינו לבין קטנוע 125 ? אני לא מקבל ממנו נחת לא במהירות ולא בפקקים רק שהוא על רגלית צד יש לו פוזה ממש יפה :) ניראה לי שירדתי ממנו עכשיו... אבל אני עובד עצות, אני לא רוצה לעלות יותר על קטנוע אני חייב כבר אופנוע גם אם הוא יהיה משהו זמני לשנה- שנה וחצי יש לי רישיון עד 33 כח סוס יש עצות לאחד אחר ? תקציב 15K
 

Asaf055

New member
בטח

עכשיו העיניין הוא שלא אהבתי אותו על כך עכשיו.... בעיר האמת ממש קשה לזגזג, וגם שיוצאים לכביש ראשי הוא בעלייה קטנה לא עובר את ה90, ממש עלייה קטנה ואז שהאני חוזר את הכביש שהעלייה הופכת לירידה אז הוא מגרד 110 יענו יש הבדל בינו לבין קטנוע 125 ? אני לא מקבל ממנו נחת לא במהירות ולא בפקקים רק שהוא על רגלית צד יש לו פוזה ממש יפה :) ניראה לי שירדתי ממנו עכשיו... אבל אני עובד עצות, אני לא רוצה לעלות יותר על קטנוע אני חייב כבר אופנוע גם אם הוא יהיה משהו זמני לשנה- שנה וחצי יש לי רישיון עד 33 כח סוס יש עצות לאחד אחר ? תקציב 15K
 

C O L T

New member
DR350 אפשר למצוא במחיר הזה

לא שונה עקרונית בעלויות מGN, מנוע גדול יותר ויותר כח, פלוס יכולת שטח, גם אם לא מנצלים אותה, נחמד לדעת שלא כל מדרכה היא מכשול. אם גובה של אופנוע דו"ש זה בעיה, אפשר להנמיך אותו, כמו אצל מורי הנהיגה.
 

gilwalla

New member
יש את ה-CB250 שאני אישית...

לא מכיר, תריץ חיפוש למרות שאני לא בטוח שיתן לך יותר מה-GN. מבחינת כושר תמרון, למעט זוית המזלג והגלגל הגדול מלפנים האופנוע פחות או יותר הכי קטן וקליל שיש. אופציה נוספת בטווח מחירים הזה היא GPX250 שיתן לך הרבה יותר מה-GN/CB בכל תחום, רק שצריך להביא בחשבון מספר דברים: הוא יותר יקר לאחזקה (יחסית ל-GN) וקשה למצוא כלי במצב טוב, אבל זה הרבה יותר אופנוע שגם אפשר לגדול איתו.
 

Asaf055

New member
אז זהו ש

הגיע לידי מידע מסוווג ביותר ! שאכני יכול ליקנות סוזוקי בנדיט 400 כי הוא בנפח 400 והוא מיתחת לשנת 2006 אז זה אפשרי מיבחינת החוק ל A1 מישהו יכול לאמת לי את זה ?
 

C O L T

New member
אתה יכול והוא יקרע אותך בהוצאות

מחיר תחזוקה של אופנוע כזה הוא בערך כמו של אופנוע 600 ספורטיבי, פלוס תקלות יקרות. שורה תחתונה - לעשירים או לטמבלים. אם כבר לשפוך כסף, קח הלוואה וקנה DRZ, אם אתה רוצה אז יש גם כאלה סופרמוטו, עד 2006 אפשר לקנות ברשיון שלך. עדיין תוציא בחישוב הסופי את אותם העשרים ומשהו אלף, לפחות תהנה, הכסף לא ילך למוסך וחלק ניכר ממנו יחזור כאשר תמכור את האופנוע.
 

gilwalla

New member
תעשה קצת חיפוש...

על הבנדיט ותראה שכמו שקולט רשם זה להכניס ראש בריא למיטה חולה, וזה עוד לפני מחירי התחזוקה והתקלות היקרות.
 

Asaf055

New member
../images/Emo201.gif אני לא יודע מה לעשות

אני לא מעוניין לקחת הלוואה ואני לא רוצה את הדי אר זד אני יכול לחסוך עוד איזה 4 אלף כלומר שהתקציב עולה לאיזה 15K הלואי הייתי יכול להיסתפק ביוסאנג 250 אבל הוא ממש יקר לי. עולה סביבות ה30K יש למישהו עוד הצעה מה אפשרי לעשות? כי לצערי אני ימשיך עם הטייפון עוד שנה או שאני יקנה איזה סאניאנג(מה שאני ממש לא רוצה !) אז יש איזה שהם עצות ?
 

Spondylus

New member
סבבה. קח בחשבון שיותר זול

לקחת הלוואה ולשלם ריבית ובנוסף להנות מאופנוע טוב יותר מאשר להתקע עם אופנוע "בית שימוש", להפסיד כסף ולהתבאס. לדעתי
 

C O L T

New member
יוסאנג 250 משומש עולה פחות מ30

תראה, מנסיון, אופנועי 400 הם פתח לצרות, אז זה עניין של הוצאות ידועות מראש, אתה יכול לשלם למוסך או לשלם על האופנוע. אפשר גם ביחד
אבל ממש לא רצוי. אתה רוצה אופנוע פשוט וזול לאחזקה - אל תחרוג מנוסחת הצילינדר הבודד. בטח לא פי 4. לדעתי, אם הGN מתאים לך מבחינת היכולות הצנועות שלו, קנה כזה ישן תוך בירור עלויות שיפוץ מלא לפני הרכישה, במוסך מקצועי. נגיד 5 לאופנוע ועוד 5-6 לשיפוץ, תקבל דו-גלגלי אמין שיספיק לך לכמה שנים של שקט נפשי ויימכר במחיר מחירון או מעל. דיוורז'ן לא קל למצוא ובנדיט גם כן, מבקשים עליהם מחירים גבוהים ללא הצדקה והם תמיד ידרשו עוד הוצאות גבוהות כדי להמשיך לנסוע. חזקים יחסית לאופנועי 250, זה כן. אבל גם מרוסקים יותר בגלל זה.
 

just ride

New member
דרגת רישוי בעייתית\=

בגלל השינוי בדרגות הרישוי השוק של הכלים בנפחים האלה (עד 400 סמ"ק) ניהיה נורא בעייתי. אין כמעט כלים שמצדיקים את המחירים שדורשים אליהם. לאחר יותר מחצי שנה של חיפושים אחר כלי בדרגת רישוי A1, ולאחר חצי שנה של רכיבה על GN, אני יכול להגיד לך בלב שלם שללכת על הכיוון של ה400ים מרובעי הצינדלר אין ממש טעם, דיוורג'ן אתה אולי יכול למצוא במצב יחסית טוב אבל אתה צריך להיות מוכן לשלם עליו הרבה כסף ובנוסף להשקיע, כי בכל זאת שנת93. ממה שנישאר לך פחות או יותר זה הDR350, GPX,GN וCB250 (כן יש גם KLR,TU,XT ועוד כמה כלים) שני הכלים שבאמת שווה להשקיע בהם סכום כסף לא מוצדק זה הGN ו-CB250. לגבי הGN אני יכול להגיד מנסיון שזה כלי נוח ואמין מאוד, ממש הפתיע אותי. אבל אם אתה מחפש קצת יותר פאן אני מתאר לעצמי שהCB יכול להביא לך אותו, וגם לפי מה שאני ראיתי המצב של הכלים ביחס לכסף יחסית יחסית סביר. אבל מה שלא תחליט בסוף, אתה חייב הרבה הרבה סבלנות.... שיהיה בהצלחה וסע בזהירות
.
 

Asaf055

New member
תודה רבה

יש למישהו מושג מהי מהירות מירבית של הCB ומה צריכת הדלק שלו ?
 

C O L T

New member
מהירות - קצת מעל מאה. דלק - 20 לליטר בערך

זה אופנוע לא רע, אבל ישן ונדיר. יש CBF250 חדשים, אבל יקרים.
 

gilwalla

New member
תראה, אם אתה...

רוצה אופנוע קצת יותר רציני מה-GN/CB ולא לכוון שטח, יש שתי אופציות ריאליות - GPX או דיוורז'ן - שניהם יתנו לך הרבה יותר מה-GN/CB, במחיר תחזוקה יותר גבוהה (הדיוורז'ן גם ביטוח יותר גבוה).
 
למעלה