התייעצות

תומילי

New member
את ברחת פעם אחת...

אני עשיתי את זה כמה פעמים כי כבר לא יכולתי לסבול את התנהגות האחיין הגדול כלפי הבן שלי.הוא היה נכד יחיד 7 שנים לפני ששלי הגיע - היו לו זכויות יתר בעיני עצמו. היום הם מסתדרים שחבל על הזמן. ואת צודקת בעין שאין מצב שרק הם יראו ולא יאפשרו לחבצלת לראות בכלל. אני חושבת שדרך ההתנהגות שלי הבן שלי למד לעמוד על שלו למרות שחטף מידי פעם עקב כך. אבל להיות חכם במצבים מסויימים עדיף מלהיות צודק.
 
רעיון ../images/Emo103.gif

מה הטלת פור? (אולי בעזרת קוביה) כך כולם (הגדולים והקטנה) ילמדו להפסיד בכבוד,
 

catנוע

New member
גם לי יש רעיון

נבוא לראות DVD אצלך...
אני אחשוב על הרעיון שלך. הוא מצריך שיתוף פעולה, אבל אולי אפשר יהיה לעשות משהו.
 
זה היה ברור לא? עוד מלפני ה"מלחמה" עם

הבני דודים. נכון? רק אל תשכחו לקחת כובע, מים ונעליים נוחות להליכה ארוכה.... אצלנו בבית יש רק דיסקים שמתאימים לגיל של חבצלת. אצלנו יש מלחמות הפוכות, סבא מתחנן בפני הפרח שתיתן לו לראות חדשות היא מגבילה אותו ב"רק חמש דקות ודי , ראית מספיק, עכשיו התור שלי"
 

אורora

New member
יש לכם מזל

לי לא מרשים בכלל לראות "חדשות" ( חדשות = כל דבר שאינו תוכניות ילדים) ואני כמעט אף פעם לא נילחמת אלא אם יש משהו מאוד חשוב בטלויזיה.
 

דש1דש

New member
אצלנו יש חלוקה די קשיחה

עד 8 הטלויזיה שלהן - מ-8 שלי! זה עוד עידוד ללכת לישון - כי אין להן כבר מה לראות
מקסימום סיפור ולמיטה
החריגות הםן רק אם אני צריכה שיהיו עסוקות במשהו ואז מוותרת על החלוקה הקשיחה - וגם זה לא להרבה זמן
 

ג e ש e ם

New member
אני איתך

ולמען האמת - לא בטוחה מה אני מעדיפה: סבא טוביה או חדשות
 
דשדשת, מה זה הבורות הזו

אבודים זה בשעה 10 בלילה, לא בשמונה
(גם אני ממכורי אבודים)
 

דש1דש

New member
../images/Emo6.gif אורורה בעונה הראשונה

ככה שהיא יכולה מתי שהיא רוצה
אמרה דשדש שלא ראתה פרק אחד וחוששת להתחיל בכלל - בורה ונבהרת
 

אורora

New member
היא ממש לא רוצה שהילדים רואים

אבל פעם ב 100 שנה היא רוצה לראות חדשות. ואסור לה
 

galizoe

New member
אצלי ממש לא. זמן טלויזיה מתחלק בין כולם.

אני לא אוהבת שהורים שמים כל הזמן את הילד בראש - מבשלים רק מה שהילד רוצה לאכול, טלויזיה רק הוא מחליט, הולכים רק לבילויים שלו ואת הסידורים דוחסים במעט הזמן הפנוי בלעדיו... אני מחנכת את הילדה שהיא חלק מהמשפחה ויש לה זכויות וחובות מסויימים. היא אוהבת לראות תכניות מסויימות - וגם אני/אחי. ואם היא ראתה שעה TV ואז יש משהו שמבוגר רוצה לראות - היא תאלץ למצוא משהו אחר לעשות. (בד"כ משתדלת בלי קשר שלא תראה כ"כ הרבה TV). יש את התכניות האהובות עליה ביותר, את הזמנים שלהן אנו יודעים ומכבדים, אבל צפיה מעבר לזה מתחלקת בין כולם. כמו שלפעמים היא בוחרת מה נבשל ולפעמים לי 'בא' משהו והיא תאכל אותו גם (אני לא מבשלת לכל אחד בנפרד) או שלא תאכל בכלל. (כמובן שכשמדובר במאכל שהיא ממש לא אוהבת ולא 'סתם לא בא לה' אני מכינה לה אלטרנטיבה)
 

ג e ש e ם

New member
חייבת לשאול, וסליחה מראש

זה הכרחי שכולכם תשהו שם יום שלם? אולי כדאי לקצר קצת את הביקור? ו/או לעשות קצת הפרדת כוחות? ועוד שאלה מה קורה כשחבצלת נשארת אצלם לבד? לנו יש בעיה קצת דומה בביקורים של אחי הקטן אצל ההורים שלי, כי הוא ואשתו מאוד מתנגדים לטלויזיה. אבל הם באים כל-כך מעט, והבנות כ"כ מתגעגעות לבנות שלהם, שלא קשה לשכנע אותן להתפשר (ולפעמים גם הם מתפשרים כי בסה"כ הבנות שלהן תמיד מאוד רוצות לראות טלויזיה...) לכן אני חושבת שצמצום זמנים יכול לעזור. אבל אני גיבורה גדולה כשהבנות שלי רואות את סבים שלהן כל יום.
 

אורora

New member
דברי הגיון

בהחלט יתכן שנכון לצמצם את משך הביקורים, בתקופה הקרובה סביב העימות הזה (ובכלל העבודה שהם נהנים לעשות יד אחת נגדה). שזה ישתפר אז אפשר להאריך את הביקורים שוב. ואני מצטרפת לשאלה מה קורה שהילדה שם לבד. ( ומנחשת שההורים שלך 'דואגים לזכויותיה בלי שום בעיה, כי הבעיה היא לא בא
)
 

catנוע

New member
אני מצמצמת עד כמה שניתן

בדרך כלל אנחנו מגיעות בשבתות ואנחנו מגיעות לשם לארוחת הצהריים (אולי חצי שעה לפני) ולא קודם. אבל את שעת החזרה אני קצת דוחה גם כי אחותי ומשפחתה בדרך כלל עוזבים יחסית מוקדם (אחרי הקפה והעוגה) ואז יש לחבצלת קצת זמן לבד שם עד שאנחנו נוסעות, וגם כי אם ניסע בשעות אחהצ המוקדמות היא תרדם באוטו ואז תלך לישון מאוחר, ואני בדרך כלל עייפה במוצ"ש. כשהילדה שם לבד ההורים שלי דואגים לזכויותיה. לא שמעתי תלונות לא ממנה ולא מהם (והיא כבר בגיל שהיא מדווחת לי אם יש דברים שלא מוצאים חן בעיניה שם כשהיא שם לבד).
 

gezers

New member
טוב נו, אני מה"לביאות"...

או שמתפשרים או שאני וגוזלית פורשות ! אם לה לא טוב גם לי לא טוב ! ולמרות שברב המקרים אני מאמינה שלא צריך להתערב בעימותים בין ילדים, זה לא תופס במקרה של הבדלי גיל משמעותיים לטובת צד מסוים, כי אז בהחלט הקטנים יותר מתוסכלים.(אגב זה תופס מבחינתי גם במקרה שהגוזלית היא הגדולה, ואז אני דורשת גם ממנה להתפשר) אם הייתי במצב דומה הייתי מן הסתם משתדלת לא להגיע יחד עם ה"קונקורנציה" באותם זמנים. לגבי מחשב נייד, אישית מבחינתי זו תוספת ולא במקום נייח בדיוק מהסיבות שמנו כאן לפני. לגבי המחשב הישן, בהחלט מסכימה עם אורורה, שאם לא "מחזיק" ישומים פשוטים בודאי לא יתמודד עם משחקים. אפשר היום להשיג יופי של מכונה חדשה (ללא מסך) בעלות של 1000 ש"ח ( אני קניתי לגוזלית לפני כשנתים כבר מחשב מעולה ב-1200 ש"ח.. היום זה כאמור אפילו פחות ) ואם אכן את רק עובדת על ישומים פשוטים כגון וורד וגלישה ברשת, גם לך הוא יספיק לחלוטין. (עצות מפורטות ב
..)
 
למעלה