התייעצות...

kerenbg

New member
התייעצות...../images/Emo9.gif

שירה בת שנה וחצי מחר, בבית מקשמקשת חוזרת אחרי הברות שאני אומרת ובפירוש אומת "אבא", "אמא", קורת לכלבה בשמה, אני שואלת אותה איפה דברים היא מראה לי ואומרת "הנה" ועוד ועוד ועוד... אז מה הבעיה? היום הבאתי אותה לגן ומסתבר (רק היום הם אמרו לי) שבגן היא לא מוציאה הגה!!! כלום!!!! הם חשבו שהיא בכלל לא מדברת ואז יש בעיה. למה היא לא משמיעה הגה בגן? זה ממש הלחיץ אותי, היא לא עשתה לי רושם של ביישנית אבל כנראה בגן אחרי שאני הולכת הכל שונה. זה הגיוני? שהיא כ"כ שונה בבית ובסביבה שלה, וגם עם ילדים חדשים בגן שעשועים מעולם לא עשתה רושם של כזו ביישנית ובגן היא ילדה אחרת?
 

tiger mom

New member
זה לגמרי הגיוני שהיא שונה בגן ובבית

לרוב הילדים יש התנהגות גן והתנהגות בית. בגלל שהיא עוד לא מדברת הרבהולא ממש משתמשת כל הזמן בשפה בשביל לבטא את עצמה לא נראה לי שצריך לדאוג. גם המילים שהיא יודעת לא קשורות כל כך לגן (כמו אבא ואמא והשם של הכלב). בגיל הזה הם לא מספרים סיפורים, הם רק מבטאים מה שהם רואים ומן הסתם היא לא רואה אתכם או את הכלב. את יכולה אולי לבקש מהגננות שינסו לשאול אותה שאלות. למשל בגן של הקטנה שלי כשמישהו מגיע לאסוף את הילד שלו תמיד הגננות אומרות: "מי זה בא?" והילד הרלוונטי אומר "אמא/ אבא/ סבא/ סבתא שלי" בדי הרבה גאווה ושמחה.
 

mAmA MiSiSiPi

New member
בטח שיכול להיות הבדל

השאלה היא למה יש הבדל ועל זה אני לא יכולה לענות
 

shani74

New member
כמה זמן היא בגן?

והאם היא אומרת מלים שיכולות להיות רלבנטיות בגן? כי אבא, אמא, שם הכלבה, ו"הנה" בתגובה לשאלה - כולן יכולות להיות מלים שלא הייתה הזדמנות לומר בגן. גם שלי מדברת הרבה פחות בגן מאשר עם אמא, וזה נראה לי טבעי - אבל אם היא לא אומרת שם כלום על אף שיש דברים רלבנטיים שהיו לה הזדמנויות לומר, ועל אף שהיא נמצאת שם יותר מחודשיים-שלושה, נניח - אז הייתי מבקשת מהגננת והסייעות לעודד אותה לומר את המלים שהיא יודעת (בהקשר הנכון).
 

kerenbg

New member
היא שמה כבר מינואר בגלל זה זה מטריד אותי

לא יודעת, כאילו בהרגשה שלי היא פשוט ילדה אחרת ממה שאני מכירה בגן. אני אדבר עם הגננת, בכל מקרה היא עוברת גן עוד חודש ובהרגשה שלי זה גם יעשה את השינוי, אני יותר מרוצה מהגן שהיא עוברת אליו באוגוסט (הוא בקיבוץ) והכל יותר חופשי ופתוח. נחכה ונראה... תודה בכל מקרה על התגובות
 
למעלה