התייעצות קצת ארוכה

התייעצות קצת ארוכה

הי לכולן, אני חדשה בפורום אז קודם כל שלום. נעים לי מאוד לפתוח את הבוקר עם הפורום. קוראים לי הילה ואני אמא לשתי בנות - עלמה בת 3 ומיכל בת שלושה חודשים (אני בחופשת לידה).וזה הסיפור - בספטמבר האחרון עברנו מרחובות לגור בשכירות במושב במרכז, שאיכשהו נשאר קצת בשנות ה- 70 מבחינת תושבים ותפיסה. אבל הלכנו על אלמנט האינטגרציה, רשמנו את עלמה למעון של המושב וקיוינו לטוב. אחרי 3 חודשים מהגהנום (הילדה בכתה כל בוקר וכל ערב ובאופן כללי עשתה את חיינו קשים מאוד בגלל המעבר) היא התרגלה והיום היא מאוד מאוד אוהבת ללכת לגן והיא גם נקשרה מאוד לאחת הילדות ונהיתה ביניהן חברות מאוד יפה (יחסית לגיל 3, כמובן). בהתחלה הכל היה בסדר - זה התחיל מזה שהזמנו את שירז לשחק עם עלמה בגן השעשועים והמשיך בזה שהזמנו אותה אלינו הביתה והן באמת שיחקו מאוד יפה ביחד. כל היוזמות היו מהצד שלנו, אבל לא היתה לנו בעיה עם זה כי א. שירז באה ממשפחה שהמושג "קשת יום" הומצא עבורה (6 ילדים בבית קטנצ'יק וכל המשתמע מזה) וב. זה מאוד הקל עלינו כי עלמה היתה אז בת יחידה וחשבנו שזה מקל גם על המשפחה של שירז. מדי פעם הייתי לוקחת את עלמה אליהם אבל זה היה הרבה פחות נוח כי לא יכולתי להשאיר אותה לבד (לא יכולתי להשאיר ילדה צורחת "אמא אמא" בבית כל כך עמוס גם אם היה לי לב לעשות את זה לעלמה...) בכל אופן, אחרי חודשיים שלושה זה התחיל לחרוק - ראינו שהאמא מתחילה להתחמק כשהזמנו את עלמה אלינו, וגם לגן שעשועים הם היו עושים פרצופים לפעמים. היתה איזה פעם שהייתי אצלם ובטעות שמעתי את האמא מדברת עם האבא בטלפון על זה שאנחנו תקועות שם והיא מתה שנלך. כמובן שאחרי זה כבר לא יזמתי מפגשים יותר ומעבר לכמה פעמים בגן שעשועים הן רואות אחת את השניה רק במעון. אני חושבת ששתיהן התרגלו כבר לשנמוך במערכת יחסים, אבל עדיין חבל לי.
 

נוגלי

New member
באמת חבל, אבל אם האמא לא רוצה

תהיי בטוחה שהיא מפסידה! עלמה עוד תמצא הרבה חברות.
 
../images/Emo24.gifההפסד כולו שלה...

לפי מה שנשמע מדבריך יש לך מוטיבציה "להכיר" לבת שלך חברות ולהשקיע בכך מה שאין מהצד השני. אני בטוחה שעלמה(שם מקסים מקסים מקסים) תמצא בקרוב עוד חברות רבות. בהצלחה
 
הבעיה היא

שזה מושב של חמולות. יש פה אולי איזה 3-4 משפחות בכל המושב, כולם גרים ביחידות דיור/ קרוואנים בחצר של ההורים והילדים בגן נמצאים כל החיים בחצר המשותפת עם הבני דודים שלהם. וחוץ מזה, הקודים פה כל כך שונים, שנראה לי שאם הייתי עוברת לנורבגיה לא היה לי יותר קשה להבין איך האנשים פה חושבים. זה אולי נשמע מוגזם, אבל ככה אני מרגישה. בכל אופן,עוד שנה וקצת (טפו טפו טפו) נעבור לבית משלנו במושב של ההורים של בעלי.
 
ואז גם אתם תהיו חמולה ../images/Emo3.gif

מנסיון, להכנס למושב או קיבוץ זה הרבה פעמים קשה, אלו מקומות שהרבה פעמים כבר כל כך סגורים חברתית שקשה לאדם זר להכנס או להבין את הקודים כמו שאת אומרת... תחזיקי מעמד, מה שבטוח, שבבית משלכם יהיה לכם הכי טוב.
 
לא גרתי בחיי במושב

וגם לא אגור כנראה,אבל אני מבינה על מה את מדברת. הילדים כנראה "מגדלים" האחד את השני וכך הם לא צריכים חברה מבחוץ. מקווה שתמצאי אמא שיש לך איתה שפה משותפת. אפשר אולי למצוא חברה גם מחוץ למושב,מהפורום אולי,יש המון בנות מקסימות כאן...
 
בעניין של הפורום נראה לי שאת צודקת.

זה גם מעבר לזה שזה מושב. זה מושב תימני דתי ואנחנו לא תימנים ולא דתיים. בעלי מאוד רצה לגור מחוץ לעיר, וזה בדיוק באמצע הדרך בין שתי העבודות שלנו שזה כמעט פשע כמה שזה נוח. אבל בשורה התחתונה עלמה מאוד אוהבת לגור פה, והבנתי כמה טוב היא השתלבה כשהלכתי איתה לבריתה של מישהו מהמושב והיא התעקשה לרקוד (איתי!) את המוזיקה שהיתה שם עד שגררתי אותה בכוח הביתה. בסה"כ הורים (אנחנו) לוקחים את הבעיות האלה הרבה יותר קשה מהילדים שלנו. המון תודה בכל אופן על העידוד.
 

עדינה35

New member
אז ככה....

כל מערכת יחסים צריכה להיות הדדית. זה בסדר שצד אחד יוזם יותר, זה בסדר שצד אחר נותן או מקבל יותר - אבל צריכה להיות הדדיות במערכת היחסים בכללותה. אני חושבת שמאוד חשוב לעודד יחסי חברות של הילדים מגיל צעיר - עם חברים בני גילם, ובמיוחד חשוב - מאותה מערכת חינוכית (קרי: אותו הגן). מושגים כמו הכנסת אורחים, כיבוד של אנשים בשלך (ממתקים, משחקים וכו') שלי הם מאוד חשובים מתחילים בגיל הגן. נראה שבהחלט ניסית לעשות זאת. אני מציעה לנסות לעשות זאת שוב עם הילדה הזו או עם חברים/חברות אחרים מהגן. וכן - לא קל להכנס כזר לחברה סגורה (מה עוד שכנראה יש פה פער תרבויות משמעותי). זה חלק מהעניין. אגב, יכול להיות שאולי את נתפסת לחינם בפליטת פה של האם של הילדה השניה, שהתכוונה בדיוק למה ששמעת - אבל רק לאותו זמן נתון, ולא לכלל מערכת היחסים בין הבנות. אולי היא הרגישה לא טוב/היתה עייפה/היו לה תוכניות אחרות לאותו זמן נתון, והיא פשוט קיטרה לבעלה ואת במקרה שמעת? ואולי לא. אני לא יודעת - זו סתם נקודה למחשבה. שיהיה לך ולעלמה בהצלחה.
 
למעלה