התייעצות קלה

מיצגזר

New member
התייעצות קלה

יש לי ילד בן שנה ושמונה בערך, הוא רזה חוץ מבטנונה קטנה, די חלשלוש. הוא מתקשר, חכם ומפותח אך פיזית, כל דבר גורם לו ליפול, מספיקה נגיעה קלה והוא נופל. כשהוא מתעייף הוא נופל הרבה יותר, אבל גם בעירנות מלאה הוא ממש ממש חלשלוש. כשאני מחבקת אותו הוא נותן לי חיבוק מאד חזק, אני כן מרגישה שיש לו מתח שרירים טוב, אז אני לא מבינה. אחרי שהוא נופל הוא נשאר על הרצפה, ובוכה, וגם אם זו נפילה קטנה מאד הוא ישאר באותה תנוחה ויצרח ויבכה. גם אם לא קיבל מכה בכלל. חשבתי שאולי זה עניין של תשומת לב, אבל אחרי מעקב שלי אני די בטוחה שזה לא זה. אני יודעת שיש לו חוסר בברזל והוא מטופל בתוספת ברזל. זה לא נראה לי רק זה. דיברתי עם האמא שאומרת שמידי פעם מבקר אצל רופא (מהסיבות הרגילות), ושממה שהיא יודעת הוא בריא. למישהי יש מושג מה העניין?
 

יעל05

New member
אולי משהו שקשור לטונוס שרירים?

אולי כדאי להפנות לריפוי בעיסוק כי זה נשמע שיש איזושהיא בעיה שווה לך לדבר עם ההורים אולי בבית יש דרך התיחסות שלהם לנפילות ומכות שהוא מקבל. .
 
אולי הוא "קלמזי" מן חוסר מזל ושיווי

משקל. שילוב כזה... אבל שווה לבקש מהאם שתברר אצל רופא הילדים למי כדאי להפנות אותו, ולשתף אותה בדאגה שלך - שתבין. אולי שווה גם להגיד לה שביחס לאחרים בני גילו, הוא ממש חסר שיווי משקל, ושאת לא יודעת למה לשייך את זה.
 
מיצגזר

גם לי הייתה ילדה כזאת בגן, אכן הייתה לה בעיית חוסר ברזל בגוף. אך ידוע לי שנפילות מרובות מתקשרות גם לבעיית שיווי משקל =(אוזניים), שזה אומר שהילד צריך להיבדק אצל אף אוזן גרון, תנסי שווה בדיקה.
 
מערכת הויסטובלרית

כדאי לך לייעץ לאמא לבדוק את מערכת השיווי משקל שלו - דרך בדיקת שמיעה הנוזל של שיווי המשקל נמצא באוזן ויכול להיות שיש שם בעיה ולכן הוא כל הזמן נופל
 
שאלה לי...

איך הוא מבחינת מוטוריקה גסה: האם הוא מטפס על מגלשה או על סולם קטן האם הוא יכול לעמוד על שתי ידיים אם את תופסת אותו במריצה? האם הוא הולך יציב, קופץ, רוקד... האם הוא הולך יפה על 4 (כפות רגליים על הרצפה וכפות ידיים על הריצפה..) איך הוא במוטוריקה עדינה : האם הוא משחיל חרוזים על עץ,חוט? האם הוא מצליח לקלף דיבקיות ולהדביק? אני מכירה הרבה ילדים שבוכים ולא יודעים לקום אחרי שקיבלו מכה ולו הפיצפונת ביותר אין בין זה לבין הנפילות קשר לדעתי. הבכי ההיסטרי של הנפילות בד"כ מעיד על כך שהילד לא נפל בבית בלי שתהיה סביבו היסטריה מאסיבית
ובמקרים כאלה מה שאני עושה זה פשוט מלמדת את הילד לא לעשות סיפור ודרמה מכל דבר : נפל - בוכה - ניגשת אליו (מבלי לנחם ולעטוף אלא בצורה עניינית) מראה לו את השלבים לקימה (מובילה לישיבה ואח"כ לקימה) ואז משבחת על כך שהוא קם והתגבר ואז מחבקת ומנשקת. (אצלי זה עובד מאוד יפה)
 
מיצגזר יקרה...

הדברים שלך העלו בי שאלות שונות...אבל לפני שאגיד את מה שאני חושבת אשמח אם תוכלי לענות עליהן... כיצד הילד מגיב למגע? האם הוא משתתף בעבודות יצירה? האם הוא אוהב לטפס על מתקני החצר? האם אוהב נדנדות? כיצד הוא מגיב לשינוי תנוחות? האם הוא נראה חושש ממצב של תנועה? האם מגע שהוא יוזם הוא חזק מאוד? האם התגובות שלו נראות חסרות פרופורציה לסיטואציה?
 
למעלה