התייעצות על אימוץ חתול חדש

התייעצות על אימוץ חתול חדש

כמו שסיפרתי כבר יש לי חתול בן 8 שנים , אצלי 3 חודשים. די התאקלם בבית, מסתובב חופשי כשכולם בבית ואפילו לפעמים כשיש אורחים. וכמעט ולא בורח מהילדים והפסיק לשרוט ולנשוך. עכשיו יש לנו התלבטות בבית. הוא בא מבית עם עוד חתול, מבוגר כמוהו והיה איתו הרבה זמן. אנחנו גרים בבית של 4 חדרים, די קטן וצפוף, יש לי 4 ילדים, ו.... אני רוצה להביא לו חבר, צעיר, כדאי? מה יהיה עם השערות והלכלוך בבית? (יש לציין לטובה כי כרגע אי אפשר אפילו לנחש שיש בבית חתול=נקי לגמרי)
 
זו החלטה שלך

ןה מבחינת ההוצאות והן מבחינת העול הכרוך בגידול עוד חתול. קחי בחשבון שאם את לוקחת גור זה אומר נשיכות, שריטות, ודברים שבורים. הרבה פעמים גם גורים מציקים לחתולים מבוגרים ולא מבינים למה הם לא רוצים לשחק איתם. אם זה חתול שלא אוהב לשחק ולא מלא מרץ, אני לא בטוחה שמה שהוא צריך זה עוד גור. מבחינת שערות, שני חתולים (קצרי שער) זה כבר גבולי. חתול אחד לא ממש מורגש. אבל שני חתולים מורגשים בבית שהוא לא מאוד נקי. לא בצורה היסטרית, אבל אם לא תנקי את הבית במשך שבועיים תמצאי שערות בפינות וכו'.
 
אוווווווווווווווווווווו לא הגזמת!!!

בכללללללללללללללללל אפילו אם אין חתול אחרי שבועיים מרגישים לכלוך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! עשית ממני ג'יפה
בסה"כ אני מטאטא כל יום את הבית עם מטאטא גומי - זה שאוסף את השערות שהרי גם לנו האנשים יש נשירה, הכוונה לא הייתה לצבירה של שערות אלה שעכשיו אין שערות בכל מקום, יושבים בספה לדומגא ולא קמים מלאים בשערות והבגדים נקיים לגמרי משערות. זו הכוונה
 
התכוונתי, שכשהיה לנו חתול אחד

והיית מנקה את הבית או סתם יושבת על הספה לא הייתי מרגישה אותו - לא היו גושים של שערות בטאטוא או על הספה. אבל כשהיו לנו שניים (ושניהם קצרי פרווה), זה כבר היה מורגש. את רואה שערות של חתולים בלכלוך שטאטאת, ואם את לא מטאטאת כל יום, אז השערות מצטברות בפינות ובכל מיני מקומות. לגבי הספה, לנו יש חמישה חתולים ורק עכשיו אני מתחילה לראות שחלק מהבגדים שלי מכוסים בשערות, אבל זה לא מהספה, אלא יותר מזה שהם מתחככים בי ויושבים עלי.
 
5??? כל הכבוד!!!!

לא יודעת אם הייתי מסתדרת עם 5, לא ניראה לי שישאר מקום לאנשים עם כ"כ הרבה חתולים. אבל כל הכבוד אני עם 4 ילדים, חתול, בנתיים מסתדרת יפה מאוד, קצת צפוף!! ולאו דווקא בגלל החתול כמובן, הדבר היחיד אצלו שתופס מקום זה ארגז החול
 
אלו כל העצות שיש לפורום כזה מבין?

אתם כביכול מומחים לחתולים, לא כמוני אז איפה כל האנשים כשצריכים אותם?
 

sigidov

New member
זו החלטה כל כך אישית

האם נראה לך שהחתול מחפש חברה חתולית? מה היו היחסים שלו עם החתול הקודם? מה גם, שנניח שהחתול צריך חברה חתולית, הוא כנראה מחפש את החתול אותו הוא מכיר. כמו שאת לא מתחברת עם כל בני האדם והופכת לחברת נפש שלהם, כך גם חתולים. יש חתולים שהופכים לחברים הכי טובים, ויש כאלו שיסבלו אחד את השני בשקט. בכל מקרה, אם את חושבת שהוא רוצה עוד חתול לידו, תביאי לו חתול (או חתולה) פחות או יותר בגילו. להרבה חתולים מבוגרים שהכרתי אין סבלנות למרץ של חתולים צעירים, והתוצאה היא שני חתולים מתוסכלים. בהצלחה
 
האמת? לא שאלתי אותו ../images/Emo13.gif

איך אני אדע אם הוא רוצה? הוא עדיין לא מדבר איתי!. אני חושבת על זה כי הוא כל היום לבד, אנחנו יוצאים בשעה 07:00 וחוזרים בשעה 18:00, זו הייתה המחשבה שלי
 
תמיד טוב עוד חתול,בייחוד שהוא גדל

עם עוד אחד. לגבי הליכלוך,מנקים אחרי אחד,אז מנקים עוד קצת...-זה לא נורא. לגבי השיער,יש רולר המנקה {דביק}שיער מספות בגדים,וכל מיני שיטות נוספות. מסכימה עם סיגידוב,להביא חתול קרוב לגילו. בהצלחה,זה כייף.
 

sigidov

New member
אם את רואה שהוא מילל ועצוב

ומחפש מישהו, כנראה שהוא מתגעגע. אם הוא עליז ושמח, אז כנראה שלא. במילים אחרות, אם הוא היה רוצה עוד מישהו, היית יודעת. לחתולים יש דרכים להעביר לנו מסרים (אני רעב, אני רוצה החוצה, קדימה - קומו משעמם לי). היות וחתולים מבוגרים ישנים לפעמים 18 שעות ביום (יש כאלו שגם 20), זה ממש לא נורא עבורם הזמן הזה לבד. נהפוך הוא, אף אחד לא מפריע להם לישון. זה נכון שזה כיף כמה חתולים ביחד - לאנשים ולחתולים - אבל לא תמיד יש כימיה בין מי שאנחנו בחרנו לבין החתול בבית. ואם אין כימיה, יש בעיה. מה תעשי, תחזירי את החתול החדש? הצעתי היא - חכי עוד קצת. להביא חתול חדש הביתה תמיד אפשר.
 

netastok

New member
ישנונית, בדר"כ אני מסכימה איתך

אבל הפעם אני קצת מהססת. החתול בן 8 ויהיה לו קשה אולי להתרגל לחתול חדש. אני מדברת מתוך ניסיון אישי- הבאתי את דימפל לג'ימסון לפני 10 חודשים (!!!!!!!) והם לא מסתדרים עד היום. אני יודעת שזה אינדיבידואלי לכל חתול ולכל בע"ח אבל לא כל חתול רוצה עוד אחד ממינו בבית. מיותר לציין שלמרות שאין אהבה (בלשון המעטה) אצל השניים שלי, הם שניהם מקבלים אהבה רבה ופינוקים עד אין סוף. יש לשקול בכובד ראש לקחת עוד חתול- שלא ימצא עצמו נודד מבית לבית או חס וחלילה לרחוב.
 
מנסיון

היי, אנחנו זוג צעיר ללא ילדים,אימצנו חתולה בגיל 3 חודשים והיום היא בת שנה וחצי,היא גדלה לבד למרות שבחתולייה של צער בעלי חיים היא הייתה הכי שובבה ומוקפת בחברות...לימים רצינו להביא לה חבר/ה ובדקנו אם זה יסתדר לנו ולה,לנו אולי זה לא היה מפריע אבל מנסיון של חברים שאימצו חתולה נוספת לחתול (אמנם יחסית צעיר) אך עד היום הם לא כל כך חברים,הוא פעלתן סקרן וחברותי,היא ישנונית עייפה תמיד ומעדיפה שקט באיזה פינה בבית...הם היו רבים המון עד כדי שריטות קשות בפנים,ואנחנו למדנו שחתול זאת חיה שבהחלט תסתפק במעט תשומת לב כשאנו חוזרים מהעבודה בשעות הערב...אל תשכח את הטירחה הנוספת של נקיון הצואה או חלוקת האוכל,הכל הופך לפרוצדורה מורכבת קצת יותר...בשורה התחתונה-לדעתי זה ענין של רצון ויכולת. אם יש לך אפשרות כלכלית,סבלנות,וזמן, לך על זה!
 
בעניין הטרחה הנוספת זה שטויות

אם אני נוצתנת לאחד אוכל ושתיה ומנקה את הארגז אז זה ממש לא משנ לעשות את זה לשניים, בלי להתנפל עליי בבקשה על מה שאני הולכת להגיד אבל... להכין אוכל לילד אחד או לשניים זה אותו הדבר (מנסיון), למה כולם כ"כ מוגעים בעניין הכלכלי? חוץ מאוכל וחול וחיסונים פעם בשנה יש הוצאות שעוד לא הגעתי אליהם? תודה
 

ayala005

New member
לא.

אלה ה"אקסטרות" הנוספות. אני ממליצה בחום לאמץ חבר נוסף, ואפילו אם הם לא יסתדרו או לא יהיו חברים טובים, לפחות יהיה להם אחד את השני לחברה.
 
למעלה