התייעצות משפטית בבקשה

מ ע י י ו

New member
התייעצות משפטית בבקשה

היי, אני והארוס שלי סגרנו בשעה טובה תאריך לחתונה בגן אירועים. לגן אין רשיון עסק ומאחר ואנו חוששים שחס וחלילה יסגרו את הגן , ביקשנו לקבל איזושהי הבטחה מצד הגן כלפינו על מנת שנרגיש בטוחים לסגור עימם את החוזה. אחד הבעלים של המקום (נאמר לנו שיש שלושה בעלים) הוסיף בכתב ידו על החוזה שבמידה ויסגרו את הגן הם מתחייבים למצוא מקום חלופי או לפיצוי כספי. שאלתי היא האם ההתחייבות הזו תופסת בכלל משפטית?? כלומר- רק אחד מהבעלים נתן את ההתחייבות. בנוסף- הוא לא כתב את שמו המלא ות.ז שלו - האם זה נחוץ? האם צריך להוסיף איזשהם פרטים? אנחנו רוצים לוודא שההבטחה שניתנה לנו אכן תהיה תקפה במידה הצורך (מקווים של נצטרך כמובן :)) תודה מראש לעונים!! מעיין
 
מה תהיה שווה הבטחה כזו

אם הדבר יתברר יום לפני החתונה?? מציעה לכם לחפש גן עם רשיון ולדאוג שבהסכם תהיה התחייבות שהרשיון יהיה בתוקף גם במועד החתונה. זה יבטיח לא רק את קיום החתונה אלא גם את הבטיחות של האורחים שלכם שכן רישיון משמעו שיש סיכוי כיבוי אש, אבטחה וכו' שהם חלק מהתנאים לקבלת הרישיון.
 

מ ע י י ו

New member
גן עם רשיון לא רלוונטי

ברור שההעדפה הראשונה שלנו היא להתחתן בגן עם רשיון ולהיות רגועים אבל בדקנו די הרבה גנים עם רשיון וכולם מאוד מתגאים ברשיון שלהם ולכן מרשים לעצמם לגבות מחירים שהם בהרבה מעל התקציב שלנו. הבטחה כזאת למקום חלופי לארוע , גם אם זה יתגלה יום לפני החתונה עדיפה על פני כלום. השאלה שלי היא האם כזאת הבטחה תקפה משפטית, או מה צריך לבקש שיהיה רשום על מנת שהיא כן תהיה תקפה. אני רוצה לוודא שאנחנו מוגנים מבחינת התרחישים הכי גרועים שיכולים להיות (למשל- אם יתכחשו להבטחה ולא יסכימו למצוא לנו מקום חלופי או לפצות פיצוי כספי).
 
לגבי ביטול ההסכם

אם הגן יסגר, ספק אם תצליחי לתבוע גן ארועים שאיננו, ולכן אין לתת משמעות לתוספת הרישום בכתב יד בהסכם. אם תחליטי לבטל את ההכם, תוכלי לטעון שההסכם בטל על פי הוראת סעיף 30 לחוק החוזים, בהיותו פסול ונוגד את תקנת הציבור, וגם להסתמך לצורך כך על פסק דין זה בקשר לגן ארועים שפעל ללא רישיון כדין.
 

מ ע י י ו

New member
תודה על התגובה!

דבר אחד אני לא בטוחה שהבנתי- במידה והגן יסגר, אני לא אתבע את הגן. ההבטחה שניתנה לנו היא לאע"י הגן עצמו, אלא ע"י אחד הבעלים של הגן, שהוא אדם פרטי בפני עצמו. שוב- רק אחד מהבעלים התחייב עם חתימה אישית שלו למצוא לנו מקום חלופי או פיצוי כספי. עם הבעלים האחרים בכלל לא נפגשנו. אין ל מושג בעינייני חוזים, בגלל זה רציתי להתייעץ האם הבטחה שרק אחד מהבעלים נתן תקפה בכלל,או שהיה מקום לערב את שאר הבעלים. האם יש לי למי לבוא בטענות אח"כ אם הוא בכלל לא רשם ת.ז שלו על החוזה וכד'...
 
השאלה מה תעשי אם הגן יסגר וכולם יעלמו

אם אחד הבעלים של הגן חתם, הוא לא נחשב כאדם פרטי בפני עצמו. הוא חתם כבעלים המייצג את הגן. אם החתימה שלו היא רק למציאת מקום חלופי או פיצוי כספי, תוכלי לתבוע אותו לפחות על כך. והיה והם יסגרו ויברחו עם הכסף שלך, תצטרכי או לוותר על הכסף ששילמת ולא לתבוע, או כן לתבוע את כל מי שחתם לך על ההסכם, שזה כנראה הגן וגם תביעה אישית נגד אחד הבעלים שחתם. כאשר את באה להזמין ארוע, הם מתנהגים בנימוס ובחביבות, ומפזרים הבטחות, השאלה מה תעשי אם הם יסגרו ויעלמו? לא תתבעי? אין צורך לרשום מס' תעודת זהות על חוזה כדי שיהיה תקף. אין גם צורך שכל הבעלים יחתמו. די בכך שאחד הבעלים התחייב בשם כולם.
 
בכל מקרה ברור שאם הוא לא

יעמוד בהתחייבות שלו אז חתונה במועד לא תהיה. לכל היותר יהיה אולי פיצוי כספי במועד מאוחר הרבה יותר. אני שוב חוזרת ומדגישה את חשיבות הרשיון, לא רק כביטחון שהמקום יעמוד על תילו במועד החתונה אלא גם בשל הדרישות הבטיחותיות בהם צריכים לעמוד בעלי המקום לצורך קבלת הרשיון. אני בטוחה שבטיחות ושלום האורחים הם גם חלק מהשיקולים שלכם בבחירות מקום האירוע.
 

מ ע י י ו

New member
את צודקת במליון אחוז

ברור שאנחנו מעדיפים מקום עם רשיון ולישון בשקט בלילה. תודה רבה על העזרה!
 

shlomi993

New member
גם אם תחליטו לקיים את האירוע באותו גן -

אז בשום אופן לא לשלם דמי קדימה מעבר לסכום סמלי ! כי במקרה שהגן ייסגר ולא יהיה ארוע- יהיו לכם הוצאות מספיק גדולות למצוא מקום אחר, אז לפחות שלא תצטרכו "לרדוף אחרי הכסף" ששילמתם- כי הסיכוי שתראו אותו הוא קטן מאוד...
 

מ ע י י ו

New member
ברור

לא שילמנו להם מקדמה בכלל בגלל שאין להם רשיון. לא סכום סימלי ולא כלום.
 
למעלה