התייעצות לחדשה כאן

מצב
הנושא נעול.

1אמאאמא

New member
התייעצות לחדשה כאן

התייעצות לחדשה כאן
שלום לכם, קראתי ונהניתי מהמאמרים והקישורים ויש לי כמה שאלות ממוקדות יותר: בתי, בת 7 , עברה את המבחנים אצל אריקה לנדאו לאחרונה עם ציונים גבוהים בכל המדדים ובעיקר בתחום המתמטי. האם לדעתכם יש טעם לעדכןאת המחנכת בבית הספר? האם צוותי בית הספר ערוכים בכלל? ובנוסף, אני מחפשת אתרים שיוכלו לעניין אותה הן בתחום חשבון ובעיות או בנושאים כללים.רוב האתרים שנתקלתי בהם מיועדים לצעירים יותר או לבוגרים. יש הצעות? תודה רבה!
 

אגוזים1

New member
מחדשה לחדשה../images/Emo140.gif

התייעצות לחדשה כאן
שלום לכם, קראתי ונהניתי מהמאמרים והקישורים ויש לי כמה שאלות ממוקדות יותר: בתי, בת 7 , עברה את המבחנים אצל אריקה לנדאו לאחרונה עם ציונים גבוהים בכל המדדים ובעיקר בתחום המתמטי. האם לדעתכם יש טעם לעדכןאת המחנכת בבית הספר? האם צוותי בית הספר ערוכים בכלל? ובנוסף, אני מחפשת אתרים שיוכלו לעניין אותה הן בתחום חשבון ובעיות או בנושאים כללים.רוב האתרים שנתקלתי בהם מיועדים לצעירים יותר או לבוגרים. יש הצעות? תודה רבה!
מחדשה לחדשה

גם ביתי (בת שבע וחצי) עברה לאחרונה את המבחנים של אריקה לנדאו (אולי נפגשנו?...) האם אפשר לדעת כיצד את יודעת את הציונים בבחינה? אנחנו רק קיבלנו מכתב בו נאמר כי היא עברה את המבחנים בהצלחה וכי אנחנו מוזמנים לפגישת ראיון... האם במכתב הזה היו אמורים להיות גם פירוט הציונים והמדדים שנבדקו או שאת זה ניתן לברר בנפרד? ואם כן היכן?... אגב, גם אני מאוד מתלבטת בנושא עידכון המחנכת...
 

1אמאאמא

New member
בראיון ציינו שהציון היה גבוה יחסית

מחדשה לחדשה

גם ביתי (בת שבע וחצי) עברה לאחרונה את המבחנים של אריקה לנדאו (אולי נפגשנו?...) האם אפשר לדעת כיצד את יודעת את הציונים בבחינה? אנחנו רק קיבלנו מכתב בו נאמר כי היא עברה את המבחנים בהצלחה וכי אנחנו מוזמנים לפגישת ראיון... האם במכתב הזה היו אמורים להיות גם פירוט הציונים והמדדים שנבדקו או שאת זה ניתן לברר בנפרד? ואם כן היכן?... אגב, גם אני מאוד מתלבטת בנושא עידכון המחנכת...
בראיון ציינו שהציון היה גבוה יחסית
 

ציפי ג

New member
צוותי בית הספר בד"כ לא ערוכים,

התייעצות לחדשה כאן
שלום לכם, קראתי ונהניתי מהמאמרים והקישורים ויש לי כמה שאלות ממוקדות יותר: בתי, בת 7 , עברה את המבחנים אצל אריקה לנדאו לאחרונה עם ציונים גבוהים בכל המדדים ובעיקר בתחום המתמטי. האם לדעתכם יש טעם לעדכןאת המחנכת בבית הספר? האם צוותי בית הספר ערוכים בכלל? ובנוסף, אני מחפשת אתרים שיוכלו לעניין אותה הן בתחום חשבון ובעיות או בנושאים כללים.רוב האתרים שנתקלתי בהם מיועדים לצעירים יותר או לבוגרים. יש הצעות? תודה רבה!
צוותי בית הספר בד"כ לא ערוכים,
אם הילדה מסתדרת בכיתה, לא הייתי מידעת את המורה, עד שהייתי עומדת על קנקנה של המורה לעומק. יש מורים שנרתעים מילדים מחוננים מאוד מאוד.
 
מגילה אני מבינה שהיא כבר בכיתה ב'

התייעצות לחדשה כאן
שלום לכם, קראתי ונהניתי מהמאמרים והקישורים ויש לי כמה שאלות ממוקדות יותר: בתי, בת 7 , עברה את המבחנים אצל אריקה לנדאו לאחרונה עם ציונים גבוהים בכל המדדים ובעיקר בתחום המתמטי. האם לדעתכם יש טעם לעדכןאת המחנכת בבית הספר? האם צוותי בית הספר ערוכים בכלל? ובנוסף, אני מחפשת אתרים שיוכלו לעניין אותה הן בתחום חשבון ובעיות או בנושאים כללים.רוב האתרים שנתקלתי בהם מיועדים לצעירים יותר או לבוגרים. יש הצעות? תודה רבה!
מגילה אני מבינה שהיא כבר בכיתה ב'
כלומר, עברתם כבר שנה במסגרת הבית ספרית. מה היו המסקנות שהסקתם באותה שנה? הילדה מקבלת מענה סביר לצרכיה? לספר למורה - רק לצרכים פרקטיים, אם ישנם כאלה. אלא אם כן אתם בקשר מאוד טוב איתה והיא מאוד רוצה לקדם את הילדה, אבל אז בטח לא היית מתלבטת... את שאלתך על חומרי העשרה מתאימים אני ממליצה לך לשאול בשרשור השאלות לד"ר אלרן אשר בא מטעם פרוייקט צעירים במדע בחסות מכון ויצמן.
 

1אמאאמא

New member
כן היא בב' והמשך

מגילה אני מבינה שהיא כבר בכיתה ב'
כלומר, עברתם כבר שנה במסגרת הבית ספרית. מה היו המסקנות שהסקתם באותה שנה? הילדה מקבלת מענה סביר לצרכיה? לספר למורה - רק לצרכים פרקטיים, אם ישנם כאלה. אלא אם כן אתם בקשר מאוד טוב איתה והיא מאוד רוצה לקדם את הילדה, אבל אז בטח לא היית מתלבטת... את שאלתך על חומרי העשרה מתאימים אני ממליצה לך לשאול בשרשור השאלות לד"ר אלרן אשר בא מטעם פרוייקט צעירים במדע בחסות מכון ויצמן.
כן היא בב' והמשך
כן. אנחנו בב' והמורה ממש בסדר. אני לא יודעת האם יש לה מה לעשות עם המידע הזה. הבת שלי לא מאלו שהגיעו קוראים וכותבים אלא למדה הכל בכיתה א' ולכן לא השתעממה אבל מנגד גם לא מאותגרת או מקבלת מענה מספק לסקרנות כך...שהדילמות עדיין רלוונטיות. תודה על הקישור!
 
ומה קורה כעת?

כן היא בב' והמשך
כן. אנחנו בב' והמורה ממש בסדר. אני לא יודעת האם יש לה מה לעשות עם המידע הזה. הבת שלי לא מאלו שהגיעו קוראים וכותבים אלא למדה הכל בכיתה א' ולכן לא השתעממה אבל מנגד גם לא מאותגרת או מקבלת מענה מספק לסקרנות כך...שהדילמות עדיין רלוונטיות. תודה על הקישור!
ומה קורה כעת?
יהי שיעור מסויים, במיוחד שיעור חשבון. מה היא עושה בו?
 

1אמאאמא

New member
כמו כולם- ממלאה חוברות

ומה קורה כעת?
יהי שיעור מסויים, במיוחד שיעור חשבון. מה היא עושה בו?
כמו כולם- ממלאה חוברות
כמו כולם- ממלאה חוברות ! זו , לצערי שיטת הלימוד השלטת. היא לא במצב של לסיים את החומר סתם מסיימת בקלי קלות וזה לא רע בכללבעיניי לביטחון שלה בעצמה. פה בעצם עיקר הדילמה- האם ליידע את המורה ובכך ליצור ציפיות גם חיצוניות וגם שלה מעצמה גבוהות יותר או פשוט להמשיך לספק עניין אחרי שעות הלימודים וכל עוד כולם מאושרים "לא לגעת". ( תוך כדי כתיבה נראה לי שזו הדרך הנכונה עבורנו אבל צריך עוד לחשוב ואשמח כמובן לשמוע מניסיון.) תודה
 
כל עוד לא נוצר מצב

כמו כולם- ממלאה חוברות
כמו כולם- ממלאה חוברות ! זו , לצערי שיטת הלימוד השלטת. היא לא במצב של לסיים את החומר סתם מסיימת בקלי קלות וזה לא רע בכללבעיניי לביטחון שלה בעצמה. פה בעצם עיקר הדילמה- האם ליידע את המורה ובכך ליצור ציפיות גם חיצוניות וגם שלה מעצמה גבוהות יותר או פשוט להמשיך לספק עניין אחרי שעות הלימודים וכל עוד כולם מאושרים "לא לגעת". ( תוך כדי כתיבה נראה לי שזו הדרך הנכונה עבורנו אבל צריך עוד לחשוב ואשמח כמובן לשמוע מניסיון.) תודה
כל עוד לא נוצר מצב
בו היא מסיימת הרבה לפני כולם וצריכה לבהות בקיר בזמן הנותר או להשתעמם בעודה מושתקת בהקניות, עדיף באמת שלא לגעת ולשמור את ההעשרה לאחה"צ. לעניות דעתי האישית, כמובן.
 

lironlondon

New member
אני לא לגמרי מסכימה

כל עוד לא נוצר מצב
בו היא מסיימת הרבה לפני כולם וצריכה לבהות בקיר בזמן הנותר או להשתעמם בעודה מושתקת בהקניות, עדיף באמת שלא לגעת ולשמור את ההעשרה לאחה"צ. לעניות דעתי האישית, כמובן.
אני לא לגמרי מסכימה
אני לירון, תלמידת כיתה ח' מחוננים בחט"ב הנגיד בהרצליה. אני הגעתי לכיתה א' אחרי שלמדתי בגן חובה אותיות ועם יכולת קריאה בסיסית (אמא, אבא, שלום, לירון, כיתה, כל המילים המוכרות). התברר שיש חמישה ילדים חוץ ממני שמתקדמים יותר משאר הכיתה. כך בכל שיעור שלימדו בו חומר שכבר ידענו, המורה הייתה מוציאה אותנו ומלמדת אותנו חומר חדש, מתקדם יותר מזה שלימדו בכיתה. אני מאמינה שמומלץ לפנות למחנכת. אם זה לא יועיל, זה בטח לא יזיק. והילדה לא חייבת לדעת מהשיחה. בנוסף, כדאי לברר אם יש עוד תלמידים מתקדמים בכיתה של הבת שלך.
 
../images/Emo45.gif

אני לא לגמרי מסכימה
אני לירון, תלמידת כיתה ח' מחוננים בחט"ב הנגיד בהרצליה. אני הגעתי לכיתה א' אחרי שלמדתי בגן חובה אותיות ועם יכולת קריאה בסיסית (אמא, אבא, שלום, לירון, כיתה, כל המילים המוכרות). התברר שיש חמישה ילדים חוץ ממני שמתקדמים יותר משאר הכיתה. כך בכל שיעור שלימדו בו חומר שכבר ידענו, המורה הייתה מוציאה אותנו ומלמדת אותנו חומר חדש, מתקדם יותר מזה שלימדו בכיתה. אני מאמינה שמומלץ לפנות למחנכת. אם זה לא יועיל, זה בטח לא יזיק. והילדה לא חייבת לדעת מהשיחה. בנוסף, כדאי לברר אם יש עוד תלמידים מתקדמים בכיתה של הבת שלך.

אין ספק שאם פועלת קבוצת מתקדמים כדאי לדאוג שהילדה תהיה בה, או אם וכאשר העבודה בכיתה היא בקבוצות כדאי לנסות לדאוג שתהיה התייחסות למתקדמים ויעבדו בקבוצה משלהם.
 

mary lou

New member
../images/Emo3.gif


אין ספק שאם פועלת קבוצת מתקדמים כדאי לדאוג שהילדה תהיה בה, או אם וכאשר העבודה בכיתה היא בקבוצות כדאי לנסות לדאוג שתהיה התייחסות למתקדמים ויעבדו בקבוצה משלהם.

היי אני יעל. (כיתה יב', מחוננת מה שנקרא. ראיתי דיון מעניין, הצטרפתי). אני מניחה שאם המורה של הילדה לא מעופפת מדי היא תשים לב בעצמה כך שאין צורך לומר והילדה מן הסתם תשובץ בקבוצות של מתקדמים. [אצלי המבחנים היו רק בתחילת כיתה ג'ובכל זאת בכיתה ב' המורה שמה לב שאני ועוד ילד משתעממים בכיתה ונתנה לנו לשחק במחשבים במקום חלק משיעורי חשבון. (להרגע, רק במשחקים מעוררי מחשבה).] אם המורה לא שמה לב אולי לא כדאי בשלב הזה לצפות ממנה שתעשה משהו ולהסתפק בחוגים וכו'.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה