התייעצות לגבי לידה במרכזי הלידה בתל השומר

התייעצות לגבי לידה במרכזי הלידה בתל השומר

ובעין כרם. אחרי סיור במרכזי הלידה של תל השומר ועין כרם, אנחנו לקראת החלטה. המרחק, ההיכרות המוקדמת עם בית החולים, ועוד כמה דברים קטנים ואישיים שלנו מטים את הכף כרגע לכיוון מרכז הלידה בתל השומר. לידה בבית או בצימר לידה אינה אפשרית מבחינתנו, אגב, ומן הסתם אנחנו מחפשים את המקום שיתן סביבת לידה ידידותית ותומכת. חברות וקרובות משפחה שילדו בתל השומר (לא במרכז הלידה) מעלות בי חששות. הסיפורים על הקבלה דרך מיון יולדות, העומס והצפיפות גורמות לי לחשוש שכל תהליך הקליטה יעיב ויפריע למהלך הלידה, וזאת בנוסף לדרך עצמה שאנחנו צריכים לסוע (כ-40 דק' ללא עומסי תנועה). בנוסף, מלבד המלונית, אני לא מספיק יודעת על חווית האשפוז שם במחלקה, ולמרות שאנחנו מקווים להשתחרר כמה שיותר מוקדם, אני חוששת שיאלצו אותנו להפרד מהתינוק למרות הבחירה בביות בגלל אפשרות של עומס. כיוון שאנחנו הולכים על מרכז הלידה, מלונית ככל הנראה לא תהיה אופציה מבחינה כלכלית. אשמח לשמוע חוויות אישיות, המלצות ודיס המלצות על הנושא לגבי תל השומר וגם לגבי עין כרם, לפני שאנחנו נרשמים. תודה
 

Dkin

New member
אני ילדתי שם לפני 6 שבועות בדיוק

1. נכון מיון יולדות עשוי להיות עמוס ומעט מלחיץ אבל אם את מגיעה עם צירים מהבית אז מיילדת מהמרכז אמורה לקבל את פניך וזה עושה את כל הענין לנעים הרבה יותר. גם שאר הצוות - הרופאים למשל משנים קצת גישה כאשר אומרים להם שאת יולדת של המרכז. 2. חווית האישפוז היתה טובה מאד. אין הפרדה מהתינוק לאחר הלידה בכלל. (אצלי היא הלכה עם אבא ומילדת לתינוקיה כשעתיים אחרי הלידה ל 20 דק' בגלל משהו רפואי לא שיגרתי. בזמן הזה נחתי ואכלתי צהרים) חוץ מזה היא היתה איתי כל הזמן, כל הבדיקות, שקילות וכו היו לידי. מה שכן מכיוון שרוב הבנות לא בביות מלא תמיד נכנסו לחדר אחיות מהתינוקיה ל"אסוף" תינוקות או להגיד שאפשר לבוא לתינוקיה לקחת תינוקות. זה העיר אותי כמה פעמים, וזה מעצבן, אבל לא מעבר לזה. 3. בכלל הלידה במרכז היתה מדהימה בעיני, עלתה על כל הציפיות והיתה שווה את המחיר הגבוה. פרסמתי סיפור לידה קצר, את יכולה לחפש ואם יש עוד שאלות את מוזמנת. בהצלחה
 
תודה, ומזל טוב!

קראתי את סיפור הלידה, נראה שהלידה היתה חוויה נעימה וטובה מאוד
לגבי התנאים בביות- האם יש צורך "למסור" את התינוק לתינוקיה לצורך בדיקות מדי יום או שהכל נעשה ליד אמא? אני מתכוונת לבדיקות נוספות מעבר לבדיקות הראשוניות, שעושים במהלך ימי האשפוז. הסיבה שאני שואלת היא כי בבתי חולים אחרים ששקלנו כאופציה יש שגרת בדיקות והפרדה מהאם מדי יום, גם בתנאים של ביות מלא. האם שקלתם שחרור מוקדם, ואם כן, האם הלכו לקראתכם?
 

Dkin

New member
לא מוסרים את התחנוק לשום דבר

הפעם היחידה שהלכתי לתינוקיה היה לצורך בדיקת שמיעה. באו לחדר להזמין אןתי, לקח 5 דק' וחזרתי לחדר. מעבר לזה הכל היה לידי: שקילה כל יום, הדרכה בהחלפת חיתול והדרכה לרחיצה, בדיקת רופא ילדים ביום השחרור, בדיקת סרטים כל החלפת משמרת, הכל!!! זה לא אפשרי לכולם בגלל מחסור בכוח אדם. לא שקלנו שחרור מוקדם אבל לדעתי לא עושים עם זה בעיות מיוחדות.
 

Dkin

New member
תינוק כמובן (מקלידה ביד אחת ../images/Emo13.gif)

 

גרצייה

New member
אנחנו השתחררנו כעבור כמה שעות - הישר מחדר

הלידה. זה לא היה בתכנון, ומבחינתינו זה היה ממש "הדובדבן שבקצפת". והלידה הזו היתה בהחלט קצפת. אנחנו היינו מאד מרוצים מהמרכז, אם כי אנחנו יכולים להעיד די מעט, כי הגענו לבי"ח ב 5 ורבע, ובוחצי היתה עלי תינוקת רטובה. אני כן יכולה להעיד על הליווי המעולה של המיילדת (ורד). הגיעה לפנינו לבי"ח והספיקה למלא את האמבטיה, בדקה אותי בעדינות (ורד: "אני רוצה לבדוק אותך" -> אני מביטה אל המיטה ורק מתחילה לחשוב איך לעזאזל אני עולה לשם -> לא מספיקה לדבר -> "ורד: בעמידה, בעמידה"), ובעיקר בעיקר - איפשרה לי פשוט ללדת. שבוע אחרי שאדבר איתה, היא תאמר לי שאני זו שאיפשרתי
בתכנון, אמרנו שנראה איך המחלקה, איך הלידה, איך השעה, ואולי נשתחרר יותר מוקדם. בפועל, הלידה היתה מוקדם בבוקר, הבנו שחדרי הביות המלא מלאים, ואז די בשת"פ עם הצוות כיוונו לשחרור מוקדם. ורד בדקה את הפרוצדורות ובפועל הביאה את כולם אלינו (לחדר הלידה הטבעי), ובצהריים יצאנו משם ישר לאוטו. דובדבן.
 

lizzy bennet

New member
רגע, זה אותו תל השומר

שמחייב הפרדה של שש שעות בין האם לתינוק אחרי הלידה? אז במרכז הטבעי אין הפרדה בכלל, וב"מסלול הרגיל" מחייבים בהפרדה? נשמע לי, אמממ, מקומם ביותר. ממש כאילו הם מצהירים בגלוי שאין שום סיבה להפרדה הזאת חוץ מאשר משאבים כספיים של המערכת - ואז, עם כל הכבוד, הגיע הזמן להפסיק עם החיוב הגורף הזה בהפרדה.
 

shlomitit

New member
אני האחרונה שתסנגר עליהם אבל

הטיעון שלהם הוא שחלק מהתשלום הוא על ההשגחה שאחרי הלידה, מה שאישה בחדרי הלידה הרגילים לא מקבלת, ולכן מעבירה את התינוק להשגחה בתינוקייה. עכשיו רק נשאר להתווכח מה מסוכן יותר - שאישה תשגיח על תינוקה השגחה צמודה או שאחות אחת תשגיח על עשרים (במקרה הטוב) תינוקות.
 

lizzy bennet

New member
לא הבנתי

איזו השגחה לאחר לידה? השגחה על האם? השגחה על האם המשגיחה על התינוק? אני שואלת מתוך חוסר ידיעה ולא מתוך קנטרנות - מי שילדה במרכז הטבעי זוכה אח"כ ליותר השגחה לה ולתינוק במחלקת היולדות?
 

Dkin

New member
השגחה במרכז לידה

כל אם לאחר לידה במרכז נשארת שם כ 4 שעות. בזמן זה המילדת איתה רוב הזמן ויכולה להשגיח גם עליה וגם על התינוק. החיסונים הראשונים, רחיצה אם את רוצה וכו.. הכל נעשים שם. יש שם גם גריל חימום במקרה וצריך ולכן כל הטיפול הזה מחליף את הצורך בתינוקיה. אחרי 4 שעות התישבתי על כיסא גלגלים, התינוקת בזרועותי המילדת דוחפת את הכיסא ובעלי עם הציוד מאחורה. הגשתי ממש כמו VIP . יולדת "רגילה" מגיעה למחלקה ללא תינוק ושוכבת במיטה. זה באמת לא פייר שזה אפשרי רק ליולדות במרכז
 

ט ו ש ה

New member
ברור

מי שיולדת במרכז הלידה נשארת שם כמה שעות, ביחד עם המיילדת, שיכולה להשגיח גם על היולדת וגם על התינוק. זה יחס של 1:1, וזה הרבה יותר ממה שמקבלת אותה יולדת ואותו תינוק במחלקת יולדות ובתינוקיה. זה לא באשמת אף אחד (ביולדות או בתינוקיה, שבשתיהן יש אחלה אחיות שעובדות כמו משוגעות), זה פשוט ענין של יחסי עובדים-מטופלים.
 
גם אני ילדתי לפני 5 חודשים

הגעתי עם צירים אחרי התייעצות עם מיילדת מהמרכז לידה, מי שפגשה אותי במיון הייתה מיילדת אחרת שגם היא עובדת במרכז הלידה ופשוט עברתי ב"מסלול מהיר" מוניטור בעמידה, בדיקת פתיחה ע"י המיילדת המוכרת ותוך פחות משעה היינו בחדר לידה. אחרי זה הייתי בביות מלא, הייתה איתי עוד בחורה בחדר בגלל עומס הרב (התינוק שלה היה בתינוקייה , אבל לא היה לה מקום בביות רגיל) הזמן היחיד שבו נפרדתי מהתינוקת היה בזמן בדיקת שמיעה שלקחה משהו כמו 10 דקות. אני חושבת שבפעם הבאה בע"ה פשוט אבקש להשתחרר הביתה, אין לי שום ספק שעדיף להיות בבית אחרי הלידה. שתהיה לך לידה קלה!
 
למעלה