התייעצות לגבי דו"ג ראשון

התייעצות לגבי דו"ג ראשון

הוצאתי רישיון A1 לפני חודש וחצי בערך, ואני פשוט משתגע. אני מת לדו"ג, רצוי אופנוע. הצרכים: 50-65 ק"מ(הלוך ושוב) יומי, חלקם בכביש בינעירוני לא מהיר(90 קמ"ש +15 לעקיפות זה סבבה) וחלקם בסביבה עירונית. הבעיה: התקציב. כסף נזיל לדו"ג אין לי, מה שאומר הלוואה. מה שאוכל להרשות לעצמי, אולי. זה 8000 - 12000, רצוי עם נטייה לאיזור התחתון. אם קטנוע אז רק גלגלי 16". לכן עפ"י הבירורים שלי האפשרויות שלי הן: 1. GN שנת 92'-98'. בין 4000 - 6000 שקל. המורה שלי לנהיגה מאוד המליץ לי עליו. אמר שהוא כלי אמין ביותר ואפשר לעשות כמעט את כל הטיפולים לבד בעלות של עשרות שקלים(יש לי גישה מלאה לציוד מכני). 2. קטנוע HD 200 שנת 06' - 08'. בין 6000 - 9000 שקל. הוצעות גדולות על טיפולים? 3. קטנוע חדש אג'יליטי סיטי 125. באבניר אמרו לי שעלות הטיפולים הם 400 ו800 ש"ח לטיפול ולזה שאחריו לסירוגין. אך האם הקטנוע מספיק מהיר ובטיחותי לצרכים שלי? 4. קטנוע אג'יליטי סיטי 125 09', משומש כמעט חדש. מוריד לי בקלות(עפ"י יד 2) 3000 שקל. כל זאת בהתחשב ש2000 שקל לציוד מיגון יש לי ועם ביטוח בשנה הראשונה אבא יעזור לי(אבא עוד לא יודע את זה
). ברור לי שמבחינה כלכלית הדבר הטוב ביותר הוא להמשיך לנסוע בתחבורה ציבורית, אבל מי אם לא אתם יכולים להבין אותי ואת התסכול שלי. בכל מקרה אם זה יקרה אז מדובר על עוד 3-5 חודשים, אם זה רלוונטי לדעתכם. מה דעתכם? נ.ב. אני קורא סמוי פה כבר כמה חודשים ומאוד נהנה.
 

Tony Reyes

New member
לדעתי

כדאי לך לחשוב על כיוון אחר - לחכות שנה (בנתיים לחסוך כסף), לשדרג ל-A ולקנות אופנוע 500 סמ"ק אמין וזול לאחזקה. אם בוער לך אופנוע בכל הגוף ואתה לא רוצה לחכות, נסה למצוא GN במצב טוב (יהיה קצת קשה) ואם יש לך אפשרות (זמן, כסף, כלים, רצון) ללמוד לטפל בו לבד - אתה תהנה ממנו מאד. עזוב אותך מקטנועים...
 
כן, זו גם מחשבה שעלתה לי

וכמובן נראית מאוד הגיונית. לחכות שנה ולקנות GS/ER/CB ושות'. אלא שבשנה הקרובה ובעיקר בארבע שאחריה אני כנראה אהיה תפרן עקב מצב סטודנטיאלי, ולכן הוצאות הדלק והביטוח נראות לי מאוד משמעותיות. יש לך נסיון עם GN? אם כן אשמח שתרחיב על מהירות שיוט(ריאלית), הוצאות דלק וטיפולים. מבחינת תחזוקה עצמית, אני באמת נמצא במצב מאוד נוח. עומדת לרשותי מסגרייה מלאה כל טוב; מפתחות, מנופים ציוד לחריטה ועיבוד שבבי וכמעט כל כלי שצריך בשביל להתעסק במתכות. תודה על תגובתך
 

M O R M

New member
לדעתי עליך לחפש אופנוע MZ במצב טוב.

אמנם אופנוע MZ הוא לא פאר היצירה והאמינות אולם הוא יעשה את העבודה בתקציב הזעום שהצעת. כאשר אני הייתי במצבך (וגרוע יותר) היו אופנועי יאווה מחורבנים תוצרת מזרח אירופה בגימור גרוע בהרבה מהאופנועים הסיניים של שנות הארבעים. אז אם יכולתי לתקן אותו לבד ולנוע עימו לכל חור בארץ ואפילו סיני וסנטה קטרינה אתה תוכל למצא MZ במחיר הזה במצב סביר .
 

wavelet

New member
החברה עצמה נסגרה לפני שנתיים

אחרי שכבר כמה שנים קודם לכן לא היה יבוא ארצה; בנוסף שמעתי שחלקים מתחילים להיות בעיה (ואת תקופת היאווה אני זוכר היטב -- בגלל שהם היו כ"כ נפוצים, מוסכים וחלקים היו מאד זמינים). מעבר לזה, הם מעולם לא היו מאד נפוצים כאן, ונהיו ממש נדירים -- אני חושב שבשנה האחרונה ראיתי רק אחד במציאות. חבל, כי זו חברה עם היסטוריה ממש מפוארת (היתה חברת האופנועים הגדולה בעולם תקופה מסויימת), וחלק מהדגמים החדשים יותר היו יכולים להתאים אצלנו.
 

Dresdner

New member
נסגרה ונפתחה

ע"י שני רוכבי מרוצים גרמניים, כרגע עתיד החברה עדיין לא ידוע היא פתוחה אבל אין עדיין יצור חוץ יצור קטנוע חשמלי בסין. למרות הכל החברה העמידה אופנוע לקטגוריה החדשה במוטו GP. שהחברה נמכרה לשני הבחורים המוזכרים למעלה הם אמרו שהספקת החלקים תחודש, אני לא יודע אם אכן זה קורה בפועל אבל אין ממש צורך כי יש שוק ענק בגרמניה של חלקי חילוף לMZ הישנים ככה שלא ממש צריך את MZ עצמה. בתמונה MZ קמה לתחייה (או שלא)
 

wavelet

New member
כמה בעיות

0) כלי 125 זה גבולי לנסועה שנתית בינעירונית של 16K במהירות 90-100. להערכתי, זה יטחון כלי כזה מבחינה מכנית, ולדעתי גבולי מבחינה בטיחותית (בכבישי 90 קמ"ש הרבה מהתנועה נוסעת 100-110. בשביל בטיחות אתה צריך להיות מסוגל לשייט קצת יותר מהר מרוב התנועה, ועוד רזרבה לעקיפה: כלומר לשייט 110-120 ולהגיע ל-120-130 בעקיפה.) לכן לדעתי המינימום זה כלי 250. לזה יש גם השלכות על עלות הביטוח, כמובן, וזה צריך להיות כלי במצב מכני מעולה, כי בד"כ כלי בן 15+ כבר לא כוחו במותניו. 1) התחזוקה השנתית, גם אם יש לך גישה לכל הכלים, תהיה יקרה (יותר מעלות הכלי הראשונית): הבעיה היא לא בהכרח טיפולים שוטפים, אלא עלות חלקי בלאי כמו שרשרת/גלג"ש, צמיגים, רפידות. צמיגי אופנוע קטן עולים פי 3-4 לק"מ נסיעה מצמיגי מכונית. אפשר להוזיל ע"י הזמנה מחו"ל, אבל זה דורש התעסקות וזמן. "כמה עשרות שקלים" זה קישקוש מוחלט, אלא אם הוא מתכוון להחלפת שמן+פילטר בלבד, וגם אז זה נכון גבולית. 2) אופנוע זה לא רק מכניקה. בכלי ישן (מעל 70-80K ק"מ) רוב הסיכויים שיהיו תקלות לא צפויות בתחום החשמל, הידראוליקה וכו'. לפעמים אפשר לאלתר, לפעמים לא והחלקים האלה מאד יקרים. 3) גם כשתמצא פתרון זול ו/או תחרוט חלקים לבד, כלי ישן יהיה מושבת לעתים קרובות עד שחלק יגיע ו/או תייצר אותו. 4) אם אתה רוכב חדש, רוב הסיכויים שבחודשים הראשונים תההינה לך כמה נפילות, גם אם זה במהירות 0 בתמרון בחניה. כל נפילה כזו עולה בקלות 100-200 ש"ח (ידית מצמד תחליפית 70 ש"ח, מאותת או מראה משהו דומה). 5) אם אופנוע שמתפקד ברוב המכריע של הזמן חשוב לך, החזקת כלי ישן דורשת רזרבות כספיות למקרה חרום, רצוי כמה אלפי שקלים. אחרת, אתה מסתכן בהשבתות ארוכות במשך הזמן שאתה חוסך כסף לתיקון. זה בעצם עולה לך עוד יותר, כי בזמן שהכלי מושבת, אתה ממשיך לשלם מאות ש"ח בחודש ביטוח. אם מבחינת הצרכים אתה מוכן נפשית לכלי שמושבת מדי פעם ללא התראה, ויש לך אפשרות להשתמש בתחבורה ציבורית כשזה קורה, ויש לך הרבה זמן להקדיש להתעסקות עם תחזוקה (אולי יהיה לך מזל קיצוני וזה לא יקרה -- אבל זה מאד נדיר), חיפוש חלפים משומשים וכו', לך על זה. אם לא, תחסוך כסף עד שאתה יכול בלב שקט להקדיש 15000-25000 לכלי 250 או 500 סביר, ולתחזוקה השוטפת שלו.
 

אהוד א1

New member
מספר תיקונים:

א. אין לקטנוע 125 תקין בעיה לעשות בשנה הרבה מעבר ל-16 אלף ק"מ. ב. אין הבדל בביטוח. התעריף זהה עד 250 סמ"ק. ג. כשהכלי מושבת ניתן להקפיא את הביטוח.
 

wavelet

New member
ובהמשך

א. אין לי ספק (קטנועי השליחויות כולם עושים את זה, כמובן) -- אבל בשיוט ב-110 באופן קבוע? (אלא אם לא הבנתי את הבחור, הוא מדבר על רכיבה של 60~ ק"מ כאלה ביום.) ב. צודק. ג. לא ריאלי. הרי לא מדובר על השבתה חד פעמית יזומה שאורכה ידוע מראש, כמו נסיעה לחו"ל. כל פעם שתהיה תקלה, הכלי לא יוכל לנוע מס' ימים או שבועות לא ידוע. למיטב ידיעתי, יש מינימום זמן להקפאה, 30 יום. בנוסף, בכל פעם צריך לדאוג שהתעודה תגיע חזרה לסוכן (הבאה אישית או משלוח בדואר שגוזל כמה ימים) כדי שההקפאה תתחיל ולהוציא תעודה חדשה בסופה, ולשלם עמלת הוצאת אגרה תעודה (היתה 40 ש"ח, אולי עודכנה) ולדאוג להבאתה מהסוכן. די הרבה בילבול מוח.
 
ביאסת אותי...

אבל תודה על התשובה הכנה.
אני לא יודע אם אוכל לחסוך לאופנוע 500 ולתחזק(ביטוח, דלק) אותו. אני גם לא רוצה שהפעם הבאה שיהיה מציאותי מבחינתי לקנות אופנוע תיהיה עוד 5-6 שנים... אבל אולי זה המצב. תודה בכולופן
 

right turn

New member
אל תיקח את זה קשה מדי

לדעתי קטנוע קטן מהשנים האחרונות יהיה עדיף על GN. תתייעץ בפורום קטנועים על איזה קטנוע לקנות ומה לבדוק, 10000 זה סכום סביר לקטנוע משומש בן שנה שנתיים. אל תקנה חדש - זה מיותר למי שלחוץ בכסף עם הזמן תלמד לחסוך בעלויות אחזקה, אבל צריך להתחיל מאיפשהו אם תראה אחרי שנה שלא מספיק לך הקטנוע ואתה רוצה לשדרג או לחלופין יקר לך וצריך לחזור לתחבורה ציבורית - תשדרג למשהו אחר או פשוט תמכור אותו וזהו
 
תודה על העידוד

נראה לי שבאמת קטנוע בן שנתיים+/- זו האפשרות הכי סבירה. פשוט אני ממש רוצה אופנוע וה-GN הוא האפשרות היחידה בערך. אני רק לא מצליח להבין; יש מי שאומרים שGN בן 13-18 שנה יכול לתפקד מצויין, ויש מי שאומרים לשמור מרחק. השאלה מי צודק...
 
תגדיר, לתפקד מצויין

בתור אחד שתמיד היה על כלים בני 10 ומעלה (ב2003 DR350 שנת 92 עכשיו GS500 שנת 94 ועוד כמה בדרך), הם מתפקדים מצויין רוב הזמן, רק שיש ישור קו די ארוך(כבר מעל שנה שעוד לא סיימתי אותו), יש תקלות לא צפויות(מחט ודיאפרגמה ב GS ושיפוץ ראש מנוע בDR) יש תחזוקה שוטפת, ויש עניין של מראה. אז אם אתה מטפל לבד בהכל ומזמין חלקים תחליפיים מאיביי, כלכלית זה לא כזה נורא(עדיין לא ממש זול). אם אתה מטפל במוסך, זה יגרום לחור די עמוק בכיס. זה גם תלוי מאוד במידת הפרפקט שאתה רוצה את הכלי שלך(ה-GS שלי מסמן טריטוריה עם שמן, אני לא מטפל בזה כי זה דורש פתיחת מנוע וכרגע אין לי את הזמן לזה). אם אתה מטפל לבד, אז אתה גם צריך להיות מוכן למצב של אופנוע מושבת לשבוע, שבועיים, חודשיים, עד שיהיה לך זמן והחלקים יגיעו כדי לטפל בתקלה. ובסופו של דבר, זה גם תלוי מאוד על איזה כלי אתה נופל. יכול להיות קטנוע בן שנתיים שנראה סבבה, אבל תוך חודש פתאום הוריאטור לא מתפקד, הבוכנה נשרפת והמנוע עולה באש(worst case scenario) או GN בן 18, שבו הכל קשור עם אזיקונים וחוטי ברזל, נראה כמו גוש חלודה, ומוציא עשן לבן מהאגזוז, אבל תעשה איתו 20K וכל מה שתצטרך להחליף זה שמן ואת האזיקונים שנשרו. בתקציב של 10(לאופנוע בלבד) אתה יכול לקנות GN + אחד נוסף לחלקים, ועוד ישאר לך קצת לחלק מהישור קו.
 

xfwind

New member
../images/Emo89.gifזה ההבדל בין מלך../images/Emo47.gif למלכה../images/Emo90.gif. 2 ס"מ

 
לי ה GN ממש לא הרגיש צפוף

גמד? או לא גמד? סה"כ 1.65 ביום טוב
אבל, אחרי חודש על CB250, כשלקחתי סיבוב על ה-GN הוא הרגיש כמו צעצוע. אותה קטגוריה של כלים, הבדל של שמיים וארץ.
 
למעלה