התייעצות לגבי בעיה עם חתול

loca1234

New member
התייעצות לגבי בעיה עם חתול

אני פונה לאנשי מקצוע בתחום (וטרינרים): החתול שלי התחיל להרזות לפני מספר חודשים. הוא נראה נורא וכל הזמן בוכה. לפחות פעמיים בשבוע הוא מקיא. הבעיה היא, שאני גרה בקומת קרקע והוא יוצא החוצה כל יום, אז אני לא יכולה לדעת מה מצב היציאות שלו (צואה ושתן) ואני לא יכולה לפקח על מה שהוא אוכל. אני נותנת לו לאכול אוכל יבש של "9 lives". לקחתי אותו לפחות לשלושה לווטרינרים שונים. הוא עבר בדיקת דם כללית והתשובה היתה שהכל תקין. (ספירת דם כללית, ספירת דם מבדלת, ממצאים ביוכימיים וכו'). מה עוד אפשר לעשות? איזה בדיקות אתם/ן ממליצים/ות?
 

GeJuFan

New member
בדקו לו את השיניים והחניכיים?

יכול להיות שיש לו דלקת חניכיים. חתול לא מתחיל ככה סתם להרזות משהו שם לא בסדר. אני מציעה לא לתת לחתול לצאת לכמה ימים ולעקוב אחר היציאות שלו. יכול להיות שיש משהו שלא רואים, אולי צילום רטנגן יעזור(עשו לו אחד?) אני מציעה לעשות עוד בדיקת דם, משהו יותר עמוק לא רק כללית, אלא ממש לבדוק כל דבר שאפשר לבדוק בבדיקת דם, זה יעלה הרבה אבל בשביל הבריאות של החתול לא כדאי לשחק.
 

קשכפית

New member
היי, אני לא וטרינרית אבל...

ההגיון אומר שאם נעשו בדיקות דם וכימייה והכל נמצא תקין אך החתול בכל זאת לא בריא נשאר את נושא הצילומים, האם אף אחד מהוטרינרים לא הציע צילום? נניח לראות אם יש לו איזו חסימה במעיים או בעייה פנימית פיזית כל שהיא? לפי מה שאת כותבת אי אפשר לעשות בדיקת צואה אבל אם וטרינר יגיד שצריך אז תסגרי אותו יום או חצי יום בבית עם ארגז צרכים ואז אפשר לקחת דגימת צואה, דגימת שתן אפשר אצל וטרינר לקחת (ראיתי שעושים את זה כשעשיתי סטג' אצל וטרינר כסייעת). ברור שזה מקרה למקצוענים אז מעניין לדעת האם אחד מהוטרינרים לפחות נתן לך עוד כיוונים המליץ לך על צילומים כאמור, בדיקות צואה ושתן להחליף מזון וכדומה. באופן כללי המזון שאת נותנת לא נחשב בקטרגוריה של מזונות הפרימיום (מזונות ברמה גבוהה של עיכול ומרכיבים) ויתכן באמת שאולי ישנה איזו חסימה וצריך לשחרר אותה אם בטיפול רגיל ואם בניתוח ולהחליף מזון. אני יודעת גם שאף וטרינר לא יוכל לתת אינדיקציה טובה מעל דפי האינטרנט, כל רופא חייב לראות את החולה, לבדוק אותו, לגעת בו, לבדוק חום וכדומה ובהחלט חתול רזה שמקיא פעמיים בשבוע לא נשמע בריא, אגב האם את נותנת לו משחה שומנית מיוחדת כדי "להחליק" את גושי השיער החוצה? מקווה שיהיה בסדר ושתמצאי וטרינר שיצליח לעלות על הבעייה בהצלחה
 
עשירית תשובה

1. לא ציינת מה כל אחד משלושת הוטרינרים אמר, זה מאוד חשוב. 2. האם כל אחד מהוטרינרים יודע מה האחר אמר? שווה לומר להם ולשמוע את דעתם, למרות שזה יהיה מבלבל. 3. להתעקש על דגימות צואה ושתן! לא היית צריכה לצאת איתו מהמרפאה בלי שהם ישתנו אותו ויקחו ממנו צואה. לא ברור לי איך הוטרינרים לא לחצו עליך לעשות את הבדיקות. 4. להפסיק לתת לו לצאת החוצה לפחות לכמה שבועות, את לא יודעת מה עובר עליו בחוץ. 5. אולי הוא סתום אי שם במערכת הבליעה או העיכול? צילומים יפתרו את חלק מהשאלות ורק אולטראסאונד יפתור את החלק האחר. והכי חשוב לזכור - חסרים המון פרטים ולא סביר שאפשר למסור את כל הפרטים ברשת ובטח אף אחד לא יכול לעשות דיאגנוזה טובה דרך הרשת (מה גם שרוב האנשים כאן, למעט רן, אינם אנשי וטרינריה).
 

loca1234

New member
תודה רבה...

ראשית, תודה רבה על התשובות. באמת לא ציפיתי שכל כך מהר יענו לי...:) שנית, עוד כמה פרטים: הוטרינר האחרון שלקחתי אותו אליו אמר לי שיש לו עצירות ועשה לו חוקן. בנוסף, הוא נתן לי משחה malt-soft שמחליקה גושי פרווה. נתתי לו בהתחלה פעמיים בשבוע ואחרי שהוא המשיך להקיא הוטרינר אמר לי לתת לו כל יום. נתתי לו במשך שבוע כל יום ואחרי שהוא לא הקיא כל השבוע, התחלתי לרדת במינון. כשירדתי ל-4 פעמים בשבוע הוא שוב המשיך להקיא. אותו וטרינר אמר לי שכדאי להמשיך עם בדיקות הדם (לוירוסים). וטרינר אחר אמר לי לקחת דגימת צואה. הבעיה היא שמכל חדר בבית אפשר לצאת דרך החלון החוצה. זה ממש בעייתי לסגור אותו בחדר אטום...
 
אז עושים את מה שלא נעים לעשות

וסוגרים את החתול בחדר אחד, אמבטיה אם צריך, עד שהוא יעשה צואה. או לחליפין לאשפז אותו ליום אצל הוטרינר. והפתרון האיכותי ביותר, אך היקר ביותר - לקחת את החתול לבית החולים בבית דגן.
 

רן 007

New member
בעיה עם חתול ..

שלום
נשמע שמדובר בבעיה לא פשוטה , השאלה היא אילו בדיקות בדיוק נעשו.. מכיוון שיש כל מיני סוגי פרמטרים שנבדקים בסוגים שונים של בדיקות .. חשוב לבדוק שאכן נעשה בדיקת כימיה בדם ושנממדו ערכים כמו Urea , Creatinine ALT, אלבומין ,ALP ועוד.. ובקיצור שעשו לו בדיקת כימיה מלאה..
ובדיקת ספירת דם מלאה ( CBC) אם כל הממצאים תקינים כדאי לבדוק FIV אולי לעשות צילומי רנטגן בטן וחזה . במידה וידרש לעשות אולטראסאונד. אם עדיין אין שום התקדמות בטיפול מומלץ לפנות לבית החולים הוטרינרי בבית דגן.. או לוטרינר נוסף הרבה בריאות רן
 

רן 007

New member
עוד משהו קטן ..../images/Emo22.gif

היי
זה נשמע כמו מקרה שאולי יותר טוב יהיה לפנות לבית החולים הוטרינרי ולא לפנות לוטרינר נוסף , יש לי הרגשה שאחרי ביקור אצל 3 וטרינרים ללא ממצאים ברורים וזה שאין אבחנה... משהו מתפספס פה לדעתי.. לכן אני ממליץ בחום לגשת לבית החולים הוטרינרי.. יש להם הרבה מאוד מכשור ורופאים מומחים.. נכון שהם לא זולים ועושים המון בדיקות .. אבל מגיעים לאבחנה הכי נכונה . שווה לנסות רן
 

קרני4

New member
רן, בנושא בליעת הפרווה וחסימה

החתול הקטן שלי מתנקה ומלקק את הפרווה שלו די הרבה. הוא שומר על טיפוח וניקיון, ואכן הפרווה שלו מאוד יפה.
מה לתת לו כדי למנוע חסימות של גושי פרווה? הוא אוכל קצת מזון יבש ורטוב, ולא מעונין בתוספות. שתלתי לו עציץ קטן של נבטים, ולעיתים רחוקות הוא טועם מהירק. החתול בן 4 חודשים. אני מודאגת מחסימות פרווה לחתלתולון שלי.
קרני
 

רן 007

New member
טוב גם הוא צריך לשמור על הלוק ../images/Emo6.gif

היי
יש שתי דרכים למנוע את החסימה הזו.. הראשונה היא לסרק אותו לעיטים תכופות ובכך להוריד את רוב הפרווה שנושרת ובעצם .. לחסוך לו עבודה
הדבר השני זה לתת לו כל מיני תכשירים שמחליקים את כדורי הפרווה החוצה.. אז ככה שהוא לא מקיא אותם אבל הם לפחות יוצאים.. למרות שהם לא ממש אוהבים את זדברים האלה כי הם לא טעימים במיוחד.. מבחינה תזונתית אפשר להמשיך כרגיל נשמע לי שהוא אוכל ממש טוב , אני בעד השילוב של מזון יבש ורטוב ביחד.. זה שילוב טוב מאוד. לילה טוב
רן
 

f e l i n e

New member
אצלי נאצ' וגם לוסי אהבו את טעם

המשחה נגד כדורי שיער. הריח שלה גירה גם אותי לטעימה אבל עצרתי בעד עצמי
אני אוהבת לשים להם אותה על קצה האף ולראות איך הם חייבים ללקק אותה ומופתעים לגלות שהם נהנים מן הטעם. ריח של ממרח תמרים
יש לנו שני מסרקים רגילים בבית שהפכו למסרקי לוסי, ואחד מיוחד לחתולים, שקיבלנו מתנה בעת קניית מזון או חול לחתולים (כבר לא זוכרת) ורוד בצורת לב שלוסי אוהבת במיוחד. לוסי משירה הררי שיער תמיד. נאצ'וס נונייז בקושי.
 

קרני4

New member
../images/Emo39.gif../images/Emo13.gifיוקה, אם המפונקות שלך

מלקקות את המשחה, החתלתול שלי יסמוך על טעמן המשובח. אקנה אותה, אם אדע את שמה.
קרני
 

יוקה

New member
הפשוש שלך ארוך שיער?

אם אין לו תופעות של הקאת כדורי שיער - לא הייתי ממהרת. הוא עוד עול ימים ואולי אפילו לא מנקה עצמו מאוד ביסודיות בינתיים. אם איננו קצר שיער - ראוי לסרק אותו ולהוציא את השיער שנשר, ובכך להקל עליו אם במקרה בולע שערה או שתיים או יותר. אני התחלתי רק לאחרונה, לפני חודשיים עם המשחה. סמה סנטימטר וחצי בערך על האצבע ותוך שניה - אין. גם כאן כדאי להתייעץ קודם עם הוטרינר המטפל. טילי קיצרת השיער לא צריכה עדיין, אבל מקבלת "מעשר" הקנאית הזאת... אל תמהרי לקנות בינתיים. לי בכלל יש תיאוריה שכדאי לאפשר להם לפתח מיומניות. אם יבלע קצת ויקיא - יופי. צריך ללמוד גם להתגונן ואת כל האפשרויות. טיפול מונע לא בר-יישום כאן. את יכולה לקנות לו ממתקי חתולים טעימים שאמורים גם לסייע בדחיפת השיער החוצה דרך מע' העיכול כולה ובאותה הזדמנות גן מסייעים בניקוי שיניים קליל. יש גם מזונות יבשים שעושים את הפעולות הללו, אבל בינתיים הוא צריך אוכל מזין לגורים לצורך התפתחותו וצמיחתו לתפארת. נושי, כפי שזכור לך מתמונותיה, ארוכת זיער ומרבה להתנקות. יש פה ושם נסיונות להקיא ולכן אני נותנת לה מהמשחה הזו פעמיים בשבוע בלבד. ואם אין לך על מה להוציא את הכסף - חה חה חה - אולי קחי עוד חתול ?
 

קרני4

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo39.gifמה שם המשחה הטעימה?

אמממ...אני לא אטעם, אבל החתלתול יקבל קצת תמרים.
קרני
 

f e l i n e

New member
אגב נזכרתי שהטעם הטוב מקורו בלתת

(מאלט). כמו כן קיימים כמה מותגים בשוק של משחות טובות- כולן דומות וערבות לחיכו של החתול הטיפוסי.
 

לימור י

New member
אני כבר ניסיתי בערך כל משחה שקיימת

בשוק, את אף אחת מהן פגי לא הסכימה לאכול. התהליך הוא בד"כ כזה, איך שהיא רואה את השפורפרת (איך היא יודעת לזהות גם כזו משחה חדשה אין לי מושג) ומייד פורצת בדהרה לכיוון הקומה השניה שם יש לה מקומות מסתור בשפע, לחלקם אין לי גישה. במידה ואני מצליחה להערים עליה ולשים כמות קטנה על האצבע בלי שהיא תשים לב, אני מתקרבת אליה ומייד שמה על האף, החתולה אז פורצת בסידרת ניעורי ראש מאסיבים כשבסופם המישחה כולה מותזת על הרהיטים הקירות והריצפה. בסוף היא אולי צריכה ללקק איזו טיפה קטנה שנותרה על האף. כל נסיון להחביא את המשחה באוכל כל שהוא או במשהוא אחר נכשל כישלון חרוץ. נכון לעכשיו הדבר היחיד שהיא מסכימה לאכול זה חסה !!! כן כן, ממש כמו ארנבת, החסה עוזרת לה או לעכל את האוכל או להקיא אותו. בעיקר להקיא, אמנם זה לא הפיתרון האידיאלי אבל מאחר וההקאות אצלה זה בד"כ אירוע של פעם בחודש חודשיים הבנתי שזה לא סוף העולם. מה שכן התיספורת בקייץ האחרון עזרה לה המון, היא לא הקיאה כל הקייץ, כנראה שהפרווה הקצרה פחות נושרת או שהיא פחות נתקעת בקיבה.
 
למעלה