התייעצות לאחר הפלות

sonrisita

New member
התייעצות לאחר הפלות

שלום בנות, קצת רקע: אני פוליציסטית בת 32, מעבר לזה אין לנו בעיה. יש ילדה מהזרעה. לפני אותה ההזרעה היה הריון טבעי שהפסיק להתפתח בערך בשבוע 5 ונפל לבדו, והיה הריון כימי, אחרכך הזרעה ( בין לבין היו כמובן כמה ניסיונות).לידה רגילה טפו טפו.כעבור זמן מה חזרנו לנסות, קיווינו שיצליח גם הפעם בהזרעות אך לא קרה.עברנו לIVF.כמות יפה של ביציות, הוחזר עובר יום 3- נקלט.ואז ההריון נפל בערך בשבוע 6 ( באופן טבעי בלי ציטוטק ועניינים), אחרי שהיה דופק. אחריו הוחזרו בלסטוציסטים מוקפאים, שוב נקלט הריון, שוב כנראה הפלה בשבוע 6.
יאמר שלא עשיתי צילומים והיסטרוסקופיות,ניצלתי מזה ממש ברגע האחרון לפני ההריון עם הילדה, ואחריו המשכנו בלי כי הסתמכנו על כך שהיתה לידה תקינה והיה הריון תקין אז הסיכוי לבעיה באזור אמור להיות נמוך.לא חשבתי על בעיות קרישיות מאותה סיבה שהיה הריון תקין.עכשיו אני מפסיקה להאמין בזה שסטטיסטיקה פשוט לא לצידי, וקצת קשה לי להתעלם מהעקביות הנוראית הזאת.ואני תוהה מה הלאה.כל הבעיות נשמעות לי מצד אחד מופרכות- כי לא נראה לי שבעיות קרישיות צצות ככה out of the blue, וגם מבחינה מבנית בגלל ההריון והלידה לא סביר שפתאום יש בעיה.מישהי מכירה סיפורים כאלה? ברור שאעשה בירור, אני פשוט מנסה לחשוב על כיוונים שונים ומה לעשות.תודה מראש
 

נועה312

New member
קרישיות עולה עם הגיל

ויכולות להישאר הידבקויות אחרי הריון ולידה. בגלל זה אני ממליצה לבדוק את שני הדברים האלה.
עוד דבר שהייתי בודקת זה הסט המלא של הבדיקות של בלוטת התריס. אצל אמא של בעלי הבלוטה נדפקה בהריון הרביעי שלה והיתה תקינה לפני כן ובלומה לא מאוזנת יכולה להביא להפלות.
גם הייתי בודקת את הזרע כי גם הוא יכול להתדרדר עם השנים.
אני מקווה שההריון הבא יסתיים בידיים מלאות.
 

sonrisita

New member
תודה,

רק רציתי לציין שלגבי בזרע הוא נבדק בIVF והיו לנו כמעט מס זהה של הפריות רגילות לעומת איקסי אז קשה לי להאמין ששם הבעיה.ההפרש בגילאים הוא בערך שנתיים, בגלל זה קשה לי כלכך לתפוס את מה שקורה, ברור שאני אברר אבל deep down מרגיש לי לא זה או שאני בהכחשה.אגב חשבתי שהידבקויות ועניינים זה אחרי פרוצדורות כירורגיות ולא לידה רגילה, אבל תודה על הטיפים, אכן מתכננת לעבור היסטרו וללכת למישהו לגבי הפלות...
 
בנוסף לקרישיות והיסטרוסקופיה (לוודא שלא נותרו שאריות מהריון)

כדאי גם לבדוק קריוטיפ. מספר הפלות טבעיות, כששאר הדברים תקינים (בהנחה שאכן אין בעיית קרישיות/ שאריות) בהחלט יכול להצבעי על בעיה כרומוזלית אצלך / אצל הבעל (ושההריון התקין, היה 'במקרה' עובר תקין, כי אחוז מסויים תקינים ואחוז מסויים לא ונופלים מוקדם).

מניחה כמובן שבדקו אצלך תמיכה, והפרוגרסטרון בעת ההריון/הפלות היה תקין.

המון הצלחה
 

sonrisita

New member
את יודעת במקרה איך

הולך הנוהל של בדיקות קרישיות ושל קריוטיפ במכבי? איזה רופא צריך לראות?אחת מהבדיקות פרטית?
 
אחרי 3 הפלות רצופות (כלומר ללא הריון)הם מאשרים כמעט אוטומטית

כימיים גם נחשבים למניין.

קריוטיפ הכי קל לבקש דרך גנטיקאי של הקופה, אך התורים ארוכים. היו כאן בנות שציינו שהלכו בפרטי לגניטיקאי וגם אושר להן. בקופות אחרות היו בנות שהביאו לקופה דרך רופא המשפחה הפנייה מרופא פוריות, שם צויין גם כמות ההפלות, ואושר להן (יש לחכות לאישור מהקופה ולהמיר בבדיקת דם). הייתרון של הפנייה של גנטיקאי של הקופה שלא נדרש אישורים נוספים.

לגבי קרישיות- גם מי שהיו לה פחות הפלות, יכולה לבקש אישור, במידה וזה היה בשלב אחרי דופק- לרוב ניתן לקבל אישור למקצת הבידקות גם דרך רופא המשפחה (הוא פונה לקופה וכשיש אישור הרופא משפחה נותן הפנייה לבדיקה), לחילופין, יותר פשוט, אבל שוב.. דורש המתנה לתור, זה ללכת להומטולוג של הקופה. לרוב הם שולחים למעט דברים, וא"כ מגיעים אליהם שוב, ויתכן וישלחו לשאר הבדיקות. די קמצנים. אם יש היסטוריה של הפלות יותר "קל" לקבל אישורים דיי מהר. אבל עדיין לרוב לא שולחים לכל הבדיקות אלא לחלק/לרוב.
אם את הולכת לגנטיקאי של הקופה לפני הומטולוג, הגנטיקאי יכול לשלוח אותך לבדיקות קרישיות שהן ממקור גנטי. שוב, במקרה כזה, לא נדרש להמיר הפנייה או משהו כזה.

בעיקרון במצב של ריבוי הפלות הקופה ממנת. אבל ניתן לעשות את הבדיקות גם בפרטי אם לא זכאים למימון הקופה או אם לא רוצים לחכות לקופה.

בהצלחה
 

sonrisita

New member
תודה רבה על המידע,

קודם רציתי לציין שאין לי 3 ברצף ( מאוד מקווה גם לא להגיע לזה
, הכימי שהיה לי היה לפני ההריון התקין, הפלה אחת היתה אחרי דופק בקיצור ההיסטוריה די מסורבלת). עוד כמה שאלות ברשותך. כשחיפשתי גנטיקאי באתר מכבי תוצאות החיפוש מראות על רופאים מומחים לגנטיקה, האם לזה הכוונה? (לדוגמא יש שם את מוטי שוחט שהשם שלו נראה לי מוכר). האם אפשר קצת מידע על איפה עושים בדיקות באופן פרטי אם יגיע לזה? מה העלות? תודה רבה
 
בקופ"ח כללית רופא משפחה נותן הפניה ליועץ גנטי

בקופ"ח כללית רופא משפחה נותן הפניה ליועץ גנטי. אולי במכבי זה גם כמו בכללית...
חוץ מזה-באמת כדאי לבדוק שלא נשאר כלום מההריון או מאחת ההפלות.
בהצלחה!
 
יכול להיות שיאשרו לך.. תנסי... כנראה תלוי בעד כמה הרופא נחמד

כן.. יש מעט גנטיקאים של מכבי.. ותורים ארוכים.

לגבי פרטי- לא יודעת אך נדרש גם הפניית רופא...

המון הצלחה, הריון תקין ומלא בקרוב !
 

שירןג7

New member
צר לי על ההפלות שלך..

מבינה שזה מטריד. כמוני כמוך לי היו 2 הפלות ואני ללא ילדים. אין לי ככ איך לעזור רק לומר שכן יכולה להיות קרישיות במצב כזה גם כשהיה הריון ויש ילדה. לחברה שלי היו 2 כימיים והפלה ואז הריון תקין ולידה ורק לאחר מכן עלו על בעיית הקרישיות שלה. גם לעוד חברה היה הריון ראשון מסובך אומנם לא הפלות אבל רק לאחר מכן גילו קרישיות. בקיצור מאוד יכול להיות. בהצלחה רבה.
 

מיה80

New member
היי

צר לי לשמוע על הדרך, ומאחלת לך בקרוב את הסוף הטוב.
אני יכולה לספר לך על נסיוני.
אני גם פוליצסטית, שני ההריונות הראשונים שלי הגיעו לאחר הזרעות והם היו הריונות תקינים שהסתיימו בידיים מלאות.
בהריון השלישי נכנסתי להריון בעזרת הזרעה, אך ההריון הסתיים בשבוע 8.
להריון הרביעי נכנסתי שוב בעזרת הזרעה, וגם כאן ההריון הסתיים בשבוע 9.
למרות שהיו לי כבר 2 ילדים עשיתי את כל הבדיקות (קרישיות ונוגדנים), הרוב בפרטי, ואכן מצאו בעיית קרישיות.
הלכתי להתייעץ עם פרופ' קופרמינץ. הוא גם זה שהמליץ על קלקסן במינון גבוה יחסית.
בהריון החמישי שגם כן הגיע בהזרעה, לקחתי גם קלקסן. אגב הרבה רופאים הרימו גבה לכך שאני לוקחת קלקסן במינון גבוה, אבל אותי לא עניין.... אני הלכתי עם קופרמינץ בעניין זה.
 

acka

New member
מצטרפת לכולן

לבדוק ולבדוק.
אם היית רוצה להתחיל טיפולים רק עכשיו, לא הייתי רצה.
אבל באמתחתך כבר 4 הפלות.
אולי זו סטטיסטיקה מרושעת ואולי דווקא הנס הפרטי שלך הוא יותר נס ממה שחשבת.
זה המן לדרוש בדיקות מקיפות ולקוות שהבעיה תאותר ותטופל בקלות.
 
למעלה